Robin2130 Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 2 september 2004 Ja dat is ook zo die gasten leggen bij mij in de buurt in een 80km/u zone hoge drempels aan waardoor de automobilisten hard moeten remmen en ze gaan dan maet een vaartje van nauwelijks 15km/u eroverheen dat scheelt al 65km/u Reageren
Melchior Geplaatst: 3 september 2004 Rapport Geplaatst: 3 september 2004 Sorry voor de onderbreking Robin, Even over Ferrari, persoonlijk denk ik bij Ferrari altijd aan romantiek. Misschien wel omdat het een pure tweezitter is en een Italiaanse auto! Reageren
The Outlaw Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 Sorry voor de onderbreking Robin, Even over Ferrari, persoonlijk denk ik bij Ferrari altijd aan romantiek. Misschien wel omdat het een pure tweezitter is en een Italiaanse auto! Bij ferrari denk ik altijd aan: Passie, pizza, snelheid, detail, enne een goed glas donkerbier Reageren
Melchior Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 Bij ferrari denk ik altijd aan: Passie, pizza, snelheid, detail, enne een goed glas donkerbier Heu? :huh: Donkerbier? Ik snap niet waarom je bij die kar aan een goed glas donkerbier denkt, maargoed! :lol: :lol: :lol: Bij Ferrari passen ook altijd mooie vrouwen! Reageren
The Outlaw Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 Bij ferrari denk ik altijd aan: Passie, pizza, snelheid, detail, enne een goed glas donkerbier Heu? :huh: Donkerbier? Ik snap niet waarom je bij die kar aan een goed glas donkerbier denkt, maargoed! :lol: :lol: :lol: Bij Ferrari passen ook altijd mooie vrouwen! De passie Melchior, de Passie :lol: Marre ik had gister Top gear gekeken en daar kwam een ........*valt om*, *klimt weer op*........Aston Martin DB9!!!!!!!!!!!! :wub: :wub: :wub: images.jpe Reageren
Robin2130 Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2004 en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellence technische gegevens: MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI CILINDERINHOUD 315 cm³ BORING 78 mm SLAG 66 mm COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1 KOELSYSTEEM lucht VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min MAX TOERENTAL 3.600 tr/min INSPUITING Direct DYNAMO 190 W ACCU 12 V 35 Ah OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging) AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch STUURINRICHTING Tandheugel AANDRIJVING Voorwielaandrijving REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers DRAAICIRKEL 4,15 meter BANDEN 145 / 70 R 13 CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe AANTAL PLAATSEN 2 Reageren
Melchior Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellencetechnische gegevens: MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI CILINDERINHOUD 315 cm³ BORING 78 mm SLAG 66 mm COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1 KOELSYSTEEM lucht VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min MAX TOERENTAL 3.600 tr/min INSPUITING Direct DYNAMO 190 W ACCU 12 V 35 Ah OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging) AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch STUURINRICHTING Tandheugel AANDRIJVING Voorwielaandrijving REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers DRAAICIRKEL 4,15 meter BANDEN 145 / 70 R 13 CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe AANTAL PLAATSEN 2 Way to go grandma!! Hahaha! :lol: 4 Kw gewoon, haha! En dat uit 315 cc, een brommer haalt uit 315 cc misschien wel 50 tot 100 pk (ik geloof iets van 30 tot 70 Kw dus). Maarja er gaat dus ook niks boven een heerlijke Ligier-1-cilinder brul! :lol: Reageren
RTS Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 (bewerkt) Mijn lievelingsauto : Kom net van Crazy Races terug echt RUIG man. Overde kop vliegende ouwe brikken, vooral golfjes en kadetten. Vuur uit de uitlaten enzo. Bewerkt: 4 september 2004 door RTS Reageren
Robin2130 Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2004 en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellencetechnische gegevens: MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI CILINDERINHOUD 315 cm³ BORING 78 mm SLAG 66 mm COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1 KOELSYSTEEM lucht VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min MAX TOERENTAL 3.600 tr/min INSPUITING Direct DYNAMO 190 W ACCU 12 V 35 Ah OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging) AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch STUURINRICHTING Tandheugel AANDRIJVING Voorwielaandrijving REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers DRAAICIRKEL 4,15 meter BANDEN 145 / 70 R 13 CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe AANTAL PLAATSEN 2 Way to go grandma!! Hahaha! :lol: 4 Kw gewoon, haha! En dat uit 315 cc, een brommer haalt uit 315 cc misschien wel 50 tot 100 pk (ik geloof iets van 30 tot 70 Kw dus). Maarja er gaat dus ook niks boven een heerlijke Ligier-1-cilinder brul! :lol: ja he daar kan een Ferrari nooit tegenop de Ligier Brommobiel overtreft alles!!! Reageren
Melchior Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 (bewerkt) Haha, ik zie dat koppel ineens! 14Nm, en dan te bedenken dat een 7.5 liter V8 van Lincoln (Amerikaanse V8's staan bekend om koppel) wel 674 Nm kan geven!!! Trek je met de Ligier dus de lege boedelbak, trek je met de Lincoln een jacht van 20 meter met bijbehorende aanhanger! :lol: Maar dan zou ik NIET WILLEN DENKEN aan de benzine kosten! :lol: Bewerkt: 4 september 2004 door Melchior Reageren
Robin2130 Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2004 melchior wat is eigenlijk Nm (newtonmeters) Reageren
RTS Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 melchior wat is eigenlijk Nm (newtonmeters) Kweet alleen dat het iets met trekkracht ofzo te maken heeft Reageren
The Outlaw Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 en wat vinden jullie van deze (snelle) autootje??? de Ligier exellencetechnische gegevens: MOTOR 1 - cilinder LOMBARDINI CILINDERINHOUD 315 cm³ BORING 78 mm SLAG 66 mm COMPRESSIEVERHOUDING 20,3 : 1 KOELSYSTEEM lucht VERMOGEN 4 Kw bij 3.600 tr/min KOPPEL 14 Nm bij 2.400 tr/min MAX TOERENTAL 3.600 tr/min INSPUITING Direct DYNAMO 190 W ACCU 12 V 35 Ah OVERBRENGING Variomatic (automatisch traploze overbrenging) AANDRIJFASSEN Dubbel homokinetisch STUURINRICHTING Tandheugel AANDRIJVING Voorwielaandrijving REMMEN schijfrem voor Ø 210mm, trommels achter Ø 168mm hydraulisch dubbelremcircuit OPHANGING VOOR Onafhankelijk geveerd type MAC PHERSON OPHANGING ACHTER onafhankelijk geveerd met hydraulische schokdempers DRAAICIRKEL 4,15 meter BANDEN 145 / 70 R 13 CARROSSERIE in polycarbonaat, in aluminium buizenframe AANTAL PLAATSEN 2 :o Hoe duur kost ie eigenlijk ik wil hem wel kopen!!! :lol: Reageren
Melchior Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 (bewerkt) melchior wat is eigenlijk Nm (newtonmeters) Nm, je zei het al is Newtonmeters. Ik zal het proberen simpel uit te leggen. Nm betekent gewoon puur trekkracht. Newton is een schaal voor kracht en bij voertuigen geven we de trekkracht aan met Newtonmeters. Het is eigenlijk wel ook gewoon heel simpel, hoe meer pk's een motor geeft, hoe minder een motor dat aan Newtonmeters kan omzetten. Zo heb je een F1 wagen met 900 pk, die trekt in 3 secs op naar de honderd en haalt 350 km/uur. Laat je diezelfde F1 wagen een vrachtwagen vooruittrekken dan blijft die F1 wagen gewoon staan, die komt dus niet vooruit! Terwijl een hele slome (grrrr) Lincoln met 375pk, 674 Nm geeft. (voor personenwagens een gigantisch koppel) Dan trekt ie dus met gemak een vrachtwagen vooruit en slippen de wielen niet door, wat wel met de F1 wagen gebeurt want die kan z'n kracht dan alleen in snelheid omzetten! Elke auto heeft koppel nodig om op te trekken, en waarom trekt een F1 wagen met weinig koppel dan toch heeeeel snel op, omdat een F1 wagen met motor (V12!!) erin evenveel weegt als een Mini Cooper (650kg), dan heb je dus heel weinig koppel nodig. Maar je hebt met dat Mini Cooper gewicht wel een razendsnelle F1 motor van 900 pk en geen 4-cilinder, 60 pk Mini Cooper motor. Ik hoor je dan al denken; waarom is die (oude) Lincoln dan toch nog best snel en haalt ie de 210km/uur en waarom trekt ie in 9 secs op naar de 100 km/u, evensnel als de nieuwe BMW 520i als het eigenlijk een koppel-auto is. Simpel, wat wil je met 375 pk, dat is zo veel dat er nog genoeg snelheid uit te halen is! Bewerkt: 4 september 2004 door Melchior Reageren
The Outlaw Geplaatst: 4 september 2004 Rapport Geplaatst: 4 september 2004 melchior wat is eigenlijk Nm (newtonmeters) Nm, je zei het al is Newtonmeters. Ik zal het proberen simpel uit te leggen. Nm betekent gewoon puur trekkracht. Newton is een schaal voor kracht en bij voertuigen geven we de trekkracht aan met Newtonmeters. Het is eigenlijk wel ook gewoon heel simpel, hoe meer pk's een motor geeft, hoe minder een motor dat aan Newtonmeters kan omzetten. Zo heb je een F1 wagen met 900 pk, die trekt in 3 secs op naar de honderd en haalt 350 km/uur. Laat je diezelfde F1 wagen een vrachtwagen vooruittrekken dan blijft die F1 wagen gewoon staan, die komt dus niet vooruit! Terwijl een hele slome (grrrr) Lincoln met 375pk, 674 Nm geeft. (voor personenwagens een gigantisch koppel) Dan trekt ie dus met gemak een vrachtwagen vooruit en slippen de wielen niet door, wat wel met de F1 wagen gebeurt want die kan z'n kracht dan alleen in snelheid omzetten! Elke auto heeft koppel nodig om op te trekken, en waarom trekt een F1 wagen met weinig koppel dan toch heeeeel snel op, omdat een F1 wagen met motor (V12!!) erin evenveel weegt als een Mini Cooper (650kg), dan heb je dus heel weinig koppel nodig. Maar je hebt met dat Mini Cooper gewicht wel een razendsnelle F1 motor van 900 pk en geen 4-cilinder, 60 pk Mini Cooper motor. Ik hoor je dan al denken; waarom is die (oude) Lincoln dan toch nog best snel en haalt ie de 210km/uur en waarom trekt ie in 9 secs op naar de 100 km/u, evensnel als de nieuwe BMW 520i als het eigenlijk een koppel-auto is. Simpel, wat wil je met 375 pk, dat is zo veel dat er nog genoeg snelheid uit te halen is! :blink: Wauw :blink: Applaus voor Melchior , geef je ook rijles???? :lol: :lol: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.