Jump to content

[SA|OV] Van VC model tot SA model


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Oi,

Ik vind dat het weer eens tijd word om een tutorial te maken.

Vandaag behandel ik: Vice City DFF, TXD en COL bestanden omzetten naar SA DFF, TXD en COL bestanden

Benodigdheden:

3Ds Max

DFF script van Kam

TXD Workshop

COL Editor II alpha 0.4

DFF omzetten

Open 3Ds Max en vervolgens de DFF script van Kam.

Klik op ‘Import DFF’ en zoek de DFF op die je wilt omzetten naar DFF SA formaat.

tut01.jpg

Stap 2

Duw Ctrl + A op je toetsenbord, hiermee selecteer je alle objecten in de DFF.

Vervolgens klik je op het plusje in het DFF venstertje. Zorg dat SA groen is, MMC, UV, Nor en VCol geel zijn, zorg dat ‘Skip COL’ aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’

Nu is je VC DFF omgezet in SA DFF formaat. :D

tut02.jpg

TXD omzetten

Open je VC TXD met de TXD Workshop. Rechtsonder staat ‘Vice City’ zet dit op

‘San Andreas’ vervolgens sla je je txd op, nu is hij in SA TXD formaat.

tut01.jpg

COL omzetten

Stap 1

Open de Col Editor en ga naar Edit > Batch Conversion. Klik op ‘Add…’ en zoek de col bestanden op die je wilt omzetten.

Vink ‘Generate Lighting’ en ‘Material Coversion VC to SA’aan. Klik op het bolletje met ‘COL3’ en als laatste op ‘OK’

tut01.jpg

Stap 2

Dan zie je als het goed is dit schermpje:

tut02.jpg

Ik raad je aan om alles op de default settings te laten staan, om hier zeker over te zijn klik je op ‘Default’ en als laatste op ‘OK’. Nu is je COL1 omgezet naar COL3

Dit was mijn 3de tutorial :D

Bewerkt: door Blaster27
Geplaatst:

Leuk dat je dit laat zien, maar het is niet echt een tut....hij mag wat uitgebreider wil het een tut worden.

Geplaatst: (bewerkt)

ik keb een vraag want waarom moet je VC DFF omzetten naar SA DFF, wat zijn de voor delen?

ene tis wel een tut hoor, alleen een korte..

Bewerkt: door Mr. Vriecetti
Geplaatst:
ik keb een vraag want waarom moet je VC DFF omzetten naar SA DFF, wat zijn de voor delen?

ene tis wel een tut hoor, alleen een korte..

Een tutorial is uitgebreider, en waarom je een VC .dff in SA wil? Misschien wil je wel een leuk huis dat in VC staat in SA hebben? Zo zijn er no wat dingetjes, bijvoorbeeld dat je een VC wapen in SA wilt hebben. (Je moet dan wel met de pivot werken)

Als je zoiets ook nog ingame wilt zetten kan er eventueel nog bij dat je de .txd moet omzetten naar SA in de TXD Workshop. En hoe je een .col maakt, maar dan ga je meer in de richting van de Mapping tutorials..

Geplaatst:

Ook al is mijn tutorial niet lang dan is het alsnog een tutorial vind ik :-(

Maja ik had eigenlijk 3 tutorials gemaakt die heb ik nu maar samengevoegd en hoop ik maar dat het nu wel goed is :)

Geplaatst:

Ziet er inderdaad al veel beter uit. Misschien nog een link erbij zetten naar Wauzie's tut, over de IDE en IPL, zodat mensen gelijk weten waar ze naar toe moeten om het te kunnen mappen :) .

Geplaatst:

Zou een moderator mischien deze tut in de MTL kunnen zetten :)

en de naam even veranderen naar: [TUT] VC objecten omzetten naar SA objecten

  • 5 maanden later...
Geplaatst:

help ik doe bij de dff alles wat er staat precias zoals het er staat,

ik install het in sa met samp ook geen foutmeldingen,

ik laad het spel geen probleem

maar als ik de hydra (mijn gevodde voertuig) zoek is ie er niet!

ik typ de cheat in en hij blijft niet haken maar er komt geen hydra!

hoe kan dit want ik wil hel graag een mod van vc naar sa converte. :?

Geplaatst:

nou ik had dus een vliegtuig mod uit vice city,

die vond ik zo mooi dat ik die in san andreas wilde hebben maar ik wist niet hoe dat moest.

toen zag ik deze tutorial en ik probeerde het uit en deed het precias zoals het hier staat!

maar als ik alle bestanden van vc naar sa bestanden heb verander zoals er in de tut staat

en ik instaleer hem met sami (san andreas mod installer). en ik start de game op,

dan is er niks mis maar de hydra (het voertuig die ik veranderd heb...

spawn nergens ook niet met de cheat,

als ik de cheat invoer blijft hij niet vasthaken maar hij spawnt niet er komt gewoon niks.

ik vroeg me af hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpe.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...