Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Klopt.

Je kan met Zmodeler je .dff importeren en weer exporteren als .dff, misschien verhelpt dat de fout. Wat je ook kan doen is het exporteren als 3ds, en dan kan je het sowieso openen met 3DS Max. :)

Voor zover ik gelezen heb over KAMS (Ik lees veel :puh: ) heeft Kam gezorgd dat je geen DFF's kan importeren die van Zmodeller komen, omdat die sowieso aangepast moeten zijn en hij het rippen van mods tegen wil houden. Daarom lukt 't misschien om in Zmod het te importeren.

Geplaatst:

Hey

Ik heb een vraagje

Als je een zelfgemaakt eiland in GTA III wilt zetten, is dan het dff bestand voldoende, of moet je ook een coll en txd bestand maken ?

Geplaatst:
Voor zover ik er info over vind, draait de 2010 versie wel op Windows 7. Van de rest weet ik het niet, misschien heb jij een oudere?

heb jij dan een link naar een fatsoenlijke download? Ik heb al 3 verschillende geprobeerd maar bij allemaal missen ze files/ zeggen ze dat ze op de helft klaar zijn met dl'en. :duh:

• 3 weken later...
Geplaatst:
Hallo,

Doet 3DSMax het met Windows 7? Bij mij namelijk niet. :S

Andere versies dan 2010 werken ook op Vista/7. Je moet ze gewoon in comptabiliteit modus draaien, en met admin rechten.

Geplaatst:

Gmax is gemaakt voor modding. Je kan gewoon 3ds Max tutorials gebruiken, misschien dat je af en toe een functie mist in Gmax. Je kan tuts vinden in de Master Tutorial List of op Google.

• 3 weken later...
Geplaatst:

hey guys!!!!

ik zit ook met een gaar iets! 2 trouwens!

PROBLEEM 1:

ik heb geen zin om te wachten tot iemand uit zichzelf een NS trein gaat maken voor in san andreas, die crappy canadese treinen en amerikaanse treinen zijn allemaal hetzelfde en allang niet boeiend meer dus ik wil iets lekker oer hollands!

een doodnormale stoptrein dus!

MAAR ik ben een LEEK!..... wel wat creativiteit in mn vingers dus toch maar aan de slag gegaan met 3D-MAX en dit heb ik tot nu toe eruit kunnen krijgen.

ik heb de streakc (streak carriage) wagon uit het gta3.img bestand genomen en in 3D-MAX geopend.... oude kar verwijderd en vervangen door mn eigen spul.

(dus formaat en positie zou in principe moeten kloppen)

post-85492-125719808634_thumb.jpg

post-85492-125719812785_thumb.jpg

post-85492-12571981109_thumb.jpg

zoals jullie kunnen zien is het nog maar een beginnetje, geen deuren, ramen, interieur, verlichting of wat dan ook.... slechts een kale bak met onze welbekende ns kleurtjes. nu dacht ik dus.... ik heb al iets trein achtigs laat ik dit eens testen in gta....

EN WAT DE FOK?!?!?!

post-85492-125719814054_thumb.jpg

post-85492-125719816421_thumb.jpg

post-85492-125719815223_thumb.jpg

juist je ziet het goed.... wagons die verticaal, overdwars en omgevallen achter de locomotief gebonden worden.

HOE!!!! hoe krijg ik het voor elkaar om ze met hun wielen op de grond te krijgen? en dat ze zo lang zijn als dat ik wil dat ze zijn?

PROBLEEM 2:

de laatste test versie kwam naast het omgevallen gebeuren ook niet zo positief uit de tests qua uiterlijk....

post-85492-125720023132_thumb.jpg

post-85492-125720024093_thumb.jpg

post-85492-125720026295_thumb.jpg

ik kan ineens ook door de muren heen kijken?

hoe kan ik dit voorkomen?

bij elkaar kan zelf maar 1 optionele oplossing bedenken... en dat is.... er is nog geen passende .txd bestand gemaakt op dit ontwerp....

maar jullie weten beter dan ik of dit ook echt zou helpen.

alles in een notendop, hoe krijg ik mijn wagons volledig zichtbaar, met zijn wielen op de grond EN op de juiste afstand van elkaar?

wie kan mij helpen?!

Geplaatst:
Hallo,

Doet 3DSMax het met Windows 7? Bij mij namelijk niet. :S

Andere versies dan 2010 werken ook op Vista/7. Je moet ze gewoon in comptabiliteit modus draaien, en met admin rechten.

ik draai 3D-max 9 32 bit op windows 7 ultimate 32 bit... als je em gewoon aanklikt gaat ie zeiken, rechtsklik run as administrator en hij draait zonder gezeik over wat dan ook.

dus ja... windows 7 en 3D-MAX gaan goed samen ;)

Geplaatst:

Dat de wagon helemaal omgedraaid staat, is omdat wanneer je iets exporteert naar .dff het de coordinaten van positie en draaihoek niet onthoud. Je moet deze dus resetten, en dit kan door naar de tab utilities te gaan en op reset X-form te drukken. Andere manier is om een object te maken (bijv. een box), deze te converteren naar editable poly en de trein hieraan te attachen. Daarna verwijder je de box en is de draaihoek ook gereset.

Dat onderdelen verdwenen zijn kan liggen aan een foute export, probeer nog eens te exporteren. Anders zou je nog eens goed moeten kijken naar je model of het ook daadwerkelijk klopt.

Je model ziet er overigens wel érg uitgebreid een mooi uit voor een beginnende modeller, en dan heb ik 't over de onderkant en bovenkant. Dus heb je deze zelf gemaakt of een ander model gebruikt?

Geplaatst: (bewerkt)

Dat de wagon helemaal omgedraaid staat, is omdat wanneer je iets exporteert naar .dff het de coordinaten van positie en draaihoek niet onthoud. Je moet deze dus resetten, en dit kan door naar de tab utilities te gaan en op reset X-form te drukken. Andere manier is om een object te maken (bijv. een box), deze te converteren naar editable poly en de trein hieraan te attachen. Daarna verwijder je de box en is de draaihoek ook gereset.

Dat onderdelen verdwenen zijn kan liggen aan een foute export, probeer nog eens te exporteren. Anders zou je nog eens goed moeten kijken naar je model of het ook daadwerkelijk klopt.

Je model ziet er overigens wel érg uitgebreid een mooi uit voor een beginnende modeller, en dan heb ik 't over de onderkant en bovenkant. Dus heb je deze zelf gemaakt of een ander model gebruikt?

nope alles is van scratch gemaakt... het zijn gewoon wat blokjes en buizen uitgerekt in gekort of in gesneden met behulp van proboolean.

er zijn heel veel makkelijke manieren om sommige dingen te fixen maar ik doe het met de enige omwegen die ik ken :puh:

de onderkant zag er trouwens helemaal niet zo supergedetailleerd uit maar omdat alles zwart is zie je niet hoe weinig er eigenlijk inzit :puh:

intussen zijn er trouwens ook banken tafeltjes en vuilnisbakken gemaakt.... banken zijn gemaakt van cilinders en wat vervormd met edit mesh

en de vuilnisbakjes wederom met boxes waar een gat in geknald is met behulp van proboolean.

alles moet alleen nog in de trein gezet worden.

zie hier!

post-85492-1257273264,35_thumb.jpg

verder ga ik ff kijken wat ik kan doen om mn trein goed in het spel te krijgen!

ik dank u voor uw tips en hopelijk heb ik snel wat zinvollers :puh:

radical update

in die paar minuten heb ik ook nog ff een bagagerek gefixt XD

Bewerkt: door stratega
Geplaatst:

+1

ik heb het originele streakc.dff bestand erbij gehaald en nog eens goed gekeken hoe het in elkaar zat en waarom die wel rechtop stond terwijl die van mij op dezelfde manier stond....

ik heb een klein groen blokje ontdekt die precies in het midden van de streakc wagon zat en die heb ik even meegenomen naar mijn bestand.

dit groene blokje bepaalt schijnbaar wat het absolute middelpunt van de trein is. deze heb ik eveneens in het absolute middelpunt van mijn wagon geklapt en voila!

post-85492-1257287483,03_thumb.jpg

post-85492-1257287494,88_thumb.jpg

post-85492-1257287503,93_thumb.jpg

zoals jullie zien... het heeft gewerkt!

dit groene blokje principe werkt trouwens ook voor verlichting, deuren en het in en mogelijk maken voor in en uitstappen.

ik heb ervoor gezorgd dat ik in kan stappen in de trein

echter.... als je de plaatjes bestudeert kun je zien dat ik er nog niet in geslaagd ben de treintjes zo te exporteren dat je niet door de muren heen kan kijken.

en dat terwijl ik er echt van overtuigd ben dat de 3D max versie helemaal in orde is :(....

-1

daarnaast.... je kunt ook zien dat de wagons er langer uit zien dan ze eigenlijk zijn.... ze lopen dwars door elkaar heen... hoe kan ik ervoor zorgen dat de trein fysiek net zo lang is als dat ie eruit ziet?

help meeeee!!!!!

updates qua vormgeving van de trein....

met de weetjes die ik al heb ben ik erin geslaag de deuren op te schuiven naar de plaatsen waarbij je verwacht dat ze bij een ns trein zitten EN dat wanneer cj instapt ook gewoon op een groene bankje gaat zitten.... rete gaaf!

ik ga nu ook experimenteren of de deuren nu ook gedupliceerd kunnen worden zodat je zowel voor als achterin in kan stappen in dezelfde wagon.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...