Jump to content

Water


RTS

Recommended Posts

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    3

  • The Outlaw

    2

  • RTS

    2

  • ::: Tha Hawk :::

    2

Wat je ziet is alleen optisch water, niet physiek.

Ik dacht eerst dat het door mijn marina carpark mod kwam en heb een hele tijd zitten zoeken waardoor, totdat ik achter kwam dat dit gewoon in de orginele game ook zit.

<technisch>

Het wordt veroorzaakt, doordat GTA-VC een hele grove bitmap (64x64) gebruikt om te bepalen, wat het water-niveau is op een bepaalde plek. Bij de marina carpark moet het water-niveau lager dan elders liggen, maar de scheiding carpark/zee, matched niet met de bitmap.

</technisch>

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...
Is dit een bug ofzo ? water in marina carpark :lol:

water11.jpg

nee het is geen water dat is een ondergrondse garage en je deed in die foto een plooi en dan op het internet zetten en dan denk je : oei dat is egt water

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit een bug ofzo ? water in marina carpark :lol:

water11.jpg

nee het is geen water dat is een ondergrondse garage en je deed in die foto een plooi en dan op het internet zetten en dan denk je : oei dat is egt water

Dat zou best eens water kunnen zijn, dat heb ik ook wel eens gehad.

Op het ene moment dat je kijkt is er wel het water oppervlak zichtbaar.

Op het andere moment niet.

Dat komt omdat het CarPark onder het waterniveau ligt!

Je hebt die screen gewoon op een verkeerd moment genomen ;) .

600ste bericht :D

Bewerkt: door snorege
Link to comment
Delen op andere websites

Wat je ziet is alleen optisch water, niet physiek.

Ik dacht eerst dat het door mijn marina carpark mod kwam en heb een hele tijd zitten zoeken waardoor, totdat ik achter kwam dat dit gewoon in de orginele game ook zit.

<technisch>

Het wordt veroorzaakt, doordat GTA-VC een hele grove bitmap (64x64) gebruikt om te bepalen, wat het water-niveau is op een bepaalde plek. Bij de marina carpark moet het water-niveau lager dan elders liggen, maar de scheiding carpark/zee, matched niet met de bitmap.

</technisch>

Idd, VC rendert gewoon water beneden een bepaalde X-Y waarde.

Voor diegenen die het GTA Liberty City (LC in de VC engine) mod-project volgen, zul je weten dat in bepaalde lage gebieden, zoals de Portland tunnel, of het Red Light District hetzelfde gebeurde: de game renderde ongewenst water.

Dit is overigens opgelost door in bepaalde gebieden geen water tile te leggen. Als je daar met je boot invaart, val je onder de map, en respawn je weer iets naast de tunnel.

Misschien is dat ook de reden dat er in Vice City geen metro of tunnels zaten, en als dat de reden was: het is in San Andreas opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...