Jump to content

GTA: Mafia Stories - Archief


Blastov

Recommended Posts

3007dzqqs9.jpg

Beste leden,

Zoals een aantal van jullie het al weten gaat GTA: Mafia Stories, in het verloop van deze vakantie International op gtaforums.com. In ieder geval proberen wij met veel corrospondentie en geweldige FULL HD renders de GTAforums.com crew overtuigen dat MSI uitermate geschikt is als project op GTAforums.com.

In dit topic wil ik graag dingen met jullie bespreken waardoor MSI zeker een succes word, en hoe we het nou aan gaan pakken qua regeling. Ikzelf heb al naar mijn inzicht een geniaal systeem bedacht wat zo duidelijk moet overkomen bij de (toekomstige)leden van Mafia Stories International dat ze geen vragen meer hoeven te stellen, en zonder stoten aan de slag kunnen.

In ieder geval wil ik het zo doen op gtaforums.com dat voor ieder onderwerp een discussie/informatie topic is, in dit topic word alles besproken voor het onderwerp. Ook is het erg belangrijk dat de begin post van dat topic glashelder en duidelijk is. In deze post word dan ook duidelijk gemaakt wat de bedoeling is, dus welke opdrachten moeten worden vervult e.d, Ook word in deze post iedere keer aangegeven wanneer een opdracht bijvoorbeeld klaar is e.d. Ook worden in deze eerst post nieuwe features vrijgegeven, dus waar men bijvoorbeeld over heeft gediscussieerd.

Ikzelf ben van mening dat we dus wel apparte showroom topics aan moeten maken, dus bijvoorbeeld een official PTT, een GFX showroom, enz. Zo kunnen mensen altijd duidelijk het process van de mod bekijken op welk gebied dan ook.

Ik zat eraan te denken om de volgende topics aan te maken wanneer we ons subforum hebben op gtaforums.com:

Subforum:

*Sign in/out topic + member topic

*General Information + Headlines (korte informatie stukjes over MS kwaliteiten/storyline e.d.)

*Public Download topic

*FAQ + Troubleshooting/questions topic

*Official PTT

*Official GXF showroom

*Official Video topic

*Public Download Topic

-----

*Modelling topic

*SCM topic

*GFX topic

*Special effects/prelightning topic

*Trailers Discussion topic

*Discussion topic for city setting etc.

*Mafia Stories Engine

Private section (gtaforums.com)

*Members download topic

*Files upload topic

*Members troubleshooting (modelling trouble etc)

….. meer of minder topics iemand?....

Per onderdeel in MSI (Modelling/SCM/GFX/Multimedia/overige features (engine e.d.)) zijn er 1 of 2 leiders. Of betergezegt: CREW. Deze crew regeld alles wat met zijn onderdeel heeft te maken, in de daarvoor bestemde topics. In ieder geval kan ik jullie mededelen dat (Traser) en DB10 het GFX gedeelte doen, Modelling in ieder geval ik, en misschien dat Twenty Eyes of Dabeast met mij modelling gedeelte wil doen. Voor de SCM denk ik dat Black Force leiding kan geven, en voor de rest weet ik nog niet.

KAVEL VERHUUR SYSTEM:

Ikzelf heb ook een heel nieuw systeem bedacht qua modelling. In systeem speel ik vooral in op ongekende vrijheid van de modeller, en daardoor word deze dus gestimuleert.

In plaats van het huren van lots op een bepaalde kaart van wegen, heb ik besloten om bepaalde stadsdelen/wijken toe te wijzen. De kaart van MS bestaat dan ook uit deze stadsdelen. Het speciale aan deze stads is wel dat dus geen voormgemaakte wegen zijn, zoals bij een lot verhuur systeem. Ieder stadsdeel heeft zijn eigen thema, zo zijn er de thema's DOWNTOWN, SUBURB, en INDUSTRIAL., Er zijn 3 gebieden voor Downtown, hier komen o.a. ook kantoorgebouwen, flatgebouwen, en winkels.

In de Sururbs komen o.a. villawijken, gewone woonwijken, lage luxe woonflatjes e.d.

In het Industriële gebied komen zoals je vast al heb geraden; grote fabrieken, sloperijen, garages, etc, maar er komen ook heel erge verpauperde ghettos, die onder het vuil liggen.

Dit is de kaart die ik heb gemaakt voor GTA: Mafia Stories International (gebieden), ook staat er de grote bij in coords, wat overeen komt met meters.

arealotmapmt9.jpg

Per gebied werken 1 of 2 modellers, ze zullen er ook wel de nodige tijd in moeten steken wat de gebieden zijn opzich best groot, maar ze hebben alle vrijheid om hun inspiratie los te laten gaan, dus als ze dus bijvoorbeeld tunnels willen maken, kunnen ze dat zo doen, zelf bepalen ze de infrastructuur, ze maken dus zegmaar hun eigen complete stad.

Ik wil het zo proberen te regelen dat de mensen die werken aan een bepaald gebied zo min mogelijk rekening hoeven te houden met een ander gebied. Zo worden de bruggen, metrolijn, treinlijn naderhand gemaakt. Het is daarom ook niet aangeraden om zelf metrostations e.d. te maken. Ook word er naderhand een vliegveld gemaakt. Om de gebieden heen komt heel misschien countryside.

Wat ik ook wil doen met Mafia Stories International, is ervoor zorgen dat er, wanneer er een gebied klaar is, er een publieke release komt, zo hoeven mensen dus misschien niet zo heel erg lang te wachten op een release.

SPECIAL EFFECTS/PRELIGHTNING:

In Mafia Stories International gaan we intensief gebruik maken van extra details, zo zijn alle gebouwen dus hoog van qualiteit, zowel qua modelling, als texturing. Ook zullen we wat eigen genericks maken, maar hiervoor zijn we niet echt opzoek naar mensen die dat willen doen, dat doet de crew van het modelling gedeelte in MSI wel, ook doen wij de bruggen maken.

In Mafia Stories International gaan we ons vooral helemaal focussen op geadvanceerde prelightning, special effects zoals rokende schoorstenen, en particle objects.

Prelightning is helemaal niet veel werk voor ons, ik heb gewoon bepaalde coordinaten gekozen voor een skylight, met bepaalde instelling, en wanneer iemand dus zijn models wil prelighten, dan moet hij gewoon een skylight met dezelfde instelling op dezelfde coordinaten plaatsen, en zo word de prelightning dus realistisch, en niet bij ieder model verschilllend.

Nou ik hoop dus dat ik jullie tot nu toe genoeg informatie heb gegeven. En ik hoop ook dat jullie nog veel suggesties en extra dingetjes en eventuele aanpassingen hebben om MSI geheel tot een succes uit te laten lopen, wat veel beter zal zijn als het weinige wat we tot nu toe hebben bereikt.

Ik zal binnenkort of vandaag nog wat screens posten

Greetz. Tim

Bewerkt: door Tim
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 5.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tim

    775

  • Blastov

    568

  • Wazuup

    484

  • gybrus

    395

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat is zuur, maar GTAforums.com is de grootste community ter wereld. Hier zijn ook extra streng, wat soms ook wel in nadelen valt.

Maar wat zijn dan precies stocks?, plaatjes die je op het forum vind, of screenshots.

Stocks zijn Plaatjes Ergens vandaan die gewoon normaal zijn Soort van foto`s.

die de meeste mensen gebruiken voor hun plaatjes.

Maar tot zover MSI. mischien doe ik nog wat reclame voor Ms. maar verder niks meer

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik wil me graag aanmelden

Waarvoor wil je je aanmelden :)?

Moddeler of photoshopper?

Moddeler : laat maar wat van je werk zien

Photoshoppers : zoeken we niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Inspiratie!

Een Krottewijk met allemaal huizen hemaakt van rare kisten, alerlei soorten baksteen en dak van leer of van lenden doeken.

een wapenshop met de namen wapen-O-nation.

Mischien deze omgeving uit GTA IV een beetje nabootsen. Ziet er wel Jaren 80 uit vind ik.

Meer Inspiratie heb ik nog niet echt voor jullie

See Ya Next Time

Link to comment
Delen op andere websites

uhu,

ik merk dus duidelijk dat je een krottenwijk in gedachte heb die je tegen komt in ontwikkelings landen. Ik moet je helaas teleurstellen maar Cita di Corruzione is niet in een ontwikkeling land. Natuurlijk komen er wel versleten, afgeneukte gebouwen, die je in harlem (noord new york) tegen komt e.d.

Link to comment
Delen op andere websites

weet niet of het iemand ook al stoorde, maar ik vind de font bij 'gta' maar niets.

het lijkt meer op gt4, wat grand turismo 4 betekent.

en zowieso vind ik het lettertype niet echt bij de stijl passen.

leuke ideeen zijn mss om sonny forelli, luigi, salvatore als peds te laten rondlopen (indien mogelijk)

een grote afvalberg lijkt ook wel leuk, met een paar lijken op, zoals je hoort in de media is de nieuwste trend bij maffia vuilnishandel.

Een mansion met bijhorende folterkamers zou er ook wel thuishoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Iig zal sonny forelli misschien (hel misschien) een plaats krijgen in onze storyline, tot nu toe hebben we niet over de peds nagedacht van Salvatore enzo.

De storyline gebruikte personages zoals Toni Cipriani en Vincenzo cilli, nu blijkt dat dit niet meer mogelijk is aangezien het jaartal niet klopte met de achtegrond verhalen van deze personages, zo klopte bijvoorbeeld niet dat Salvatore pas is gestorven in het jaartal van MS (1992), maar pas enkele jaren later.

Nu heb ik dus besloten om het jaartal alsnog te veranderen in 1979 of iets dergelijks. Met uiteraard andere namen voor de personages in MS

Wat het lettertype van de banner betreft:, We geven je groot gelijk dat het lettertype vaag is, ik heb zitten overwegen een nieuwe banner te maken, maar MS zal (als alles rond is) verder gaan op gtaforums.com als MS international, dus niet meer op gtaforum.nl, allicht mogen de huidige leden gewoon verder in MSI onder hun gtaforums.com account. MSI zal daarentegen een veel betere banner krijgen: wacht hier heb ik hem:

3007dzqqs9.jpg

greetz. Tim

Bewerkt: door Tim
Link to comment
Delen op andere websites

Ok dan geld het dus ook voor de reclameborden dat die ouder moeten worden gemaakt qua stijl, maar waarom gewoon niet 2002? Dan klopt het aangezien Salvatore was vermoord in GTA III en dat speelt zich af in 2001.

Ook al vind ik 1979 wel een leuk jaartal dan kan je meteen wat anders doen met de muziek, maar het probleem is dat dan een gedeelte van het werk meteen al weg gegooit word.

Link to comment
Delen op andere websites

2002 is ook een mooi jaartal,

een gedeelte van het werk hoeft niet persee weggegooit worden, we kunnen nog steeds de huidige reclameborden gebruiken. Alleen je hebt wel gelijk als we het over de radiozenders gaan hebben, Vrock, en die andere.

maar in MS komen ook veel oude autos, en dat zal zeker verkeerd ogen met de stijl, ook zullen er dan veel moderne gebouwen moeten zijn, wat in MS absoluut niet het geval is,

dus ik weet het weer es niet

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...