Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

Geplaatst:
ik vind dat je pas bij het vermoorden van een aantal mensen pas de doodstraf moet krijgen, en niet bij het vermoorden van een hond, wat natuurlijk ook erg is.

Ik zie helemaal niet in waarom het erger is om een mens te vermoorden, vergeleken met een hond. Een dier kan net zo goed pijn voelen en bovendien is het voor een dier moeilijk om zich te verzetten. Je moet dus helemaal geen onderscheid maken tussen een mens en dier.

Het zou inderdaad niet moeten nee, maar wij eten toch ook dieren? En geen mensen? Dan moet je daar ook geen in onderscheid maken. En mens is zich er van bewust wat er met hem/haar gebeurt, en krijgt trauma's en dergelijke. Een hond heeft ook pijn maar die ervaart zoiets anders als een mens. In deze maatschappij waar wij in leven is een mensenleven meer waard dan een dierenleven..

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

Geplaatst: (bewerkt)
ik vind dat je pas bij het vermoorden van een aantal mensen pas de doodstraf moet krijgen, en niet bij het vermoorden van een hond, wat natuurlijk ook erg is.

Ik zie helemaal niet in waarom het erger is om een mens te vermoorden, vergeleken met een hond. Een dier kan net zo goed pijn voelen en bovendien is het voor een dier moeilijk om zich te verzetten. Je moet dus helemaal geen onderscheid maken tussen een mens en dier.

Het zou inderdaad niet moeten nee, maar wij eten toch ook dieren? En geen mensen? Dan moet je daar ook geen in onderscheid maken. En mens is zich er van bewust wat er met hem/haar gebeurt, en krijgt trauma's en dergelijke. Een hond heeft ook pijn maar die ervaart zoiets anders als een mens. In deze maatschappij waar wij in leven is een mensenleven meer waard dan een dierenleven..

Ja in die laatste zin heb je gedeeltelijk gelijk, maar honden moet je toch gewoon lief hebben en als huisdier houden ofzo. En voor een hond 'killen' op zo'n gestoorde wijze, als dat van aan een fiets hangen, moet je bij mij gewoon levenslang krijgen. Toch moet je laatste zin niet kloppen want er bestaan meer mensen dan honden.

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

dieren kunnen niet zo denken als de mens.

dieren hebben geen straffen voor het vermoorden van een ander dier.

ik heb trouwens ook op ''ja'' gestemt.

Geplaatst:

Zeker kan een dier pijn voelen. En ik vind het zelf ook heel erg.

Maar ik weet niet hoevaak het gebeurd, maar sowieso dagelijks worden er koeien/varkens/etc. dood gemaakt, de één zorgt ervoor dat wij vlees kunnen kopen. Waarom wordt hier bijna nooit zo moeilijk over gedaan dan? Moeten die mensen ook allemaal levenslang krijgen of de doodstraf? En zelfs in China worden honden gegeten.

Natuurlijk is het helemaal gestoord dat mensen rare dingen doen zoals aan een touw vastbinden en dan door de stad scheuren, en ik hoor vaker zulke verhalen, dat mensen hun hond aan de achterkant van de auto vast maken, en dan over de snelweg gaan scheuren.

Natuurlijk moeten deze mensen ook een super zware straf ondergaan, maar zoals ik al wel eens zei, de straffen in Nederland kloppen niet(in vergelijking), maar ik zou zulke mensen 3/5 jaar celstraf geven, maar ik weet zeker dat deze mensen na een paar maanden alweer op vrije voeten lopen..

Maar de doodstraf voor zulke mensen? Nee dat echt niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik Denk dat we over de hele wereld de zelfde regels en zware regels moeten krijgen.

Je kan helaas niet altijd de regels invoeren voor het eten van honden of katten. (Waar ik het niet mee eens ben.) Maar het zijn toch dieren en dat zijn koeien ook alleen hebben we koeien niet als huisdieren.

(Zullen vast wel mensen zijn die dat wel hebben :schater: )

Het zal denk ik nooit gebeuren maar zou wel handig wezen om op 1 lijn te komen.

Bewerkt: door Sa_bulldog

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...