Jump to content

Volgende GTA mogelijk gelijk op XBOX360 en PS3


PatrickW

Recommended Posts

Ownage.nl kwam vandaag met het nieuws dat take-2 over de optie beschikt om de volgende GTA versie tegelijketijd op zowel de XBOX360 als de PS3 uit te laten komen. Dit zou wel een tegenvaller zijn voor Sony, die tot nu toe altijd het eerst de versies van GTA voor z'n console had.

Deze informatie komt van BusinessWeek.com, dus het is niet zomaar een gerucht..

Afwachten wat take-2 gaat doen....

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik weet eigenlijk niet zeker of dat echt schadelijk voor Sony zal zijn. Het is voor de xbox360 eigenaars natuurlijk geweldig..

Maar ik denk dat de meeste ps gebruikers toch wel merkgebonden zullen blijven en de ps3 zullen aanschaffen. Was het niet zo dat GTA4 de launchtitel is voor de ps3? Één pakket met de ps3 en GTA4?

Trouwens ik heb geen ps2, en ik heb al even op de xbox360 gespeeld, maar zodra de ps3 uitkomt ga ik hem zeker kopen.. Misschien is het psychologisch ofzo maar mijn gevoel zegt dat de ps3 gewoon beter en mooier wordt dan de xbox360..

Groetjes :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou reken maar dat Rockstar hier financieel een slaatje uit gaat slaan, ik denk dat Micro$oft, met een flinke zak duiten over de brug moet komen, om de nieuwe GTA gelijk met de PS3 op de XBOX360 te krijgen.
Daar zeg je wat!!

Het lijkt me toch dat R* met Sony een één of ander contract heeft waarin staat dat Sony het spel als eerste uit zal mogen brengen. Ik denk dat Sony voor die privelége behoorlijk wat geld betaald..

Misschien niet, en is het ''de hoogste bieder wint'', maar ik denk dat het contractueel wel is vastgelegd. Maar inderdaad, afwachten wat Take-2 gaat doen.....

Link to comment
Delen op andere websites

Ik persoonlijk als PC owner vind het wel weer triest dat de PC achterblijft.Het is toch waar het allemaal op begon maar goed.De hele wereld draait hellaas alleen maar om geld.

De PC-games zijn ook meestal goedkoper dan consolegames. Waarom is dat niet allemaal gelijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier een gerucht, bron dat jouw bericht tegenspreekt..

Lees het goed, Lees vooral het vetgedrukte:

PSM UK: GTA4 a PS3 Exclusive

The UK edition of PSM has run an article that claims the next Grand Theft Auto game will be a PlayStation 3 exclusive, to be unveiled at E3 2006.

Rockstar, the creators of the popular GTA series that first debuted in 3D on PlayStation 2, release a new Grand Theft Auto game every two years. San Andreas was released in 2004, and so this year we should see the arrival of a brand new GTA.

The US edition of PSM recently asked Sam Houser, Rockstar President, about an online iteration of GTA. Houser referenced Everquest, a popular RPG for PC. It seems Rockstar wants to do more than just deathmatches:

"With PS3, it looks as if it might be time for interactive entertainment to become the world's dominant artistic medium."

Apparently, GTA4 will be set in Europe, or in a "world" with six cities, and will be available as a UK launch title for PS3 in 2006.

However, whilst all of this information is exciting, it is questionable. Rockstar recently announced that Liberty City Stories, which was released for PSP in October last year, will be making its way to PlayStation 2 this year. This could account for the "one game every two years" theory.

Hopefully Rockstar will reveal official details in the coming months.

By Bhavin Shah

Tevens wordt hier ook bevestigend gesproken over een Europasetting met 6 steden.. En Libertycity Stories voor de ps2.

Groetjes :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is mooi om te horen :Y Dit is inderdaad lullig voor Sony, GTA is namelijk altijd nog als eerste op hun Console uitgekomen.

Heeft Microsoft mazzel :bonk:

Nope, de eerste delen (GTA, GTA London, GTA2) die je nog van bovenaf bekijkt waren eerst voor de PC en wat later voor de gewone PlayStation. Sony heeft de licenties gekocht van de nieuwe delen (GTA III, GTA VC, GTA SA).

Verder lijkt me dit niets meer dan een gewoon gerucht. Hij zal we gewoon op de PS3 en later op de PC en (waarschijnlijk) de Xbox 360 komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij maakt het niet zo veel uit, want ik ga de ps3 waarschijnlijk toch niet kopen door de hoge geldprijs, en de xbox hou ik niet zo van. Maar zou het wel fijn vinden voor de xbox fans, als hij tegelijk uitkomt!!!

gta-freak2 :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

ze zouden veel geld verliezen en dan wete nooit of het goed ga verkopen of niet.

1. Dat ze veel geld verliezen is logisch, maar dat is slechts een ''kleine'' investering.

2. Als je kijkt hoeveel leden dit forum heeft (rond de 28.000 dacht ik) en de mensen met gta

die niet geintresseert zijn in dit soort forums (ik denk zelfs wel meer dan 100.000) is dat al aardig

wat. En ik kijk alleen maar naar ons eigen kikkerlandje :engel:

Groeten,

Deze Loser

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...