Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

Jurassic World

Ik vond dit echt een geweldige film en het was zeker de bioscoop hype waard.

Ook zaten er natuurlijk verwijzingen in naar de Jurassic Park Trilogy.

Het eind gevecht tussen de Indominus rex en Tyrannosaurus was bad-ass!

Cijfer: 80/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    261

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

Terminator: Genisys (voorpremière)

leuke film, maar ondanks dat ik alle delen hiervoor heb gezien was het voor mij alsnog ingewikkeld.

verder zitten er ook een paar déjà-vu momenten in naar de allereerste film.

Schwarzenegger 1984 vs Schwarzenegger 2015

Cijfer: 70/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Blade Runner: The Final Cut (met onder andere Harrison Ford en Rutger Hauer)

Nee, inderdaad, Blade Runner is geen nieuwe film die nu voor het eerste in de bioscoop draait. Vandaar natuurlijk ook de ondertitel Final Cut, want het gaat hier om een remake van de inmiddels tot cultstatus verheven film met Harrison Ford en Rutger Hauer in de hoofdrollen. Een cultstatus wil natuurlijk niet meteen zeggen dat de film ook van ontegenzeggelijke kwaliteit is, want Blade Runner is in het eerste gedeelte eigenlijk vooral wat traag en - daardoor - misschien zelf wel een beetje saai. De acteerprestaties en vooral ook de achtergrondmuziek maken veel goed en zetten een sfeertje neer die je de dag na de film waarschijnlijk nog niet vergeten bent. Naar het einde toe wordt het allemaal wat spannender en interessanter, en het was mooi geweest als dezelfde spanning ook in de rest van de film aanwezig was geweest.

7/10

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

-The age of adaline

Een mooie film met een goed verhaal, prima cast met chemie, mooie visuele beelden die ook schoonheid laten zien met en terug blikken naar t verleden. Het laat ook nog wat mooie geschiedenis zien wat misschien nog niet bekend was.

Maar toch heeft het wat bepaalde foutjes, ze blijft al die tijd hetzelfde geen verandering in personage, ze is door 2 wereld oorlogen gegaan en ander verlies geleden? Dit allemaal zie je niet terug net als andere dingen.

-Nature 3D – Een aanrader.

Van prachtige sublieme schoonheid naar zelfs de donkere kanten van de natuur. Zulke mooie hypnotischerende beelden van dieren, en het schouwspel der regen waarin de koning der dieren magnifiek is! (zelfs zoiets nog niet eerder gezien) en de dans van de flamingo in alle glorie…

-Insidious 3

Dit is de prequel op de vorige films, geniale enge film en net zo goed als de vorige delen.

En de sfeer is uitstekend en erg goed.

Goed verweven met de andere delen zodat je ziet hoe t was ontstaan.

-Code m

Uitstekende NL’s film goed in elkaar gezet met mooie scenes, spanning en avontuur.

Erg leuk om een andere kant van de drie mustketeers te zien, en tegelijk wat geschiedenis over Maastricht en andere dingen.

-Minions 3D – Een aanrader

Er zijn films geweest met of over ‘’hulpjes’’ maar niet zoiets als dit!

Het is het verhaal voor gru dus een prequel dat maakt het nog leuker, de animatie, de kleuren, emoties en spanning is zo fantastische gedaan! Het is origineel , anders. choatisch, aandoenlijk, hilarische en dramatisch..

Het is een stuk geschiedenis op een ander manier al kon er nog meer in, het is een beetje puzzelen ook omdat je ze vaak niet verstaat door het rare praten. Al zit er een mengelmoes verschillende talen in. Het is dus wel een film waar je mogelijk voor de eerste keer het meeste gedeelte niet weet wat er gezegd wordt, Je wil al die dingen weten maar het is te leuk dus het maakt niet uit.. Ook apart hoe ze zich snel aanpassen en blijkbaar dingen gelijk weten?

Het speelt zich af ergens in de 60e jaren dus de schurken zijn best wel over de top, in de zin van technologie en dat ze verschillen per eeuw. Het is dus wat overdadig en onnodig ook kwa acties maar best geinig gedaan.

Kan zoveel er over zeggen maar ga lekker zelf kijken de credits zijn erg leuk, en blijf vooral zitten tot het einde ervan goeie 3D en echt hilarisch.

Hoop echt op meer en ga zeker nog een keer.

-The king’s garden (aka a little chaos?)– een aanrader

Heb wel een aantal gekostumeerde films gezien over vroeger, het ligt me niet altijd!

Maar er zitten bijzondere bij maar weinige die echt zo goed zijn dat het een pareltje is.

En dit is echt een origineel pareltje, een levende dichterlijke schoonheid en dat zegt al heel wat als ik het zeg!

Het speelt zich af in de 16e eeuw en het weerspiegelt de levens van toen, maar het gaat vooral over hoe een deel van de tuinen van versailles tot stand zijn gekomen. Hoewel het dus afspeelt in Frankrijk wordt er geen frans gesproken maar vooral engels?

Verder is het sterk, amusant, emotie, levend, best interessant, al is het verhaal wat dun.

De chemie van de acteurs samen met de mooie kostuums werkt goed, zeker met de mooie sfeer bepalende muziek.

De acteurs zijn weergaloos maar het zijn dan ook zulke goeie die erin zitten, al is de achtergrond van kate wat haastig en zou wat missen misschien? Toch is het mooi gedaan.

-Man up

Blij dat ik het gezien heb deze film draait niet overal en dat is best jammer.

Een verhaal dat vaak gedaan is op verschillende manieren, maar toch verschijnt er wel weer iets nieuws en wordt er iets anders. De acteurs zijn uitstekend met prima chemie.

Je leeft zo mee met ze in de ontmoeting die leidt tot choatische emotie die leerzaam en vol humor zit. Het is niet perfect maar wel warm als het daar op aankomt.

Verrassende scenes en verwijzingen naar andere films.

-Infinitly polar bear

De film draait over iemand die manische depressive polinaire stoornis heeft, waardoor het een wat choatische film is aangezien er veel drama gebeurt. Niet een persoon komt naar voren om de rest te overschaduwen maar allemaal zijn heel erg aanwezig. De emoties zijn diep soms wat te luchtig of hard. Het is zeg maar een kijkje bij iemand’s familie in het dagelijkse leven. Een aparte film en anders dan normaal, de gekozen acteurs doen het uitstekend!

-Magic mike XXL 2

Tja.. de eerste film vond ik echt iets voor vrouwen en was ook heel anders, niet echt het idee dat er een vervolg zou zijn laat staan dat ik het zou gaan kijken.

Maar omdat ik verder alles al had gezien en verder niet kon combineren, en de verkoeling zocht deze maar gezien.

Nou dames ga deze kijken maar wel als de hitte voorbij is! XD het heeft me verrast en vond het best indrukwekkend! Er zit van alles in best amusant maar voor een verhaal hoef je er niet heen.

-Terminator: genisys

Dit is geen deel 5 technische gezien dit moet je zien als de echte deel 3 na eerste 2 films.

Er wordt tijdgereisd en het heeft te maken met verschillende tijdlijnen waar er een vervaagt.

En vind met recht dat dit deel 3 in de reeks is, het heeft weer de sfeer en spanning! Geweldig om te zien hoe er dingen in zijn verwerkt van het begin van Terminator.

Mooi om Arnold weer bezig te zien en het heeft wel wat om hem te verouderen, en in special effects z’n jongere zelf te zien. Goeie zinnen en verwijzingen, gave actie en gevechten, er is meer uitleg en ook al is die verandering er het komt dichtbij skynet.

Ik vind Emilia clarke uiteindelijk best een goeie vervangster als jonge linda hamilton, al had ze wel wat meer gespierd mogen zijn.

Fijn is ook wel dat het dicht bij het matriaal en uitgangspunt van de eerdere films blijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist American Sniper gekeken. Ongelooflijk wat een film. Vooral de hoofdpersoon Chris Kyle is goed neergezet. Je ervaart zijn gevoelens vanuit zijn oorlogen goed als kijker. De film is gebaseerd op de oorlogsheld van Amerika: Chris Kyle. Hij was SEAL en vocht in de oorlog tegen Bin Laden en Al Qaida. Voor mensen die houden van oorlogsfilms en deze film nog niet hebben gezien: Ga als de bliksem naar de winkel en koop deze fantastische film! :)

9.4/10

Link to comment
Delen op andere websites

Inside Out (Binnenstebuiten)

In deze Pixar film maken wij kennis met Riley en haar 5 emoties Joy (Plezier), Sadness (Verdriet), Fear (Angst), Anger (Woede) and Disgust (Afkeer) die haar besturen vanuit het hoofdkwartier.

De film begint met Riley als baby die met korte stukjes opgroeit naar een tiener en daarnaast worden ook haar emoties 1 voor 1 voorgesteld aan de kijker.

We zien hoe Riley samen met haar ouders moet omgaan met de verhuizing van Minnesota waar ze heel hun leven gewoond hebben naar de grote stad San Francisco waar ze dan opnieuw moet gaan beginnen.

Ik vond het een grappige en vooral kleurrijke film en hoewel het doet denken aan een typische kinderfilm is het dit dus duidelijk niet.

Wat jammer was is het feit dat vooral Joy de hoofdrol heeft omdat zij de belangrijkste emotie van Riley is gevolgd door Sadness.

Fear, Anger en Disgust hebben helaas een veel kleinere rol in deze film.

Cijfer: 80/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb vanavond Se7en gekeken. De film gaat over een rechercheur genaamd Mills. Mills verhuist samen met zijn vrouw naar een andere stad. Hij word al gauw op een zaak gezet samen met rechercheur Somerset. Zo komen bij een crimescene aan waar een hele dikke man is vermoord. Al gauw blijkt het patroon waarin de moord gepleegd is samen te hangen met de zeven dodelijke zonden (zie de bijbel).

Deze film is niet te voorspellen, en zit zo goed in elkaar. De regisseur van deze film moet echt een ongelovelijk meesterbrein zijn geweest om zo'n goed script/verhaal te maken. Ik zou er in ieder geval niet op kunnen komen. De acteurs zijn erg goed gekozen. Mills, gespeeld door Bratt Pitt, is een opvliegerig type wat in vele manieren goed wordt laten zin. Morgan Freeman, die de rol van Somerset heeft, kan heel rustig en kalm over komen.

Het einde van de film is totaal onverwacht. Met een beetje nadenken zie je precies hoe de zeven zonden zijn uitgevoerd.

Echt een aanrader als je van misdaadfilms houd. :tu: Zeker een dikke 9,5/10 waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteravond met mijn vriendin Wall-E gekeken. Hele leuk animatie film, waar bijzonder weinig in gesproken wordt, maar door uitdrukkingen in de gezichten van Wall-E en Eve wordt wel duidelijk wat ze bedoelen. Het goede overwint natuurlijk van het kwaad net als in (bijna) alle animatiefilms.

Ik geef Wall-E een 7.9/10 door de leuke setting van de film. Vriendschap en liefde staat voorop. Mijn avond was weer helemaal goed. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Kingsman

Een beetje James Bond-achtig, maar dan minder goed. Op zich een goed verhaal, maar mindere uitwerking. Het enige waar ik blij van wordt zijn de vechtscènes, die zaten spectaculair in elkaar, en een slissende Samuel L. Jackson is hilarisch. Het totaalplaatje vond ik echter minder geslaagd. Al met al leuk voor een keertje op de bank. De 7,9 op IMDb vind ik echt teveel van het goede, ik geef een 6/10

Link to comment
Delen op andere websites

The Gallows

4 tieners worden s' nachts opgesloten in de school en geterroriseerd door een gedaante nadat ze het schooltoneelstuk hebben gesaboteerd.

De film is overigens geproduceerd door het bedrijf Blumhouse. https://en.wikipedia.org/wiki/Blumhouse_Productions

Ondanks dat mijn favoriete filmgenre horror is vond ik dit de minste uit de reeks.

Deze kan je daarom eigenlijk gerust overslaan, tenzij je net zo'n horror freak bent als mij.

Cijfer: 65/100

Link to comment
Delen op andere websites

Changeling

Een drama film met een heel bijzonder verhaal. Op een dag is de zoon van Mrs Collins spoorloos verdwenen, ze geeft dit direct aan bij de politie, maar die wil niks doen omdat het nog te kort geleden is. Als er later door de politie een andere jongen bij haar in huis word geplaatst en word gezegd dat dat haar zoon is weet ze al dat er iets niets pluis is. Ze weet zeker dat het haar zoon niet is en die uitspraak blijft ze bij. Wanneer ze een tijdje later met de jongen in de krant komt te staan onder het kopje 'Walter Collins eindelijk gevonden' geloven ze haar uitspraak niet meer en word ze opgenomen in het gekkenhuis omdat ze zich zo afwisselend gedraagd, terwijl ze niet gek is. Als er weken later een jongen opduikt bij de politie komt er pas echt naar voren wat er is gebeurd. Hij is vast gehouden op een ranch door een psychotisch gestoorde kinder moordenaar en moest daar verplicht enkele kinderen, waaronder Walter Collins, ombrengen en begraven. Wanneer er een privé detective achter komt word Mrs Collins direct uit het gekkenhuis gehaald en de kindermoordenaar gearresteerd en ter dood veroordeeld met de strop. Als er na 2 jaar een jongen levend bij de politie op verhoor verschijnt verteld de jongen dat hij samen met 2 anderen is ontsnapt waarvan 1 Walter was. Na deze ontsnapping heeft de jongen Walter nooit meer gezien. Of de jongen nog leeft, dat is voor mij ook nog de vraag, ondanks dat ik tot het eind heb gekeken...

Mijn beoordeling: 8/10

Bewerkt: door Danger_dog_guy_7
Link to comment
Delen op andere websites

Paper Towns

van de makers van 'The Fault in Our Stars'

De film gaat over een jongen Quentin (Q) gespeeld door Nat Wolff die zijn buurmeisje Margo (M) gespeeld door Cara Delevingne gaat zoeken nadat ze verdwenen is, maar dankzij aanwijzingen komt hij er achter waar zij is en hij besluit om met zijn vrienden een roadtrip te maken om haar terug te halen.

Deze film zat goed in elkaar ondanks dat ik het middenstuk wat saai vond.

Het hoogtepunt vond ik overigens de laatste 10 minuten van deze film.

Cijfer: 75/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...