Jump to content

Kan mijn aangepaste pc niet opstarten


robeblazer

Recommended Posts

Ik ondervind momenteel problemen bij het laden van een aangepaste computerconfiguratie.

 

AMD Ryzen 5800X3D CPU, Gigabyte AORUS Elite AX V2 moederbord, 1TB Samsung 980 SSD, 32GB DDR4 3600 RAM, Thermaltake Smart BM2 80+ Bronze, Radeon RX 6750 XT Gaming Card, CoolerMaster Hyper 212 EVO V2 Fan heatsink, Computerkastventilatoren zijn allemaal onderdeel van mijn opstelling.

 

Na het opstarten wordt de merknaam van de monitor weergegeven, gevolgd door de AORUS Elite-afbeelding, wat aangeeft dat het moederbord is geïdentificeerd, voordat het stopt met een volledig leeg scherm (alle ventilatoren in de computerbehuizing werken). Ik heb al het nodige gedaan om de machine te laten opstarten. Het thermische mengsel op de CPU was correct aangebracht en het koellichaam van de ventilator was correct gemonteerd. Ik kreeg de bevestiging dat de AMD Ryzen 5800X3D CPU niet werd ondersteund door de BIOS van het moederbord en dat ik een eerdere Ryzen CPU nodig had, daarom kocht ik een Ryzen 4600G.

 

Ik heb de Ryzen 4600G geïnstalleerd en er is nog steeds niets op het scherm te zien, ondanks dat alle ventilatoren functioneren. Ik merkte dat wanneer ik de voedingsschakelaar omdraaide, het I/O-paneel waar de audio-, USB-, netwerk- en HDMI-aansluitingen zijn, er een klein lampje in dat gebied flikkerde en vervolgens onmiddellijk uitging (misschien is dat een functie die ik niet heb) bewust van), en dan zou ik doorgaan met het inschakelen van het systeem om op te starten.     

 

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Op dit moment heb ik gewoon de CPU geïnstalleerd zonder de SSD of RAM, en het scherm is leeg terwijl de ventilatoren draaien. Ik heb de batterij van het moederbord twee keer verwijderd, waarbij ik het moederbord telkens 1 minuut liet staan voordat ik het opnieuw installeerde (ik heb nog niet geprobeerd een nieuwe moederbordbatterij te kopen). Is het mogelijk dat de CPU-socket dood is, ondanks dat de voeding het moederbord van stroom voorziet?

basketball stars

Bewerkt: door robeblazer
Link to comment
Delen op andere websites

  • robeblazer changed the title to Kan mijn aangepaste pc niet opstarten

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...