Jump to content

Wat was jouw 1e game?

Recommended Posts

Geplaatst:
Dit spel: Stunts

Link voor screenshots en download: (het spel is gratis te downloaden; abandonware)

Abandonia: Stunts

Dat was het eerste spel waar ik verslaafd aan was, maar het is natuurlijk allemaal begonnen met PONG

• Reacties 254
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MrKooKie

3

• DaddyPimp

3

• NilsHolgersson

3

• SWYV

2

Geplaatst:

laats vond ik een bak met floppy, en daar zat mario in.

toen ik het ovnd wist ik dus ook weer wat me eerste spel was, mario.

best weel lol aan beleeftr eigenlijk (het rare is dat ze hem nu verkopen voor 21 euro op de gba.. achterlijk hoogbedrag voor oz een oud spel)

Geplaatst:

Het eerste videospelletje dat uitgebracht was heette Pong...

En dat was toevallig óók het allereerste videospel wat ik gedaan heb! ;)

Geplaatst:

Volgens mij was m'n eerste spel op de pc: Worms 1 ofzoiets.

Het kan ook zijn dat het Soldier of Fortune 1 was, die koste toen 100 gulden.

Geplaatst:

Mijn eerste game was een Lego spel. Dan kreeg je zo'n grote 'bouwplaat' en dan kon je een stad maken. Wat ik altijd leuk vond was dat zicht vanbinnen de auto als je erin reed :schater:

Geplaatst: (bewerkt)

de eerste game die ik ooit had gezien was ook zon grand prix ding geloof ik. (dat is toch met die formule 1 wagens?)

Maar de eerste game die ik ooit speelde was Grim Fandango.

Adventure met een Skelet ofzo.

edit : toch niet, het was pacman :bonk:

Bewerkt: door ZUMZUM

Volgens mij was mijn 1e Game GTA2.... Of de allereerste Need For Speed :puh:

*EDIT: Volgens mij was de eerste een Bugs Bunny spelletje maar dat weet ik niet zo meer...

Bewerkt: door DaddyPimp
Geplaatst:

Mijn eerste spelletjes waren van die arcadegames (Dave) en spelletjes die mijn neef van diskette op mijn pc zette (Jazz Jackrabbit, wat racespelletjes enzovoort).

Mijn eerste deftige spel was ''Rally Championship'', een rallyspel dat mijn moeder had meegebracht van de Aldi. We hadden geen geluid dus was het een stille rally :schater:. Daarna had ik Worms 2 en ik werd stilletjes aan een gamefreak. Daarna kwam GTA2. De rest kan je al raden zeker?

mijn eerste spel was destruction derby voor de psx

dat speelde ik dag en nacht toen ik hem had :Y

edit----

nee toch niet destruction derby :bonk:

eerste spel dat ik speelde was iets op de nes ik geloof zelda ofzo :duh:

Bewerkt: door killerbee
Geplaatst:

Ik heb nog vage herinneringen van 'Floppy', een kinderspel over een hond voor de PC, speelbaar op een floppy. Later speelde ik bij vrienden de eerste Wolfenstein in 2D, ik kan me die liften, mutanten en die eindbaas als Hitler zelf nog goed herinneren. In die zelfde periode kreeg ik een Nintendo Entertainment System met Super Mario Bros. 1, Super Mario Bros. 2, Mission Impossible en de eerste Ninja Gaiden op Nintendo's console. Ik heb mijn collectie uitgebreid door de eerste tweediemensionale Zelda-spellen te kopen, die ik nooit echt uit heb gespeeld, omdat ie zo pittig was. Ik was pas echt begonnen met gamen toen ik de Grand Theft Auto's had gespeeld, en dan vooral Grand Theft Auto III.

_O_ Nostalgie. _O_

Geplaatst:

weet niet meer precies welke, maar speelde altijd

prince of persia 1

pacman

dave

en natuurlijk : SUPAPLEX ! 8)

Geplaatst:
Mijn eerste game was een Lego spel. Dan kreeg je zo'n grote 'bouwplaat' en dan kon je een stad maken. Wat ik altijd leuk vond was dat zicht vanbinnen de auto als je erin reed :schater:

Lego Loco bedoel je zeker! :engel:

Mijn eerste spel was Paperboy, dan fietste je over een straat en dan zat je de zijkant van het persoon. Dan fietste je langs allemaal huizen. Je moest proberen zo goed mogenlijk een krant in de brievnbus te gooien, of er heel dicht bij. Hoe beter je gooide hoe meer punten je kreeg. Ik vond het altijd verschrikkelijk moeilijk, dus ik kwam nooit verder dan level 2. Je moest ook heen en weer fietsen, want soms kwam er over de weg een auto aan, of een skatebord die wilt over de weg ging. Zo van die dingen. Of natuurlijk een zwarte kat, en toen parkeerde erin eens een auto (kruizende zwarte kat, brengt ongeluk).

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...