Gunslinger Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Wat was jou eerste pc, en uit welk jaar stamt ie? Mijn eerste was er een zonder Windows, zwart-witscherm en zelfs geen muis. Over de specificaties kan ik niet praten, destijds interesseerde me dat niet. Het zal wel 2 MB werkgeheugen zijn geweest, met een 100 MHz processor. Nu jullie nog. Reageren
ikt Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 No windows , wel een muis, maar dar was een groot blok op het scherm. Ik was nog maar 5/6 toen ik dat ding had, op een dag was hij van binnen geroostert Reageren
Matiscus Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Mijn eerste pc was een Windows 98 uit het jaar 1998. Was een heel zware computer in die tijd. (hij werkt nu nog met windows XP erop). Reageren
Grove St. Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Mijn eerste zit ik nu op 1 jaar oud, een packard bell pentium 4 en 80 schijven ofzow haha in ieder geval goed spulletje Reageren
Yohan Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Mijn eerste PC was een Pentium 2.. , Echt een traag ding maar op die PC heb ik wel kennisgemaakt met GTA en AoE.. Reageren
-Niels- Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Windows 3.11, DOS! Spelletjes zoals Supaplex, Duke Nukem, Kien....het werkte allemaal perfect. Ook met paint, ik maakte altijd tekeningen en ik ging altijd uit me dak, wanneer ik me eigen plaatje als achtergrond kon krijgen. Ik snapte nooit hoe dat moest! Reageren
Argon Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Een windows 95 met 500mb harde schijf en het was een laptop maar de rest weet ik niet juist meer, maar hij was wel van het merk Acer. Reageren
VforV Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 *Onze eerste PC was één met Windows 95 op. We hadden die tweedehands gekocht voor 6000 Belgische Frank (= ongeveer €150, veel te veel dus ) van kenissen. Er stonden van die leuke Dos-spelletjes op zoals 'Dave', 'Jazz Jackrabit' enz... Toen die crashtte werd de processor vervangen die we gekregen hadden van een andere kennis. Toen die ook crashtte kregen we weer een andere processor, een Intel 133 Mhz met Windows 98 deze keer. Het scherm is nog altijd hetzelfde. Die pc kan je trouwens in dit topic bekijken. *Onze 'tweede' PC is onze huidige pc, een Intel Pentium 2. Deze hebben we gekregen. De kennis die onze andere PC hersteldde is een verantwoordelijke voor de computers op één of andere universiteit. Hij vroeg ons of we niet geïnteresseerd waren in een gratis pc, aangezien ze daar aan vernieuwing toe waren. En ja, wat zou jij doen? Toch geen nee zeggen zeker? Mijn eerste PC was een Pentium 2.. , Echt een traag ding maar op die PC heb ik wel kennisgemaakt met GTA en AoE.. Lol, ik heb nù een Pentium 2 met Win 2000 NT, inderdaad traag, marja, wat doe je er aan? Het geld groeit niet op onze rug hé. Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Mijn eerste was een pentium 2 90MHz, 512MB aan hardeschijf ruimte, 32 aan werkgeheugen en Windoof 95 Owja nog net een cd-speler (kon nog geeneens gebrande cd's lezen ). Reageren
Johan O. Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 (bewerkt) mijn eerste PC is: (kheb het originele boeke hierso liggen ) er staat op de 1e pagina: Dit Handboek is een uitgave van Philips Export B.V., Eindhoven, Nederland. 1986. (wow 1986...) maar de specs: Philips NM8250 Computer; CPU: Centrale verwerkingseenheid: Z80A, 3,5MHz. VDP: Video Display-eenheid: YM 9938 of overeenkomstige chip. PC/PSG: Poort-controller/Programmeerbare geluidsgenerator: S-3527 of overeenkomstige chip. 256K RAM 128K Video RAM, 128K RAM voor de gebruiker 64K ROM 48K ROM voor MSX2, 16K ROM voor Disk BASIC. hij heeft 1 diskettestation en hij werkt nog alleen al me diskettes zijn kapot BTW hij draait op MSX mijn 2e PC was een: 233 MHz 23 RAM 1 CD en een Floppie Drive 2 Gig HD Space Windows 95 3e PC: 2,43 GHz 512 RAM Nvidia Geforce 6600GT 128MB 1 DVD-Player, 1 DVD-Dual Layer Brander, 1 Floppie drive TV kaart 120 Gig HD Space Windows XP Home 4e PC: Pentium III; ~863 MHz 128MB RAM S3, Savage4 16MB 1CD en 1 Floppie drive 13.9 Gig HD Space Windows XP Proffessional en ze werken allemaal 3 van de 4 staan op mijn kamer (Volgens mij heb ik de sloomste PC!! ) Johan O. Bewerkt: 1 maart 2006 door Johan O. Reageren
PatrickW Geplaatst: 1 maart 2006 Rapport Geplaatst: 1 maart 2006 Mijn eerste PC was een dos machine, zal ergens rond 1988 geweest zijn. Een commodore PC-XT 16 MHz met 640 KB geheugen, zonder harde schijf. Een 3.5" en en 5.25" double desity disk drive. Draaiend onder Dos3.21 dacht ik. Met een echte "Turbo" knop op de voorzijde, om te kunnen schakelen tussen 16 en 8 Mhz. Wel zo'n prachtige vierkanten "genius" muis erbij. De graphische kaart was een monochrome "hercules" kaart . Dat was toe state of de art met een enorme graphische resolutie van 720 X 350 pixels. Alle gegevens onder voorbehoud van mutaties door slecht geheugen ( van mij, niet die PC ) Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 2 maart 2006 Rapport Geplaatst: 2 maart 2006 Die van mij zou rond begin jaren 90 zijn. Dus ongeveer 1992. Op 18 maart 1992 Microsoft brengt Windows 3.1 uit. Dus Windows 3.1 had ik. Reageren
Colonel Cortez Geplaatst: 2 maart 2006 Rapport Geplaatst: 2 maart 2006 Het was een oude pc van Tuilip met windows dos erop. Met een ouderwetste muis erop. Geen platte beeldscherm. Hij komt uit het jaar 1995. De rest weet ik verder niet. Reageren
Ferre Geplaatst: 2 maart 2006 Rapport Geplaatst: 2 maart 2006 Het was een apparaat zonder windows. Er stond vanalles op, en alles was heel vaag. Het was blauw met wit en allemaal rijen bestanden. Verder herinner ik me er niet zoveel veel van. Oja, wel. Me broer zat een beetje te spelen met de bestanden. Hij gooie dus sommige bestanden eraf. Dus ook MS-Dos . Dus hij sluit dat ding af, en de volgende morgen start hij niet meer op Reageren
Quatroking Geplaatst: 2 maart 2006 Rapport Geplaatst: 2 maart 2006 (bewerkt) 123 Bewerkt: 16 januari 2017 door Quatroking Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.