Jump to content
Geplaatst:
comment_270103

Sommige mensen vragen zich af hoe ze een vc auto werkend in gta sa krijgen. Het is helemaal niet moeilijk. Op 5min is je wagen geconverteert naar San Andreas.

(VRAAG ALTIJD PREMISSION AAN DE ECHTE MAKER!!) IK WIL DAT ER GEEN MISBRUIK VAN DEZE TUT WORD GEMAAKT. CONVERTEER ALLEEN!!! AUTO'S ALS JE TOESTEMMING HEBT!!!)

WIE ER MISBRUIK VAN MAAKT KRIJGT ER GEVOLGEN VAN!!

Ik neem nu als voorbeeld de BF Injection.

Nodige tools:

- 3dsmax7

- Txd workshop.

- Kladblok

- IMG_Tool 2.0.

- Kam's dff exporter. (31juni)

- VC DFF en TXD (de files van de auto mod die voor vc is)

- Orginele DFF e TXD uit SA. (de dff en txd uit sa zelf. Dus met andere woorden een backup vanmaken)

DEEL 1

TXD maken.

- Start Txd workshop. Open de VC bfinject.txd.

- Zoek het plaatje dat de reflection weer geeft in het spel. Als je dit gevonden hebt.

Export je dit als bmp.

- Maak een zelfde plaatje met photoshop of paint. En doe het gewoon zwart. Vervang het met de reflection

in de TXD. Dan is normaal het reflection afbeelding nu zwart. (Kun je later nog veranderen)

- Zet in de rechter onder hoek op "SAN ANDREAS"(1)

Ga dan naar Image-->Compress All Image(2)

tut1.JPG

-Sla nu gewoon de txd op als bfinject.txd

DFF & COL maken.

- Start 3dsmax7 op. Klik op "MAXscript--> Run Script"

Selecteer dan: GTA_DFF_IO_31Jul05.ms (3)

tut2.JPG

- Nadat je op open hebt geklikt, klik je nu op "Import DFF" Selecteer het model uit VC.

Selecteer gans het model met "CTRL+A.

- Klik nu op Export dff(4)

tut3.JPG

Nadat je dit gedaan hebt krijg je zo'n paneel:

tut4.JPG

Klik dan SA,MMC UV Nor VCol (5)

Klik dan op SelectCOLL3/COLL (6)

tut5.JPG

Als je hierop geklikt hebt. Selecteer je DE ORGINELE SA DFF!!

- Dan klik je op "Export DFF"(7) Geef je dff als naam bfinject.dff.

tut6.JPG

- Vervang nu de bestanden in de gta3.img. Met deze dat je juist gemaakt hebt. Normaal start ik het spel eens om te kijken of men model werkt. Als het model werkt. Ga je verder.

Wielen verkleinen.

- Open vehicle.ide met kladblok.

Zoek de regel van de BF Injection. (dat hangt af van de naam waarmee je je auto hebt vervangen)

Dat is normaal de regel:

424, bfinject, bfinject, car, BFINJECT, BFINJC, BF_injection, executive, 6, 0, 0, --1, 0.7, 0.9, 0

- Als je de rode letters verhoogd. Dan verkleinen de wielen. Daar kan ik geen hulp meer voor geven.

Het is een kwestie van geduld. Mijn bf injection werkt perfect met de ze code:

424, bfinject, bfinject, car, BFINJECT, BFINJC, BF_injection, executive, 6, 0, 0, -8, 0.85, 0.85, 0

Zodat is men Tutorial. Updates/verbeteringen volgen nog.

Greetz Matiscus.

Bewerkt: door Matiscus

  • Reacties 43
  • Bezichtigingen 17k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_270819

@Gizmo: Je carcol staat op wit denk ik. Jij hebt echt iets met wit vandaag! :Y Probeer hem is te spuiten in pay en spray of een van de tuning shops.

@gamenerd: Je kan het toepassen voor gta3 ook. Maar dan heb je bij de meeste modellen geen wielen.

Geplaatst:
comment_270867

Als ik hem spuit dan krijgt hij wel een kleur maar echt gewoon 1 kleur.

Dan zie je geen textures meer :S.

Ligt dit toevallig aan de 2 auto's die on heb geconverd of doe ik het gewoon heel erg fout.

Ik gebruik ook niet 31Juli05 maar 25aug05.ms want die andere werkt niet.

Maar het ligt niet an de TXD compressen want dat heb ik al 10X gedaan.

GizmO :-(

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_332346

Al heb ik alle stappen goed gedaan start me SA wel gewoon goed op,alleen al wil ik de wagen spawnen of opzoeken loopt SA wel vast.

Ik denk dat dit komt omdat het (voor mij) niet duidelijk was wat de Reflection was in de .TXD.

Help plz

Geplaatst:
comment_332593

@Matiscus, kan je een link sturen waar ik een trial van 3dsmax7 kan downloaden? Ik altijd nog opzoek naar 3dsmax7 :*D:*D:*D:*D:*D (op google heb ik al gekeken, maar daar staat het of in een andere taal of dat je moet betalen voordat je de trial kan gaan gebruiken)

SSX-breaker (p.s. mooie tut)

Bewerkt: door SSX-Breaker

  • 5 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_462037

Dat weet ik inderdaad waar het aanligt. Die auto ben ik zelf aan het converteren. En ziet er tot nu toe al prachtig uit. Met sa reflections enzo. Maar daar ga ik verder niet op in. Je hebt geen wielen. SA werkt anders dan VC en III je moet het wiel van de wagen uit SA halen. Dan opslaan. En mergen in 3dsmax met dit model. Dan hernieuw linken aan de dummy. Maar nu klinkt het waarschijnlijk ingewikkelt. Maar hier is er ook een tutorial voor. Voor vragen kan je me altijd ook PM'en.

Geplaatst:
comment_466193

Hey Matiscus,

Er gaat iets fout bij mij.

Zodra ik op Export DFF klik krijg ik deze fout te zien; Select the objects you want to export.

And then press 'Export DFF' button.

Dit doe ik al de hele tijd, ik heb al 5x alles overnieuw gedaan, maar steeds krijg ik de zelfde fout :Y.

Zou je mij misschien even kunnen helpen..?

En dan nog iets:

- Zoek het plaatje dat de reflection weer geeft in het spel. Als je dit gevonden hebt.

Export je dit als bmp.

Maar, hoe kan ik zie wat de reflection plaatje is?

Alvast bedankt,

Ronnie.

PS; Ik gebruik wel Gmax, kan het daar aanliggen, of maakt dat niks uit?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_466249

Hij zegt dat het een object moet zijn. Volgens mij heb je iets verkeerd gedaan. Aan je dummies. Want deze error geeft hij dan alleen maar. Normaal noemt de wagen z'n reflection zo iets:

- reflection

- chrome

- chrome2

- reflect

Allemaal namen dat de reflectie kan hebben. En ook is het zo'n afbeelding dat niet veel voorstelt.

Succes nog.

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_559435

Ik las in dit topic, dat je auto's van GTA III zo overkon zetten in VC. bedoelen ze dan dat je egwoon de txd en dff files kan veranderen? of moet je hem ook helemal veranderen in 3dsmax? want ik wil graag de Cartel Cruiser van GTA 3 in VC zetten ipv de Rancher. btw, sorry voor het bumpen :(

Bewerkt: door Proximitus

Geplaatst:
comment_559530
Ik las in dit topic, dat je auto's van GTA III zo overkon zetten in VC. bedoelen ze dan dat je egwoon de txd en dff files kan veranderen? of moet je hem ook helemal veranderen in 3dsmax? want ik wil graag de Cartel Cruiser van GTA 3 in VC zetten ipv de Rancher. btw, sorry voor het bumpen :(

Dat zei Gangster28 inderdaad ergens in dit topic. Ik heb het zelf nog nooit geprobeert, maar volgens hem kun je dus simpelweg de txd en dff uit de gta3.img van GTA III halen en vervangen voor de auto die je wil in de GTA3.img van Vice City zonder dat er crashes/problemen van komen. Hiervoor heb je dus geen 3dsmax nodig, slecht de IMG-Tool van Spooky ;)

//> Edit: Waarschijnlijk moet je wel de TXD openen met TXD workshop en opslaan onder het Vice Ctiy TXD-formaat.

Bewerkt: door Wazuup

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.