Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

Geplaatst:
Maar als je straffen zwaarder maakt is het risico groter en zal de criminaliteit minder worden.

In landen met de hoogste straffen vind je meestal de zwaarste criminaliteit..

Ik denk dat de zwaarste criminaliteit niet gebonden is aan de straffen maar aan het land zelf.

In landen waar de straffen behoorlijk zwaar zijn is vaak niet zo rijk als ons land. Dit zorgt misschien voor een vertroebelt beeld.

Tevens kan het zelfs zo zijn dat we hier ook al de “zwaarste criminaliteit” hebben maar dat dit in de schaduw staat door alle draaideur criminaliteit die we hier kennen.

Ik ben namelijk van mening dat als je een straf dusdanig hoog maakt dat het niet meer loont om het risico te lopen wat je hebt bij het beroven van een oud oma-tje of het stelen van een tas / autoradio.

En op het moment dat deze vorm van criminaliteit verdwijnt zal je wellicht zien dat er andere (lees zwaardere) vorm van criminaliteit aan het licht komt omdat daar meer aandacht naartoe kan gaan ??

Nogmaals dit is wat ik denk. Ik heb de oplossing niet echter ben ik wel van mening dat mensen vermoorden (en dat doe je met de doodstraf) niet de oplossing is. ^_^

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

Geplaatst:

Dit klinkt missrien gemeen. maar ik ga mee met de minderheid.

Ik vind dat. Als we mensen die zware straffen zoals terrorisme worde opgepakr en levenslang krijgen dan worden de gevangenissen voller en voller en voller dat er niemand meer bij kan. en zeg nou zelf. Ik vind dat als jij plannen en spullen hebt om een grote groep mensen neertehalen dan vind ik dat je dan ook wel neergehaald mag worden. maar dan wel zo pijnloos mogelijk. dus niet ophangen.

Geplaatst:
Dit klinkt missrien gemeen. maar ik ga mee met de minderheid.

Ik vind dat. Als we mensen die zware straffen zoals terrorisme worde opgepakr en levenslang krijgen dan worden de gevangenissen voller en voller en voller dat er niemand meer bij kan. en zeg nou zelf. Ik vind dat als jij plannen en spullen hebt om een grote groep mensen neertehalen dan vind ik dat je dan ook wel neergehaald mag worden. maar dan wel zo pijnloos mogelijk. dus niet ophangen.

Daar heb je gelijk in.

Maar stel je voor je word beschuldigt terwel je eigelijk niks hebt gedaan en dan krijg je de dood straf.

Dat zou ik niet fijn vinden. :N

Maar de andere kant heb jij ook wel gelijk. :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Hebben jullie een paar weken geleden ook het tragische nieuws gehoord. Een man had zijn hond aan zijn fiets vastgemaakt en is toen een half uur lang keihard door Utrecht gaan fietsen. Die hond kon dit niet aan en is dus overleden. :cry:

Deze man mag van mij:

Of de doodstraf krijgen of ze moeten hem aan een Ferrari hangen die dan met 200 over de snelweg rijd. Kijken hoe hij dat vind :@ !!!

Ik heb op 'ja' gestemd.

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

Ik heb ook op '' ja '' gestemt. Máár dan moet het wel een speciale of een hele erge gebeurtenis zijn geweest.

Waarom? Omdat als je wordt opgepakt dan iets van 4 maanden op vrije voeten loopt en dan na die 4 maanden weer het zelfde kan flikken bij mensen, tevens is er heel vaak mensen die eerder worden vrijgelaten met als reden dat de gevangenis een beetje vol zit. Wat dat betreft kan de doodstraf best wel veel nut hebben.

Geplaatst:

Ik ben het met sommigen eens: Nee. :N

Waarom niet? Zeg nou zelf.. Als je de doodstraf krijgt is het een spuitje en klaar, als je levenslang krijgt moet je jezelf je hele leven vervelen en werken in de cel. Het is voor een moordenaar veel meer lijden dan de doodstraf. ;)

Geplaatst:

ja/nee als die persoon echt erge dingen heeft gedaaan zoals aanslagen en moordpartijen

gister op tv ook was er een jongen van 16 die iemand heeft vermoord en die krijgt maar 2 jaar cel

Geplaatst: (bewerkt)

Als je iemand vermoord, dan zou ik hem zeker niet de doodstraf geven..

Waarom? Omdat ik me niet tot zijn niveau wil verlagen en hem gewoon lekker laat vervelen en lijden in de bak, levenslang.

EN het lijkt me sterk dat de gevangenis dan vol raakt.

Zeg nou zelf, is het idee op zichzelf al niet stom?

EDIT: Was het niet RIta die met dat idee kwam?

Bewerkt: door Uitroepteken
Geplaatst:

Ik ben voor de doodstraf, mits ze de werkelijke dader opgepakt hebben en niet alleen de doodstraf moet ingevoerd worden, maar er moet ook strenger gestraft worden in Nederland. De meeste mensen zijn naar een paar jaar al weer vrij voor een serieus zwaar vergrijp.

Geplaatst:
Maar als je straffen zwaarder maakt is het risico groter en zal de criminaliteit minder worden.

In landen met de hoogste straffen vind je meestal de zwaarste criminaliteit..

Dat klopt zeker, maar dat betekent niet dat we zware straffen moeten vermijden. Niet dat je dat zei, maar dit is vaak een argument voor de manier waarop de Nederlandse en misschien ook wel de Belgische rechtbank straffen oplegt. Straffen zijn er niet alleen voor om criminelen af te schrikken, maar om verschillende redenen. Zo weten nabestaanden dat daders ook echt boeten voor een misdrijf, kan de dader in de gevangenis door middel van projecten het rechte pad op begeleid worden (indien we niet van de doodstraf uitgaan) en bovendien zit de dader achter slot en grendel of leeft hij niet meer, wat ook weer rust oproept bij de maatschappij.

Geplaatst:
Hebben jullie een paar weken geleden ook het tragische nieuws gehoord. Een man had zijn hond aan zijn fiets vastgemaakt en is toen een half uur lang keihard door Utrecht gaan fietsen. Die hond kon dit niet aan en is dus overleden. :cry:

Deze man mag van mij:

Of de doodstraf krijgen of ze moeten hem aan een Ferrari hangen die dan met 200 over de snelweg rijd. Kijken hoe hij dat vind :@ !!!

Ik heb op 'ja' gestemd.

Nahjah, daarvoor een doodstraf? naja ik weet niet hoe oud je bent verder, maar komt een beetje raar over eerlijk gezegd, ik vind dat je pas bij het vermoorden van een aantal mensen pas de doodstraf moet krijgen, en niet bij het vermoorden van een hond, wat natuurlijk ook erg is.

En als het om een doodstraf gaat, dan vind ik wel dat er 100% bewijs moet zijn, en naast dat vind ik ook dat het een redelijk pijnlijke doodstraf mag worden, aangezien anders de straf geen nut heeft.

Dit heeft niet alleen invloed op de crimineel zelf maar ook op andere mensen, want als andere mensen weten van deze straffen, dan passen andere mensen ook wel op.

Geplaatst:

Ik ben TEGEN de doodstraf. 50% van de gevallen wordt iemand die onschuldig is gedood.

En, Levenslang Cel is een betere straf.

Geplaatst:
ik vind dat je pas bij het vermoorden van een aantal mensen pas de doodstraf moet krijgen, en niet bij het vermoorden van een hond, wat natuurlijk ook erg is.

Ik zie helemaal niet in waarom het erger is om een mens te vermoorden, vergeleken met een hond. Een dier kan net zo goed pijn voelen en bovendien is het voor een dier moeilijk om zich te verzetten. Je moet dus helemaal geen onderscheid maken tussen een mens en dier.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...