Jump to content

De volgorde van de GTA series.


VforV

Recommended Posts

Eigenlijk zou je de GTA serie in deze volgorde moeten spelen:

  • Grand Theft Auto: London 1961
  • Grand Theft Auto: London 1969
  • Grand Theft Auto: Vice City (jaren '80 ---> 1986)
  • Grand Theft Auto: San Andreas (begin jaren '90 --> 1992)
  • Grand Theft Auto (1997)
  • Grand Theft Auto: Liberty City Stories (1998)
  • Grand Theft Auto: Advance (2000)
  • Grand Theft Auto III (2001)
  • Grand Theft Auto 2 (2013)

Bewerkt: door VforV
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet wat je hier mee wil bereiken!

Bovendien zijn er mensen die niet alle GTA's hebben.

En die volgoorde begrijp ik ook niet!

Hoe bedoel je?

Het zijn gewoon de GTA's gerangschikt volgens de tijd waarin die episode zich afspeeld.

Het is gewoon leuk om te weten toch?

(Ik weet wel niet of dit in het juiste forum staat, ik wist niet goed waar het te posten.)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet wat je hier mee wil bereiken!

Bovendien zijn er mensen die niet alle GTA's hebben.

En die volgoorde begrijp ik ook niet!

Ze staan gesorteerd van afspelend in oudste jaartaal totaan nieuwste.

Maar er zit logica in, dat gta 1, 2 en london bij elkaar zitten (niet zo bekent).

Alleen waarom lcs daarboven zit, en upcoming daar weer boven, snap ik ook niet.

Dan komen gta3, vc, sa.

Gesorteerd op releasedatum, en aangezien de nieuwste gta het bekents is staat die bovenaan. Indelen op afspeeljaartallen brengt alleen maar verwarring.

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen waarom lcs daarboven zit, en upcoming daar weer boven, snap ik ook niet.
Welke upcoming?
Gesorteerd op releasedatum, en aangezien de nieuwste gta het bekents is staat die bovenaan. Indelen op afspeeljaartallen brengt alleen maar verwarring.
Ik bedoel niet dat de index heringedeeld moet worden hoor :t . Ik wilde dit alleen eens meedelen voor de mensen die hier nog niet aan gedacht hebben. Bewerkt: door VforV
Link to comment
Delen op andere websites

Alleen waarom lcs daarboven zit, en upcoming daar weer boven, snap ik ook niet.

Welke upcoming?
Gesorteerd op releasedatum, en aangezien de nieuwste gta het bekents is staat die bovenaan. Indelen op afspeeljaartallen brengt alleen maar verwarring.
Ik bedoel niet dat de index heringedeeld moet worden hoor :t . Ik wilde dit alleen eens meedelen voor de mensen die hier nog niet aan gedacht hebben.

Sorry, ik dacht dat we het over de index van het forum hadden :cab: .

Dan...euh....leuk om te weten. Alleen ik denk niet dat ik ooit nog gta 1,2 of 3 ga doen.

Maar leuk om te weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een correcte chronologie van de GTA's kun je hier op WikiGTA vinden. Tevens wordt er gewerkt aan een uitgebreide tijdbalk.

Of de chronologische volgorde de beste volgorde is om GTA te spelen valt te betwijfelen, omdat verwijzingen naar een oudere GTA dan niet altijd duidelijk zijn, je spoilers van oudere GTA's tegen kunt komen en terugkerende zaken in de oudste GTA meestal het beste uitgelegd worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een correcte chronologie van de GTA's kun je hier op WikiGTA vinden. Tevens wordt er gewerkt aan een uitgebreide tijdbalk.

Of de chronologische volgorde de beste volgorde is om GTA te spelen valt te betwijfelen, omdat verwijzingen naar een oudere GTA dan niet altijd duidelijk zijn, je spoilers van oudere GTA's tegen kunt komen en terugkerende zaken in de oudste GTA meestal het beste uitgelegd worden.

Dat is volgens wanneer ze gereleased zijn maar ik bedoelde gewoon het jaartal/ tijdsperiode IN het spel zelf.

Btw, bestaat er nu toch een GTA London 1961 :? Heb hem net gedownload. (nooit in de winkel gezien, alleen gta london 1969)

Edit: Damned, nu moet ik GTA 1 weer installen :{

Bewerkt: door VforV
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is volgens wanneer ze gereleased zijn maar ik bedoelde gewoon het jaartal/ tijdsperiode IN het spel zelf.

Eerst lezen, dan posten. ;) Bovenaan staat de volgorde van uitgave, de chronologie staat onderaan de pagina.

En er bestaat inderdaad een GTA London 1961. Dit is een gratis downloadbare uitbreiding van GTA London 1969, dat op zijn beurt weer een uitbreiding is van Grand Theft Auto. Je moet dus alle drie de versies hebben om GTA London 1961 te kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een correcte chronologie van de GTA's kun je hier op WikiGTA vinden. Tevens wordt er gewerkt aan een uitgebreide tijdbalk.

Of de chronologische volgorde de beste volgorde is om GTA te spelen valt te betwijfelen, omdat verwijzingen naar een oudere GTA dan niet altijd duidelijk zijn, je spoilers van oudere GTA's tegen kunt komen en terugkerende zaken in de oudste GTA meestal het beste uitgelegd worden.

Dat is volgens wanneer ze gereleased zijn maar ik bedoelde gewoon het jaartal/ tijdsperiode IN het spel zelf.

Btw, bestaat er nu toch een GTA London 1961 :? Heb hem net gedownload. (nooit in de winkel gezien, alleen gta london 1969)

Edit: Damned, nu moet ik GTA 1 weer installen :{

is het downloaden van gta londen '61 legaal?

Link to comment
Delen op andere websites

ja als je naar de jaartallen kijkt klopr het.. aleen als je naar de inhoud kijkt.. er zullen maar weinig mensen zijn die gta 2 nog intresant vinden, als ze al gta 3, vc san andreas en lcs gespeeld hebben..

hiermee zeg ik niet dat gta 2 een slecht spel is,, tis vind ik aleen te oud.. en als ik moet kiezen tussen een uurtje san andreas of een uurtje gta 2, is mijn besluit al snel gemaakt..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...