Jump to content

WK 2006

NandroDavids

Recommended Posts

• Reacties 719
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• DenkaanHenk

52

• Ruurd31

29

• SamShine

27

• RobertSA

27

Geplaatst:

Zweden - Engeland

Deze wedstrijd begon zeer slecht voor de Engelsen. In de 4e minuut moest Owen er als af met een zware blessure. Door deze blessure was het Engelse team geschrokken en kwam niet goed in zijn spel. De zweden kregen corner na corner maar deze waren allemaal geen succes. Tot ieders verassing was het de 34ste minuut wel raak, maar dan voor de Engelsen. Joe Cole nam de bal aan vanuit een onderschepping en plante de bal precies in de kruising. Vlak na rust begon Zweden weer te komen. Al in de 51ste minuut werd het werken beloond en scoorde Allbäck vanuit en corner van Linderoth en stond het weer 1-1. Na deze goal was Zweden de betere ploeg en had ook een aantal grote kansen. Maar totaal tegen de verhoudingen in scoorde Gerrard, in de 84ste minuut, de 2-1, op aangeven van Joe Cole. Hierna leek de wedstreid wel gewonnen voor de Engelsen maar niets was minder waar. Larsson scoorde op aangeven van Edman in de 91ste minuut de 2-2. Vlak hierna was de wedsreid afgelopen. Door dit gelijk spel is Engeland poul-winnaar en Zweden als 2e door.

Geel:

Zweden: Alexandersson, Ljungberg

Engeland: Hargreaves

Rood:

Zweden: -

Engeland: -

Einduitslag:

Zweden 2 - Engeland 2

Geplaatst:

Een fantastische goal van Cole was dat, op de borst nemen en in een tijd binnen knallen, heerlijk gewoon.

De einduitlsag 2-2 was wel terecht, want ook Zweden was zeer sterk

Paraguay-Trinidad & Tobago 2-0

Voor T&T was er voor de wedstrijd nog een sprankeltje hoop voor de 2de ronde. Ze hadden immers 1 punt, en bij een overwinning; en verlies van zweden konden ze nog doorstoten.

Paraguay was in het begin de sterktse ploeg, maar Aldo Bobadilla, keeper van T&T, stond geconcentreerd te spelen.

Uiteindelijk viel de 1-0 in de 25ste minuut toen Brent Sancho in z'n eigen doel koptte.

In de 38ste minuut traptte Caniza de bal binnen, maar hij stond buitenspel. Vlak voor rust koptte Valdez op doel, maar een prima redding van Jack. Een van de weinige kansjes voor de T&T'ers.

In de 2de helft kwam T&T zelfs niet meer aan voetballen toe, moegestreden. In de 86ste minuut schoot Cuevas de laatste hoop van T&T weg. Na een prima 1-2 maakt hij het koelbloedig af.

Verdiende 2-0 zege voor de Zuid-Amerikanen

geel:

Paraguay: 30' Carlos Paredes; 54' Julio Dos Santos

Trinidad & Tobago: 45' Brent Sancho; 47' Aurtis Whitley

rood

Paraguay: -

Trinidad & Tobago: -

Geplaatst: (bewerkt)

Portugal - Mexico

De wedstrijd begon erg goed voor Portugal. Al in de zesde minuut was het raak. Maniche vond het doel op aangeven van Simão. Hierna liep het op rozen te lopen bij Portugal. Dit werd benadrukt in de 24ste minuut. Potugal kreeg een strafschop, deze werd op mooie wijze benut door Simão. Hierna kon het niet meer stuk gaan voor de Portugezen, maar schijn bedroog. In de 29ste minuut zorgde Fonseca, na de voorzet van Pardo, voor de 2-1. In de tweede helft waren het kanzen over en weer maar er werd niet meer gescoord. In de 59ste minuut kreeg Mexico een penalty, maar Bravo slaagde er niet in om deze het doel in te krijgen. Wat een smedje op deze wedsrijd opleverde was de Arbitrage. De Slowaakse scheidsrechter Lubos Michel kon de wedstrijd niet baas en liet dit zien door Penalty's en gele/rode kaarten. Portugal is door deze overwinning Poul-winnaar geworden, Mexico gaat als 2e door.

Geel:

Portugal: Miguel, Maniche, Boa Morte, Gomes.

Mexico: Rodríguez, Pérez, Márquez, Zinha.

Rood:

Portugal: -

Mexico: Pérez(2x geel)

Eindstand:

Portugal 2 - Mexico 1

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geweldig Filmpje: Klik

Ps. Het filmpje start na de reclame ;) .

Bewerkt: door Ikkes
Geplaatst:
0-0 bij rust! Ik vind Nederland helemaal niet veel slechter spelen als Argentinië, valt dat even mee! :Y

Inderdaad, Nederland speelt heel goed tegenover Argentinië. Ik ben benieuwd naar de uitslag...

Geplaatst:

Ik vind het best wel lijken dat ze tegen de tegenstanders waar ze tegenop kijken beter spelen. Servië&Montenegro en Ivoorkust waren ze niet zo bang voor. Argentinië daarentegen wel. Dus moeten ze eigenlijk in de volgende rondes moeilijke tegenstanders krijgen, want dat is alleen maar goed voor het spelbeeld van het Nederlandse Elftal!

0-0.

Ik vond het een zeer mooie wedstrijd, waarbij Nederland ook goede kansen kreeg.

Al zijn we geen groepswinnaar, toch hebben we niet verloren :)

Bewerkt: door Robin2130
Geplaatst:

Zondag tegen Portugal. Dat wordt nog wat.

Toch denk ik dat Portugal minder hoge kwaliteiten heeft dan Argentinië. Mijn hoofd zegt dat we gaan winnen, dus dat doen we dan ook maar.

21/06

Iran - Angola 1-1

Als de Afrikanen wonnen met een ruime zege tegen Iran hadden ze misschien nog in de 2de ronde gestaan, maar dat werd het niet; 1-1 was de uitslag.

Iran, dat zeker niet met 0 punten naar huis wou was de sterkste ploeg in de 1ste helft. O.a Zandi en Daei kregen goede kopkansen, maar Ricardo hield z'n doel proper.

Na een kwartiertje in de 2de helft kopte Flavio de hoopgevende 0-1 voor Angola voor bij de Iraanse doelman Mirzapour. Angola had op dat moment vitrueel even veel punten als Mexico (dat met 2-1 verloor van Portugal) maar een minder doelpuntensaldo, dus waren de Angolezen verplicht nog 2x te scoren.

Maar dat gebeuerde niet, integendeel, Op een kwartiertje van het eind werkte de Iranees Bakhtiarizadeh de bal in doel na een hoekschop. De 1-1 was een feit, en die score veranderde niet meer.

geel

Iran: 37' Mehrzad Madanchi ; 55' Andranik Teymourian ; 90' Ferydoon Zandi

Angola: 22' Loco ; 45' Mendonca ; 67' Jose Ze Kalanga

rood

Iran: -

Angola: -

demontventoux

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21/06

Ivoorkust - Servië-Montenegro 3-2

Deze match, enkel voor de eer, werd spectaculair gewonnen door Ivoorkust. Ze bogen een 0-2 achterstand om in 3-2 winst.

De Ivorianen hadden het meeste balbezit, maar toch stond het na ongeveer 22min al 0-2.

Zigic schoot al na 10min de bal voorbij doelman Coppa.

Ondanks de daarop volgende druk van de Afrikanen maakte Ilic de 0-2. De mannen van Ivoorkust leken uitgeteld. Duljaj, die in de 37ste minuut domweg de bal raakt met de hand krijgt geel en de scheids legt de bal op de 11m-stip. Dindane scoort en zorgt zo voor de oververdiende aansluitingstreffer van Ivoorkust.

Servië-Montenegro moesten nog een volledige helft met 10 man verder, nadat Nadj z'n 2de gele kaart kreeg.

Ivoorkust gaat ook na de rust op zoek naar de gelijkmaker en na 20ùmin in de 2de helft komt die er ook. Keita zet goed voor en Aruna is opnieuw de man die het afmaakt. 2-2

Servië-Montenegro kan geen kans meer creëren en moet vooral verdedigen.

Op 4min van het einde beland de bal weer op de stip, opnieuw in het voordeel van Ivoorkust. Niet Aruna, wel Kalou trapt hem binnen. 3-2 Ivoorkust, oververdiend.

In de slotminuut pakt ook de Ivoriaan Domoraud nog z'n 2de gele kaart.

geel

Ivoorkust: 33' Kader Keita ; 41' Aruna Dindane ; 43' Cyrille Domoraud

Servië-Montenegro: 18' Albert Nadj ; 35' Milan Dudic ; 36' Igor Duljaj ; 57' Goran Gavrancic

rood

Ivoorkust: 89' Cyrille Domoraud (2x geel)

Servië-Montenegro: 44' Albert Nadj (2x geel)

demontventoux

Bewerkt: door demontventoux

Vanmiddag:

Italië - Tsjechië 2-0 Precies zoals ik wou!

en:

Ghana - USA 2-1 Nu ben ik al helemaal blij!

Naar deze wedstrijden ben ik het meest benieuwd van heel het WK.

Ik hoop echt dat Italië en Ghana winnen.

Bewerkt: door italia_juju
Geplaatst:
Vanmiddag:

Italië - Tsjechië 2-0 Precies zoals ik wou!

en:

Ghana - USA 2-1 Nu ben ik al helemaal blij!

Naar deze wedstrijden ben ik het meest benieuwd van heel het WK.

Ik hoop echt dat Italië en Ghana winnen.

Ik niet hoor, daar gaat mijn vice-wereldkampioen en daar is een 0 op 4wedsrtrijden voor Pitbull!!

Geplaatst:

Ghana - Amerika

De wedstrijd begon niet echt als een boeiend duel. Wat kleine kansjes aan beide kanten, maar dat stelde niet veel voor. Tot de 23ste minuut, de eervaarste rot van Amerika, Reyna, verloor knullig de bal, 10 meter buiten zijn eigen stafschopgebied. Draman profiteerde hiervan en scoorde de 1-0 voor Ghana. Door deze aktie van Reyna raakte hij geblesseerd. Hij zou ook later de eerste helft gewisseld worden. Na de openingstreffen moest Amerika komen maar slaagde daar niet goed in tot de 43ste minuut. Na een prachtige aanval knalde Dempsey na een voorzet van Beasly de 1-1 binnen. Hierna drukte de Arbiter Markus Merk zijn stempel op de wedstrijd om in de blesure tijd van de eerste helft Ghana een penalty te geven. Appiah miste niet en bracht de stand op 2-1. De tweede helft was gelijk aan het begin van de wedstrijd. Niet veel bijzonders dus. Ghana is door deze overwinnin geplaatst als 2e in de poul voor de achte finale's.

Geel:

Ghana: Essien, Illiasu, Mensah, Appiah

Amerika: Lewis

Rood:

Ghana: -

Amerika: -

Einduitslag:

Ghana 2 - Amerika 1

Geplaatst:

Dat had ik wel gedacht deze wk is ghana eigelijk de beste ploeg van dit toernooi tot nu toe een ploegje dat heel klein is maar komt toch groot op :) GO GO GHANA

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...