Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

Geplaatst:
zever in pakjes!

levenslang is maar 25jaar man, en ze worden vroeger los gelaten, door goed gedrag!

Fout, Levenslang is in Nederland ook ECHT levenslang.

Iemand die levenslang krijgt in Nederland kan na goed gedrag pas na een jaar of 20 gezeten te hebben aanvraag doen bij de Koningin voor gratie.

Als diegene het niet krijgt, zit hij tot aan zijn dood in de cel.

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

Geplaatst:

Nee, ik vind van niet. Mijn standpunten zijn:

*Er zijn al ongelofelijk veel verkeerde daders aangewezen voor misdaden, die vervolgens 3 jaar hebben vastgezeten.

*Het is meer een straf voor de familie. Ook pleegt iemand moorden, dan zjin er nogsteeds mensen die om hem geven, ondanks de ongelofelijke grote fouten die hij heeft gemaakt.

Als degene een jaar of 15 vast heeft gezeten, en daarna dezelfde grote fouten begaat, dán mag hij een spuitje krijgen.

Weten jullie ook weer hoe ik erover denk :sigaar: . Mazzel!

Geplaatst: (bewerkt)

daar zit wat in!

maar wat zou je dan doen levenslang? Dat is max. 25J. en ze worden bijna allemaal 7jaar vroeger las gelaten, dan de normale zit tijd.

Of zoals marc dutroux, zit al lang opgesloten, maar hij is de koning, maar dan in de gevangenis.

Hij eet wat hij wil, hij heeft zijn eigen kamers (bijna een appartement!) wel dat is volgens mij geen sraf. :N

Bewerkt: door ZOrange
Geplaatst:
voor mensen waar in hun oorspronkelijk land de doodstraf geld moet je ze wel invoeren.

BV: zeg maar iets:

-er doet een Turk iets heel erg fou! => doodstraf.(doodstraf is nog in hun land)

-er doet een Belg iets heel erg fout! => levens lang

Waarom moeten hun zich dan wel aanpassen aan het land, maar niet aan de straffen van het land?

Een beetje lompe gedachte als je het aan mij vraagt.. :{

Geplaatst:

met belg bedoel ik iemand met een belgische papieren, dit kan even geod een Turk zijn.

Zij zonder papiere, hebben niet onze straffe, maar die van hun land.

crybaby

Geplaatst: (bewerkt)
met belg bedoel ik iemand met een belgische papieren, dit kan even geod een Turk zijn.

Zij zonder papiere, hebben niet onze straffe, maar die van hun land.

crybaby

Dus een Turk met een Turks pasport die in Belgie woont hoeft zich dan ook niet meer aan te passen..? :cya:

Bewerkt: door Jowx
Geplaatst:

voor mensen waar in hun oorspronkelijk land de doodstraf geld moet je ze wel invoeren.

BV: zeg maar iets:

-er doet een Turk iets heel erg fou! => doodstraf.(doodstraf is nog in hun land)

-er doet een Belg iets heel erg fout! => levens lang

Waarom moeten hun zich dan wel aanpassen aan het land, maar niet aan de straffen van het land?

Een beetje lompe gedachte als je het aan mij vraagt.. :{

Dát vind ik echt een slechte reden. Als ik als Turk een moord pleeg, maar in Nederland woon, gelden voor mij dezelfde regels.(ps, ik ben niet Turks ;) )

Nou zeg je dus ook; als iemand Islamitisch is, zou het het in Nederland niet strafbaar moeten zjin als diegene een vrouw onderdrukt.

(ik heb niks tegen de Islaam, behalve de vrouwenonderdrukking.Iedereen heeft het recht om te geloven waar hij/zij in gelooft, maar ik vind wél dat andere mensen geen problemen moeten krijgen door het geloof van een ander)

Mazzel, Alex

Geplaatst:

wel zo iets is levens lang!

maar voor de zo veelste keer levenslang is max 25 jaar

dus das geen oplossing.

Geplaatst:

goed opgemerkt. OMG.

mijn punt is:

Je krecht de rechten/straffen van je land waar je verblijft MET PAPIEREN, zoals illigalen krijgen de rechten van het land van waar ze komen. Maar als ze papieren krijgen van het land, krijgn ze die rechten.

Geplaatst:
daar zit wat in!

maar wat zou je dan doen levenslang? Dat is max. 25J. en ze worden bijna allemaal 7jaar vroeger las gelaten, dan de normale zit tijd.

Of zoals marc dutroux, zit al lang opgesloten, maar hij is de koning, maar dan in de gevangenis.

Hij eet wat hij wil, hij heeft zijn eigen kamers (bijna een appartement!) wel dat is volgens mij geen sraf. :N

Zoals Lantyz al zei, levenslang is levenslang, dus niet 25 jaar.

En jij onderschat volgens mij hoe erg het is om in de gevangenis te zitten. Je kunt het nog zo 'luxe' hebben (voor zover een gevangenis luxe is), maar je zit wel de rest van je leven tussen vier muren. Je kunt niet weg, niet op vakantie en je ziet nauwelijks je vrienden of familie. Dat is echt geen pretje hoor :{

• 1 year later...
Geplaatst:

de polities zijn dan ook moordenaars ook al heeft iemand 1 iemand vermoord je vermoord wel iemand

als je begrijp wat ik bedoel

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...