Arjen Geplaatst: 7 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 oktober 2005 w00t.. Ik heb hem gespeeld en het is zo'n on-ge-loof-lijke game. Je voelt echt de power die King Kong heeft. Hier een een aantal screenshots van mij: Reageren
Arjen Geplaatst: 7 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 7 oktober 2005 (bewerkt) Vooral dat plaatje in een geelachtige blur is mooi. Dan 'brult' hij, zeg maar, en dan krijg hij extra power. Zoooooooo mooi.. Bewerkt: 7 oktober 2005 door MClaw Reageren
BeatboxGamer Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 Mooi Ik ben hem nu aan het downloaden. We hebben dan eindelijk King Kong gevonden. (Denk aan San Andreas) Als hij klaar is en ik heb gespeeld dan zeg ik wel wat ik er van vind. Reageren
commando Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 lijkt mij leuk ik heb er al een demo van. en ik heb de trailer ook al gezien...tof! COMMANDO Reageren
Biohazard1990yakuza Geplaatst: 8 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2005 (bewerkt) ja ik had er ook een preview van gezien op tmf ze hadden het spel toen gespeeld op de 360 en die graphics daar stond ik kwijlend naar te kijken die t-rex was ook zo mooi en je kon er ook met speren naar gooien die overal lagen deze game is echt ruig Bewerkt: 8 oktober 2005 door Biohazard1990yakuza Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Hier erg veel informatie over peter jackson's king kong. '' Iedereen is bekend met de film The Lord of the Rings, van de inmiddels wereldberoemde regisseur Peter Jackson. Deze zelfde man dankt zijn succes aan de film King Kong uit 1933, die hem inspireerde films te maken. Zijn dank is een complete ‘remake’ van King Kong met de technologieën van vandaag. Uiteraard leent deze franchise zich uitstekend voor een spel en Peter Jackson stelde dan ook Michel Ancel, bekend van Rayman en Beyond Good & Evil, aan om zijn meesterlijke nieuwe film te vertolken in een spel. Wij zijn zo gelukkig geweest dit pareltje te mogen spelen op zowel de Xbox als de Xbox 360, want deze zal voor beide platformen uitkomen. Het is onwaarschijnlijk dat je King Kong niet kent, maar misschien is de jongere generatie van vandaag niet bekend met de epische natuur van het liefdesdrama tussen schoonheid en het monster. Een filmmaker met de naam Carl Denham (gespeeld door Jack Black) zoekt altijd nieuwe avonturen om te verfilmen en heeft een geheimzinnige kaart in handen gekregen waar een mysterieus eiland genaamd Skull Island op staat. Volgens de verhalen zijn hier wezens te zien zijn die nog nooit eerder op film vastgelegd zijn. Uiteraard organiseert de filmmaker, onder de druk een hit te moeten produceren, een haastige expeditie. Hij huurt een boot in en gaat met zijn scriptschrijver Jack Driscoll (Adrian Brody) en de mooie actrice Ann Darrow (Naomi Watts) op weg naar het eiland. Eenmaal aangekomen en geland op het eiland midden in de stormachtige zee zien ze een reusachtige muur die de inboorlingen gebouwd hebben om wat er in de dichte jungle van Skull Island leeft buiten te houden. Een waar drama Carl kan zijn enthousiasme niet meer bedwingen en wil koste wat het kost zo veel mogelijk filmen Uiteraard loopt iedereen hierdoor extra risico en het komt dan ook niet als een verassing dat Ann gevangen wordt door de inboorlingen. Jack is eveneens gevangen en ziet dat Ann voor zijn ogen geofferd wordt aan ‘King Kong’, de reusachtige aap die het eiland regeert en aanbeden wordt door de inboorlingen. Driscoll en Denham gaan uiteraard de aap achterna om haar te redden en belanden in een prehistorische wereld met dinosaurussen en andere monsters. Uiteindelijk wordt Ann gered en King Kong gevangen. Ze krijgen hem op de boot en varen terug naar New York, waar hij tentoon wordt gesteld aan het publiek als het achtste wereldwonder. King Kong breekt uit en vangt Ann, waar hij een vreemdsoortige liefde voor op na houdt. Dit alles leidt tot Kong’s noodlottige en legendarische strijd met de vliegtuigen op de top van het Empire State Building met het verwachte noodlottige resultaat. Het spel zal dan ook alle segmenten van de film aanraken, maar niet beperkt zijn tot de omgevingen, gebeurtenissen en monsters uit de film. Je begint het spel in een sloep naast het schip, terwijl je de scherpe rotsen van Skull Island overal om je heen ziet. Zoals het een ‘interactieve’ tussenscène behoort zul je om je heen kunnen kijken terwijl je mannen en de boot met Ann en Carl tussen de rotsen vaart, op zoek naar een plek om te landen. Wat je meteen aangrijpt is de fantastische sfeer die gerecreëerd wordt door het realistisch weergeven van de omgevingen en karakters. Michel Ancel en zijn Ubisoft studio in Montpellier hebben uiteraard de mogelijkheid om alle concepttekeningen en productiestukken van Peter Jackson’s Wingnut Studio en WETA Workshop te bekijken en de wereld van de film zo perfect mogelijk na te maken. Jij bent Jack Driscoll. Nee echt, jij bent hem. Maar, je vraagt je misschien af, hoe gaat het spel spelen? Het wordt voor het grootste gedeelte een eerste persoons shooter in de pure zin van het woord. Jij speelt als Jack Driscoll en zult Ann en Carl moeten beschermen tegen de verschrikkingen die de rotsachtige buitenrand en jungle binnen in het eiland bevolken. Dit zul je doen zonder enige vorm van ‘on-screen display’, wat inhoud dat je geen nummers op je scherm hebt die vertellen hoeveel levensenergie je hebt, hoeveel kogels je in je pistool hebt of bijvoorbeeld aangeven waar je kogels raken. Alles is ‘au naturelle’ en dat maakt het bijzonder sfeervolle spel al vanaf het eerste moment uitzonderlijk meeslepend. Wil je bijvoorbeeld een wapen van je vrienden, dan kun je dit karakter met de A knop ‘benaderen’, waarna je lichtjes op het persoon inzoomt. Vervolgens kun je met nog een druk op deze A knop het commando geven om het wapen af te staan, dat vervolgens stijlvol naar je toe gegooid wordt terwijl je wisselt van wapens. Als je schade hebt hoor je de muziek dramatischer worden en de adem en hartkloppingen van Jack toenemen. Als het echt erg is wordt zijn scherm rood en kun je je maar beter uit de voeten maken. Komt geen menu aan te pas. De speler zal van de omgevingselementen wapens moeten maken om zichzelf en zijn metgezellen te beschermen. Zo hebben de inboorlingen menig slachtoffer achtergelaten met speren en zijn lijf of kunnen de botten van een dinosaurus gebruikt worden als scherpe stok. De omgeving zal ook zorgen voor de meeste obstakels. Zo zullen de nodige doornige struiken vele malen je pad verhinderen en dien je met het vernuftige combineren van stokken en vuur brandjes te stichten die paden open leggen om verder te komen. Hiermee kunnen redelijk gecompliceerde puzzels voor de speler in elkaar worden gedraaid die leuk zijn om uit te vogelen. Stel je bijvoorbeeld voor dat je vuur moet halen een paar honderd meter verderop, maar er een stampende diplodocuskudde (grote dino’s met een lange nek) voorbij komt en je het vuur maar gedeeltes kunt verplaatsen. Nog vernuftiger is het systeem waarmee de monsters die leven op het eiland afgeleid of gelokt kunnen worden. Zo heerst er een echte voedselketen op het eiland en zullen de onschuldige kleine insecten zoals de rupsen, van “slechts” 30 centimeter lang, goed gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld vleesetende insecten af te leiden. Dat wil je graag want deze insecten zijn net als zijn opgeblazen prooi een dikke meter of meer lang. Enorme kevers, maar ook gigantische en vooral rappe duizendpoten kunnen zomaar uit gaten in de stenen vandaan schieten en je stevig te pakken nemen. Zoals je al verwacht zijn de insecten of kleinere velociraptors en vliegbeesten weer voedsel voor de middelmatig grote dino’s, en die op hun beurt weer voor de echt grote monsters. Op deze manier kun je door één beest te doden vijanden afleiden, of natuurlijk lokken om vervolgens genadeloos af te knallen. De jungle en King Kong De dinosaurussen komen ook in verschillende maten. Zo zul je regelmatig te maken krijgen met kleine of grotere velociraptors die meestal niet alleen zijn. Deze kun je eveneens afleiden doordat ze kleine zoogdieren eten of hun maten verorberen die je net hebt afgeslacht. Ook zijn er vliegende monsters die in verschillende maten opeens uit de lucht kunnen komen. Hoewel al deze monsters gevaarlijk zat zijn, moet je pas echt in je broek gaan poepen als je te maken krijgt met de angstaanjagende Tyrannosaurus Tex en één van de ‘baas’ monsters die je soms tegen zult komen. De introducties met de monsters zijn erg indrukwekkend. Zo zul je niet gewoon voor een monster gegooid worden, maar zul je langzaam glimpen opvangen van de wezens die de jungle bevolken. Zo is de ontmoeting met Kong in het begin van het spel, als hij Ann ontvoert een filmische ervaring op zijn minst. De prelude die lijdt tot de intense achtervolging door twee T-Rexes is eveneens genoeg om je kippenvel te geven. Je hoort het gebrul van een oerwezen, je metgezellen zeggen dat het Kong is en je naderbij komt. Dan haalt Carl je uit de illusie met zijn beladen commentaar ‘No, that’s not Kong. That’s something else…’. (Nee, dat is Kong niet. Dat is iets anders…). Hierna kom je uiteraard de T-Rex tegen en sta je daadwerkelijk met knikkende knieën oog in oog met de brullende gigant, overigens mooi in beeld gebracht door een trillend scherm en vervagingseffecten, die je de rest van Jack’s tocht door de jungle zal terroriseren. Als je denkt dat dit het was, dan heb je het mis. Want naast het spelen met Jack Driscoll, krijg je ook de mogelijkheid te spelen met de eigenlijke hoofdpersoon uit het spel. Juist, King Kong zelf. En hoe. Deze gigantische aap, wiens herkomst nooit verklaard wordt in de film, is eenzaam, zo eenzaam. Het offer van de inboorlingen bevalt de behaarde reus dan ook best, ook al klinkt Ann’s gekrijs niet bepaald gewillig, hij wil dat best verdragen voor wat gezelschap. Als Kong zul je Ann moeten redden van allerlei perikelen die de Jungle voor jou en ook Jack in petto heeft. Kong is echter niet alleen op het grote scherm een macht op zichzelf, maar ook vanaf het moment dat je de besturing over hem verkrijgt voel je de aarde onder je stampende apenvoeten beven met de potentiële kracht die je kunt loslaten op alles en iedereen. Net als het spelen met Jack is de besturing simpel gehouden. Kong kan aanvallen, pakken, springen, jezelf op je borst kloppen en lopen. Jack heeft net een paar meer opties vanwege het feit dat hij interactie moet plegen met andere karakters in het spel en acties in verband met zijn wapens moet uitvoeren zoals herladen, of mikken. Meer heb je echter niet nodig als King Kong en binnen de kortste keren ren, slinger en ros je je met de prachtige animatieset van King Kong door de jungle heen om Ann te beschermen of als ze ontsnapt haar te vangen. Kong zal uiteraard door de ruines van de inboorlingen en de jungle rennen, maar hij zal ook langs muren moeten rennen en aan takken moeten slingeren om vooruit te komen. Dit doet hij met stijl en is veelal te vergelijken met de acties die bijvoorbeeld de Prince of Persia uitvoert. Als hij eenmaal belaagd wordt door bijvoorbeeld de T-Rex, of zelfs twee van deze monsters tegelijk, dan pas zul je doorhebben hoe krachtig jij als koning van Skull Island eigenlijk bent. Met de A knop voert Kong een machtige klap uit die met een leuk effect, waarbij de actie even vertraagt en in rood weergegeven wordt, de vijanden door de jungle worden geslingerd. Kleinere vijanden kun je zelfs oppakken en lanceren naar hun maatjes of grotere monsters. Sterker nog, in de laatste levels van het epische verhaal, waar je je als Kong uiteraard in de ‘Big Apple’ New York bevindt, zul je auto’s kunnen rondgooien alsof het kabouters waren. Als je het verwacht moeilijk te krijgen, kun je jezelf, door herhaaldelijk en snel op de Y knop te drukken opladen tot ‘frenzy’ status. Kong zal zich herhaaldelijk op de borst kloppen als een ware macho en hard schreeuwen, waarna hij voor een tiental seconden niet te stoppen meer is en echt alles en iedereen met de grond gelijk kan maken zonder zelf schade op te lopen. Zit je in deze frenzymodus dan wordt het kleur sepiagroen en is de actie indien mogelijk nog spectaculairder. King Kong heerst. Het spelen met deze reus is ongecompliceerd en draait vooral om het slingeren, verwijderen van grote obstakels in het oerwoud maar toch in de eerste plaats om het afrossen van grote vijanden zoals de machtige T-Rex. Dit is zo mooi beeldgegeven, dat je simpelweg een level zult willen herspelen om op die T-Rex nog een spectaculaire aanval toe te passen als hij aan zijn einde is. Kong kan deze grote vijanden, mits hij ze goed te pakken weet te krijgen, op verschillende sadistische en overigens herkenbare manier afmaken. Zo kan hij de T-Rex, net als uit de film uit 1933, bij zijn kaken pakken en deze uit elkaar trekken alsof het niet de machtigste kaken waren die onze oergeschiedenis ooit kende. Ook kan hij een T-Rex op zijn rug nemen en vervolgens als een ware worstelaar de rug breken. Spec-ta-cu-lair! De animaties van Kong zijn simpelweg subliem. Afbeelding 41Afbeelding 42Afbeelding 43 Xbox 360 en Xbox Zoals we vertelde hebben we zowel de Xbox als de Xbox 360 versie onder handen kunnen nemen. De verschillen tussen beide versies zijn eigenlijk puur grafisch. Waar de Xboxversie niet onaardig oogt en vooral door de prachtig neergezette sfeer absoluut zijn adembenemende momenten heeft, zie je toch wel een beetje dat de engine gemaakt is voor de Playstation 2. Zo ontbreken de meeste effecten die we in Xbox exclusieve games toch wel verwachten, maar weet het Ubisoft team dit heel aardig te verbergen in de simpelweg geniale uitstraling die het spel op het moment heeft. De Xbox 360 versie ziet er, uiteraard, oogverblindend mooi uit. Schaduweffecten, lichteffecten, reflecties, weerschijnende oppervlaktes, bump-mapping, paralax-mapping, noem al je technische ‘buzz’-woorden maar op, het zit er in. Verschil moet er wezen en hoewel de Xboxversie in zijn eigen recht een mooie titel is door de heerlijke sfeer, moet deze logischerwijs erkennen dat er baas boven baas is en dat de Xbox 360 daadwerkelijk het beste naar boven haalt uit King Kong. Het is moeilijk onder woorden te brengen hoe sfeervol het geheel is, hoe angstaanjagend intens het oogt en speelt, maar de allerbeste ervaring zul je zonder twijfel krijgen op de Xbox 360. Haal je deze niet, dan hoef je je absoluut niet te schamen met de Xboxversie, want die is ook geweldig in zijn eigen recht. Vooruitzicht King Kong wordt wat ons betreft een revolutionaire titel die wederom film en interactieve entertainment dichter bij elkaar brengt. Michel Ancel, de maker van het geniale Beyond Good & Evil, weet de wereld van King Kong zodanig tot leven te brengen dat wij het gevoel hebben er daadwerkelijk op aanwezig te zijn. We schrikken ons het apelazerus, we voelen de spanning, de opzwepende muziek, sfeervolle graphics, inventieve puzzels en rappe actie lijken deze titel alles mee te geven wat een goed spel moet bezitten. Sterker nog, naar de hier boven ruimhartig omschreven spelindrukken die wij opgedaan hebben, zullen spelers en fans blij verrast zijn te horen dat de geruchten de ronde doen dat er een ‘geheim’ einde toegevoegd zal worden naast het normale einde van de klassieker. Wat dit precies inhoud en of dat betekent dat Kong misschien zal leven na zijn ontmoeting met het noodlot in New York, kunnen we slechts naar gokken. Ubisoft beloofde ons ook alles te doen aan de herspeelbaarheid van het spel, door de speler nieuwe speltypes te laten ontgrendelen, evenals de gebruikelijke concepttekeningen, trailers, interviews met Peter Jackson, Michel Ancel en het ontwikkelteam. De nieuwe speltypes zullen vervolgens te maken hebben met het uitvoeren van speciale objectieven tijdens of behalen tijdslimieten in de verschillende levels uit het spel met de nodige beloningen. Uiteindelijk is de ultieme prijs misschien dit mysterieuze ‘nieuwe’ einde, waar wij graag meer over willen weten. Overigens lijkt de moeilijkheidsgraad goed uitgebalanceerd, zo worden gamers die op een stuk vaak dood gaan geholpen door minder vijanden tegen ze aan te gooien en dergelijke. Wij zullen triomfantelijk met de handen op onze borst kloppen als de uiteindelijke versie maar half zo goed is als de versies die wij hebben kunnen spelen. Dat komt uiteraard wel goed, want het spel is sinds wij hebben kunnen spelen verder ontwikkeld en er zullen misschien nog een paar verbeteringen plaats hebben gevonden. Wij konden in ieder geval alleen negatief aanmerken dat de presentatie van de menu’s erg matig en simplistisch is en er nog een tweetal kleine schoonheidsfoutjes in het spel zitten. Op deze bijna pietluttige commentaren na denken wij dat liefhebbers hier te maken gaan hebben met een spelervaring die zo intens wordt als dat hij legendarisch zal zijn. Wij verwachten vooral een ‘prachtig drama’ tijdens het eindlevel in New York waarbij Kong aan het puntdak van het Empire State hangt om ‘zijn’ vriendin Ann bij zich te kunnen houden. Hopelijk houden we het droog. Mening: Dit spel lijk mij echt heel mooi. Ik ga hem ook zeker een keer kopen. Ik heb al een Demo gespeeld op de X-Box360. Release is volgens mij 19 November. Reageren
-Richard- Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Ik heb ook al een demo gespeeld, en ook ik vind dit een hele mooie game. Hij staat ook zeker op mijn lijstje met wat ik nog moet kopen. Reageren
San_Andreas_Nigga Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Waar kun je die demo dan downloaden? Reageren
-Richard- Geplaatst: 11 november 2005 Rapport Geplaatst: 11 november 2005 Waar kun je die demo dan downloaden? Ik kreeg hem gratis met nog andere demo's bij een blad. Reageren
Koopa Geplaatst: 13 november 2005 Rapport Geplaatst: 13 november 2005 Ik zag er een Review van op GameKings (geloof ik) Het zag er best wel strak uit! Misschien koop ik hem wel.. Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 17 november 2005 Rapport Geplaatst: 17 november 2005 Waar kun je die demo dan downloaden? Ik kreeg hem gratis met nog andere demo's bij een blad. Heb jij de Demo op de PS2 gespeeld dan? En zijn er al mensen die dit spel hebben gekocht. Willen jullie hier dan vertellen hoe dit spel nu echt is en of het echt een aanrader is. Als ik de BoxArt zie dan lijkt me dit echt zo'n mooie game. Ik heb het geld wel in mijn zak zitten en ik heb echt de neiging om nu nog naar de winkel te fietsen en hem dan kopen. Alleen ik moet nog andere dingen kopen die eigenlijk iets belangrijker zijn dan een spel. Reageren
-Richard- Geplaatst: 17 november 2005 Rapport Geplaatst: 17 november 2005 (bewerkt) Heb jij de Demo op de PS2 gespeeld dan? Ja Zat bij het Playstation 2 magazine van November. Bewerkt: 17 november 2005 door GTAspeler Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 21 november 2005 Rapport Geplaatst: 21 november 2005 Ik heb een weekje geleden ook het Playstation 2 Magazine gekocht. Ik heb dus meteen de Demo van 'Peter Jackson's King Kong' gespeeld. Het zag er zo mooi uit en ik koop hem meteen zodra ik het geld heb. Het is gewoon machtig mooi als je met Kong speelt en dan bijvoorbeeld een T-Rex gaat slaan. Het is ook erg mooi als je met Kong door de Jungle springt en slingert. Daarnaast vind ik het ook erg mooi als je als een mannetje speelt. Dan is het soms wel een beetje eng, Je moet dan rennen voor je leven. En dan schrik je soms wel. Reageren
-Richard- Geplaatst: 21 november 2005 Rapport Geplaatst: 21 november 2005 Ik heb die demo vandaag weer gespeelt Maar die demo is best appart, soms kan ik maar een klein stukje spelen en als ik hem daarna nog een paar keer speel dan kan ik opeens verder. Maargoed, het blijft een tof spel. Met die T-rex die je moet weglokken. (ik schrok me te pletter, hij stond plots achter me ) Ik wil dat spel hebben (<-- Mazzeltje snapt deze zin wel) Mazzeltje: Natuurlijk snap ik dat. Ik wil dat spel hebben (<-- GTAspeler snapt deze zin wel) Reageren
Mazzeltje Geplaatst: 21 november 2005 Rapport Geplaatst: 21 november 2005 Als je het moeilijk vind om die T-Rex wegtelokken heb ik misschien nog een tip voor je. Als je in de lucht kijkt zie van die vogels/draken vliegen. Deze beesten kun je ook dood schieten. Dan vallen ze naar beneden en gaat de T-Rex daarop af en eet hij hem op. Op deze manier kun je de T-Rex ook goed afleiden. Er vliegen 2 vogels/draken rond. PS: Ik heb ook weer een paar keer die Demo gespeeld. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.