Jump to content

Game Maken.


ViceAgent

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ViceAgent

    9

  • X-TX

    4

  • Jarno

    2

  • bigG

    2

Top Posters In This Topic

  • 1 maand later...

Ik heb ook al eerder een reply/topic gemaakt over games maken.

Zoek ook ff voor reply's en topics.

Maarja, ik weet niet of het al langs gekomen is, maar:

HOE WIL JE IN GODSNAAM EEN MODEL MAKEN ALS ER GEEN LINKS STAAN NAAR SITES WAAR DAT SOORT TUTOIRALS OP STAAN?????!!!!! :slotje:

Verander dat en: All will be well:p

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit topic helemaal had doorgelezen had je kunnen zien dat dit geen tutorial van A tot Z is, maar de basis van een game maken, de planning enzo. Ik geef links naar een aantal belangrijke programma's die je waarschijnlijk nodig gaat hebben.

Hoe will je in godsnaam een model maken als er geen links staan naar sites waar dat soort tutorials op staan? :slotje:

Ik heb inderdaad geen links naar dat soort tutorials geplaatst, maar als je die nodig mocht hebben kun je altijd nog je favoriete zoekmachine gebruiken toch? Een slotje om deze reden lijkt me al helemaal overbodig.

En dan tot slot heb ik nog even gezocht op jouw naam met term "Game", en ik kwam geen een tutorial van je tegen, dit vind ik toch wel raar, maar het kan aan mij liggen .. Als je nog iets te melden hebt, meld het maar hier of via PM.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit topic helemaal had doorgelezen had je kunnen zien dat dit geen tutorial van A tot Z is, maar de basis van een game maken, de planning enzo. Ik geef links naar een aantal belangrijke programma's die je waarschijnlijk nodig gaat hebben.
Hoe will je in godsnaam een model maken als er geen links staan naar sites waar dat soort tutorials op staan? :slotje:

Ik heb inderdaad geen links naar dat soort tutorials geplaatst, maar als je die nodig mocht hebben kun je altijd nog je favoriete zoekmachine gebruiken toch? Een slotje om deze reden lijkt me al helemaal overbodig.

En dan tot slot heb ik nog even gezocht op jouw naam met term "Game", en ik kwam geen een tutorial van je tegen, dit vind ik toch wel raar, maar het kan aan mij liggen .. Als je nog iets te melden hebt, meld het maar hier of via PM.

Nou toch heb ik het wel ergens genoemd.

Ik wil er ook niet verder over discussieren, het is namelijk nutteloos (de discussie dan ;) ).

Offtopic:

Begonnen met modellen :sigaar: .

Het wordt een Citroen BX :D .

GTA speelbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Goede tutorial alleen ik mis Delphi. Hier kan ook zeker goed games in gemaakt worden.

Ik wil je niet afkraken, maar C++ is duizenden keren krachtiger als Delphi. Met Delphi kan je bijvoorbeeld geen goede AI scripten, het leek me meer iets voor command based applications en menu's.

Ik wil ook niet lullig doen, maar C++ is niet -ZEER VEEL- krachtiger als delphi, en ten tweede vergelijken we hier een techniek met een product.

C++ = een gestandaardiseerde taal waarvoor programma's zijn die de code taal omzetten in een programma.

Er zijn vele gestandaardiseerde talen, zo is er C / C++, pascal, basic.

verder zijn er ook talen als java en php, welke eigenlijk door 1 instantie beheerd worden.

Delphi = een van de vele ontwikkeltools, waarmee pascal code omgezet in een programma kan worden. Verder kun je ermee eenvoudig schermpjes in elkaar sleur - en - pleuren.

-=-

Het uiteindelijke verschil tussen c++ en pascal is niet heel erg groot. Echter als je een zeer reken-intensief programma maakt (een 3d game) zul je het vershil wel merken.

-=-

Ik persoonlijk ben begonnen met programmeren in pascal (NIET delphi). als je eenmaal een taal goed kunt, dan ken je het principe van programmeren, en is het omschakelen naar een andere taal een kleinigheidje.

-=-

Zelf een game maken is moeilijk, maar het hangt groten deels af waar je voor kiest. Ben je een grafisch kunstenaar die een spelletje voor een website wil maken, ga naar flash. Daarmee hoef je niet veel te programmeren, en kun je mooie gelikte dingen maken.

Wil je spellen "van grond af aan" zelf maken, begin dan eens met een "pong" of "break-out" of "tetris" achtig spelletje. Hiervoor maakt de taal of ontwikkelprogramm niet echt uit, het kan met visual basic, delphi, visual c++, java, of whatever.

Wil je voor de echt uitgebreide 3d games gaan, zoals gta, zorg dan inderdaad voor een groot team. hier op het forum zitten goede kunstenaars voor bijvoorbeeld de auto's, misshcien kun je op die manier wel een goed team bij elkaar sprokkelen. Wil je er echter geld aan verdienen? succes, mijn zege heb je, maar ik geef je weinig kans van slagen, of je moet echt-echt-echt een goede manager/directeur zijn en een goed bedrijf opzetten.

-=-

Er zijn wel goede "beginpunten" voor het betere hobbywerk.

Kies je voor pascal ? kijk eens naar DevPascal samen met GLScene.

Kies je voor C++ ? Kijk eens naar DevCpp samen met OGRE

-=-

Ik ben ook al eens aan een paar spellen begonnen, waaronder twee 3D spelletjes met behulp van GLScene, gaat heel aardig. Mocht je zin hebben om in dergelijk spellen te hacken kun je me altijd helpen. Dat is dan wel puur voor de lol, rijk zul je er niet van worden.

EDIT EDIT EDIT:

Ik doe iets helemaal verkeerd, ik haal twee topics door elkaar. Deze post is dus eigenlijk een reactie op twee topics.... Sorry hiervoor!

Bewerkt: door Goudvis
Link to comment
Delen op andere websites

p.s. programmas zijn duur en serials genoeg op de internet :engel:

Ik heb liever niet dat je dat te hard zegt, omdat als jullie spel groot wordt en mensen van ik zeg maar wat, Microsoft komt achter dat jullie illegaal Visual Studio voor C++ gebruiken gaan ze opzoeken via IP-adres en dat is zo gedaan. De kans is klein, maar je moet dat niet weg denken want met grote bedrijven kun je grote problemen krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

p.s. programmas zijn duur en serials genoeg op de internet :engel:

Ik heb liever niet dat je dat te hard zegt, omdat als jullie spel groot wordt en mensen van ik zeg maar wat, Microsoft komt achter dat jullie illegaal Visual Studio voor C++ gebruiken gaan ze opzoeken via IP-adres en dat is zo gedaan. De kans is klein, maar je moet dat niet weg denken want met grote bedrijven kun je grote problemen krijgen.

Er zijn ook veel gratis programas waarmee je wat kan:

Dev-C++ voor c++ te scripten. (visual studio)

The gimp voor foto bewerking. (photoshop)

...

Link to comment
Delen op andere websites

---

Er zijn ook veel gratis programas waarmee je wat kan:

Dev-C++ voor c++ te scripten. (visual studio)

The gimp voor foto bewerking. (photoshop)

...

Het was ook een voorbeeld Juuldr. Ik weet heus wel dat je gratis software kunt gebruiken, al gaat mijn voorkeur toch echt naar Visual Studio voor C++ en Photoshop voor grafische ontwikkeling.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was ook een voorbeeld Juuldr. Ik weet heus wel dat je gratis software kunt gebruiken, al gaat mijn voorkeur toch echt naar Visual Studio voor C++ en Photoshop voor grafische ontwikkeling.

Het is ook logich dat duurdere programa's beter en gebruiksvriendelijker zijn maar ik denk dat het eindresultaat gelijkaardig zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was ook een voorbeeld Juuldr. Ik weet heus wel dat je gratis software kunt gebruiken, al gaat mijn voorkeur toch echt naar Visual Studio voor C++ en Photoshop voor grafische ontwikkeling.

Het is ook logich dat duurdere programa's beter en gebruiksvriendelijker zijn maar ik denk dat het eindresultaat gelijkaardig zal zijn.

Dat is zo, en het kost je minder tijd. Al moet je vaak nog steeds zelf code schrijven in Visual Studio maar als je snel iets wilt doen kun je drag-and-drop dingen gebruiken of Code Snippets. En Photoshop is misschien moeilijk maar in GIMP kom je niet sneller met een resultaat. En ja, GIMP heb ik gezien en snapte er niks van maar je kon sommige dingen wel sneller maken dan met Photoshop en als je meer wou had je wel een probleem. Het is in elk geval beter dan Paint. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Visual Studio 2005 Express is gratis te downloaden (dus geen trial), maar als je echt een serieus spel wil maken dan heb je daar mensen voor nodig die op hun gebied ervaring hebben op hun gebied. Dit kost dus veel geld.

Als programmeur kan je ook niet zomaar iets in elkaar zetten met een simpel drag and drop programma, denk maar aan een basis voor een 3d engine: renderer, collision detecion, physics, sound system, networking system, animation system, scripting, materials & meshes en ga zo maar verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Als programmeur kan je ook niet zomaar iets in elkaar zetten met een simpel drag and drop programma, denk maar aan een basis voor een 3d engine: renderer, collision detecion, physics, sound system, networking system, animation system, scripting, materials & meshes en ga zo maar verder.

Ik had het ook niet over spellen met drag-and-drop. En anders zal dat wel erg simpel spel zijn met gewone menu zo als standaard Windows spellen.

Voor programma's in Visual Studio is drag-and-drop wel handig en je zult dat wel nodig hebben, je werk tijd is zo wel veel korter dan als je hele code zelf gaat schrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik kan goed modden met het spel Battlefield, ik heb ooit eens een game gemaakt met macromedia flash player, kheb er lang aan gewerkt :bonk: het is namelijk een aangepaste flash versie van het populaire spel seek and destroy

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...