Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Mooi dat het gelukt is, en die groene blokjes heten 'dummys'. Deze helpen de engine te bepalen waar bepaalde dingen zitten, en deze moet je altijd gebruiken wanneer je voertuigen voor SA mod. Je kan kijken of er een dummy bestaat waar ze aan elkaar gekoppeld worden, anders moet je toch gewoon de wagons verkleinen. Bedenk dat je de X-form moet resetten, want als je het verkleint hebt word dit ook weer gereset! Dat de muren zo vaag zijn is waarschijnlijk dat je 2 vlakken door elkaar hebt zitten op dezelfde plek (dus waarschijnlijk van 't interieur en het exterieur). Hier moet je een ruimte tussen maken.

Geplaatst:

Mooi dat het gelukt is, en die groene blokjes heten 'dummys'. Deze helpen de engine te bepalen waar bepaalde dingen zitten, en deze moet je altijd gebruiken wanneer je voertuigen voor SA mod. Je kan kijken of er een dummy bestaat waar ze aan elkaar gekoppeld worden, anders moet je toch gewoon de wagons verkleinen. Bedenk dat je de X-form moet resetten, want als je het verkleint hebt word dit ook weer gereset! Dat de muren zo vaag zijn is waarschijnlijk dat je 2 vlakken door elkaar hebt zitten op dezelfde plek (dus waarschijnlijk van 't interieur en het exterieur). Hier moet je een ruimte tussen maken.

kan je uitleggen hoe je dat resetten precies doet?

met een screenshot bijvoorbeeld?

als ik uiteindelijk de lengte van de treinen kan aanpassen.... kan ik de wereld aan XD

voor de rest kan ik eigenlijk overal uitkomen... het probleem met de kleuren was trouwens ook al opgelost maar bedankt voor de tips ;)

Geplaatst:

Je selecteer het model waar je het zooitje van wil resetten, gaat naar de laatste tab utilities en druk nu op reset x-form. Daarna scroll je wat naar beneden en druk je op de knop wat reset of iets dergelijks zegt. Dat de treinen door elkaar zitten kan komen door 1) dummy die niet goed geplaatst is, 2) doordat je wagonnen gewoon te lang zijn en Rockstar heeft bepaald hoe lang ze kúnnen zijn.

Geplaatst:

Je selecteer het model waar je het zooitje van wil resetten, gaat naar de laatste tab utilities en druk nu op reset x-form. Daarna scroll je wat naar beneden en druk je op de knop wat reset of iets dergelijks zegt. Dat de treinen door elkaar zitten kan komen door 1) dummy die niet goed geplaatst is, 2) doordat je wagonnen gewoon te lang zijn en Rockstar heeft bepaald hoe lang ze kúnnen zijn.

hey ik heb al uitgevonden waar het probleem lag, PUMA heeft me een tutorial voorgeschoteld waar alles perfect in uitgelegd stond.

het probleem lag bij de ingebouwde .col file die ik moest maken die precies matchte bij mijn trein.

ik had helemaal geen weet van die .col bestanden dus deed ik alles continu fout.

maar mijn trein is klaar :D

ik dank u in ieder geval voor het proberen te helpen ;)

screenshots kan je vinden in mn onderstaande link

klik voor afbeeldingen

Geplaatst: (bewerkt)

HELP!!!

ik heb een ini mini probleempje met 3D max dat vast nergens op slaat maar ik kan er in ieder geval niet uitkomen,

normaal gesproken als je voorwerpen verplaatst heb je 3 pijltjes met een blokje (rood x, groen y en blauw z)

maar bij mij is dat nu een rood en grijs lijntje met een heleboel getalletjes erbij.

hoe krijg ik dit weer terug naar die pijltjes?

is daar een sneltoets voor of een knop?

ik kan er echt niet uitkomen :|

PB me!

eerste tip, X, werkte niet.... of doe ik nou wat verkeerd?

thanks in advance!

maar opnieuw geinstalleerd... nu werkt t wel weer (en x ook)

Bewerkt: door stratega
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

Welke versie van 3ds max is het best? 3ds max 7?

Waar kan ik die downloaden? Moet ik hem legaal of illegaal downloaden?

Geplaatst:

Elke versie van 3DS Max is goed (boven de 5 in ieder geval). Over warez mogen we 't helaas niet hebben, dus je moet 'm kopen.

Ik heb nu Autodesk 3Ds Max 2009, is die goed?

Ik snap het nog niet hoe alles werkt, ik krijg dit scherm ervoor:

post-118640-1261996739,06.jpg

Wat moet ik hier doen? Hoe importeren enzo?

Geplaatst:

Nu moet je tutorials volgen om 't programma te snappen :).

Ik heb die tutorials bekeken maar als ik op eén van die tutorials in de lijst klik kom ik gewoon

op de homepage van gtaforum.

Ik kan dus die tutorials niet lezen.

Geplaatst:

Klopt, daar gaat iets mis. Klik met rechtsklik -> linkadres kopiëren (of iets dergelijks) en plak dat in je adresbalk. Haal nu de

s=9bb4af8a34d66b66787193ed6cad5bf1&

weg, en druk op enter. Dan zou 't moeten werken :).

Geplaatst:

Klopt, daar gaat iets mis. Klik met rechtsklik -> linkadres kopiëren (of iets dergelijks) en plak dat in je adresbalk. Haal nu de

s=9bb4af8a34d66b66787193ed6cad5bf1&

weg, en druk op enter. Dan zou 't moeten werken :).

eeh, als ik dat weghaal staat er toch gewoon www.gtaforum.nl?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...