Jump to content

Lettertypes


Bezoory

Recommended Posts

Als ik een lttrtype gedownload heb

En bij m'n fonts zet zecht hij dat hij beschadicht of ongelig is Hoe los ik dit op ik heb nu rot lttrtypes

Weet iemand hoe ik lettertypes van bijv. www.dafont.nl bij m'n ps krijg ik heb CS

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het even stap voor stap uitleggen ;)

1. Wanneer je een lettertype download (bijv. dus van DaFont), kun je hem het beste neerzetten in een map waar je makkelijk kunt komen (bijv. bij Mijn Documenten). Meestal staat er al wanneer je de lettertype gaat downloaden (althans, dat is bij mij dan) of je hem wilt openen ná het downloaden. Klik op 'openen', zodat het bestand al gelijk geopend wordt.

2. Als je WinRar hebt gaat het makkelijk, het bestand wordt dan ook daarmee geopend. Wanneer je géén WinRar hebt, komt er bij mij een schermpje over WinRar, en daar staat dat je ook een evaluatieversie kunt gebruiken. Doe dat, dan opent het allemaal vanzelf.

3. Ik heb een screen gemaakt wat je dan ziet:

naamloos7cr.png

Screen 1

  • Klik op 'testen' (op de afbeelding met rood aangegeven;) Het hoeft niet per se, maar zo kan je zien of er niet iets mis is met jouw gedownloade lettertype.

[*]Als de lettertype goedgekeurd is, zie je (in mijn screen staat het er op dit moment niet; bij sommige lettertypes zie je een map waar een beschrijving inzit) Je klikt met je rechtermuisknop op het lettertype-bestand. Er komt een venster (zie ook mijn screen), en je klikt op 'uitpakken in opgegeven map' (Met paars aangegeven op de screen).

  • Er opent zich een venster (zie mijn 2e screen) Klik op: Lokaal Station (C:)
    Klik daarna op WINDOWS (Met blauw aangegeven op de screen).

naamloos8ep1.png

Screen 2

  • Er zullen een paar programma's openen, scrol net zolang totdat je 'Fonts' ziet staan. (Met groen aangegeven op Screen 3) Klik erop, zodat 'Fonts' blauw geselecteerd wordt.

naamloos6ys.png

Screen 3

  • Klik hierna op 'OK' en als het goed is staat jouw gedownloade lettertype op jouw computer!

Je kunt het natuurlijk altijd nog even na controleren door op 'Start' te klikken, daarna klik je op 'Configuratiescherm', (zorg er wel voor dat je bij 'Configuratiescherm' het op 'Klassieke Weergave' hebt staan ;)) Klik daarna op 'Lettertypen', en vervolgens kun je zien of jouw lettertype erbij staat!

Hopelijk heb ik voldoende ingelicht, bij mij werkt het altijd, want misschien heb jij, Bezoory, wel iets verkeerds gedaan tijdens het installeren van jouw gedownloade lettertype. ;)

Veel succes verder! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even een kleine aanvulling op Pietje's post. Je kan natuurlijk helemaal winrar gaan doorkruisen maar het kan nog veel simpeler.

Download het font op je bureaublad, klik met de rechtermuisknop op de rarfile en kies voor "hier uitpakken"(Extract Here). Dan pakt hij het bestand uit op het bureaublad, vaak zit er ook een readme bij maar die kan je weggooien. Daarna sleep je gewoon het lettertype in de map Fonts in de Windows map. Windows installeerd het font automatisch en klaar ben je. Kan niet fout gaan...

Bewerkt: door RonaldVC
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...