Jump to content

Eigengemaakte missie werkt niet


need my speed

Recommended Posts

Ik heb dus Lantyz z'n missie gebruikt om de missie Grand Theft Auto uit Industrial District te vervangen. Maar het werkt niet...Dit heb ik in bil_ze2.mis gezet:

PLAYER_PED shaft = ( 44.5 , 157.5 , 2.0 ) 25 0//positie waar de Player start

CHAR_DATA assassin1 = ( 26.5 , 124.5 , 2.0 ) 4 90 CRIMINAL_TYPE1

COUNTER passed_mission = 0

COUNTER failed_mission = 0

COUNTER assassins_dood = 0

COUNTER player_dood = 0

COUNTER wacht_op_dood_assassin = 1

CHAR_DATA assassin1

FORWARD startmission:

FORWARD cleanup:

startmission:

DISPLAY_MESSAGE ( 3848 ) //tekst missietitel

DISPLAY_BRIEF ( 3880 ) //Tekst opdracht

assassin1 = CREATE_CHAR ( 26.5 , 124.5 , 2.0 ) 4 0 PSYCHO END //Hitman wordt gecreëerd

GIVE_WEAPON ( assassin1 , SILENCED_MACHINE_GUN ) //Hitman krijgt een Silenced Machine gun

SET_CHAR_OBJECTIVE ( assassin1 , KILL_CHAR_ANY_MEANS , player ) //Hitman krijgt de opdracht de player te vermoorden

SET_FAVOURITE_MODEL ( assassin1 , JEEP ) //Hitman krijgt zijn voorkeurs wagen

WHILE_EXEC ( wacht_op_dood_assassin = 1 )

IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( assassin1 ) ) //Wanneer de hitman dood gaat...

SET assassins_dood = 1 //...wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup).

SET wacht_op_dood_assassin = 0

RETURN

ENDIF

IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( player ) ) //Wanneer de Player dood gaat...

SET player_dood = 1 //wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup).

RETURN

ENDIF

ENDWHILE

RETURN

cleanup:

IF ( wacht_op_dood_assassin = 0 ) //wanneer deze counter actief is...

DISPLAY_MESSAGE ( 3100 ) //JOB COMPLETED!-tekst

DISPLAY_BRIEF_NOW ( 3882 ) //Tekst felicitatie van de opdrachtgever

ADD_SCORE ( player , 10000 ) //geld wordt toegevoegd

ADD_MULTIPLIER ( player , 1 ) //Multiplier wordt toegevoegd

SET passed_mission = 1 //...is de missie gehaald

ENDIF

IF ( player_dood = 1 ) //wanneer deze counter actief is...

DISPLAY_MESSAGE ( 3730 ) //JOB FAILED!-tekst

DISPLAY_BRIEF_NOW ( 3883 ) //Tekst kritiek van de opdrachtgever

SET failed_mission = 1 //...is de missie gefaald

ENDIF

CLEAR_WANTED_LEVEL ( player ) //wanted level wordt verwijderd

MISSION_HAS_FINISHED ( ) //alle counters ed. van de missie worden verwijderd.

Wat doe ik fout? :?

RETURN

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien roep ik hele domme dingen hoor, maar dit lijkt bijzonder sterk op Visual Basic. Bij het programmeren daarvan maak je ook gebruik van de variabele IF om een voorwaarde te stellen, maar voeg je daar gelijk aan toe het commando ELSE. Zou dat voor deze missie ook niet kunnen werken. De missie is geslaagd als de hitman dood gaat, de missie faalt als de speler sterft begrijp ik eruit, in dit geval zou IF en ELSE kunnen werken (ja, tenzij het hier gaat om een hele andere taal als VB. Maar nogmaals: ikke blond schaap)

Link to comment
Delen op andere websites

Geeft hij een fout of iets?

Misschien roep ik hele domme dingen hoor, maar dit lijkt bijzonder sterk op Visual Basic. Bij het programmeren daarvan maak je ook gebruik van de variabele IF om een voorwaarde te stellen, maar voeg je daar gelijk aan toe het commando ELSE. Zou dat voor deze missie ook niet kunnen werken. De missie is geslaagd als de hitman dood gaat, de missie faalt als de speler sterft begrijp ik eruit, in dit geval zou IF en ELSE kunnen werken (ja, tenzij het hier gaat om een hele andere taal als VB. Maar nogmaals: ikke blond schaap)

Nee, je hoeft niet per sé een ELSE in een IF statement te gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem me niet kwalijk NMS. Ik had niet begrepen dat dit reeds een bestaande (en werkende) missie van Lantyz was. Dan zou ik het helaas ook niet weten. Sorry...en ik ga me vanaf nu weer ruim op afstand houden van welke vorm van modden dan ook :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem zit in het feit dat je niet zomaar klakkeloos een originele missie kan vervangen met een eigen missie. In het mainscript moet je dan ook van alles aanpassen, aangezien het mainscript en de missiescripts met allerlei Counters aan elkaar verbonden zijn.

Aan het script dat je hier gebruikt ontbreken bovendien een heleboel (Zo niet alle) van die counters, aangezien het een eenvoudige testmissie is. Je kunt dan beter deze missie oproepen in een eigengemaakt script.

Op WikiGTA staat een eenvoudige missie waar wel alle Counters bij zitten, maar dan nog moet je het mainscript aanpassen aan de namen van die Counters.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem me niet kwalijk NMS. Ik had niet begrepen dat dit reeds een bestaande (en werkende) missie van Lantyz was. Dan zou ik het helaas ook niet weten. Sorry...en ik ga me vanaf nu weer ruim op afstand houden van welke vorm van modden dan ook :puh:

Een 36 jarig schaap dat zich verschuldigt tegen over een jongetje van 10. :D

En Lantyz, neem me niet kwalijk dat ik dacht dat die missie werkte. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

En Lantyz, neem me niet kwalijk dat ik dacht dat die missie werkte. :Y

De missie werkt prima, alleen moet je het Mainscript en de missie aan elkaar aanpassen om het te laten werken. De missie is ook niet geschreven om te werken in een compleet missie-systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...