Jump to content

Claude (enter last name here)


Jack Mercer

Recommended Posts

Ok, ik kom gewoonweg er gek van. Er zijn mensen die Claude uit GTA3 en SA Claude Speed noemen (dezelfde als uit GTA2). Maar er zijn zoveel personnages die dezelfde voornaam hebben. Kijk maar naar Lance Vance en Rhyder uit SA die eigenlijk ook Lance heet. En er zijn er nog een paar.

Maar ik wil het zeker weten: is Claude uit GTA3 zijn achternaam Speed of niet? Ik heb al enkele keren een mail gestuurd naar R*, maar daar komt geen antwoord van terug.

Ik zou het eens graag van jullie horen.

Solid Snake

Antwoord AUB op mijn vraag en niet beginnen zoals "maakt het wat uit?", dank u

Bewerkt: door Solid Snake
Link to comment
Delen op andere websites

Voorzover ik weet heeft het hoofdpersoon uit GTA3 geen naam, tenminste zijn naam wordt nergens in het spel of in het merchandise genoemd. Er doen twee namen de ronde.

1) De eerste is "claude speed", omdat hij qua uiterlijk een beetje lijkt op de hoofdrolspeler uit GTA2, maar er zijn ook grote verschillen.

2) De tweede naam die gebruikt wordt voor hem is "Fido", zo wordt hij ergens in het spel ( volgens mij in de intro-scene of in een cut-scene) genoemd door catelina. Maar dit is een scheldnaam in america voor iemand die zich als een schoothondje gedraagt.

Ik houd het er gewoon op dat de GTA3 hoofdrolspeler gewoon geen naam heeft...

Link to comment
Delen op andere websites

Maar in San Andreas noemt Catalina hem Claude en naar het schijnt is er in de originele GTA3 script zijn naam vermeld:

http://img179.imageshack.us/my.php?image=claude4nq.jpg

Maar waarom blijft bijna iedereen hem Claude Speed noemen? Wat zijn de gelijkenissen en wat zijn de verschillen? Ik heb echt de correcte informatie nodig. En het zou spijtig zijn moest ik er de naam "Speed" in zetten als het zijn naam niet is. En het zou ook spijtig zijn moest ik hem geen naam kunnen geven.

Link to comment
Delen op andere websites

In GTA III is ingame nergens de naam van het personage te vinden. Het wordt over het algemeen aangenomen dat het in eerste instantie de personicatie van de speler zelf was, zoals dat in de voorgaande GTA's het geval is. Zoals je zelf al opmerkt is de naam 'claude' te vinden in een ongebruikte regel van de textfiles. Het lijkt erop dat het ooit de bedoeling is geweest dat je het personage zelf een naam kon geven (Wederom zoals de voorgaande GTA's). De standaard naam (DEFNAM = Default Name) zou dan 'Claude' zijn. Tevens vertoont het personage een gelijkenis met het personage uit GTA2: The Movie, die de naam Claude Speed draagt. In ieder geval zijn veel fans het personage 'Claude' gaan noemen, nog voordat GTA SA uitkwam. In GTA SA roept Catalina uiteindelijk in een telefoongesprek Claude's naam (Zonder achternaam, wel te verstaan). Of Rockstar dit gedaan heeft omdat ze dit altijd al zo geplanned heeft, of om de fans tegemoet te komen zullen we nooit zeker weten. Persoonlijk denk ik het laatste.

Zie ook WikiGTA voor info over Claude.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar in San Andreas noemt Catalina hem Claude en naar het schijnt is er in de originele GTA3 script zijn naam vermeld:

http://img179.imageshack.us/my.php?image=claude4nq.jpg

In het script staat Claude, in GTA3 wordt de naam niet genoemd, is GTA:SA wordt hij Claude genoemd.

Ik denk dat Claude meer een werknaam was tijdens het ontwikkelen van GTA3. In het script staan meer dingen die niet in het spel zelf voorkomen, dat is bij VC en SA ook zo.

Maar waarom noemt men die man dan in SA Claude? Ik denk dat de mensen bij Rockstar zoiets gedacht hebben als "Tja, ze moet zijn naam zeggen, maar welke? Zullen we hem maar noemen zoals we hem een paar jaar terug ook genoemd hebben?".

In GTA3 heeft hij tenminste geen naam (naar mijn mening). In SA is denk ik gewoon de "werknaam" gebruikt.

Dat is mijn theorie... Iets op aan te merken? Doe maar, graag zelfs. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tjah, heeft er anders nog iemand nog een mail adres van R*? Ik denk toch dat ik een mail heb gestuurd naar het correct adres. Kan er anders eens iemand een PB naar me sturen met het mogelijke correcte adres? Ik zal het nog een keer proberen uit hun te krijgen.

Het is van groot belang te weten of zijn achternaam al dan niet Speed is.

Bewerkt: door Solid Snake
Link to comment
Delen op andere websites

in gta 3 had hij gewoon geen naam, later kwam rockstar er achter dat mensen wel willen dat zo een figuur een naam heb dus zorgde ze ff dat hij is sa terug kwam en Claude werd genoemt,

dat van gta 2 is gewoon toeval, zo erg lijkt ihj ivnd ik er ook weer niet op, en ik zelf denk dat speed zijn bij naam is omdat hij in 1 van die wagens rijd in gta sa..

maare tis simpel weg gewoon niet bekent (meer info dan dit in elk geval)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat van dat in GTA3 dat wij de speler voorstellen wist ik al lang.

Dus wat heeft het meeste kans? Dat hij Claude *** (dus onbekende achternaam) heet, of Claude Speed?

Dat zal je voor jezelf uit moeten maken. Er is geen correct antwoord.

In het script staat Claude, in GTA3 wordt de naam niet genoemd, is GTA:SA wordt hij Claude genoemd.

Ik denk dat Claude meer een werknaam was tijdens het ontwikkelen van GTA3.

Dat is heel goed mogelijk, maar het lijkt erop dat het ooit de bedoeling was dat de naam 'Claude' wel in het spel gebruikt moest worden, wanneer de speler zelf geen naam invulde.

Overigens is het interessant dat Claude Speed uit GTA: The Movie niet lijkt op het personage van GTA2 in het spel. De scriptnaam (Of 'werknaam') van het GTA2 personage is 'Shaft'. Je kunt je afvragen of Claude Speed en Shaft wel hetzelfde persoon zijn.

Tjah, heeft er anders nog iemand nog een mail adres van R*? Ik denk toch dat ik een mail heb gestuurd naar het correct adres.

Rockstar Games geeft nooit antwoord op dit soort vragen. Je zal niet de eerste zijn die een mail gestuurd heeft, zonder resultaat.

Het is van groot belang te weten of zijn achternaam al dan niet Speed is.

Vergeef mijn nieuwsgierigheid, maar wat is dit grootse belang?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is van groot belang te weten of zijn achternaam al dan niet Speed is.

Vergeef mijn nieuwsgierigheid, maar wat is dit grootse belang?

Ik ben van plan een uitgebreide fan fiction te schrijven (lach maar, maar 't is een hobby, één van de zovele). Ik wil die zo correct mogelijk maken en dus moet ik weten of zijn achternaam al dan niet Claude is.

Als alles nadien klaar is bestaat de kans dat een paar buitenlanders mijn verhaal gaan gebruiken voor een mod om zelf een nieuwe GTA te maken. Zo zit het ongeveer.

Link to comment
Delen op andere websites

wat is gta the movie? en hoezow speelt gta 3-guy daarin?

Dat komt van een soort reclame filmpje voor GTA2

Je kan het volledig downloaden op de volgende link: http://www.rockstargames.com/gta2/downloads/movie.html

EDIT: Ik heb werkelijk zonet een mail terug gekregen van Rockstar!

Wat hun antwoord was:

Ben,

Thanks for the email. The character you mention is only reffered to as

"Claude".

Hope this helps,

Webmaster@R*

Dus GTA2 Claude en GTA3 Claude zijn 2 verschillende personen!

Geloof je nog niet? Hier is een link naar een screenshot die ik op mn laptop gemaakt heb:

http://img432.imageshack.us/img432/5096/proofofname7bg.jpg

edit: de letters zijn niet zo goed zichtbaar, potver

Hier is het volledige mail met mijn vraag erbij:

Van: Webmaster <Webmaster@rockstargames.com>

Verzonden: woensdag 28 december 2005 17:39:53

Aan: "Benjamin Mathys" <miami_vice_1 (at) hotmail DOT com>

Onderwerp: RE: Claude (enter last name here)

| | | Postvak IN

Ben,

Thanks for the email. The character you mention is only reffered to as

"Claude".

Hope this helps,

Webmaster@R*

-----Original Message-----

From: Benjamin Mathys [mailto:miami_vice_1 (at) hotmail DOT com]

Sent: Monday, December 26, 2005 10:14 AM

To: Webmaster

Subject: Claude (enter last name here)

Hello

I am a big fan of the GTA games. And my favorite characters are Claude

(GTA3) and Tommy Vercetti (GTA: VC).

But ever since San Andreas, people start claiming that Claude's full

name is Claude Speed (the same guy from GTA2). I never believed that and

so I rather just call the guy "Claude".

But I'd like to know from Rockstar Games themself what his full name is.

I understand if you want to let the public keep guessing his last name.

But I'd really like to know his last name, I hope you'd be able to tell

me. I will even keep it a secret if you like. But I have to know it if

he's Claude Speed or just Claude. If he's just Claude I'd like to know

his real last name.

I'm looking foreward to hearing from you

Ben

Bewerkt: door Solid Snake
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...