Point Geplaatst: 5 juni 2011 Rapport Geplaatst: 5 juni 2011 Kan je in 1 x raden welke sport ik doe ?? "You f#cking traumatized me... " Reageren
Baffie Geplaatst: 8 juni 2011 Rapport Geplaatst: 8 juni 2011 Zit sinds ruim een jaar op turnen, ik keep af en toe ook nog wel eens bij zaalvoetbal, maar dat is vooral recreatief. Reageren
Point Geplaatst: 13 juni 2011 Rapport Geplaatst: 13 juni 2011 BMX´en... Heb momenteel deze BMX: Reageren
commando Geplaatst: 16 juni 2011 Rapport Geplaatst: 16 juni 2011 BMX´en... Heb momenteel deze BMX: vond het altijd wel leuk om er mee te crossen en te karren, maar echt de BMX-Sport deed ik niet aan Reageren
Point Geplaatst: 21 juni 2011 Rapport Geplaatst: 21 juni 2011 BMX´en... Heb momenteel deze BMX: vond het altijd wel leuk om er mee te crossen en te karren, maar echt de BMX-Sport deed ik niet aan Zat vroeger op fietscross. Dan blijft het toch hangen en koop je er op een gegeven moment zelf een (In mijn geval) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Geplaatst: 22 juni 2011 (bewerkt) Ik fitness. Tijdens de examens heb ik 2/3 weken stilgelegen, maar vanaf volgende week(of zelfs deze week nog) pik ik de draad weer op! Ik heb 7 jaar gevoetbald, maar ik ben om verschillende redenen gestopt. Bewerkt: 22 juni 2011 door MegaPilot Reageren
moechy Geplaatst: 23 juni 2011 Rapport Geplaatst: 23 juni 2011 Ik fitness. Tijdens de examens heb ik 2/3 weken stilgelegen, maar vanaf volgende week(of zelfs deze week nog) pik ik de draad weer op! Ik heb 7 jaar gevoetbald, maar ik ben om verschillende redenen gestopt. En met wat voor schema train je dan? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 (bewerkt) Nou, m'n broer heeft me de eerste trainingen wel begeleid. Blijkbaar mag je pas vanaf 16 krachttrainen(ik ben bijna 16, dus boeit niet zoveel hé..). Ik heb zo'n schematje van hem gekregen toen hij 16 was, stond iets op van conditietrainen. Dit wil zeggen, lichte gewichten, maar de oefening lang volhouden(bijvoorbeeld bankdrukken 20 keer 26 kilogram). Soms doe ik wel eens een setje van 7 keer met wat zwaarders, maar dat is eigenlijk uitzonderlijk. Ik heb de spieren opgedeeld in 2(zoals de meesten doen), afwisselend trainen dus. Ik train normaal gezien 3 keer in de week(vanaf nu toch), de ene keer borst en biceps, de andere keer rug, schouders en triceps. Buik doe ik altijd omdat buikspieren gemakkelijk recupereren. Onderarmen doe ik soms(mag je altijd doen hebben ze me gezegd), evenals zo'n oefening waar je halters opheft door je schouders op te trekken(weet niet precies welke spiergroep dat is, alleszins geen schouders, denk dat het voor een strakke hals is ofzo). Lopen doe ik bijna altijd. Triceps en biceps kan je omwisselen, ik doe het liefst borst + biceps. Stel je aub niet teveel voor van mij, ik ben gewoon een slappeling die wat kracht wilt krijgen. Ik probeer het wel zo serieus mogelijk aan te pakken. Ohja, niet te vergeten, ik train ook m'n rug door zo'n oefening waar je op zo'n toestel kruipt waardoor je door je rug gaat(doe ik met een gewicht van 5 kg) omdat je dat moet doen als je je buikspieren traint. 'Conditietraining' rust volgens mij op het principe om je longinhoud te vergroten. Edit 27/06: Ik ben de beenspieren vergeten, die train ik sinds kort ook.. Ook gebruik ik 2 toestellen in de fitness om m'n liezen te trainen, gezien het feit ik daar in het verleden veel last mee heb gehad wil ik ze wat sterker krijgen. Bewerkt: 27 juni 2011 door MegaPilot Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 27 juni 2011 Rapport Geplaatst: 27 juni 2011 Nou, m'n broer heeft me de eerste trainingen wel begeleid. Blijkbaar mag je pas vanaf 16 krachttrainen(ik ben bijna 16, dus boeit niet zoveel hé..). Dat wordt veel gedacht, maar is onzin. Dat is gebaseerd op een onderzoek waar uitkwam dat kinderen die veel zware arbeid moesten verrichten minder (lang) zouden groeien. In dat onderzoek zijn rust en eten echter niet meegenomen. Buik doe ik altijd omdat buikspieren gemakkelijk recupereren. Je buikspieren zijn ook gewoon spieren en zullen dus net zoveel rust nodig hebben. evenals zo'n oefening waar je halters opheft door je schouders op te trekken(weet niet precies welke spiergroep dat is, alleszins geen schouders, denk dat het voor een strakke hals is ofzo). Ik neem aan dat je shrugs bedoelt? Die oefening is om je monnikskapspieren te trainen. Stel je aub niet teveel voor van mij, ik ben gewoon een slappeling die wat kracht wilt krijgen. Ik probeer het wel zo serieus mogelijk aan te pakken. Je moet toch ergens beginnen . Daarnaast begonnen de meesten zo. 'Conditietraining' rust volgens mij op het principe om je longinhoud te vergroten. Dat, plus het sterker maken van je hart en afhankelijk van de oefening het verbeteren van je spierconditie. Reageren
moechy Geplaatst: 29 juni 2011 Rapport Geplaatst: 29 juni 2011 Ik heb een tijdje op massa en op kracht getrained. Denk dat ik vanaf september maar weer eens op massa train. Reageren
-Stan- Geplaatst: 29 juni 2011 Rapport Geplaatst: 29 juni 2011 Ik ben dit jaar gestopt met voetbal en ga nu over op tennis . Met tennis ben ik 3 a 4 jaar geleden mee gestopt en ik ga het nu weer oppakken Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 juli 2011 Rapport Geplaatst: 2 juli 2011 @ Teh_Ninja: Ja, ik bedoel Shrugs. Maar ik heb op verscheidene sites(ook in dit topic) gelezen dat buikspieren sneller recupereren omdat we ze vaker gebruiken of zoiets. Reageren
vice infernusX Geplaatst: 2 juli 2011 Rapport Geplaatst: 2 juli 2011 Ik zat 4 jaar op voetbal maar ik ben ervanaf gegaan omdat het saai was en omdat ik er nooit goed in ben geweest.(Jullie vinden me vast een kneus ofzo maar ik kon niet eens hoog of hard schieten/pasen en dat is toch de basis dacht ik. Het moeilijkste gedeelte voor mij waren dan ook de penalty's :$ ) Momenteel doe ik geen sport, al wil ik het wel graag, maar ik denk dat ik nog eerder goed in voetbal ben dan in een andere balsport. Ik denk er wel aan om een vechtsport of krachttraining te volgen. Ik fiets elke dag wel 16 kilometer (school) Reageren
Cilly Geplaatst: 14 juli 2011 Rapport Geplaatst: 14 juli 2011 Ik fitness nog steeds en ben (halfbakken *zucht*) begonnen met de training voor mijn 5km loop in oktober. Door mijn hypermobiliteit gebruik ik wel overal kneuzenschema's voor, but who cares? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.