Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?


Jon-asses

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

    • Ja
      64
    • Neen
      107


Recommended Posts

Ik vind van wel, als mensen andere mensen vermoorden dan vind ik dat zij er ook 'aan' moeten.

Als er ook zo iemand als een verkrachter meerdere mensen misbruikt en zo hun leven kapotmaken dan vind ik dat zij het niet meer verdienen om nog te leven! :N

Maar voor een inbraak natuurlijk niet.

Eerder voor moorden en meerdere misbruiken.

Wat vinden jullie van mijn besluit?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    11

  • ZOrange

    8

  • East Coast Crip

    4

  • Jowx

    4

Ik stemde op JA

Ik vind dat mensen het maar niet zo ver moeten laten komen

En als ze dat dan toch doen dan moeten ze daar maar voor gestraft worden,

die personen kunnen dan ook nooit meer misdaden plegen...

XboxGta :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, absoluut. Sommige mensen zijn te ziek om te laten leven. Sterker nog: Door sommige mensen ben ik zelfs voor martelstraffen. Neem dit nieuwsbericht bijvoorbeeld.

Mensen zoals Mohammed B verdienen de doodstraf. Ze zijn een gevaar voor de maatschappij, zelfs al zijn ze "afgesloten" van de buitenwereld. Nu krijgen ze teveel aandacht vind ik. En ze kosten nog geld ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van wel, als mensen andere mensen vermoorden dan vind ik dat zij er ook 'aan' moeten.

Als er ook zo iemand als een verkrachter meerdere mensen misbruikt en zo hun leven kapotmaken dan vind ik dat zij het niet meer verdienen om nog te leven! :N

Maar voor een inbraak natuurlijk niet.

Eerder voor moorden en meerdere misbruiken.

Wat vinden jullie van mijn besluit?

maaruh .. waar leg je de grens .. lekker vaag allemaal :clown:

het zijn allebei wetsovertredingen

- is het voor een moordenaar een ergere straf dan .. om omgebracht (en ik gebruik dit even heel expliciet in plaats van terechtgesteld -hint-) te worden versus een levenslange gevangenisstraf ..

martelen en mensen op een pijnlijke manier doden zal het toch niet worden gezien wij claimen humaan te zijn

Denk even mee , neem het amerikaanse model even , voor de gein.. en vraag jezelf wat je dan LIEVER hebt als je mag kiezen tussen levenslang en levenseinde

- dagelijks oppassen dat je zeepje niet op de grond gegooid wordt voor de rest van je leven zonder kans op vrijkomen

- er met een spuitje direct vanaf zijn

onder het mom .. het moet natuurlijk nog wel een straf blijven .. ofzo, doodstraf IS natuurlijk wel een straf .. maar uiteindelijk meer voor de familie van de dader dan de dader zelf , die is er immers na het spuitje wel klaar mee ... zomaar opruimen zal het slachtoffer in eerste instantie niet vervelend vinden .. maar gevoel en recht zijn niet altijd gelijk

Mijn mening overigens ook dat het financiele plaatje geheel buiten beschouwing gelaten moet worden

maar goed .. dat schijnt ook niet van deze tijd te zijn...

oh .. en gelukkig is het je besluit nog niet maar je stelling .. kom voor besluiten maar terug nadat je de stemgerechtigde leeftijd behaalt hebt, of minister president bent geworden :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

[...]maaruh .. waar leg je de grens ..

[...]

Denk even mee , neem het amerikaanse model even , voor de gein.. en vraag jezelf wat je dan LIEVER hebt als je mag kiezen tussen levenslang en levenseinde

- dagelijks oppassen dat je zeepje niet op de grond gegooid wordt voor de rest van je leven zonder kans op vrijkomen

- er met een spuitje direct vanaf zijn[...]

Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar ook heel erg gedeeltelijk niet.

@ het 1ste in de quote: De grens is simpel. Zodra een ander mensenleven dusdanig wordt aangetast dat er trauma's ontstaan, die niet, of zeer moeilijk te verwerken zijn, mag er iemand dood. Zodra je onmenselijk bezig bent, mag je dood. Mits het allemaal met opzet is gedaan natuurlijk.

@ het 2de: Natuurlijk is het erger om je levenlang in een cel te zitten, maar de doodstraf is niet alleen als straf bedoelt (denk ik hoor). Stel je voor: Je dochter wordt verkracht (bijvoorbeeld), dader wordt gepakt, en voor een onbepaalde tijd in de cel gezet. Er is een grote kans dat hij vrij komt. Borg, ontsnapping, vrij op goed gedrag, etc. Dan loopt die gek dus weer over dezelfde straat als waar jouw dochter loopt. Bij de doodstraf weet je zeker dat een dader niet 2 keer dezelfde fout begaat. Nou hoef je wat mij betreft niet iemand de doodstraf te geven voor een verkrachting, dit was maar een voorbeeld ;)

Moeilijke discussie, ik weet eigenlijk niet of ik voor of tegen de doodstraf ben...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van JA

Sommige mensen zijn zo slecht dat ze niet verdienen om te leven

Bijv. Seriemoordenaars of moordenaars die moorden op bruute wijze of mishandelaars

Of van die Gekken die eerst het gaan verminken en dan iets anders mee gaan doen

Hun verdienen het gewoon niet

Als ze levenslang worden opgesloten is dat niet levenslag maar 20 jaar

Ze gaan meestal ook nog eerder weg, kunnen gratie krijgen houd het dus maar op 13 jaar cel

Bewerkt: door Le MrG
Link to comment
Delen op andere websites

Nee

Straks is het nog de verkeerde.

En dan word het hier echt crime.

Geef hem dan toch lekker levenslang (en daar bedoel ik niet 25jaar maar echt tot je dood).

Bewerkt: door AmsterdamBoy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Dat de Doodstraf Hier Niet moet komen

omdat kijk, Je word bijvoorbeeld Beschuldigd voor iemand te vermoorden en

Je hebt het niet gedaan en je Krijgt dan de doodstraf Vind ik dat wel heel erg lullig

maar aan de andere kant Vind ik voor de mensen die iemand Vermoord Hebben

Mogen dan van mij wel De doodstraf krijgen dan , mja mijn mening is beetje

verdeeld :gaap:

Link to comment
Delen op andere websites

Nope, kijk maar naar de serie ''Prison break''.

Als iemand nou ten onrechte veroordeeld wordt kun je hem niet zo goed verdedigen.

Alternatieve straf voor moordenaars e.d.: LEVENSLANG TOT DE DOOD :puh:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...