Jump to content

GTA: Mafia Stories - Archief


Blastov

Recommended Posts

Releaese: MS Toolbox v2.0 !

Jaja, het is zover, de 2de release van mijn heilige toolbox. Dit keer met een nieuwe naam: MS Toolbox.

Maar liefst 12 nieuwe GTA SA scripts !!

Hij werkt op 3Ds Max 7, 8 en 9 !!

Nieuw sinds v1.0:

  • Mass DFF exporter - Ik raad je niet aan deze te gebruiken, je models worden veel te erg belicht, zolang we geen vaste radiosity instelling hebben niet gebruiken.
  • Mass COL exporter - Een zeer handige tool waarmee je CST bestanden exporteert, die kun je weer importen met Coll Editor II.
  • Train Paths IO - Trein spoorlijnen maken.
  • CULL IO - Hiermee kun je een box maken, wanneer je in sa in de ''box'' komt verschijnt er een zone naam.
  • OCCU IO - Ik weet niet precies wat het mag voorstellen, wat ik wel weet is dat het in SA gebruikt word voor grote gebouen, daar zit een soort van box (OCCLU) omheen.
  • Map Animation export - Nooit gebruikt maar je schijnt er objecten bewegend mee te krijgen.
  • UV Anim - TV Helper - Een handig tooltje om van je UV Anim een filmpje te maken.
  • Mass IDE exporter - Een scripje om van honderderden objecten te gelijk een IDE te maken, die gebruiken allemaal dezelfde txd en starten vanaf een gekozen ID nummer.
  • Copy as LOD object(s) - Een tooltje om van een object een LOD te maken door hem te duplicaten en LOD ervoor te zetten, handig voor de mass dff exporter.
  • Duplicate object(s) - Handig om een object meerdere keren te mappen, zodat hij dezelfde IPL naam heeft.
  • Deselect same name - Spreekt voor zich, hij deselecteert objecten met dezelfde naam, weet niet precies waar het nutig voor is.
  • Show Vertex Color day\night - Een beetje een vaag tooltje, die schijnbaar day en night vertex colres moet laten zien.

DOWNLOAD

Screen

Bewerkt: door Blastov
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 5.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tim

    775

  • Blastov

    568

  • Wazuup

    484

  • gybrus

    395

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey ppl.

Ik ben een beetje verder gegaan binnenkort een kleine beta release.. voor leden natuurlijk.

Supersmooth(alles)

Aantal verts: 1.181

Lowsmooth(gedeelte)

Aantal verts: ???

Nosmooth(geen smooth)

Aantal verts: 306

De supersmooth ziet toch het beste eruit dus waarschijnlijk zal ik die gebruiken.

Alleen om alles dan in super kleine stukjes te knippen is noob dus zal ik de nosmooth als col gebruiken.

Screen:

Het Rode is de col.

De rest de dff.

Grats, G

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er wel geil uit kevin, maar ik snap nog steeds niet wat je met dit eiland wil...Eigenlijk vind ik het heel irritant dat jij perse je eigen eiland wilt hebben in MS terwijl de huidige twee eilanden nog lang niet vol zijn. Huur gewoon lekker een lot ofzo, want tot nu toe hebben we in de ledenversies nog niets van jou op een 2dfx'je na.

Maar qua modeling pwnt het wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Zal ik dan geil een lotje vol bouwen?

Ik had hier ergens nog dikke pwnage huisjes liggen.

>>> Door Wazuup: Ja graag :sigaar: <<<

over het eiland juist we hebben 1 eiland met geile shit, teminste waar geile shit op zal komen maar, als je het zo released zal het snel saai worden 1 eiland met een hoop huisjes.

Dus kom ik met mijn ubergeile berg. :puh:

Waar ook een paar lots zullen komen maar, eerst cita di curizione(wat een moeilijke naam :O)

Grats

Link to comment
Delen op andere websites

Na meer als een jaar niet meer gemod te hebben lijkt het me weer leuk om te doen, dus bij deze zou ik mee mogen doen, om 1 klein lot te maken, en daarna kijk ik wel verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Robin (Big Bear),

We hebben het hier al over gehad op MSN. Ik ben erg blij dat je weer gaat modelen voor ons. Je was onze topmodeler. En nu ben je eindelijk weer terug. Ik geef een warm welkom aan je. Als er trouwens nog vragen moesten zijn, gewoon vragen op msn, ouwe :7 . Bij deze ben je trouwens weer aangenomen.

.Antonio: Tuurlijk, komt er aan :bier: .

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

HOI

Ik ben bezig geweest aan de lighting mogelijkheden voor op de models. Ik heb er 4 behandeld (en dat zijn ze volgens mij allemaal). Stefanekes model was kandidaat.

  • Deafault lighting, standaard belichting - Is alleen een witte difuse aan aangebracht.
  • Radiosity - Een manier om je model te vertex painten. Met zeer high poly objecten kun je er real-time schaduwen mee krijgen, helaas is dit in SA niet mogelijk.
  • NVC, Night Vertex Colors - Een krachtige optie van SA die het mogelijk maakt om het licht van het model te laten veranderen afhankelijk van de tijd.
  • Mix van Radiosity en NVC, 2 verschillende soorten lichtsystemen met elkaar word niks...(zie screen) het is duidelijk dat deze niet samen gaan...

Normale belichting:

ms119.jpg

Radiosity:

ms120.jpg

Radiosity en NVC:

ms121.jpg

NVC:

12:00

ms122%20(23).jpg

18:00

ms122%20(5).jpg

24:00

ms122%20(11).jpg

06:00

ms122%20(17).jpg

Conclusie:

  • Normale belichting - Het is de bedoeling dat we een nieuw lichtsysteem gebruiken, tevens vind ik net aan de donkere kant. Wist je dat in sa de normale belichting helemaal niet gebrukkt word, R* heeft voor alle gebieden een eigen lichtsysteem uitgevonden.
  • Radiosity - Het is een zeer goede die onder andere gebruikt word in Los Santos, de schaduwen zijn oke, de belichting is mooi, het is alleen TE licht en dat verpest de mafia sfeer. Ik zou radiosity graag teurg zien in GLD.
  • NVC, Night Vertex Colors - Deze komt als beste uit de test, hij heeft een mooi effect op de tijd. Het enige wat ik nog een beetje moet tweaken is de licht van 's nachts want die is te licht. Deze gaan we zeker gebruiken in heel MS. Het kost trouwens ook 4x zo weinig tijd als radiosity, dff maken kost wel 2x zo veel tijd als normale belichting.
  • Mix van Radiosity en NVC, deze 2 samen is een grote teringzooi. De lichtsystemen hebben teveel effect op elkaar...

Bewerkt: door Blastov
Link to comment
Delen op andere websites

Het was waarschijnlijk al wel duidelijk, maar ik doe eigenlijk helemaal niets voor MS. (ja, ik ben eigenlijk lid) En daarom wil ik me nu ook compleet afmelden. Ik heb andere dingen te doen. (3 maal raden wat :clown::puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

Het was waarschijnlijk al wel duidelijk, maar ik doe eigenlijk helemaal niets voor MS. (ja, ik ben eigenlijk lid) En daarom wil ik me nu ook compleet afmelden. Ik heb andere dingen te doen. (3 maal raden wat :clown::puh:)

Nooit geweten dat je in MS zat.

Ik heb andere dingen te doen.

GLD. :duh:

//> Edit door DaBeast: Niet zo negatief over GLD, we moeten ten slotte niemand afkraken :bier: .

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...