Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

• 4 weken later...
Geplaatst:

Persoonlijk vind ik dat als men iemand de doodstraf geeft da die er te goed vanaf komt

Levenslang is veel zwaardere straf

Geplaatst:

Ja ik vind wel dat het moet komen in Nederland. Er zijn genoeg ernstige misdrijven gepleegt in Nederland en je ziet dat ze 10 jaar + TBS meestal moeten. Nou, wie heeft laatst de reportage van Peter r. de Vries gezien? Hoe makkelijk ze daar explosieven, wapens en drugs etc. mee naar binnen smokkelden en die TBS'ers er vervolgens mee wegliepen en het vonden. Zo helpt het dus niets als je ze in een TBS kliniek stopt. Met de doodstraf ben je meteen van ze af en kunnen ze uiteraard niets meer doen.

Geplaatst:

IK heb ja gestemd omdat als je iemand dood dat je zelf ook dood moet behalve bij inbraken en diefstallen enzodan hoef je alleen maar in de cel :slotje:

Geplaatst:

voor mensen waar in hun oorspronkelijk land de doodstraf geld moet je ze wel invoeren.

BV: zeg maar iets:

-er doet een Turk iets heel erg fou! => doodstraf.(doodstraf is nog in hun land)

-er doet een Belg iets heel erg fout! => levens lang

• 4 weken later...
Geplaatst:

dan is het pech!

Lang leven de dood straf.

Die marokanen, tss, terroriseren alles, maar als ze het in hun land doen worden ze gemarteld.

Hier de grote jan en daar ....

Geplaatst:
Die marokanen, tss, terroriseren alles, maar als ze het in hun land doen worden ze gemarteld.

Je moet geen vooroordelen trekken want die ''Marrokanen'' waar jij het over hebt, die zijn vaak ook gewoon hier geboren.. Maar het zijn gewoon vaak zij die in het nieuws komen terwijl het vaak zat ook gewoon Nederlanders zijn.

Maar ik op Nee gestemd, want als je een moordenaar vermoord, ben je net even slecht vind ik. Ookal heeft hij iemand vermoord, verdient hij dat niet. Bovendien is het geen straf, alleen dan dat hij dood gaat. Ik zou die gene dan gewoon levenslang geven, dan lijd hij teminste nog een beetje.

Geplaatst:

Ik vind van niet.

Want als je erin geluisd bent.

Door iemand bv je hebt niet echt iemand vermoord maar je bent er gewoon ingeluisd.

Dus ik vind van niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Je moet geen vooroordelen trekken want die ''Marrokanen'' waar jij het over hebt, die zijn vaak ook gewoon hier geboren.. Maar het zijn gewoon vaak zij die in het nieuws komen terwijl het vaak zat ook gewoon Nederlanders zijn.

Maar ik op Nee gestemd, want als je een moordenaar vermoord, ben je net even slecht vind ik. Ookal heeft hij iemand vermoord, verdient hij dat niet. Bovendien is het geen straf, alleen dan dat hij dood gaat. Ik zou die gene dan gewoon levenslang geven, dan lijd hij teminste nog een beetje.

zever in pakjes!

levenslang is maar 25jaar man, en ze worden vroeger los gelaten, door goed gedrag!

Bewerkt: door zethe
Geplaatst:

De doodstraf niet, maar levenslang wel vind ik.

Ik wil dan niet met levenslang dan te horen krijgen dat ze na 25 jaar vrijkomen.Ze moeten LEVENSLANG opgesloten worden dan.

En ook niet vrijkomen egens goed gedrag..

Geplaatst:
zever in pakjes!

levenslang is maar 25jaar man, en ze worden vroeger los gelaten, door goed gedrag!

Dan is dat toch hetgene waar iets aan gedaan moet worden, en niet het herinvoeren van de doodstraf? In Nederland is levenslang ook echt levenslang.

voor mensen waar in hun oorspronkelijk land de doodstraf geld moet je ze wel invoeren.

Wat een bizar voorstel. Waarom denk je dat dat een juiste oplossing is?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...