Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

Mad Max Fury Road

Vermakelijke film, maar meer helaas niet. Om een of andere reden kon het bij mij niet het gevoel van de eerste drie Mad Max-films oproepen. Verder een film met een hoop actie, af en toe erg grappige stukjes (ik ging echt stuk met het rijdende orkest) maar meer dan een 6/10 zit er niet in.

The Gunman

Op zich wel een goeie film. Ik had wat moeite om er in te komen, maar toen dat eenmaal was gebeurd was de film goed te volgen. Veel actie, her en der misschien wat te, maar als je dat negeert is het een prima film. Ik vond trouwens wel dat Sean Penn duidelijk wat ouder is geworden 7/10

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    261

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

Mission Impossible - Rogue Nation

Vanmiddag naar deze film geweest in de bios. Echt een supervette film! :D Verhaal zit goed in elkaar en er zitten veel dingen in die je niet zult verwachten. Vooral de openingsscene is briljant in elkaar gezet. :) Aanradertje.

Link to comment
Delen op andere websites

Terminator Genisys (met Arnold Schwarzenegger en Jason Clarke)

Kyle Reese (Jai Courtney) wordt door John Connor (Clarke) teruggestuurd in de tijd - naar 1984 - om daar Sarah Connor (Emilia Clarke) te beschermen. Maar uiteraard, als Reese in 1984 aankomt is niets wat het lijkt en wordt het nog een helse klus om Sarah te redden. Een typische Terminator-film, natuurlijk - zelfs een typisch script voor een doorsnee actiefilm. Het verhaal blijkt uiteindelijk toch iets gecompliceerder dan een beetje tijdreizen, en de actiescènes zijn prima in orde. Schwarzenegger in zijn rol als een Guardian staat daarnaast natuurlijk ook garant voor de nodige komedie.

7/10

Mission Impossible (met Tom Cruise en Rebecca Ferguson)

Het IMF (Impossible Mission Force) team mag in deze nieuwe Mission Impossible weer aan de slag om de wereld te redden. Natuurlijk door de meest idiote missies uit te voeren, die onmogelijk lijken maar toch uitgevoerd kunnen worden. Zeker de actiescènes zijn goed, vooral die in Wenen (zonder daar verder iets over te zeggen). Zeker als je weet dat Tom Cruise (waarschijnlijk) de meeste stunts zelf heeft uitgevoerd, waaronder ééntje waarop hij aan een opstijgend vliegtuig hangt. Tja, die Tom toch...

7/10

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Taped

Een Nederlands stel gaat naar Argentinië om daar hun huwelijk te redden. Op verzoek van hun dochter filmen ze alles. Na een paar dagen besluiten ze dat het geen zin heeft en willen ze terug naar Nederland. Terwijl ze zitten te wachten op vervoer naar het vliegveld, zien ze (en filmen ze) dat een politieagent iemand executeert. Wat volgt is een achtervolging, waarbij ook op ze geschoten wordt. Hij raakt daarbij gewond, dus zorgt zij dat ze bij een ziekenhuis terecht komen. Nadat hij daar behandeld is, vallen ze in handen van de politie. Nadat ze worden meegenomen naar een achterafplek weten ze te ontsnappen en te vluchten naar het vliegveld. En dan, op het moment dat ze denken veilig te zijn, gebeurt er iets...

Nederlandse thrillers vind ik vaak wel tegenvallen, maar deze was eigenlijk best aardig. Zeker wanneer je de stukjes waarin het over gevoelens gaat negeert, is het een leuke film met veel spanning. Komt mede ook door de manier van filmen; op die momenten dat ze moeten rennen voor hun leven lijkt het dat de camera achter ze aan rent. Het vele geouwehoer zorgt er voor dat ik een 7,5/10 geef.

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Binnenstebuiten (inside out) 3d

Het korte filmpje voor de film, werkelijk prachtig!

Het is heel simpel waar dit over gaat, je eigen emoties in je hoofd die alles regelen,

En het is gelijk een leerfase over hoe je dingen wilt behouden, en wat je kwijt kan raken.

Nou klopt het niet helemaal met alleen maar 5 figuren, het zouden er meer moeten zijn dan zou het een complete andere sfeer zijn en echter.

Maar het is een mooie film met zoveel kleur en een aantal mooie scenes.

Self/less

Ik weet niet zo goed wat ik er over kan vertellen, het is een matige redelijke film.

Als je ‘’Face/off’’ hebt gezien is het redelijk vergelijkbaar, alleen was die film een stuk beter.

Prima acteurs al laat het acteerwerk wat te wensen over, er had overigens wel wat meer in gezeten maar ze hebben t bekende pad gekozen.

The gallows

Dit is weer zo’n apart film met gevonden filmfragmenten een soort paranormal activity film.

Een paar schrik effect momenten en leuk bedacht om het rond een toneelstuk te doen.

Maar verder is er niet zoveel aan.

Mr.holmes

Het is interessant om Ian mckellen deze rol te zien spelen, maar in hoeverre wil je sherlock holmes als oude aftakelende man zien? De sets zijn uitstekend gedaan en de scenes mooi.

Het enige dat deze film niet op andere films met oude wijzen mannen doet lijken, is dat het in de details zit net als in de zinnen van de kleine groep die elkaar goed aanvullen. Wat de humor en triestheid een speciale sfeer geven ook.

Ruth & alex

Het is wel een aparte aanpak hoe ze het hebben verfilmd maar het laat ook gelijk vragen achter? Want zijn ze nou arm of rijk? Het kon een lieve liefdevolle charmante film kunnen zijn, maar de sfeer wordt wat verspest door de snelle routine van de huisbezichtigers. Niet alleen erg kort maar kwa gedrag achterwege gelaten kon worden. Al hadden ze met bepaalde mensen wat meer kunnen doen. Daarnaast moet je zoiets ook liggen.

De acteurs zijn goed en het is wel een beetje komisch en nostlagisch maar is wel wat vlak, en van alles wat speelt lijkt het alsof je weer terug bij af bent aan het eind.

Ant-man 3d

Een behoorlijke verrassende film met een aantal goeie acteurs. Het is niet echt origineel maar wel op een bepaalde manier dat het anders is, en dat maakt t uniek.

Ben zelf niet zo bekend met dit strip figuur, dus het is leuk om te zien dat ze het ook hebben over het ontstaan ervan en de ontwikkeling. Goeie spanning, prima sets en special effects zijn prachtig, en er zit heerlijke humor in verwerkt anders zou het best duister zijn.

De wereld in het klein is na al die jaren nog beter geworden dan in ‘honey i shrunk the kids’die nog steeds klassieker is. Waanzinnig gedaan en verschillende fronten erg mooi.

De kleine prins 3d

Nou heb ik wel over het verhaal gehoord maar nooit gelezen t lijkt me interresant. Ik denk ook dat ze film wat hebben aangepast het lijkt me ieder geval iets triester.

Het deed me denken aan iets anders wat ik gezien heb, maar dit soort verhaaltjes zijn allemaal uniek in z’n soort. Het is mooi hoe ze switchen van animatie naar papier, zo geeft het kracht, sfeer en pracht in het verhaal. Het is leerzaam en laat je weer terug denken aan momenten.

Wat ik wel jammer vond is dat het bondig is en mogelijk wat mist.

Paper towns

Ik weet niet wat ik had verwacht maar uiteindelijk toch niet dit.

Het is eigenlijk een hele simpele film met van alles erin, maar niet zo gemaakt dat er dingen worden overdreven zoals altijd, het is wat we zelf kunnen meemaken typische teen stuff.

Iedereen is ook wel gelijk kwa acteren.

Mission impossible: rogue nation

Elke film in deze reeks is weer anders, en deze zit zelfs op een andere niveau en niet alleen omdat Tom cruise z’n eigen stunts deed en echt kon dood gaan in deze film!!

Er zit nu een mix in van 007 en Jason bourne, gevaarlijk, verleidelijk, dubbel twists.

Mooie scenes van bepaalde plekken in Londen en achtervolgingen, great acting!

She’s funny that way

Echt achterhalen hoe of waar deze film nou over gaat kan ik niet echt, maar het is niet de eerste die zo is gemaakt. Het gaat blijkbaar over hoe de films vroeger waren of er worden citaten gebruikt. En het acteren is geweldig het is acteren in acteren, maar zo choatisch in meeste gevallen en daarin is het best hilarisch gemaakt. Hoewel alles aan elkaar gelinkt is verliest het vaak de aandacht. Wie weet wat en wie doet het met wie..

‘’Imogen poots’’ accent is ook wat te dik erop aan gedikt.

While we’re young

Het is een redelijke prima film met een prima cast. De dagelijkse dingen komen langs en hoe je omgaat met ouder worden of wel jong zijn en wat je allemaal ontdekt.

Het gaat over docu’s maken maar het raakt verwikkeld in een of andere midlife crisis ding. Op het eerste gezicht erg leuk gedaan hoe oud en jong zich andersom gedraagt, maar het hoe langer het duurt hoe minder echt dat voelt. Maa het lijkt alsof het niet uitmaakt wat er gebeurt of gezegd wordt het vloeit gewoon door, dus het komt niet echt terecht wat het moet zijn.

Er zitten dus wat foutjes en verwarring in, best jammer want het kon zoveel meer zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ted 2

Een briljant vervolg op deel 1, want in deze film was Ted nog veel groffer.

Het grapje over het WTC was nog net op het randje voor mij, maar die van Charlie Hebdo vond ik (toch) net iets te ver gaan.

Voor de rest heel erg moeten lachen.

Cijfer: 85/100

Link to comment
Delen op andere websites

Alle Harry Potter films. Ik heb echter een doodzonde begaan: de boeken heb ik nog ongelezen thuis liggen. De films heb ik, echter, wel al gezien. Ik kan dus nog niet volledig oordelen, maar het zijn goede films op 't eerste gezicht. Overigens wil ik iedereen die HP leuk vindt er op attenderen dat men bezig is aan een zogenaamde 'spin-off': Fantastic Beasts And Where To Find Them.

Link to comment
Delen op andere websites

Fantastic Four (FANT4STIC)

Deze film is een stuk slechter dan die andere delen.

Daarnaast klopt er ook heel erg weinig van het verhaal.

Ik ben het daarom een keer eens met al die negatieve recensies.

Cijfer: 50/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Paper Towns (met onder andere Nat Wolff en Cara Delevingne)

Ken je dat meisje dat aan de overkant van de straat woont? Toen je nog jong was, waren jullie de allerbeste vrienden, deden jullie alles samen en waren jullie - zoals je dat vaak zegt - onafscheidelijk. Maar ja, dan komt die ongenadige overstap van de basisschool naar de middelbare school, en blijft niets meer zoals het ooit geweest was. Met andere woorden: je groeit uit elkaar. Tot het moment dat dat meisje midden in de nacht ineens middenin je slaapkamer slaapt, en je vervolgens de meest spannende nacht van je hele leven beleefd (nee, niet in bed, maar buiten de deur en nee, niet intiem maar juist avontuurlijk. Nou ja, je gaat zelf de film maar kijken). Als dat meisje de volgende dag ineens spoorloos verdwenen lijkt te zijn, wordt de rest van de film een roadtrip en ontdekkingstocht naar de locatie van dat meisje, samen met je allerbeste vrienden. Paper Towns is een coming-of-age verhaal, waarbij vrienden van de middelbare school de laatste momenten samen beleven, voordat ze elkaar als ze gaan studeren misschien wel nooit meer terugzien. Het blijkt een verhaal te zijn waar je in wordt gezogen, zonder dat het uiteindelijk al te zoetsappig wordt. Erg leuke film, het bekijken zeker waard! En wellicht ook een idee om de roman te lezen waarop deze film gebaseerd is.

8/10

papertowns_1.jpg papertowns_2.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Ted 2

Ondanks wat acteur wisselingen is de cast uitstekend en de chemie werkt goed.

Het is komische, grof en beschamend op vele manieren, en heeft zeker wat verassingen en verwijzingen o.a comic con.

En er wordt nogal gericht op overduidelijke dingen waar voor ze naar het gerechtshof moeten, om zo in te spelen op de emoties. Het had niet echt gehoeven zo gaat er toch wat unieks vanaf maar het werkt,

Beestenboot

Het is een andere aanpak op noah’s ark al is het verhaal zelf wel bekend en gedaan.

Het is een leuke film en best geinig als eenmaal het eind in zicht is.

Al zet ik een paar vraagtekens op sommige dingen.

Dark places

De film gaf me een gevoel alsof ik het kende, maar dat kan liggen aan tig films die ik heb gezien en dan lijken dingen wel is op elkaar. En er zat iets storends door heen tot ik besefte dat ze het hebben gemaakt in de stijl van de video rond de jaren 80.

Het verhaal speelt heel soepel van het heden naar het verleden soms verwarrend maar mooi gedaan. En op bepaalde momenten een sfeer met spanning die voelbaar is zo geweldig, en het maakt het acteren uitstekend!

Het is lastig te raden met de twists wie het nou zou zijn, maar het blijft goed aan de grond met de opbouw en kan verassen.

Fantastic four

Ik had zo m’n twijfels toen ik de trailer zag, en hoe ze het wilden aanpakken.

Het verhaal is prima ziet er fantastisch uit de special effects en de gevechten ook, de origins hoe het begon kon wat uitgebreider maar is leuk.

Maar de acteurs hoe goed ze het ook doen vind ik niet passen o.a te jong maar ook hun verandering, de originele film was beter daarin. Het verhaal is anders en klopt ook niet echt terwijl het wel de potentie had om groter te zijn. Moet een helden film niet interessant worden na de powers change? Met deze aanpak kwam je misschien 20 jaar geleden mee weg.

Er was geen chemie en de acteurs leken ook verveeld te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Fast and the Furious 7

Superfilm! :tu: Vraag me af hoe ze Paul Walker erin hebben kunnen bewerken, aangezien hij zelf overleden is. :(

9/10

Combinatie van verschillende elementen, om te beginnen waren er al heel wat scenes opgenomen nog voor zijn overlijden. Voor mij was het vaak al snel duidelijk wanneer je de echte Paul zag en wanneer je de 'gecreëerde' Paul zag. Want daar komt het eigenlijk op neer, voor sommige scenes zijn acteurs ingehuurd met hetzelfde fysiek als Walker. Behalve deze 'body doubles' zijn ook twee broertjes van Paul Walker gebruikt om bepaalde scenes op te nemen. Na het opnemen hiervan gooien ze er een laagje CGI(Computer-Generated imagery) overheen om er een goed geheel van te maken. Onderstaand plaatje vat het allemaal grafisch een beetje weer. Voor sommige dialogen van Brian hebben ze dan ook fragmenten uit eerdere films gekopieerd. Verder hebben ze natuurlijk ook het script aangepast om de situatie wat te vereenvoudigen.

Verder vond ik het zelf echt een flutfilm, het enige wat mij interesseerde na het zien was hoe het dus filmtechnisch was opgelost allemaal.

xQ456V.jpg

Nou ik hier toch post, ben de laatste tijd meer bezig met series (Peaky Blinders en The Sopranos), maar volgens mij is de laatste film die ik heb bekeken Swimming with Sharks uit 1994. Wat is het? Een comedy met veel zwarte humor en een tint misdaad met in de hoofdrol een van Hollywood's finest: Kevin Spacey. De film verteld twee verhalen om en om, in een daarvan zie je hoe een jonge beginneling in de filmproductiewereld aan de slag gaat bij een malafide baas. Dit zijn eigenlijk flashbacks, want wat je eigenlijk in de film ziet is hoe deze beginneling de kaarten wil omdraaien en zijn baas in zijn eigen huis wil laten boeten voor zijn gedrag op de werkvloer. Wat maakt deze film goed? Leuke humor, zeer sterk acteerwerk en een interessante plotvertelling, je denkt namelijk alles te weten, maar gedurende je tegen het einde van de film begint te komen, zal je toch nog een paar keer verbaasd raken. De film staat dan ook bij zijn publiek bekend om een zeer bijzonder (simpel, doch onverwachts) einde.

Zelf kan ik echt genieten van zo een film, alles is zo simpel, maar o zo vermakelijk. Zou je bijvoorbeeld het budget vergelijken met de eerder besproken Furious7, dan heeft laatstgenoemde 271x zoveel geld gekost om te maken.

Cijfer: 7.7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had zopas de trilogie van Taken gezien, met Liam Neeson in de hoofdrol. Typisch een actiefilm á la Bourne, maar zeker fun to watch :puh: Qua vertaling naar cijfer weet ik het dan ook niet zo precies. Het is niet uniek, maar dat hoeft in mijn ogen een goede actiefilm ook niet te zijn. Daarvoor kan je thrillers ofzo bekijken. Daarnaast zal mijn cijfer voor een groot deel gebaseerd zijn op gebakken lucht, u zult het met 'fun to watch' moeten doen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Heb er ook weer een hele reeks films op zitten de laatste weken:

Bios:

Spy en Pixels. Pixels is wel een oké film, maar als ik het opnieuw zou kunnen doen, had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Er zitten hier en daar wel leuke scenes in, maar echt top was het niet. Spy vond ik daarentegen wel een goeie film. Zou ik zeker nog op DVD durven kopen later :puh:

Verder heb ik ook nog alle Harry Potters bekeken, van begin tot eind, aangezien ik gestopt was bij HP en de Vuurbeker destijds. Moet wel zeggen dat het een van de mooiste reeksen is die ik al bekeken heb. Echt een serie topfilms dit :)

Link to comment
Delen op andere websites

Full Metal Jacket. Topfilm. Eerst ruim 3 kwartier waarin kadetten worden afgezeken door een drillsergeant (fantastisch gespeeld door ex-drillsergeant R. Lee Ermey), en daarna een hoop drama op het slagveld. Zeker een aanrader. 9/10

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...