Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?


Jon-asses

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

    • Ja
      64
    • Neen
      107


Recommended Posts

Ik denk dat doodstraf niet goed idee want de gevange sterft dan is al vrij. Bij levenslang kun je nadenken over waarom heb ik het vermoorden. De schuldig blijft hem volgen tot einde van zijn leven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jay;

    11

  • ZOrange

    8

  • East Coast Crip

    4

  • Jowx

    4

Aangezien dit topic toch naar boven is geschopt, waarom niet mijn mening. :)

Ik sta volledig achter de doodstraf. Ik zal even een situatie voorleggen. Ongeveer anderhalf jaar geleden liep ik over straat om wat boodschappen te doen. Ik zag verderop een paar hangjongeren en aan de overkant van de straat een gehandicapt jongetje met zijn vader en moeder. Het jongetje liep wat raar over straat waardoor de jongens die ongeveer 18 jaar waren erg hard begonnen te lachen. Ik vond dit niet zo heel erg aangezien sommige mensen hun lach niet erg goed kunnen inhouden. Vervolgens begonnen de jongens het gehandicapte jongetje keihard uit te schelden, dit deed me pijn. De vader en de moeder begonnen allebei te huilen en ook het jongetje wist niet waar hij heen moest kijken.

De jongens zijn redelijk bekend in de buurt en later hoorde ik dat ze waren opgepakt voor beroving en ander crimineel gedrag. Zo zie je dat mensen die uit zichzelf gewoon ziek zijn van binnen het blijven doen. Beter in één keer doodmaken die jongens zodat niemand word pijn gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien dit topic toch naar boven is geschopt, waarom niet mijn mening. :)

Ik sta volledig achter de doodstraf. Ik zal even een situatie voorleggen. Ongeveer anderhalf jaar geleden liep ik over straat om wat boodschappen te doen. Ik zag verderop een paar hangjongeren en aan de overkant van de straat een gehandicapt jongetje met zijn vader en moeder. Het jongetje liep wat raar over straat waardoor de jongens die ongeveer 18 jaar waren erg hard begonnen te lachen. Ik vond dit niet zo heel erg aangezien sommige mensen hun lach niet erg goed kunnen inhouden. Vervolgens begonnen de jongens het gehandicapte jongetje keihard uit te schelden, dit deed me pijn. De vader en de moeder begonnen allebei te huilen en ook het jongetje wist niet waar hij heen moest kijken.

De jongens zijn redelijk bekend in de buurt en later hoorde ik dat ze waren opgepakt voor beroving en ander crimineel gedrag. Zo zie je dat mensen die uit zichzelf gewoon ziek zijn van binnen het blijven doen. Beter in één keer doodmaken die jongens zodat niemand word pijn gedaan.

dit gaat véél te ver. van een woordwisseling kun je geen doodvonnis maken. ik ben tegen de doodstraf vanwege dat als je levenslang krijgt dan moet je nog dingen doen en kun je nog op een "bepaalde" manier nuttig zijn voor de wereld (plastic zakjes vouwen). ze kunnen nog nadenken waarom ze het hebben gedaan, en ze hebben een eenzaam leven. Kortom ze lijden. als je in 3 tellen wordt afgemaakt heb je geen bewustzijn meer van waar je bent en wat er gebeurt. kortom je bent dood en je bent vrij.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien dit topic toch naar boven is geschopt, waarom niet mijn mening. :)

Ik sta volledig achter de doodstraf. Ik zal even een situatie voorleggen. Ongeveer anderhalf jaar geleden liep ik over straat om wat boodschappen te doen. Ik zag verderop een paar hangjongeren en aan de overkant van de straat een gehandicapt jongetje met zijn vader en moeder. Het jongetje liep wat raar over straat waardoor de jongens die ongeveer 18 jaar waren erg hard begonnen te lachen. Ik vond dit niet zo heel erg aangezien sommige mensen hun lach niet erg goed kunnen inhouden. Vervolgens begonnen de jongens het gehandicapte jongetje keihard uit te schelden, dit deed me pijn. De vader en de moeder begonnen allebei te huilen en ook het jongetje wist niet waar hij heen moest kijken.

De jongens zijn redelijk bekend in de buurt en later hoorde ik dat ze waren opgepakt voor beroving en ander crimineel gedrag. Zo zie je dat mensen die uit zichzelf gewoon ziek zijn van binnen het blijven doen. Beter in één keer doodmaken die jongens zodat niemand word pijn gedaan.

dit gaat véél te ver. van een woordwisseling kun je geen doodvonnis maken. ik ben tegen de doodstraf vanwege dat als je levenslang krijgt dan moet je nog dingen doen en kun je nog op een "bepaalde" manier nuttig zijn voor de wereld (plastic zakjes vouwen). ze kunnen nog nadenken waarom ze het hebben gedaan, en ze hebben een eenzaam leven. Kortom ze lijden. als je in 3 tellen wordt afgemaakt heb je geen bewustzijn meer van waar je bent en wat er gebeurt. kortom je bent dood en je bent vrij.

Ten eerste het is geen woordenwisseling, al het gescheld kwam van één kant naar een gehandicapt jongetje toe. Ook is het zo dat het bij het uitschelden begint, vervolgens berovingen op straat en zo gaat het door. Wacht maar eens als jij een gehandicapt broertje krijgt en hij word uitgescholden, dan piep je wel anders.

Als je dood bent ben je helemaal niet vrij, je bent dan in de hel of je bestaat niet meer. Het gaat niet om het 'vrij zijn', het gaat om het principe dat deze jongens een gevaar voor de maatschappij zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

veel van die criminelen zouden veel liever doodstraf krijgen dan levenslang cel....we gaan ze toch niet hun zin geven...mensen als Dutroux enz worden in gevangenis gepest, bijeen geslagen...ze zitten zo in isolatie dat ze liever dood zouden zijn...liever dit dan hun een uitweg geven genaamd doodstraf...

Link to comment
Delen op andere websites

veel van die criminelen zouden veel liever doodstraf krijgen dan levenslang cel....we gaan ze toch niet hun zin geven...mensen als Dutroux enz worden in gevangenis gepest, bijeen geslagen...ze zitten zo in isolatie dat ze liever dood zouden zijn...liever dit dan hun een uitweg geven genaamd doodstraf...

Veel criminelen leven ook liever. Ik ben wel is in een gevangenis geweest en hoe de mensen tegen hun straf aankijken is heel anders dan hoe jij het beschrijft. Ze willen nog tot de laatste seconde leven mocht dat mogelijk zijn. Maar goed, we geven hun niet hun zin, wij hebben er ook wat aan.

Al die kosten voor bijvoorbeeld onderhoud aan de gevangenissen, eten, dekbedden verschonen, personeelskosten, camera's, elektriciteit, vervoer en rechtszaken. Deze zouden allemaal een stuk minder worden als iedereen die het verdient, de doodstraf krijgt. Het gaat bovendien allemaal van onze belasting af. Hun vermoorden een kind en wij moeten belasting betalen, dat slaat toch nergens op of wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik twijfel heel erg..Aan de ene kant ja.aan de andre kant nee..Sommige criminelen vermoorden veel mensen,en zijn echt dikke racisten.Sorry dat ik het moet zeggen..maar die verdienen het.Maar aan de andre kant gun ik het eigenlijk niemand dusja..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemd als Neen (wat nee moest zijn :puh: )

Omdat: Ik vind het onzing om dat dat meteen al te doen. En alsnog, in de gevangenis is het kutter dan dood hoor. Geloof me nou maar :puh: Ben er zelf gelukkig nog nooit geweest ofzo, zou het ook nooit willen. Maar je krijgt opdrachten, vies eten. Al dat soort dingen...

Link to comment
Delen op andere websites

n alsnog, in de gevangenis is het kutter dan dood hoor. Geloof me nou maar :puh: Ben er zelf gelukkig nog nooit geweest ofzo, zou het ook nooit willen. Maar je krijgt opdrachten, vies eten.

Het gaat er toch niet om of het kut voor diegene is. Het gaat erom dat diegene het niet meer verdient om te leven omdat hij iemand anders iets heeft aangedaan. Ook is hij of zij een gevaar voor de maatschappij en kost het ook nog erg veel geld qua onderhoud.

Dan even over het eten en opdrachten. Het eten is meestal niet zo lekker als thuis nee. Toch zijn het wel degelijk normale maaltijden. Ik weet niet wat je onder opdrachten verstaat maar je mag zelf invullen of je mee wil werken aan 'arbeid' of niet. De meesten doen dit om de tijd te verdoen.

Link to comment
Delen op andere websites

veel van die criminelen zouden veel liever doodstraf krijgen dan levenslang cel....we gaan ze toch niet hun zin geven...mensen als Dutroux enz worden in gevangenis gepest, bijeen geslagen...ze zitten zo in isolatie dat ze liever dood zouden zijn...liever dit dan hun een uitweg geven genaamd doodstraf...

Veel criminelen leven ook liever. Ik ben wel is in een gevangenis geweest en hoe de mensen tegen hun straf aankijken is heel anders dan hoe jij het beschrijft. Ze willen nog tot de laatste seconde leven mocht dat mogelijk zijn. Maar goed, we geven hun niet hun zin, wij hebben er ook wat aan.

Al die kosten voor bijvoorbeeld onderhoud aan de gevangenissen, eten, dekbedden verschonen, personeelskosten, camera's, elektriciteit, vervoer en rechtszaken. Deze zouden allemaal een stuk minder worden als iedereen die het verdient, de doodstraf krijgt. Het gaat bovendien allemaal van onze belasting af. Hun vermoorden een kind en wij moeten belasting betalen, dat slaat toch nergens op of wel?

belasting betalen voor hen mja je kiest om deel te nemen aan een beschaafde maatschappij daar hangen bepaalde rechten en luxes aanvast maar daar tegenover staan nadelen en plichten...als je écht zou weten waar al je belastingen naartoe gaan zou wrs iedereen zichzelf met een nekschot bedienen :puh:

trg ff on topic.....De ergste criminelen zoals een Dutroux heb ik liever dat in mijn hele leven 500 euro van mijn belastingsgeld naar de bekostiging van zijn levenslange opsluiting gaan dan ik 1 euro van mijn belastingsgeld aan zijn kogel zou moeten betalen...net zoals in VS is Dutroux enorm hard aangepakt door medegevangenen....pedofielen..moordenaars van kinderen etc krijgen er af en toe een goed pak slaag....ik heb liever een Dutroux die levenslang in de cel crepeert en niet wetende wanneer die volgende afranseling komt dan dat hij de kans krijgt zijn vonnis te ontvluchten...

Bewerkt: door East Coast Crip
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb liever een Dutroux die levenslang in de cel crepeert en niet wetende wanneer die volgende afranseling komt dan dat hij de kans krijgt zijn vonnis te ontvluchten...

Maar kan als jouw broertje door Detroux word mishandeld bijvoorbeeld, dan zou je toch ook niet willen dat diegene nog leeft. Zo iemand verdient het niet om te leven, het is een soort duivel die niet meer in de maatschappij hoort te functioneren, zelfs niet in een cel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...