gybrus Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 (bewerkt) Hallo, Tim dit vidt ik nou werkelijk een slecht idee. :/ Moddellers verplichten te modden mag niet.(zeker niet als het een Mod is)(dus geen projeckt werk ect.) Dit is vooral een vrijetijds besteding modden. Aan mij kun je zien dat ik de laatste maand helemaal geen zin heb om te modden.(afentoe een klein stuk) Als mensen er geen zin in hebben dwing ze dan ook niet. (ik wil nog even de mening van Tim horen over ons commentaar.) Van mij appart maak je een schema voor jezelf daar bemoei ik me verder niet mee maar je moet niet leden gaan dwingen Living my life heeft trouwens een goed punt. Modden is moeilijk als je geen inspiratie hebt.!! Dat heb ik nu al een beetje 2 maanden. Naja een slecht idee Tim. Grats, Gybrus [EDIT] Je zegt het zelf trouwens ook xD Wij willen je niet dwingen er aan te werken, maar je moet wel in de periode meerdere keren screens laten zien, en moet je er natuurlijk wat op vooruit zijn gegaan. Dat van dat screens vindt ik wel goed maar doe het dan zo wip screens aan crew leden en een final in het ppt topic. Bewerkt: 19 december 2006 door gybrus
gybrus Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 (bewerkt) TopicName: Ideeen en Onderdelen Hallo, Ik dacht net bij mezelf als we nou een lijst maken van wat MS nu allemaal al heeft en wat de ideeën van de leden zijn die ze in hun lot willen verwerken. Dus als je een idee hebt post het dan hier!! Ik was van plan om dit later ook in het niet beveiligde topic van ons te zetten en mischien een blog onderdeel ofzo maar, dan is het blog eigenlijk net dit topic alleen dan anders verteld xD. Ik begin alvast. Ik zet bij sommige dingen erbij wie het gaat doen. .:Onderdelen die klaar/bezig zijn:.Citá di Corruzione....Main Island....In aanbouw. 2DFX....Extra optie voor generick objeckts....Functie beschikbaar. Multi player....Online gaming....Beschikbaar .:Onderdelen waar aan wordt gewerkt:. Onderdelen waar aan gewerkt wordt door Gybrus. Meubelzaak....Je loopt in een marker, koopt een meubel die dan wordt geplaatst in je save house-----.:Onderdelen waar door de Crew over wordt gepraat:. Nog Geheim....***....*** Bewerkt: 26 april 2007 door Wazuup
Tim Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 (bewerkt) Ja inderdaad. Maar kunnen we dan geen ander manier vinden om ervoor te zorgen dat leden tja, er meer aan werken, en vaker screens laten zien. Kunnen we wel tege ze zeggen of ze screens willen laten zien. Kijk verplichten tot modellen lijkt mij niet zo'n goed idee. Maar ik vind wel dat ze om een bepaalde periode screens moeten laten zien. Ik had een schema systeem in gedachte omdat dit anders dan meer mee kan trekken (het laten zien van screens). Want als ze niet vaak (kunnen) modellen, laten ze ook geen screens zien. En dat is het grootste en belangrijkste punt, waar je wel iets voor over moet hebben (zodat ms bekender word). Hoevaak zien we nou een screen in het ptt, bijna nooit. Maar voor mezelf leek het me niet zo'n slecht idee, want zelf kan ik er ook niet fulltime aan werken. Edit: Het maakt niet uit of je screen nog niet mooi is, of nog geen detail bevat, het gaat erom dat we weten hoe ver de leden zijn met hun lot, wat voor ons heel belangrijk is Bewerkt: 19 december 2006 door Tim
Wazuup Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 Kijk Tim, je had mijn mening al een tijd terug gevraagd maar ik wou toch nog even een berichtje posten. Zoals ik al had gezegd heeft dwingen tot modden waarschijnlijk geen positief effect. Het neemt het gevoel dat je het voor de lol doet weg, wat leden waarschijnlijk afschrikt. Wat mij een beter idee lijkt is het volgende: - Elk lid moet één keer in de week een screenshot/render posten van zijn huidige status in members PTT in dit subforum. Status maakt niet uit, maak gewoon die render. Ben je nog niet verder gegaan sinds je vorige render, meld dat dan ook gewoon, niemand word er boos. Heb je een (bijna) final screen? Post deze dan in Public PTT. - Op elke render die gepost word, moet minstens één keer gereageerd worden met een lijstje met plus en minpunten zoals hieronder: Pluspunten:- Goede Textures - Veel interactiviteit met de omgeving (trappen en dergelijke) Minpunten: - Te weinig generick - Regenpijp links heeft een rare knik erin Zo kan iedereen zien wat je doet, en met die reacties krijg je inspiratie en zin om je lot te verbeteren!
Blastov Geplaatst: 19 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2006 Ik vind dit niet echt nodig Tim, je kunt mensen niet dwingen om te mudden. Mij al helemaal niet dankzij me verslaving aan World of Warcraft ben ik onactief op dit forum geworden laat staan dat ik mod. Jullie zullen voorlopig dus ook niet veel zien van mij helaas(maar wel iets). Ik probeer in de kerstvakantie wel aan mijn lot te werken, daar wil ik na een half jaar eindelijk wel is aan beginnen. Ik ben het trouwens volledig eens met je laatste post Wazuup, het is een goed idee. Maar toch denk ik dat onze leden er zich niet aan houden. Wel ben ik zeker van plan om later het 2de deel van mij eiland te maken, ik ben nog inspiratie aan het opdoen. Ook ben ik van plan om nog een stuk land om mijn eiland te maken. Want nu is het gewoon een muur. Ik ben van plan om er enkele doorgangen in te maken in die muur met een mooie opening. Ook wil ik lampen aan die muur hangen. Ik ben van plan om die lantaarnpaal van Wazuup om te bouwen en hem zo te maken dat ze aan een muur kunnen hangen, uiteraad met de home-made 2dfx van kevin. Ik probeer ook in de kerstavakntie om nou is eindelijk generics op mijn eiland te plaatsen. Óok ga ik er voor zorgen dat er een MSv0.6.3 beschikbaar zal zijn met mijn volledige eiland. (Ik schijn gehoren te hebben dat er een deel van me eiland mist in 0.6.2, ik schaam me dood... )
Tim Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Nou dan moeten we ermaar voor zorgen dat de leden hun screens sturen. Want dat is DE sleutel naar een actief MS!!!!!!!!!!. We MOETEN het echt doen, dat leden om de tijd verplicht een screen moeten laten zien. Alleen volgens blastov zullen ze zich er niet aan houden. Maar er moet een manier zijn zodat ze dat wel doen. Misschien bespreken we dit in een vergadering
gybrus Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 (bewerkt) Hallo, Ik had een idee als we nou 6 actieve modders hebben. en dat hebben we. dan posten er om de week 2 modders in de tussen tijd kunnen de andere inspiratie op doen en hun lot perfectioneren. ook dacht ik er aan om een. Generick objeckt 2DFX request topic te maken. ik ben de enige die 2DFX kan plaatsen dus als er mensen zijn die een lamp ofzo willen hebben met een lamp:) kunnen ze dat aanvragen net zoals Wazuuup aan mij vroeg. en een Multiplayer map showroom. We hebben multiplayer maar sucking maps!!!(O nu beledig ik mezelf en mickey) dus als er in de tussentijd dat mensen showen inspiratie zoeken ect. ook een map maken. (duurt 2 dagen max als die heel groot is.) hebben we meer om te showen langer actief ect. dus WEEK***WIE***WAT week1**player1**Een lot week1 2dagen na ^**player2**MP map week2**Player3**screen lot week2 2dagen na^**player4**screen MP Ga zo maar door Player 2 en 4 kun je ook afwisselen met een lot screen. dat 2DFX is meer om het voor de leden makkelijker te maken. en om de mod een beetje mooier temaken als je begrijpt wat ik bedoel. Grats,Gybrus Bewerkt: 20 december 2006 door gybrus
Blastov Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Veel succes met de smenvatting gybrus. Oke Tim, ik verplaatst mij zelf nu een een lid van MS. dan zou ik er persoonlijk schijt aan hebben want ze kunnen mij toch niet dwingen om screens\renders te posten ik doe het gewoon wanneer ik wil. Geld dit trouwens ook voor de crewleden ? Zoja, dan kan ik wel elke week een screen posten maar dan post ik elke week dezelfde screen.
Tim Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 (bewerkt) Regels, normen & waarden, info voor MS leden In dit topic worden de regels en voorwaarden voorgelicht over de funconaliteit van leden. Mij leek het beter om het in het private section subforum te doen. De besprekingen en opmerkingen topic in het Mafia Stories subforum zijn toegankelijk voor iedereen, hier kunnen ze dan lezen hoe MS ervoor staat. De laatste tijd ging het slecht met Mafia Stories, nu weer wat beter. Om niet weer zo’n crisis te krijgen heb ik besloten een topic te maken in de private section. Wij raden je aan deze grondig door te lezen, en je er strikt aan te houden. algemeen beleid regels: *Je mag geen real life logo's en merken gebruiken voor op je models. *Gebruik alleen models die je ZELF hebt gemaakt, ook al heb je er toestemming voor gevraagt. *Je mag niet buiten je lot bouwen, wanneer je met iemand samenwerkt, mag je wel een verbinding naar *elkaars lot maken, maar deze verbinding moet niet hinderlijk zijn voor het verkeer dat rondrijd in de mod. *Per week moet je ons laten zien hoe ver je bent, door een screen te posten in het PPTopic. *Wanneer je 1 maand lang niets gedaan hebt, maar dan ook werklijk niets, krijg je een waarschuwing, *tenzij het op een of andere reden echt niet kon, bijvoorbeeld te druk hebt met school. *Je mag niet werken met sketchup, tenzij je models echt bugloos zijn en mooi getextuurd zijn. *Het liefst hebben we dat je werkt met 3Ds Max, als je 3Ds Max niet kunt veroorloven kun je G-Max *gebruiken, dat werkt hetzelfde, alleen dan met minder functies. *Wanneer je lid bent, raden we je aan om de informatie topic te lezen in het leden forum, daarin staat hoe je de files moet verzenden naar ons e.d. * Datgene wat je op je lot maakt moet een mafia stijl bevatten. *Ook voertuigen en wapens die worden gemaakt\geconverteert moeten een mafia stijl hebben. Dus denk aan zwarte, grijze en silvere auto's. En natuurlijk dure en oude auto's. *Als je lot te simpel is, geen mafia stij heeft of te leeg is word je lot afgekeurd door de leider van het eiland. * Generic objecten kunnen je lot mooi opvullen. *Na 3 afgekeurde lots word je uit het team verwijderd. *Maximaal 256x256 textures. Niet 512x512 of nog groter. Bestanden ordenen De 3D Modellers moeten een map aanmaken met daarin de volgende bestanden: - De IMG - De DFFs - De TXD - De COL - De IPL - De IDE Het is de bedoeling dat de TXD en COL één geheel zijn, en dus niet meerdere bestanden. IMG Iedereen heeft zijn eigen .IMG bestand. Je zorgt ervoor dat hierin al je dffs, txds en cols van je lots inzitten. DFF('s) Elke lot heeft 10 ID nummers, dit wel zeggen dat je 5 DFF's voor gewone objecten hebt en 5 voor de lod objecten. De namen van je dff's moeten als volgt zijn: eiland_lot#_dff# Voorbeeld: ii_lot14_dff2.dff, voor de LOD is dit dan: LODii_lot14_dff2.dff. TXD Zorg dat alle DFF's van een lot gebruik maken van dezelfde TXD. De naam is bijna gelijk aan als de DFF's alleen haal je dff# weg. Voorbeeld: ii_lot14.txd. COL Zorg dat alle COL bestanden in één COL bestand zit. Deze moet de naam van je (nick)name hebben. Voorbeeld: blaster.col IDE De naam van je IPL moet net als de COL je (nick)name zijn. De LOD distance voor gewone objecten moet 300 zijn, voor de LOD objecten: 1300 Voorbeeld: blaster.ide IPL Ook deze moet de naam van je (nick)name hebben. Voorbeeld: blaster.ipl De COL, IDE en IPL hebben dus allemaal dezlfde naam en bevatten alle lots. Opsturen 3D Modellers: Zorg dat je map ingepakt is en niet groter is dan 5mb. Anders is je lot wel erg uitgebreid, kijk dat even na. Deze kun je opsturen naar Blaster of op onze FTP plaatsen, deze is vermeld in de Mod Members forum. Zorg ook dat deze rar exact dezelfde naam is als de IPL\IDE SCM Coders: SCM Coders moeten datgene wat ze gescript hebben in een .TXT uploaden naar de FTP server of naar Blastov sturen. De .TXT naam moet de naam van je nickname zijn met daarachter het nummer van de opdracht, die in de opdrachten-lijst staat voor de SCM Coders. Wanneer een aantal opdrachten compleet zijn plaatst Blastov ze in de SCM. Voorbeeld: blaster_3.txt Het laten zien van screens Het is ook heel erg belangrijk dat leden zich hieraan houden. Wij als crew members willen graag het proces kijken van je lot m.b.v. screens. Dit vinden we heel belangrijk omdat er anders bijna geen screens worden gestuurt, en dus MS een lange tijd niet up to date is. Elk lid moet één keer in de twee weken een screenshot/render posten van zijn huidige status in members PTT in dit subforum. Status maakt niet uit, maak gewoon die render. Ben je nog niet verder gegaan sinds je vorige render, meld dat dan ook gewoon, niemand word er boos. Heb je een (bijna) final screen? Post deze dan in Public PTT. - Op elke render die gepost word, moet minstens één keer gereageerd worden met een lijstje met plus en minpunten zoals hieronder: Pluspunten:- Goede Textures - Veel interactiviteit met de omgeving (trappen en dergelijke) Minpunten: - Te weinig generick - Regenpijp links heeft een rare knik erin Wanneer je in die twee weken geen tijd hebt gehad (maar dan ook echt geen tijd want een screentje posten duurt echt niet lang) dien je dat aan ons te melden. Als je je niet aan deze regeling houdt krijg je een waarschuwing, doe je het daarna nog eens dan lig je uit de mod!, en dat is niet leuk voor ons, maar ook niet voor jullie. Met deze regeling kan iedereen zien wat je doet, en met die reacties krijg je inspiratie en zin om je lot te verbeteren! Informatie: Systeem: MS word bestuurt door 4 crew members, deze bespreken samen alle veranderingen. Als crew is het noodzakelijk dat we updates van je bijhouden in screens van lot. Je bent verplicht je te houden aan de normen en waarden van de crew. NIET POSTEN IN DIT TOPIC (bericht aan de crew: Mocht er weer een nieuwe regeling komen of iets dergelijks wat al officieel bepaald is dien je dit in dit topic te posten, natuurlijk ook updates) Bewerkt: 20 juni 2007 door Wazuup
gybrus Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Hallo, Samenvatting done. Nog effe een vraag aan de crew AUB op msn. Grats,Gybrus
Wazuup Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Gybrus je maakt het te ingewikkeld, dat is iets wat niemand gaat doen. BTW zou ik me ook eerst gaan richten op het focking eiland in plaats van die multiplayer. Er moet namelijk wel iets te multiplayeren zijn he? Owja, blastermans op welke Z-coordinaat wil jij het vliegveld hebben? Dan map ik het gelijk goed
gybrus Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 hallo, Ben ik weer te slim xD Ik ben nu weer even bezig met mijn eiland :O Grats,Gybrus PS:extra zo weinig
Tim Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 ik zal hier een paar screens geven van het hoofdpark (aangegeven op de kaart). Het ziet er niet bijzonder uit. Maar dat komt omdt er nog geen genericks in staan. Ook wil ik de textures van de paden veranderen. (het is misschien wat donker, maar dat komt door het tijdstip en paint)
livingmylife Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 dan is het dus toch zover gekomen maarja ik zal wel wekelijks gaan poste maar de regel dat je lot afgekeurd kan worde doet het me eigenlijk een beetje te.. het zal best wel EEN sleutel zijn maar DE sleutel weet ik niet makker
livingmylife Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 oke wel leuk idee dan maak ik een gebouw gewoon zoals het hoort en 2de deel maak ik danhalf gewoon half bouwval..
Recommended Posts