Jump to content

Auntie Poulet: Levend of Dood?


Mister Fuji

Recommended Posts

Ik ben sinds kort in mijn vrije tijd GTA Vice City weer eens aan het spelen en ook meer dan anders op de verhaallijn aan het letten. En bij de missies van Auntie Poulet begon ik me sterk af te vragen of zij zélf nog wel in leven is. Waarom denk ik dit:

1.

TOMMY: Hello? Hello?

AUNTIE: Come in, my dear, and rest your soul.

AUNTIE: You must be the big bad man me grandaddy been chattin' 'bout.

AUNTIE: Tells me tings about you, you know, when he visits,

AUNTIE: and about the others who wait for you.

AUNTIE: Now, we all dead for long time, but you,

AUNTIE: I wouldn't want to be in your shoes, ha ha ha ha ha!

Dit vond ik de duidelijkste aanwijzing.

2.

TOMMY: Oh, sorry, I - I must have the wrong address...

AUNTIE: Well, you might as well come in and rest your soles and have some tea.

AUNTIE: Do you have something there for me, Tommy?

TOMMY: Yeah...

TOMMY: This place feels familiar to me,

TOMMY: uh - it's - a smell from childhood - a deja vu...

TOMMY: Hello? Hello

TOMMY: uh..I'm looking for somebody around here...

AUNTIE: You looking hungry, Tommy.

TOMMY: Do I know you?

Tot drie keer toe is Tommy totaal van de kaart wanneer hij het huisje van Poulet binnengaat. Hij is in een soort van verwarring, een soort trance.

3. Auntie Poulet is als ik mij niet vergis het enige personage dat enkel en alleen met jou praat en verder met helemaal niemand. Jij zou dus de enige kunnen zijn die haar zou kunnen zien.

4. Het huisje van Auntie Poulet ziet er oud en verwaarloosd uit en matcht ook totaal niet met de huisjes die daar in de buurt staan. Er lijkt dus niemand meer te wonen.

De enige reden die ik kan bedenken waarvoor het niet zou zijn, behalve dat het een beetje té zweverig is voor Rockstar, is de telefoontjes die je krijgt van Auntie Poulet. Maar die beweerd weer dat zij niet degene is die heeft gebeld, maar

TOMMY: I got a message to come here.

AUNTIE: Can you hear dem?

AUNTIE: Dem callin' your name, boy, must want you pretty bad, don't ya tink?

'de geesten'...

Wat denken jullie: Is Auntie dood of gewoon vreemd?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Aunti Poulet gewoon een vreemde vage voodoo tante is waar niemand iets mee te maken wil hebben..

Ze gooit een één of ander goedje in je thee zodat je allerlei opdrachten voor haar uitvoert. Elke keer als je daar weer komt herinnert Tommy zich ook niks van de voorgaande bezoekjes. Maar ze komt hem wel steeds bekend voor.

Ik denk niet dat ze dood is, maar ze heeft wel veel met de dood te maken door haar voodoopraktijken en dergelijke...

Tjonge, wel creepy hoor allemaal.. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Heel scherp opgemerkt!

Dat Auntie Poulet zich bezighoudt met duistere voodoo-praktijken, is in ieder geval zeker. Ze bezweert Tommy op de een of andere manier (Onder andere door iets in die thee/soep, waarschijnlijk). Tommy vergeet inderdaad dat hij met Auntie Poulet te maken heeft (Vandaar de verwarring wanneer Umberto hem beschuldigt van overlopen naar de Cubanen).

Poulet lijkt er inderdaad op te zinspelen dat ze zelf ook een voodoo-aftreksel is, maar echt duidelijk wordt het niet. Er wordt overigens wel meer niet duidelijk, zoals wat er nu precies in die koffers zat.

Het feit dat Auntie Poulet op de site van GTA VC wel tussen de Vice City Crime Tree van de VCPD staat met een weinig geheimzinnige beschrijving, doet echter vermoeden dat Auntie Poulet nog gewoon onder de levenden is.

Link to comment
Delen op andere websites

Lantyz heeft ook net heel scherp opgemerkt wat ik ook nog even wou melden, het feit dat Auntie op de crime tree staat van Vice City lijkt mij opzich al een goed genoeg bewijs van het feit dat Auntie Poulet nog echt leeft. Het feit dat Tommy zich elke keer niks kan herinneren van het vorige bezoek, licht volgens mij ook aan de dingetjes die auntie in zijn thee doet (hij neemt namelijk elke keer wat).

Mijn conclusie: Het is gewoon een vage voodoo :sigaar:

P.S. Mooi gevonden !

Link to comment
Delen op andere websites

Met dat eerste bewijs zegt ze zoiets als:

Er zijn er al zovelen gegaan, ze wachten nog op jou. Dat ze niet in jouw schoenen wil staan, is waarschijnlijk om de reden dat ze je dood wil hebben. Het idee van "erop wachten" is zoiets als iemand """"opwachten"""" in het hiernamaals. Zij bedoelt naar mijn mening dat Tommy ook niet lang meer zal leven. Niet dat ze zelf dood is en als geest rondwaart. En dit is R*'s stijl niet om oculte dingen als levende doden of zoiets dergelijks in zijn spellen voor te laten komen. R* probeert altijd de werkelijkheid zo realistisch mogelijk na te bootsen, dit dus ook. Ze hebben haar waarschijnlijk zo vreemd gemaakt, met de reden dat er wel meer erg vreemde mensen te zijn op deze wereld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...