Jump to content

Post eigen foto's

X-TX

Recommended Posts

• Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• X-TX

16

• -Niels-

5

• Ferre

4

• RobertSA

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trouwens, megapixels heeft niets met de sterkte of scherpte van de foto te maken. Megapixels stelt gewoon de grootte voor (het woord zegt het zelf al; mega pixels). Dus een 2 megapixel camera kan net zo'n foto maken als een 8 megapixel camera. Het verschil is alleen dat een 8 megapixel camera foto's kan maken van groter dan 4000px.

Delen op andere websites

Ja, ik maak altijd foto's van 1280x960. Dat is ruim genoeg en mijn camera kan dat allemaal makkelijk opvullen zonder enige digitale opvulling waar weel mobiele telefoons wel mee te maken krijgen.

En ja, ik raad het af om op 640x480 te fotograferen want stel dát je een keer hele mooie foto maakt en dan kan je hem niet eens normaal uitprinten of bij snijden omdat het zo klein is.

Delen op andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties, hier nog een paar:

Klik

en

Klik

en

Klik

en

Klik

De laatste is niet heel mooi maar wel grappig.

Ikkes

Ps. Kwaliteit is minder geworden door uploaden. :(

Bewerkt: door Ikkes
Delen op andere websites

Hier een van mij:

Klik

Ikkes

PS. dat op de achtergrond is onze kamper :D .

>>> Door GTA-Sheep: Erg mooi Ikkes :klap:<<<

Ikkes, ik sta versteld. Hij is zo mooi belicht, je hebt waarschijnlijk geen apparte tools voor gebruikt of wel? Of is het gewoon de zon dat recht erop schijnt?

Dat zou ik nog willen weten, want het lijkt erop dat je hem met iets appart belicht hebt.

En dan de laatste foto's. Deze is wel orgineel maar té slecht kwaliteit om hetzelfde opmerking als hierboven te krijgen.

Dan kom ik bij de laatste dit is voor mij niet zo nieuw. Ik heb een keer eerder zo iets gemaakt:

0Hygk5.jpg

Misschien is dat ook een idee voor jou, het was trouwens gewoon een scooterhelm. En ja, ik gebruik andere camera. :schater:

Delen op andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties, hier nog een paar:

Klik

en

Klik

en

Klik

en

Klik

De laatste is niet heel mooi maar wel grappig.

Ikkes

Ps. Kwaliteit is minder geworden door uploaden. :(

@ikkes: Wij hebben dezelfde HP Invent :engel:

Delen op andere websites

Deze foto heb ik zeer lang als achtergrond op mijn PC gehad:

post-1-1147212534.jpg

Danko Jones op Lowlands 2004. Een tikkeltje onscherp door onderbelichting. maar dat heb je nou eenmaal in zo'n grote tent.

Delen op andere websites

Dit is zeer knap gedaan Joriz. Ik weet hoe lastig dat is om in dat soort omstandigheden te fotograferen. Daar heb ik al vaker over gehad dat het moeilijk is om in het donker 'zonder flits' toch goed belicht foto te krijgen. Als je ISO waarde omhoog haalt bij normaal camera krijg je ruis dat je erg goed ziet op de foto. DSLR's kunnen daar veel beter tegen omdat ze grote processoren hebben die de ruis beter kunnen onderdrukken.

---

Kort uitleg over ruis:

- Veel gebruikte oplossing om meer licht te krijgen dan de licht dat door je lens komt is ISO-waarde. Hierbij wordt er hoge spanning op je processor gezet, maar doordat het hoog is krijg je ruis of je nou digitaal camera hebt of een spiegelreflex. Alleen bij digitaal camera krijg je het bij 200 tot 400 en bij DSLR (Digitaal SpiegelReflex) pas bij 800 tot 1600 en bij de goede pas bij 2000 of 2500. Zo ver ik weet kun je maximaal tot 3000 of 4000 halen. Moet je nagaan hoeveel dat is... en dan ook nog met zeer weinig tot geen ruis op je foto.

Wat is: 'Ruis' eigenlijk?

- Dat zijn kleine stipjes op een foto die je vaak op zwarte vlakken ziet. Bij hoge ISO waarde van 400 krijg je het over de hele foto te zien bij digitaal camera.

Dit is een foto dat door mij is gemaakt, ik mocht gratis fotograaf uithangen bij een dag waarvan ik de naam ben vergeten. Een dag voor vrouwen met problemen, Magic Unlimited (volgens mij) was er ook en dit was een stukje uit hun voorstelling (de persoon kwam uit publiek):

008_edit.jpg

- Als je hier naar zijn nek kijkt zie je allemaal zwarte stipjes. Bij zijn arm helemaal achter ook, maar veel erger. En bij zijn linker arm minder. Dat komt omdat zijn linker arm meer belicht word dan de rest achter.

Voor mensen die het nu nog niet duidelijk is:

012_edit.jpg

- Kijk naar de persoon helemaal links en naar zijn bovenkleding. Daar zie je aan de rechterkant overal zwarte puntjes. Dat is ruis.

- Dit kun je voorkomen door je object dat je fotografeert meer te belichten zo als je op de eerste foto ziet. Want daar is duidelijk te zien dat de rechter arm dat helemaal in de schaduw van zijn hoofd zit helemaal bedekt is met ruis...

- En dit is dan een foto waar ik trots op ben, mooie vrouw, goed te zien. En weinig tot geen ruis in beeld (achter de vrouw zie je veel...). Als je goed kijkt zie je rechts in de hoek ook de mensen zitten:

006_edit.jpg

Maar wat nou als je hem in het groot bekijkt? Zie de problemen op deze foto. Nu praten wij over heel iets anders hé?

---

Zo, dat was even goed uitleg over ruis. Ik heb wel een foto, die ik helaas beetje fout heb gemaakt. Sinds ik lenzen heb, zie ik meer dan eerst. Dus ik reed naar school en zag in de verte de weg beetje raar lopen en als je midden op de weg staat, en er rijden geen auto's ziet dat prachtig uit. Dus ga ik een keer op een zondag daarheen, wanneer zon nog niet helemaal op is. En dan ziet het prachtig uit. Hier alvast een voorproefje aan de zijkant van de weg:

Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...