Jump to content

Het beruchte voertuigen topic


Recommended Posts

Geplaatst:

Ja dat is ook zo die gasten leggen bij mij in de buurt in een 80km/u zone hoge drempels aan waardoor de automobilisten hard moeten remmen en ze gaan dan maet een vaartje van nauwelijks 15km/u eroverheen dat scheelt al 65km/u

  • Reacties 3.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • The Outlaw

    361

  • Mazzeltje

    322

  • commando

    196

  • RTS

    195

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Sorry voor de onderbreking Robin, ;)

Even over Ferrari, persoonlijk denk ik bij Ferrari altijd aan romantiek.

Misschien wel omdat het een pure tweezitter is en een Italiaanse auto! ;)

Geplaatst:
Sorry voor de onderbreking Robin, ;)

Even over Ferrari, persoonlijk denk ik bij Ferrari altijd aan romantiek.

Misschien wel omdat het een pure tweezitter is en een Italiaanse auto! ;)

Bij ferrari denk ik altijd aan: Passie, pizza, snelheid, detail, enne een goed glas donkerbier :D

Geplaatst:
Bij ferrari denk ik altijd aan: Passie, pizza, snelheid, detail, enne een goed glas donkerbier :D

Heu? :huh:

Donkerbier?

Ik snap niet waarom je bij die kar aan een goed glas donkerbier denkt, maargoed! :lol: :lol: :lol:

Bij Ferrari passen ook altijd mooie vrouwen! ;)

Geplaatst:
Bij ferrari denk ik altijd aan: Passie, pizza, snelheid, detail, enne een goed glas donkerbier :D

Heu? :huh:

Donkerbier?

Ik snap niet waarom je bij die kar aan een goed glas donkerbier denkt, maargoed! :lol: :lol: :lol:

Bij Ferrari passen ook altijd mooie vrouwen! ;)

De passie Melchior, de Passie :lol:

Marre ik had gister Top gear gekeken en daar kwam een ........*valt om*, *klimt weer op*........Aston Martin DB9!!!!!!!!!!!! :wub: :wub: :wub:

images.jpe

Geplaatst:

en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellence

technische gegevens:

MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI

CILINDERINHOUD 315 cm³

BORING 78 mm

SLAG 66 mm

COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1

KOELSYSTEEM lucht

VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min

KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min

MAX TOERENTAL 3.600 tr/min

INSPUITING Direct

DYNAMO 190 W

ACCU 12 V 35 Ah

OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging)

AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch

STUURINRICHTING Tandheugel

AANDRIJVING Voorwielaandrijving

REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit

OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON

OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers

DRAAICIRKEL 4,15 meter

BANDEN 145 / 70 R 13

CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe

AANTAL PLAATSEN 2

post-30-1094302133.jpg

Geplaatst:
en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellence

technische gegevens:

MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI

CILINDERINHOUD 315 cm³

BORING 78 mm

SLAG 66 mm

COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1

KOELSYSTEEM lucht

VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min

KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min

MAX TOERENTAL 3.600 tr/min

INSPUITING Direct

DYNAMO 190 W

ACCU 12 V 35 Ah

OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging)

AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch

STUURINRICHTING Tandheugel

AANDRIJVING Voorwielaandrijving

REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit

OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON

OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers

DRAAICIRKEL 4,15 meter

BANDEN 145 / 70 R 13

CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe

AANTAL PLAATSEN 2

Way to go grandma!!

Hahaha! :lol:

4 Kw gewoon, haha!

En dat uit 315 cc, een brommer haalt uit 315 cc misschien wel 50 tot 100 pk (ik geloof iets van 30 tot 70 Kw dus).

Maarja er gaat dus ook niks boven een heerlijke Ligier-1-cilinder brul! :lol:

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn lievelingsauto :puh: :

CrazyRacesWarffum0051.jpg

Kom net van Crazy Races terug echt RUIG man. Overde kop vliegende ouwe brikken, vooral golfjes en kadetten. Vuur uit de uitlaten enzo.

Bewerkt: door RTS
Geplaatst:
en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellence

technische gegevens:

MOTOR  1 - cilinder LOMBARDINI

CILINDERINHOUD  315 cm³

BORING  78 mm

SLAG  66 mm

COMPRESSIEVERHOUDING  20,3 : 1

KOELSYSTEEM  lucht

VERMOGEN  4 Kw bij 3.600 tr/min

KOPPEL  14 Nm bij 2.400 tr/min

MAX TOERENTAL  3.600 tr/min

INSPUITING  Direct

DYNAMO  190 W

ACCU  12 V 35 Ah

OVERBRENGING  Variomatic (automatisch traploze overbrenging)

AANDRIJFASSEN  Dubbel homokinetisch

STUURINRICHTING  Tandheugel

AANDRIJVING  Voorwielaandrijving

REMMEN  schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit

OPHANGING VOOR  Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON

OPHANGING ACHTER  onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers

DRAAICIRKEL  4,15 meter

BANDEN  145 / 70 R 13

CARROSSERIE  in polycarbonaat, in aluminium buizenframe

AANTAL PLAATSEN  2

Way to go grandma!!

Hahaha! :lol:

4 Kw gewoon, haha!

En dat uit 315 cc, een brommer haalt uit 315 cc misschien wel 50 tot 100 pk (ik geloof iets van 30 tot 70 Kw dus).

Maarja er gaat dus ook niks boven een heerlijke Ligier-1-cilinder brul! :lol:

ja he daar kan een Ferrari nooit tegenop :puh: de Ligier Brommobiel overtreft alles!!!

Geplaatst: (bewerkt)

Haha, ik zie dat koppel ineens!

14Nm, en dan te bedenken dat een 7.5 liter V8 van Lincoln (Amerikaanse V8's staan bekend om koppel) wel 674 Nm kan geven!!!

Trek je met de Ligier dus de lege boedelbak, trek je met de Lincoln een jacht van 20 meter met bijbehorende aanhanger! :lol:

Maar dan zou ik NIET WILLEN DENKEN aan de benzine kosten! :lol: ;)

Bewerkt: door Melchior
Geplaatst:
en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellence

technische gegevens:

MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI

CILINDERINHOUD 315 cm³

BORING 78 mm

SLAG 66 mm

COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1

KOELSYSTEEM lucht

VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min

KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min

MAX TOERENTAL 3.600 tr/min

INSPUITING Direct

DYNAMO 190 W

ACCU 12 V 35 Ah

OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging)

AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch

STUURINRICHTING Tandheugel

AANDRIJVING Voorwielaandrijving

REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit

OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON

OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers

DRAAICIRKEL 4,15 meter

BANDEN 145 / 70 R 13

CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe

AANTAL PLAATSEN 2

:o Hoe duur kost ie eigenlijk ik wil hem wel kopen!!! :lol:

Geplaatst: (bewerkt)
melchior wat is eigenlijk Nm (newtonmeters)

Nm, je zei het al is Newtonmeters.

Ik zal het proberen simpel uit te leggen.

Nm betekent gewoon puur trekkracht.

Newton is een schaal voor kracht en bij voertuigen geven we de trekkracht aan met Newtonmeters.

Het is eigenlijk wel ook gewoon heel simpel, hoe meer pk's een motor geeft, hoe minder een motor dat aan Newtonmeters kan omzetten.

Zo heb je een F1 wagen met 900 pk, die trekt in 3 secs op naar de honderd en haalt 350 km/uur.

Laat je diezelfde F1 wagen een vrachtwagen vooruittrekken dan blijft die F1 wagen gewoon staan, die komt dus niet vooruit!

Terwijl een hele slome (grrrr) Lincoln met 375pk, 674 Nm geeft. (voor personenwagens een gigantisch koppel)

Dan trekt ie dus met gemak een vrachtwagen vooruit en slippen de wielen niet door, wat wel met de F1 wagen gebeurt want die kan z'n kracht dan alleen in snelheid omzetten!

Elke auto heeft koppel nodig om op te trekken, en waarom trekt een F1 wagen met weinig koppel dan toch heeeeel snel op, omdat een F1 wagen met motor (V12!!) erin evenveel weegt als een Mini Cooper (650kg), dan heb je dus heel weinig koppel nodig.

Maar je hebt met dat Mini Cooper gewicht wel een razendsnelle F1 motor van 900 pk en geen 4-cilinder, 60 pk Mini Cooper motor. ;)

Ik hoor je dan al denken; waarom is die (oude) Lincoln dan toch nog best snel en haalt ie de 210km/uur en waarom trekt ie in 9 secs op naar de 100 km/u, evensnel als de nieuwe BMW 520i als het eigenlijk een koppel-auto is.

Simpel, wat wil je met 375 pk, dat is zo veel dat er nog genoeg snelheid uit te halen is! ;)

Bewerkt: door Melchior
Geplaatst:
melchior wat is eigenlijk Nm (newtonmeters)

Nm, je zei het al is Newtonmeters.

Ik zal het proberen simpel uit te leggen.

Nm betekent gewoon puur trekkracht.

Newton is een schaal voor kracht en bij voertuigen geven we de trekkracht aan met Newtonmeters.

Het is eigenlijk wel ook gewoon heel simpel, hoe meer pk's een motor geeft, hoe minder een motor dat aan Newtonmeters kan omzetten.

Zo heb je een F1 wagen met 900 pk, die trekt in 3 secs op naar de honderd en haalt 350 km/uur.

Laat je diezelfde F1 wagen een vrachtwagen vooruittrekken dan blijft die F1 wagen gewoon staan, die komt dus niet vooruit!

Terwijl een hele slome (grrrr) Lincoln met 375pk, 674 Nm geeft. (voor personenwagens een gigantisch koppel)

Dan trekt ie dus met gemak een vrachtwagen vooruit en slippen de wielen niet door, wat wel met de F1 wagen gebeurt want die kan z'n kracht dan alleen in snelheid omzetten!

Elke auto heeft koppel nodig om op te trekken, en waarom trekt een F1 wagen met weinig koppel dan toch heeeeel snel op, omdat een F1 wagen met motor (V12!!) erin evenveel weegt als een Mini Cooper (650kg), dan heb je dus heel weinig koppel nodig.

Maar je hebt met dat Mini Cooper gewicht wel een razendsnelle F1 motor van 900 pk en geen 4-cilinder, 60 pk Mini Cooper motor. ;)

Ik hoor je dan al denken; waarom is die (oude) Lincoln dan toch nog best snel en haalt ie de 210km/uur en waarom trekt ie in 9 secs op naar de 100 km/u, evensnel als de nieuwe BMW 520i als het eigenlijk een koppel-auto is.

Simpel, wat wil je met 375 pk, dat is zo veel dat er nog genoeg snelheid uit te halen is! ;)

:blink: Wauw :blink:

Applaus voor Melchior :D:D:D:D , geef je ook rijles???? :lol: :lol:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...