Jump to content

(guide) Hoe maak ik een hufter proof wachtwoord


Ewoud

Recommended Posts

Update: http://www.gtaforum.nl/index.php?automodul...p;showentry=264

Veel mensen hebben een onveilig wachtwoord waardoor prive gegevens risico meelopen of je accountje op een forum.

Ik ga hier in het kort uitleggen hoe je een Hufter Proof wachtwoord kan maken....

Regel 1:

Gebruik verschillende wachtwoorden voor verschillende dingen. Als je maar 1 wachtwoord heb en ze weten waar je nog meer actief ben heb je grote kan dat ze daar ook je profiel verkloten.

Regel 2:

Zorg voor een wachtwoord met minimaal acht getallen, letters en speciale tekens.

Regel 3:

Als je een wachtwoordt aanmaak en je heb bijvoorbeeld een getal in je ww verdeel dit getal dan over je wachtwoord.

Bv. je geboorten jaar is 1985. Je kan je geboorten jaar dan zo over je wachtwoord verdelen.

85test19 dit wachtwoord is alweer moeilijker te raden.

Regel 4:

Vertaal getallen in speciale tekens.

Als jij je een getal in typt hou dan de shift toets ingedrukt.

Vb. 85test19 wordt *%test!( dit wachtwoord is alweer stukken moeilijker te raden en te kraken.

Regel 5: Ontwijk makkelijk te raden woorden/getallen, zoals je voornaam, achternaam, naam huisdier, naam pa/ma, geboortedatum.

Gebruik woorden die alleen jij kan weten.

Als je echt een hufter proof wachtwoord wil maak je wachtwoord dan langer dan 8 teken en zie regel 1 t/m 5.

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Als je niks zinnigs te posten hebt, post dan niet. Ik vind dit altijd nuttige informatie.

Jij post nu ook niks zinnigs hoor.

Hij post meer zinnig dan jouw... hij heeft wat aan de informatie...

En sommige mensen wisten dit niet. Dus nu ontopic!

Link to comment
Delen op andere websites

goed gedaan Ewoud. krij je geen gerotzooi meer omdat mensen het leuk vinden op je account te gaan spammen. (gelukkig nog niet meegemaakt). vooral nu er een beetje ruzie is tussen gtaforum en een ander forum.

Bewerkt: door flying dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je over NIX³ bezig bent ?

Maar daar is geen ruzie tussen hoor.

Ex leden van dit forum die door hun eigen schuld gebannen zijn gaan daar alles zeggen over gtaforum voor het uit elkaar te halen.

Ex admin, Brokentable heeft dit opgericht.

Link to comment
Delen op andere websites

ik gebruik altijd één wachtwoord voor alles en nog wat. Maar als je mij niet goed kent (persoonlijk) kun je mijn w8woord nooit raden. Ik veraad nooit mijn echte emails (privé)(en ik heb een speciale (msn) account voor forums).

maaruh... Goed topic :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat weet toch iedereen :duh:

Dat valt je behoorlijk tegen. Meeste mensen gebruiken te simpele wachtwoorden bijvoorbeeld het begin van hun mailadres ofzo.

Ja, maar degene die dit topic heeft opgericht. Laat zien hoe het moet en ik zeg dat iedereen weet hoe het moet, maar niet dat ze het doen.

Ontopic

Link to comment
Delen op andere websites

Dat weet toch iedereen :duh:

Dat valt je behoorlijk tegen. Meeste mensen gebruiken te simpele wachtwoorden bijvoorbeeld het begin van hun mailadres ofzo.

Ja, maar degene die dit topic heeft opgericht. Laat zien hoe het moet en ik zeg dat iedereen weet hoe het moet, maar niet dat ze het doen.

Ontopic

Een beginnende internetter weet dat niet.. en er hangen hier best nog beginnende internetters rond :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...