Jump to content

GTA: Mafia Stories - Archief


Blastov

Recommended Posts

Ik denk niet dat dat slim is, want:

1. Je bent er uren mee bezig

2. Omdat ze met een één of andere manier toch aan elkaar zitten, komen er waarschijnlijk allemaal gekke lege vlakken die ook moeilijk te fixen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 5.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tim

    775

  • Blastov

    568

  • Wazuup

    484

  • gybrus

    395

Top Posters In This Topic

Posted Images

beste Martijn,

Mijn gebouwen zijn ook rond de 6000 polies, maar wat is dus heb gedaan, ik heb gewoon een lowpoly col gemaakt, Bijvoorbeeld heb ik de COL gewoon als een box gedaan, en het model dan dezelfde groote als die box, dan is het model met allemaal detail (naar binnen staande ramen)

Ik zal beginnen met te kijken tot hoevere je je model kan opvullen met boxen, zonder dat er iets van te merken is ingame (dus dat er geen ontzichtbare muren zijn enzo). Ik zal je even uitleggen hoe ik met jou model een lowpoly col kan maken,

---extrieur---

1: ik maak het grondvlak van de col hetzelfde als die van het model,

2: vervolgens zal in Inset doen, en extrude ik de randjes tot de hoogte waar de gevel zit.

3:vervolgens zal ik met behulp van twee prisma's het dak erop doen.

4 ik zal voor de trap ook een prisma gebruiken.

5: vervolgens zal ik voor de toren een balk gebruiken, en een gewone piramide als dak (geen ronde), en zo doe ik het ook met de zijtorentjes op de toren.

6:voor het muurtje zal ik ook balken gebruiken, en voor de muurtjes langs de trappen gebruik ik een box die ik zo aanpas dat het een prisma word (eerste spline in de lengte omlaag doen,)

7: Ik gebruik ook weer boxen voor pilaren tegen het kerkgebouw aan

---interieus---

Volgens mij heb je in je interieur in ieder geval een tafel waar de priester zijn de mis vergezeld. Hiervoor gebruik ik een doodsimpele box,

voor verdere details, zoals stoeltjes, beelden, zal ik gewoon genericks gebruiken.

-----------------------------FF IETS HEEL ANDERS---------------------------------------

Om geen onnodige dubbelpost te maken post ik hier mijn screens van lot de renovatie van lot4, en 3, ik zal de huidige gebouwen gebruiken als cols. maar iig:

lot34wip3ux2.jpg

lot34wip1sv3.jpg

lot34wip2jp1.jpg

greetz. Tim :cya::sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

bedankt tim. je heb dit al eerder gesecht maar het leek mij nooit erg handig. nu je het zo duidelijk hebt uigelecht zie ik tog het nut er wel van in. heel erg bedankt.

EDIT

het texture van de kerk is weer helemaal klaar. ga nu ff de coll maaken

ik noet nu naar school. ga er vanaafont wel weer mee verder denk ik. tot zo ver heb ik de coll nu.

kerkcollpu5.jpg

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi mooi mensen! Tim, je kunt ook bij die winkeltjes daar afdakjes maken boven de stoep, en dan met pilaren ondersteunen. Heel simpel te doen met extrude, zoiets heb ik ook gedaan bij dat lot met die first person auto in de trailer op cdc blast.

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap nu echt even niet wat ik foud doe hoor.

ik heb van mijn kerk een coll dff en txd. met med heb ik hem ingame gezet. hij staat er ook (in med) maar als ik mijn game start staat die er niet. start ik med op niew op dan staat die er wel weer.

ik heb mij coll weer gelaaden in max en die klopt wel. ik dacht heel even dat er iet mis was met de dff maar er is ook nergens een coll te voelen in het spel waar ik de kerk neer gezet heb.

DFF = 5559 polys

COLL = 848 polys

dit zijn mijn files. ik hoop dat iemand er even naar wil kijken

http://rapidshare.com/files/98908800/gta.rar.html

Link to comment
Delen op andere websites

Hey het is me gelukt om jou kerk bugloos ingame te krijgen. Het probleem waar je tegenaanliep is dat je in eerste instantie geen LOD had aangemaakt, vervolgens was jou collisionfile niet helemaal goed, want er stond iets van schadowmesh geselecteert..

greetz. Tim

Bewerkt: door Tim
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie eigenlijk geen fouten in de data, alleen dat je een shadow mesh hebt ingesteld (waarom?) en je laatste twee textures hebben geen naam. Het is alleen niet zo handig je DFF te locken als je om hulp vraagt...

Link to comment
Delen op andere websites

shadow mesh... ? geen ide

dff lock k wist niet eens dat die gelockt was.

maar tim zij dat die hem al gefickst hat. nu nog ff wachten tot die de bestanden stuurt.

die laatste 2 textures hebben geen naam WTF ff kijken..

Link to comment
Delen op andere websites

tim heeft een een 8800 gt met 512 mb geheugen ^_^

bijna vergeeten xD die schreens sien er inderdaat super mooi uit, goed werk. ik ga zo snel mogelijk de andere coll's maaken en dan het helle lot hopelijk wel goed ingame zeten.

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

Beetje laat, maar ik wil hier toch nog even op reageren (ik kan gewoon niet mijn mond houden ^_^).

Natuurlijk kunnen bepaalde dingen nog niet, zoals cutscenes, omdat het camerastandpunt erg belangrijk is. Maar bepaalde missies etcetera, kan je alvast wel maken. Ik heb gehoord dat jullie eerst MS willen lanceren zonder script erbij, want de normale main kan je er natuurlijk niet bijzetten. Dan denk ik bij mezelf; is dat wel zo verstandig? Iemand download heel de mod, en vervolgens is het enige wat hij/zij kán doen, rondrijden. En dat is even leuk, maar ik denk dat het vrij snel zal gaan vervelen bij de overgrote meerderheid van het publiek. Een TC-mod moet een combinatie zijn van zowel scripting als modelling, wilt het een echt succes worden. Alleen missies; uiteindelijk wordt een missie saai als je hem vaak gespeeld hebt. Alleen landschap/moddeling; uiteindelijk wordt het saai als je alleen kan rondrijden. Een combi zorgt voor nog veel meer plezier, want als je even geen zin hebt in missies, ga je wat rotzooien, en als je even geen zin hebt in rotzooien, ga je een missie spelen. Zeker de zijmissies en extra dingetjes in een TC zijn erg belangrijk, die zorgen dat een TC staat of valt. De missies zijn op dit moment al goed te maken, alleen de cutscenes erbij niet. Dan maak je toch alvast de missies, en wacht je met de cutscenes totdat zowat alles af is?

Maarja, wie ben ik om jullie iets te gebieden, hopelijk nemen jullie wel mijn advies als objectieve buitenstaander, in acht. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Idd Dutchy,

Maar weet je wat het is. MS draait echt vooral om de storyline, MS is daardoor meer film als missies. Iig word het wel onhandig als we al missies gaan maken die in het script staan. Dus daarom stel ik voor dat wij van MS toch wat zijmissies maken. Of iig simpele missies die niets te maken hebben met het verhaal.

Maar dan lopen we ook weer ergens tegenop. Want het is al bekend onder mensen dat MS een uitgebreide storyline heeft. Men verwacht dan dus ook echt de missies uit het script, en de cutscenes. Wanneer we dan gewoon allerdaagje simpele missies maken, zoals (blaas de auto van de mafiabaas op), dan zijn ze teleurgesteld. Want deze missies stellen gewoon niets voor. Alhoewel het wel bijdrage levert aan de motivatie in MS die mensen dadelijk dus krijgen bij de release.

Ik stel voor dat we de zijmissies geheel overlaten aan Black Force, want echte uitwerking bij zon simpele missies is ook niet nodig. Black Force zal dus de vrijheid hebben om te maken wat hij wil :puh::Y

Greetz. Tim

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...