Jump to content

game

Recommended Posts

Geplaatst:

hoe maak je een spelletje dat je op een site kan zetten

bv een chatroom waar je dingen kan doen rondlopen auto rijden chatten kleren veranderen

ut moet niet een soort san andreas worden

ik kan je als voorbeel geven : mariansworld

alvast bedankt

Geplaatst:

Een goed werkend spelletje maken is niet zo makkelijk. En bovendien duurt het ook heel erg lang.

Geplaatst:
of je LAAT het doen, kost maar een paar millioen!

Lezen is ook een vak; het gaat om een internet spelletje.

Een echte game duurt wat langer, daar heb ik een tut over geschreven, die overigens niet op de mastertutorial list staat.

Geplaatst: (bewerkt)

waar kan ik hem zien ?

en kan ik op één computer ook flash 8 proffessionel én een progammerings progamma zoals c++ zetten zonder fouten of iets ?

wat is btw het beste progameer progamma ?

Bewerkt: door peter99
Geplaatst:

Ja dat kan,

maar je kan volgens mij geen Flash Games maken in C++, en andersom. (Kan wel; maar dan moet je heel de source opnieuw schrijven).

Flash Professional 8, die link heb je al.

Mijn tutorial:

Klik

Een C++ Programme, Oftewel 'Compiler':

Klik

Geplaatst:
echt perfect ,thnx !!!

Graag gedaan!

Voor meer vragen kun je me altijd PMén.

Geplaatst:

kan een burger uit nederland die er helemaal niks van snapt ook goed leren programeren ?

Geplaatst:

tuurlijk kan iemand die niks van programere kan wat doen, hier heb je een mooi beginnetje:

RPGmakerXP

Zeer makkelijk te begrijpen engine, ik gebruik het veel. De laatste versie (XP dus) ondersteund het bewerken van scripts en is het dus mogelijk om een MMORPG te maken.

Aangezien het zwaar illegaal is om een full-version programma van $60 te geven is hier een 30-day trial:

RPGmakerXP 30-day Trial

Qbasic

Zeer oud programma, werd gratis geleverd op de cd van windows 95.

Download versie 1.1

O.H.R.RPG.C.E.

Official Hamster Republic Role Playing Game Construction Engine.

Ik gebruik het voor de lol als het diep in de nacht is en ik dus niks te doen heb. (ik kom nogal moeilijk in slaap)

O.H.R.RPG.C.E. Download

:bier: Veel plezier met breinbreken! (eigenlijk lijkt me RPGmaker het meest geschikte voor een non-programmeur)

BTW

het zal me trouwens niks verbazen als er straks een topic word geopent met "hoe werkt deze shit?!"

Geplaatst:

wat kan je met qbasic en met O.H.R.RPG.C.E ???

en btw ,neey er komt geen topic met hoe werkt deze shit ??!!?, dat vraag ik wel netter :*D

Geplaatst:

Ik neem aan dat je ze gedownload hebt?

Met Qbasic kan je vrij simpele dingetjes doen, maar het is echt fucking moeilijk.

Als ik jou was zou ik het standaard spelletje (dat al bij de download zit) gorilla.bas eens proberen te bewerken;

de explosie vergroten, een muziekje er in zetten, etc.

kijk ook eens in de helpfile, daar is genoeg info over dit soort dingen.

Met O.H.R.RPG.C.E. kan je een best mooie DOS RPG maken, meer info op deHamster Republic, klik daar op O.H.R.RPG.C.E.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb ze nog niet gedownload

wat is DOS RPG ???

heeft er iemand een link van visual c++ of stond die er al bij ?

wat kan ik als beste kiezen volgens julie ?

Bewerkt: door peter99
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...