Jump to content

Jou mening over GTA Vice City


Thabit

Recommended Posts

Hij is leuk.

Vind hem leuker dan gtaSA ik hou van de mafia,The Godfahter.

Vind gta3 leuker.

Maar van alle gta.

Vind ik na gta3 de beste.

Me top 3 gta:

gta3

gta vice city

gta2

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Eclipse

    4

  • Thabit

    3

  • SummerBase

    3

  • RTS

    2

Vice City vind ik echt een mooie zonnige en kleurrijke stad, het heeft een mooie soundtrack (radio stations) en het verhaal is ook zeker mooi uitgewerkt. Opzich wel jammer dat hij nog op de wat oudere gta3 engine werkt, wat de gameplay wel beïnvloed. Bij San Andreas is alles gewoon mooier en gaat het spelen makkelijker, maar voor de verhaallijn, de stad en de muziek is GTA:VC toch wel mijn favoriet.

Link to comment
Delen op andere websites

Sommige hier weten al dat: Grand Theft Auto Vice City mijn echte favoriet is. Dan willen jullie natuurlijk ook weten waarom.

Grand Theft Auto Vice City:

- Het spel:

Vice city doet mij denken aan het strand, zon en zee. Ik vind dit spel vooral mooi door de zon en de wagens. Het was toen de tijd het eerste spel van Gta waar je uit je auto kon springen terwijl je aan het rijden was. Ook vond ik het echt tof dat je in een helikopter kon/kan vliegen.

- Het verhaal:

Dit verhaal is zeker mooi, goede en duidelijke missie's. Niet extreem moeilijk, maar ook niet te makkelijk. Je moet veel dingen doen in missie's, maar daar krijg je natuurlijk ook naar betaald. Verder is de sfeer goed, en dit verhaal kan je uren achter de computer houden.

- De Graphics:

Het spel ziet er over het algemen mooi uit, natuurlijk kan je het niet vergelijken met Grand Theft Auto San Andreas, maar vergeleken met GTAIII is er voor dit spel (ViceCity) een enorme vooruitgang geboekt. De lucht het water, alles ziet er beter uit als zijn voorgangers. Het is alleen wel jammer dat er geen anti-alias op zat/zit. Dat zou het spel echt super maken, you know :engel:.

Over het algemeen een heel verdient en geslaagd spel :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

De lucht het water, alles ziet er beter uit als zijn voorgangers. Het is alleen wel jammer dat er geen anti-alias op zat/zit. Dat zou het spel echt super maken, you know :engel:.

Deze instellingen heb je wel speciale drivers van je videokaart voor om het in te stellen dat er anti-aliasing in voor komt, ik heb dit eens gehoord van iemand en ik weet het niet zeker, als je dit graag wilt zou ik het even zoeken als ik jou was ;)Klik hier om te zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

De lucht het water, alles ziet er beter uit als zijn voorgangers. Het is alleen wel jammer dat er geen anti-alias op zat/zit. Dat zou het spel echt super maken, you know :engel:.

Deze instellingen heb je wel speciale drivers van je videokaart voor om het in te stellen dat er anti-aliasing in voor komt, ik heb dit eens gehoord van iemand en ik weet het niet zeker, als je dit graag wilt zou ik het even zoeken als ik jou was ;)Klik hier om te zoeken.

Houd het even 'ontopic'. Ik vind het spel goed zoals het is en daar hoef ik geen aanpasingen op te hebben. Antialias of niet, het maakt me helemaal niks uit eerlijk gezegt.

---

Maar toch aardig dat je er even tijd in stak. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

GTA: Vice City verdient toch echt een plaatsje bij mijn favoriete en beste games.

Ik heb GTA: III niet, maar wel een keer gespeeld. De graphics van GTA: Vice City zijn hierop zeker op vooruit gegaan, ookal heeft het dezelfde engine als GTA: III. Met GTA: San Andreas kan je de graphics van GTA: Vice City niet echt vergelijken. Ik maak zo'n zelfde soort lijstje als dat van SummerBase:

Grand Theft Auto Vice City:

- Het spel:

GTA: Vice City doet me inderdaad ook denken aan het tropische weer, prachtige zandstranden, wuivende palmbomen, glinsterend water, prachtige luchten, vooral rond de avond (+/- 21:00 uur),

ik word er echt helemaal vrolijk van als ik het spel doe.

naamloos1us1.png

Ik heb GTA: VC vorig jaar in december gehad, in de winter dus, bar en koud weer, en dan speelde ik GTA Vice City. Heerlijk weer is het daar altijd, alhoewel het er in het begin (wanneer dus de hekken zijn gesloten i.v.m. Orkaan Hermione die rondwoedt in het Caribisch Gebied) wat vaker regende. Maar wanneer je eenmaal naar Little Havana/Little Haïti/Downtown en dergelijke kan komen, is het er altijd fantastisch weer. Dan was het weer een domper als je weer van het zonnige Vice City in het sombere Nederland kwam. :puh:

Er hangt daar altijd zo'n heerlijke Eighties sfeertje, met neon-lichten, kledingstijl van de mensen enz.

Ook de soundtrack vind ik geweldig! Prachtige muziek, van die heerlijk Eighties muziek waar je heerlijk in kan wegdromen. Of dat je nou Samba en dergelijke hebt op Radio Espantoso, of prachtige muziek die emoties bij je opwekt op Emotion 98.3, of prachtige Rock op V-Rock, of hele mooie meeslepende Soul op Fever 105 beluisterd, het is allemaal stuk voor stuk prachtig. Nee, daar heb ik niks op aan te merken. ;)

Nou had ik dus GTA: San Andreas als eerste, daar is bijvoorbeeld het vliegen véél uitgebreider, maar ik vind het vliegen in GTA: VC toch nog heel heerlijk. Ik kan me voorstellen dat dit helemaal fantastisch was ten opzichte van GTA: III. ;)

- Het verhaal:

Wanneer je het verhaal speelt, heb je ook echt het idee dat je er middenin zit. (Niet dat dit niet was in GTA: San Andreas ofzo hoor! :puh:)

Erg mooi uitgewerkt verhaal, Colonel Cortez die ik altijd zo aardig vond, en dan uiteraard, als je dan voor zo'n persoon veel symphatie hebt opgebouwd, dan vertrekken ze uit het spel. En dat is nou ook echt één van de regels van goede verhalen maken, dat is een van de aspecten dat het verhaal zo goed maakt. Ook was het altijd wel lachen met Ken Rosenberg, en alle andere eigenaardige inwoners van Vice City waar je onder andere missies voor gaat doen. Ik moet zeggen dat ik deze verhaallijn niet beter of slechter vind dan dat van GTA: San Andreas, ik vind ze allebei even goed, en ze zíjn allebei heel érg goed. :*D

Gewoon heel goed uitgedacht, ja, je bouwt echt symphatie en dergelijke voor Tommy op. ;)

- De graphics:

Deze kan je niet echt met GTA: SA vergelijken, vind ik, ik moet echter zeggen dat wanneer ik GTA: Vice City doe dat ik écht het gevoel heb dat ik een héél ander spel doe dan GTA: San Andreas, en ondertussen heb ik tóch het gevoel dat ze ergens met elkaar verbonden zijn. :) En dat is ook de bedoeling van deze GTA's. Wel vind ik het in- en uitstappen bij een voertuig wat stijfjes, alsof er maar vier beeldjes zijn opgenomen:

  1. Deur open;
  2. Tommy buigt (om in te stappen);
  3. Tommy zit in de auto;
  4. Deur dicht.

Dan is dit bijvoorbeeld weer véél beter uitgewerkt in GTA: San Andreas.

Maarja, ergeren doe ik me er niet aan hoor. ;)

Maar voor de rest zien de graphics er al heel goed, geslaagd en realistisch uit.

Één van de beste dingen aan GTA: Vice City vind ik dat de Eighties sfeer er heel goed in blijft zitten, wanneer je het spel ook doet. Muziek, lichten, landschap...

Kortom: Grand Theft Auto Vice City is één van de beste games ooit, een heel mooi, goed, leuk en geslaagd spel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Zowiezo is de hele GTA serie eigenlijk een fantastische serie geweest, vele, maar dan ook echt vele spellen zijn gedeeltelijk geinspireert op Grand Theft Auto. Met GTA3 was er ook natuurlijk al een hele vooruitgang (Topdown > 3D), Vice City was niet een hele vooruitgang in deze (imo) maar qua verhaal, missies en muziek veel beter dan gta3. Met GTASA kan je het natuurlijk niet vergelijken, omdat dat gewoon een tijd later gemaakt is....

Link to comment
Delen op andere websites

De lucht het water, alles ziet er beter uit als zijn voorgangers. Het is alleen wel jammer dat er geen anti-alias op zat/zit. Dat zou het spel echt super maken, you know :engel:.

Deze instellingen heb je wel speciale drivers van je videokaart voor om het in te stellen dat er anti-aliasing in voor komt, ik heb dit eens gehoord van iemand en ik weet het niet zeker, als je dit graag wilt zou ik het even zoeken als ik jou was ;)Klik hier om te zoeken.

Sorry, maar wat is een anti-alias? :{

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar wat is een anti-alias? :{

Anti-alias word vooral gebruikt in de technische wereld. Zo als menig persoon weet is een beeldscherm opgebouwd uit puntjes. Deze kleine puntje's worden 'Pixels' genoemd. Deze kun je dus niet zomaar draaien, dus als je een schuine lijn wilt maken moet je zoiets maken:

aliascopy6wd.png

- Beetje krom voorbeeld moest even snel gebeuren, maar het is dus wel zo dat dit alias is. Dus niet Anti-alias.

Als je 'alias' gebruikt gaat het spel er hoekerig en blokkerig uit zien, omdat er altijd wel schuine lijnen in een spel verborgen zitten. Voor dit probleem hebben ze iets gevonden. Door heel ver in te zoomen op een letter met anti-alias en één met alias kun je het verschil goed zien.

antialias1dk.gif

'Nu even ontopic oké' :cya:.

Link to comment
Delen op andere websites

Grand Theft Auto: Vice City

Het verhaal vond ik erg goed en duidelijk. Ook vond ik het verhaal beter ineen passen als zijn opvolger. De missie's passen goed bij het verhaal, en zijn erg leuk. Ook verdien je wat sneller geld dan in GTA: San Andreas, wat weer iets positiefs is.

De graphics vind ik niet te vergelijken met San Andreas, in positieve én negatieve zin. Ik vind San Andreas qua graphics iets realistischer dan Vice City. Maar als ik eerst eens SA speel en dan VC, dan zie ik ook positieve dingen. Onder andere de lucht, het water en de wegen vind ik een stuk mooier in Vice City. Ze zijn wat feller en voller van kleur, of hoe ik het ook moet zeggen. Wel jammer dat er geen anti-aliasing functie inzit, want soms zie ik wel wat pixelachtige dingetjes, maar het spel is daarom niet minder leuk.

De gameplay is ook erg goed, alleen de cut-scenes kunnen soms nogal een beetje stijfjes zijn, zoals Pietje II al zei. Daarmee bedoel ik als er meerdere personen in de auto stappen, de deuren allemaal tegelijk dichtgaan. Maar de gameplay opzich is erg goed en leuk gemaakt. Ook verveelt het spel niet snel.

Algemeen: Een zéér goed spel. :klap:

Velaro. :cya:

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...