Jump to content

Virusscanners


::: Tha Hawk :::

Wat vind jij de beste virusscanner???  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind jij de beste virusscanner???

    • Mc affee
      4
    • Norton
      19
    • Norman
      6
    • Avast
      4
    • AVG
      11
    • NOD32
      2
    • Kaspersky
      4
    • Anders namelijk...
      19


Recommended Posts

Met Ubuntu heb je weinig last virussen, totdat iedereen Ubuntu gaat nemen. Dan willen kwaadwillegen namelijk Ubuntu binnen dringen. Maar laat ik maar weer ontopic gaan.

Avast is inderdaad een goede virusscanner en het verbaast me dat er maar drie opties zijn buiten Anders.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • G13nn

    26

  • da Sexbomb

    8

  • Thundercover

    7

  • ifc3

    6

Ik vind Avast de beste Virusscanner.

Of neem gewoon Ubuntu.

Dan heb je geen last van virussen.

nou Avast is niet zo super hoor.

Maar Ubuntu is idd (bijna) virus vrij!

Wat is er dan mis met Avast?

Ik gebruik het al heel lang en ik vind hem best goed (heb sinds avast nog niet weer een virus op mijn pc gehad (die langer dan 2 min bleef)) en ik vind het scannen bij herstart ook handig, voor het geval je een virus hebt dat zich in het geheugen zet of die je pc laat afsluiten na 30 sec ofzoiets.

Ik gebruik gewoon geen virus scanner, ik formateer de hele handel als het mij te langzaam gaat oid. :Y Veel makkelijker dan al deze onzin over virusscanners. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik wil zeggen, is dat jullie beweren dat iets super goed is, en dat dat vaak nergens op gebaseerd is

ik heb een gerenommeerde reputatie op verscheidene ICT fora

veel ervaring met eigen bedrijf en daarbuiten

leuke is, ik ben zwaar levenloos

en ik kan me dus interesseren voor die dingen, kan 3 uur zoeken naar dingen die ik waarschijnlijk nooit ga vinden enz.

maar vooral levenloos genoeg om te kijken naar hijackthis logjes

hijackthis logjes geven gekwalificeerde helpers een beeld van de staat van de PC

qua infecties

wat valt op?

-veel mensen met problemen gebruiken norton

-ze hebben allemaal problemen

-bij kaspersky zijn de infecties niet zo uitgebreid als ze zouden zijn zonder beveiliging

de infectie is nog wel aanwezig (een AV kan hier enorm weinig tegen doen) maar bijv. de rootkit is er niet

dat de woordvoerder kaspersky gebruikt heeft heus wel een rede

als jij een laptop koopt, en je werkt bij HP dan koop je een HP PC

TENZIJ.. je niet achter het product staat

onze woordvoerder schikt over tal van informatie om de kwaliteit van zijn product te bepalen en kan daardoor dus een keuze maken

en kiest (wanneer hij voor kwaliteit kiest dus) voor kaspersky

>>> Door Preddy: Men die dit in twijfel trekt stuur maar een PM, persoonlijke aanvallen hoef ik niet te zien. Posts met dat onderwerp zijn/worden verwijderd. Danku<<<

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.google.nl/search?hl=nl&clie...oeken&meta=

Computing.Net - Security and Virus Forum

http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/21202.html

willekeurige klik, gelijk een probleem dat norton het virusje niet kon verwijderen

mensen moeten gewoon eens leren dat niet alles wat duur goed is, en dat niet alles wat het bedrijf dat je iets wil verkopen waarheid is.

je koopt een telefoon bij T-mobile, prijzen het de hemel in met goedkope bel prijzen

maar bij bijna elk knopje waar je op drukt zit je op T-zones wat een vermogen kost

dat wordt er natuurlijk niet bij verteld.

dat het bedrijf wat jou norton verkoopt geld ontvangt als jij je licentie verlengt wordt niet verteld

weet ik overigens nogsteeds niet wat jullie het recht geeft een expertise te stellen over deze producten

of een anti virus goed of slecht is wordt niet bepaald door of het goed functioneert maar door keiharde

resultaten

en nogmaals,

waarom gebruikt een norton woordvoerder kaspersky?

waarom kunnen ze mij niet vertellen waarom ik norton moet kiezen ipv kaspersky?

er is totaal geen rede om voor norton te gaan

en ik val hier niemand aan, maar sommige mensen stellen dat ze doordat ze iets gebruiken gelijk expertises kunnen gaan stellen

--

jammer dat enkele reply's verwijdert zijn die blijk geven van mijn deskundigheid

>>> Door Preddy: Als je deskundigheid wilt laten zien, laat je dat maar zien in berichten op dit forum :Y<<<

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was altijd een fervent voorstander van Norton, temeer omdat het altijd bij een pakket inzat met leuke applicaties om fouten mee te verhelpen. Echter, dat het per jaar verplicht opgeschroefd moet worden maakte bij mij er een eind aan. Sowieso ook omdat deze laptop Windows XP alleen al redelijk zwaar vindt. Op m'n desktop had ik het ook geïnstalleerd en wou het toen weghalen, hij heeft 4 uur aangestaan om de backups van Norton Ghost (?) te verwijderen, dus qua geheel pakket kan het wel zo zijn dat het lang duurt om te deïnstalleren.

Nu overgestapt op AVG free, gratis en doet z'n werk goed. Niet dat ik vaak ergens kom waar je snel geïnfecteerd wordt, niet met m'n Firefoxje en P2P programma's ben ik allang van afgestapt.

Overigens heb ik wat extra opties aan de poll toegevoegd en wat met de stemmen verwisseld gebaseerd op de berichten eronder. Klopt ongetwijfeld altijd nog niet maar beter dan niets :tu: .

Link to comment
Delen op andere websites

dit is nog een redelijk oude lijst,

http://www.thepcspy.com/articles/other/wha..._windows_down/3

maar kijk eens hoe traag norton ons PCtje maakt

zet het eens uit.. en kijk hoe snel je dan kunt gaan gamen

het wordt ook duidelijk waarom vooral veel gamers MCafee gebruiken, het is 1 van de grote 2 maar vertraagt van deze 2 het minst

Bewerkt: door G13nn
Link to comment
Delen op andere websites

Norton is een matige virusscanner, hij gebruikt kei veel geheugen en maakt je PC erg traag.

NOD32 is de lichtste virusscanner en scant ook op spyware e.d. De interface is echter zeer ingewikkeld voor minder ervaren gebruikers.

Kaspersky is mijn favoriete antivirus. Hij blockt niet alleen virussen, maar ook spyware e.d.

En houd ook veranderingen in het register tegen, als je bijvoorbeeld iets wilt installeren zal je toestemming moeten geven. Het kan irritant zijn, maar kwaadaardige aanvallen die in je register willen gaan zieken worden ook geblokkeerd.

Naast Kaspersky draai ik ook nog Windows Defender. Die haalt heeel soms wat spyware eruit, wat Kaspersky net niet zag.

Ook gebruik ik nog CCleaner om mijn temp files te wissen en mijn register op te frissen.

Link to comment
Delen op andere websites

kaspersky houdt juist enorm veel virussen tegen en weinig spyware,

de KIS versie houdt wel meer tegen dan de KAV versie

nod32 wordt ESET (de naam verandert van het programma) en krijgt een totaal nieuwe interface met nieuwe functies

door deze vernieuwingen (de ontwikkeling ervan) is de kwaliteit van hun signatures database wel omlaag gegaan

Link to comment
Delen op andere websites

Met Ubuntu heb je weinig last virussen, totdat iedereen Ubuntu gaat nemen. Dan willen kwaadwillegen namelijk Ubuntu binnen dringen. Maar laat ik maar weer ontopic gaan.

Avast is inderdaad een goede virusscanner en het verbaast me dat er maar drie opties zijn buiten Anders.

Maar Ubuntu is BETER standard beveiligd.

Je kunt niet zomaar systeembestanden veranderen in Ubuntu, zonder Root toegang, en dat kan in Windows wel.

EDIT: Waarom zou je eingelijk een virus voor ubuntu willen maken? De hackers gebruiken het zelf ;):puh:

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

Je betaald bij norton helaas voor gebakken lucht,

het vertraagt het systeem enorm en je kan dus veel minder uit je systeem halen

ga zo maar door..

kaspersky werkt nog simpeler en is nog effectiever

en vertraagt het systeem bijna niet

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...