Jump to content

Laatst bekeken film

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Jurassic Park & Jurassic Park: The Lost World gekeken.

Blijven toch verbazingwekkende films voor die tijd. De eerste film dateert uit 1993. The Lost World uit 1997.

Persoonlijk vind ik deel 1 veel beter dan de tweede film. Mede omdat Alan Grant mijn favoriete personage is in de Jurassic Park trilogie en ik niet zoveel met Ian Malcolm heb. Waarschijnlijk morgen nog even Jurassic Park III kijken. Dan heb ik alles weer gezien en wacht ik tot Jurassic World uitkomt. Ik ga niet naar deze film in de bioscoop aangezien deze in 3D is.

Jurassic Park een dikke 9/10.

Jurassic Park: The Lost World slechts een magere 6/10.

Bewerkt: door NickOwnage
  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Forever GTA

264

• GuitarGuy666

101

• MegaPilot

93

• studio dewolf

89

Geplaatst:

American Sniper

...indrukwekkend...

Dat is het enige woord in mijn hoofd na het zien van deze film.

En ongelofelijk hoe deze man aan zijn einde gekomen is.

IMDB score: 7,4/10

Deze score vind ik persoonlijk wat aan de lage kant, ik zet hem toch tussen de 8 en de 9.

Dus 8,5/10

Geplaatst:

Zoals belooft Jurassic Park III gekeken. In tijdsduur delft hij het onderspit aan de andere 2 films. Deel 1 en 2 zijn allebei rond de 110-120 minuten terwijl deel 3 slechts 90 minuten duurt. De film is veel spannender dan de voorgaande films. Wederom met Alan Grant in de hoofdrol. De echte "Dinosaurman" Net als deel 1 geef ik deze film een 9/10

Avengers: Age of Ultron

Ik vond dit een geweldige film om te zien, vooral omdat het gelijk al begint met actie.

De nieuwe personages Quicksilver en Scarlet Witch worden met hun krachten duidelijk voorgesteld.

Ook de badguy Ultron is hier niet te missen en vind hem goed uitgewerkt.

Enige puntje van kritiek is dat Scarlet Witch niet haar ware krachten liet zien zoals in de comics het geval is, want ze is van oorsprong natuurlijk een Mutant uit de X-Men franchise die in House of M 90% van de Mutanten in de wereld hun kracht laat verliezen.

aan het eind krijgen we nog een verrassing, want Iron Man, Thor en Hawkeyes stappen uit The Avengers zodat er een hele nieuw team ontstaat onder leiding van Captain America en Scarlet Witch.

The New Avengers: Captain America, Scarlet Witch, Black Widow, Vision, War Machine en Falcon

cijfer: 95/100

Btw, binnenkort ga ik er weer naartoe ;)

Bewerkt: door Noretz
Geplaatst:

Net terug van Fast 7. Ik had hier eigenlijk niet zo veel zin in, maar achja, dan ben je ook eens een avondje weg he. Verder had ik de voorbije drie delen ook nog niet gezien, maar ik heb het gevoel dat ik niet zo veel van het verhaal gemist heb.

Over de film zelf dan maar: het is meer een "shooter"-film dan een film over auto's/racen waar het imo om bekend stond. Dat vind ik best teleurstellend. Verder wel een prachtig einde met en voor Paul. Ook de aanwezigheid van enkele toppers als Statham, The Rock, Diesel, etc. en artiesten als Iggy Azalea en Romeo Santos waarvan ik verbaasd was dat die een passage in deze film hadden, maakt veel goed.

Ik geef deze film een 6.5/10 :)

Geplaatst:

Afgelopen woensdag ben ik voor het eerst naar de FilmHallen in Amsterdam geweest. Sowieso is dat een mooie locatie om eens te bezoeken. Er zijn een flink aantal kleine winkeltjes/werkplaatsen die overdag waarschijnlijk bemand zijn (ik was er in de avond). Naast de FilmHallen zitten de FoodHallen, waar je waarschijnlijk (ik heb het niet gedaan) lekker eten kunt halen bij een tiental kleine restaurantjes. Erg leuke locatie!

11448341_width484.jpg11448342_width473.jpg

Dan de film. Ik ben naar Le dernier coup de marteau geweest, letterlijk "de laatste slag van de hamer". Dit verwijst naar de drie hamerslagen die te horen zijn in de zesde symfonie van Gustav Mahler. De film gaat over de jongen Victor, die samen met zijn zieke moeder Nadia in een caravan aan een Zuid-Frans strand woont. De vader van Victor - die hij nooit heeft gekend - komt naar de stad om een concert te dirigeren, en Victor zoekt 'm op. Een mooi verhaal over "de dood, armoede en gebroken gezinnen", maar ook een verhaal dat "zo'n beetje het tegenovergestelde van een tearjerker" is (lees meer op cinema.nl).

Normaal ga ik eigenlijk nooit naar Franse films, omdat ik de taal niet spreek en liever gewoon naar het acteren en de beelden wil kijken in plaats van me op de ondertitels te moeten focussen. Voor deze keer dacht ik echter "laat ik toch maar eens gaan", en dat is geen verkeerde beslissing geweest.

8.5/10

Geplaatst:

Megamind

Heb hem vorig weekend gekeken met m'n nichten en m'n zusje. Het is echt een leuke film en ondanks zijn leeftijdscategorie toch nog leuk voor alle leeftijd. Ook een van de laatste DreamWorks films die echt goed is. Ik geef hem een 8 :)

megamind-gallery6_h_720.jpg

Avengers: Age of Ultron

aan het eind krijgen we nog een verrassing, want Iron Man, Thor en Hawkeyes stappen uit The Avengers zodat er een hele nieuw team ontstaat onder leiding van Captain America en Scarlet Witch.

The New Avengers: Captain America, Scarlet Witch, Black Widow, Vision, War Machine en Falcon

cijfer: 95/100

Dan denk ik dat je het niet goed begrepen of gezien hebt.

Iron man stapt er niet uit, iron man-warmachine komt er juist in, thor stapt er eveneens uit hij is alleen naar iets op zoek, hawkeyes zou mogelijk kunnen, mogelijk dat spider-man dat gat opvult hoor er wel dingen over?

Het nieuwe team is dus scarlett witch, vision, War machine, Falcon. Mogelijk dat Black widow en Cap america ze helpen. Of ze dezelfde naam hebben betwijfel ik een beetje wordt verwarrend anders?

Bios.

The avengers: age of ultron

Een interessante en verrassende film met waanzinnig zij-helden en cameo’s.

Een aantal momenten doen je terug denken aan de 1e film, iron man vs hulk is bad ass!

Scarlett witch is nog beter dan ik had verwacht en gespeeld door ‘’Elizabeth olsen’’ jemig die is veranderd zeg.. Geen idee wie het zag aankomen maar heb zelfs geen hint gezien the hulk en black widow als stel nooit gedacht??

Iedereen krijgt bijna evenveel screen tijd dat is mooi gedaan, hierdoor komt het verhaal ook beter uit de voeten. Fascinerend zijn ook de special effects, Ultron, The vison, de gevechten.

De gebruikelijk grapjes zitten erin. De sfeer is heel goed echt duister vind ik het niet worden maar ultron is niet zomaar een of andere schurk.

Ze hadden iets meer kunnen doen met wat de helden zo dwars zit die scenes zijn heel goed.

it follows

Zwaar overdreven geluids muziek voor engheid? En t lijkt alsof het van een hele oude film komt sowieso ergens vorige eeuw. Het is meer schuilen en rennen dan iets anders, en er is ook geen verklaring of uitleg wat er aan de hand is?

Van een review zou het logisch zijn: dat het gaat om een overdraagbare sexuele aandoening, maar dat verklaart niet de opening van de film of andere dingen?

ex-machina

Op zich best interessant maar toch hadden ze meer mee kunnen doen, ook is het niet bepaald nieuw er zit wel iets moois in. en zelfbehoud schijnt alleen de robot te hebben?

De film deed me denken aan de franse film ‘’La piel que habito’’ die dezelfde insteek lijkt te hebben.

Bewerkt: door Forever GTA
Geplaatst:

Mouse Hunt:

Een film over twee broers die een erfenis krijgen van hun overleden vader. Ze hebben allebei geen cent te makken en gaan in de geërfde villa van hun vader wonen. Deze blijkt slechts één bewoner te hebben namelijk een muis. Ze halen allerlei capriolen uit om de muis te vangen. In deze film zit veel humor, die je vandaag de dag niet meer ziet. Ik heb deze film samen met mijn vriendin gekeken.

Leuke film, veel humor uit de oude doos. 6.5/10

The Green Mile:

Gisteren heb ik "The Green Mile" gekeken. De film speelt zich af in 1935 met in de hoofdrol Tom Hanks (Paul Edgecomb). Hij is een cipier van E-block. Dat is het celblok van Death Row. Daar zitten de mensen die worden geëxecuteerd voor hun daden. John Coffey (Een reusachtige, negoïde man) komt naar Death Row. Hij blijkt echter een heel lief en zacht karakter te hebben. Hij is bang in het donker en dus vraagt hij aan Paul om het licht 's nachts aan te laten. Hij blijkt ook nog eens magische krachten, zo kan hij ziektes genezen en dingen weer tot leven brengen.

Ontroerend einde, hoog meelevingsfactor, zeer uitgedachte personages. 9,5/10

Vanavond (in het kader van 4 mei) "The boy in the striped pyjamas" gekeken, nooit eerder gezien, maar een zeer indrukwekkende film! Gaat over de zoon van een commandant van Hitler, rijk gezin wat moet verhuizen vanwege het bestuur van een concentratie/gaskamerkamp. De zoon heeft het niet naar z'n zin, maar komt op een gegeven moment in aanraking met een joods jongetje in het kamp, een stukje verderop. Een indrukwekkend verhaal over de vriendschap van de jochies en de drijfveer van vader, die Hitler aanhangt. De naïviteit van het zoontje brengt ook wel weer een grappige touch aan de film. Heel mooi gedaan! Voor mij zeker een 9,5/10 waard! :tu:

Bewerkt: door im_ruben
Geplaatst:

Joe (2013, met onder andere Nicolas Cage en Tye Sheridan)

Een film over de ex-con Joe (Cage), die nu werkt als groepsleider bij een houtbedrijf. Op een gegeven moment ontmoet hij de 5-jarige jongen Gary (Sheridan), met wie hij een klik krijgt. Uiteindelijk moet hij kiezen tussen het afrekenen met personen uit z'n verleden, of Gary. Een mooie film, en vooral ongelofelijk goed geacteerd. Dat kan natuurlijk ook bijna niet anders. Cage heeft z'n strepen in het verleden natuurlijk sowieso verdiend, maar ook Sheridan timmert inmiddels flink aan de weg. Een andere topfilm waarin Sheridan een (hoofd)rol speelt is Mud, waarin hij samen speelt met Matthew McConaughey.

8.5/10

The Shawshank Redemption Boek geschreven door Stephen King net als The Green Mile

Gaat over een gevangenis voor mensen die levenslang hebben gekregen voor hun misdaden. Morgan Freeman (Red) speelt in de hoofdrol samen met Tim Robbins (Andy Dufresne). Andy is een bankier in Portland en wordt beschuldigd van het vermoorden van zijn vrouw en haar minnaar. Hij komt daar in aanraking met Red die daar al 10 jaar in de gevangenis zit. Red kan alles regelen en heeft veel connecties. Hij heeft een aantal dingen, die hij graag wil hebben. Hij komt ook in contact met een bewaker, wiens financiën hij later ook gaat doen. Ik zal het einde niet verklappen. :)

Deze film is echt een aanrader. De film zit goed in elkaar, de hoofdrollen en bijrollen worden goed gespeeld en een verbazingwekkend einde. Ook deze film krijgt van mij een hoog cijfer net als de meeste Stephen King films. 9,5/10

Na deze film had ik zin in een beetje humor. Toen ben ik Spongebob Squarepants: The Movie gaan kijken.

Spongebob droomt ervan om bedrijfsleider te worden van de Krokante Krab 2. Alleen Octo krijgt deze baan toegewezen. Spongebob belandt samen met Patrick in het dolle doetjes café en worden dronken. Plankton heeft de kroon van koning Neptunes gestolen en Mr. Krabs krijgt daarvan de schuld. Spongebob en Patrick gaan samen Mr. Krabs redden en gaan de kroon terughalen uit Schelp Stad.

Ik vind de film matig tot slecht als je deze vergelijkt met de gewone Spongebob serie. De karakters hebben allemaal dezelfde inspreker van stem als in de Spongebob serie. Tot slot kan ik zeggen dat dit een van de slechtste films in mijn DVD collectie is. Ik geef deze film een 4,2/10

Bewerkt: door NickOwnage
Geplaatst:

Ex Machina (2015, met onder andere Alicia Vikander en Domhnall Gleeson)

In Ex Machina wordt Caleb (Gleeson) uitgenodigd om mee te doen aan een experiment dat de doorbraak in kunstmatige intelligentie moet betekenen. Caleb wordt in contact gebracht met de robot Ava (Vikander), en moet er in een 'alternatieve Turingtest' achter komen of Ava beschikt over gevoelens, eigen inzichten en zelfgemaakte keuzes. Kortom, de vraag is of Ava menselijk is. Zoals de tagline van de film ook zegt: "To erase the line between man and machine is to obscure the line between men and gods".

Uiteindelijk is Ex Machina best een prima film met goed acteerwerk. De verschillende (plot)wendingen die je in het verhaal tegenkomt zijn echter nogal voorspelbaar, op een enkele enigszins onverwachte aan het einde na. Dat zorgt ervoor dat je vaak al weet wat er gaat gebeuren, en dat is voor een film toch altijd een wat minder puntje. Er had meer in gezeten...

7/10

Geplaatst:

Fast and furious 7

Holy fuck wat een goeie film! De combinatie van snelle auto's en veel actie in een film is echt sensationeel! Het verhaal is in principe redelijk goed, een gast die wraak wil omdat Dom en z'n 'familie' zijn broer om hebben gelegd, en er alles aan doet om ze dood te krijgen. Ze kunnen hulp krijgen, maar dan moeten ze eerst een vrouw uit een bus vol criminelen bevrijden wat natuurlijk uit loopt op een hoop schieten en veel crashes. Pas wanneer ze in Dubai zijn om een chip uit de auto van de prins te verwijderen begint de film pas opwindend te worden. Het einde is wel een beetje ontroerend omtrent Paul, maar meer zeg ik niet ;). Deze film raad ik zeker aan als je van mooie auto's en actie houdt. Voor mij een dikke 10!

Furious-7.jpg

Big Game (2014, met onder andere Samuel L. Jackson en Onni Tommila)

In Finland wordt een jongen op z'n dertiende verjaardag volgens de lokale traditie een dag en een nacht de bossen ingestuurd, om daar door het doden van een wild dier zijn mannelijkheid te bewijzen. Wie hij echter tegenkomt is de president van de Verenigde Staten, die door verraadt met z'n Air Force One neerstort in de dichtbegroeide bossen. Wat volgt is een overlevingstocht met de jongen en de president. Klinkt in eerste instantie misschien als een vrij standaard actiefilm, maar is uiteindelijk erg leuk en grappig.

7.5/10

11489182_widthPopup.jpg

Bewerkt: door Froodooo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...