Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vind levenslang veels te mild...

En ja de nabestaanden van het slachtoffer zullen lijden onder een executie maar diep in hun hart weten ze ook wel dat hij/zij het verdiend heeft.

De nabestaanden van een slachtoffer hebben meestal al meteen moordneigingen etc, Voor de nabestaanden is het dus een soort van ''troost'' als iemand de stoel krijgt.

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

Geplaatst:

Nee, ik vind dat je bij mensen die echt iets heel ergs hebben gedaan (zoals in dat nieuwsbericht op de 1e pagina van dit topic), dus een kind verkrachten en vermoorden enzo wel strengere maatregelen moet ondernemen. Ik vind best dat ze zulke mensen wat strenger mogen aanpakken. Op wat voor manier? Hmm... De doodstraf? Ik weet het niet... Misschien een gevangenisstraf zoals ze er vroeger uitzagen. Levenslang op water en brood enzo. :puh:

Geplaatst:

Ik vind gewoon dat de hele wet harder moet worden Misdaad harder = wet harder. Manne manne, de gevangenis is een paradijs, e krijgt zelfs een TV, en ook nog een uitkering. Ik vind gewoon dat het net zo in Amerika moet worden, en hardere regels, iemand afschieten op je eigen erf lijkt me erg leuk.

Geplaatst:

Gwwn doodstraf, neem nu die mp3 moort, die gast krijgt 2jaar of levenslang en dan zit ie wrrs tog 1derde van z'n straf uit en krijgt ie voorwaardelijk dus hoe dan ook hij komt trg op straat terecht en denk je dan dat ie z'n lesje heeft geleerd, nee hoor..

Geplaatst:

Ik ben tegen de doodstraf, altijd al geweest. Je weet het nooit helemaal zeker. Zelfs als hij het toegegeven heeft, kan je het niet 100% zeker weten.

Ik weet niet wat lijfstraffen betreft... soms denk ik: ja, doe maar, boontje komt om zijn loontje... maar dan denk ik ook: wat nou als iemand je kind iets heeft aangedaan, en je rijdt hem overhoop, moet je dan ook lijfstraffen krijgen? moet je dan ook de doodstraf krijgen? dit is iets heel moeilijks... ik vind wel dat ze in nederland (en denk ook belgie) de misdadigers harder moeten straffen. het zal me niets verbazen als ze in een cel een eigen tv ofzo hebben :bonk:

Geplaatst:

Nou ik denk gwwn, waar gaan we ins hemels naam naartoe met onze wereld, 50jaar terug moest je in een disco ofzo niet bij je gals blijven zitten zodat ze er niets in zouden kappen hoor, 50jaar geleden werdt je niet langs achter met een mes in je rug gestoken en ga zo maar voort...

Geplaatst:
Ik vind van wel, als mensen andere mensen vermoorden dan vind ik dat zij er ook 'aan' moeten.

Als er ook zo iemand als een verkrachter meerdere mensen misbruikt en zo hun leven kapotmaken dan vind ik dat zij het niet meer verdienen om nog te leven! :N

Maar voor een inbraak natuurlijk niet.

Eerder voor moorden en meerdere misbruiken.

Wat vinden jullie van mijn besluit?

Een misdadiger ziet veel meer af als hij levenslang in de cel zit dan als hij een klein prikje krijgt! :{

Geplaatst:

Ik ben tegen de doodstraf

Dit omdat het niet veel oplost behalve het cellenprobleem. Ik ben tegen omdat als je de doodstraf uitvoert je net zo laag gedraagt als diegene die een moord heeft gepleegd. Het is een grotere straf om iemands vrijheid te ontnemen dan diegene een spuitje te geven.

Geplaatst: (bewerkt)

Naja, als je 1 persoon vermoort hebt, vindt ik levenslang voldoende. Maarja in deze tijd kan je Nederland wel een klein beetje vergelijken met Amerika. Als iemand 2 en/of meerdere personen vermoord heeft, vindt ik wel de doostraf waard. Zoals vele gezinsmoorden dat een ex zijn hele gezin (incl. De nieuwe vriend van zijn ex-vrouw) uitmoord, dat vindt ik gewoon verschrikkelijk voor woorden en zo'n 1 mag dan wel de doodstraf krijgen.

Bewerkt: door Michiel23
Geplaatst:

Ik ben zeker tegen. Levenslang vind ik persoonlijk erger dan de doodstraf. Al die tijd dat je in een cel (alleen?) moet zitten of van die bezigeidstherapieën enz., ik zou het toch niet willen hoor. En door iemand te vermoorden los je het niet op he.

Geplaatst:

ik vind dat iemand de doodstraf moet kunnen krijgen als diegene iets heeeeeel ergs heeft gedaan en als hij het toegeeft en als ze zeker weten of het terecht is

Geplaatst:
ik vind dat iemand de doodstraf moet kunnen krijgen als diegene iets heeeeeel ergs heeft gedaan en als hij het toegeeft en als ze zeker weten of het terecht is

Dan gaat digene het toch niet toegeven. :puh:

Gisteren zag ik op tv dat er een rood licht brand als de gene die geexecuteerd moet worden nog niet geexecuteerd is en dat dat groen word als het gebeurt is. Dit vind ik toch wel erg aangezien er dan ook nog is een hele bende mense stond naar te kijken :? .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...