Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

Geplaatst:

er zijn ook gevangenen die liever dood willen dan nog langer in een cel blijven , er is dan wel geen doodstraf maar er zijn nog talloze andere manieren om jezelf van het leven te beroven. weet ik veel je hoofd in een wc pot stoppen en langzaam verdrinken enz

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

Geplaatst:
ik heb liever een Dutroux die levenslang in de cel crepeert en niet wetende wanneer die volgende afranseling komt dan dat hij de kans krijgt zijn vonnis te ontvluchten...

Maar kan als jouw broertje door Detroux word mishandeld bijvoorbeeld, dan zou je toch ook niet willen dat diegene nog leeft. Zo iemand verdient het niet om te leven, het is een soort duivel die niet meer in de maatschappij hoort te functioneren, zelfs niet in een cel.

die gun ik de kogel, spuitje enz niet....Dutroux is al enkele keren bont en blauw geslagen en eist 24u bescherming...die hij dus niet krijgt...zijn leven is een echte hel...nog niet zo erg als zijn slachtoffers maar nu weet hij het is wat het is op volgende pak rammel te wachten en constant over de schouder kijken wanneer hij nog eens vernederd, verrot gestampt zal worden....die gedachte zou mij meer deugd doen als mijn broer vermoord zou worden door hem dan dat hij de kans krijgt zo'n hels gevangenisleven te besparen...laten we meer zoals in Amerika de gevangenis een plaats maken waar de wet van de sterkste telt...pedo's verkrachters enz worden gestraft en dikwijls door andere gevangenen aangepakt en naam van slachtoffer in hoofd gekrast met een mes...laat ze zelf eens leven in angst...en niet te kans geven te vluchten van hun verdiende straf...langdurende pijn die de familie van de slachtoffers ook moet dragen...

Geplaatst:
Maar kan als jouw broertje door Detroux word mishandeld bijvoorbeeld, dan zou je toch ook niet willen dat diegene nog leeft. Zo iemand verdient het niet om te leven, het is een soort duivel die niet meer in de maatschappij hoort te functioneren, zelfs niet in een cel.

Als ik een moord pleeg, ik word opgepakt en levenslang opgesloten zal ik daar meer pijn lijden. Want dan blijf je daaraan denken, het enige wat je dan kan is denken! Je denkt aan de wereld om je heen, die lekker buiten zijn. Naar de winkel gaan, die IV spelen, die lekker naar een duur restaurant gaan. En jij, jij zit in die cel! Geloof daar heb je meer straf dan dat je word afgeschoten of word geschokt… Dat is binnen 1 minuut voorbij!

Daar ben ik het mee eens Jay;. Want zulke geestelijke gestoorde mensen horen niet thuis op deze aardbol.

Niet elke moordennaar is geestelijk gestoord hoor. Bovendien zijn er veel meer mensen die het niet verdienen om op deze aardbol te leven. Je kan toch niet iedereen afmaken? De doodstraf is waanzin, je schiet er niks mee op!

er zijn ook gevangenen die liever dood willen dan nog langer in een cel blijven , er is dan wel geen doodstraf maar er zijn nog talloze andere manieren om jezelf van het leven te beroven. weet ik veel je hoofd in een wc pot stoppen en langzaam verdrinken enz

Aan bijna alles is gedacht in zon gevangenis, de wc’s is waterloos. Alleen als je doortrekt. Als het goed is kan je hooft er niet in…. Ophangen werkt ook niet, riemen en dergelijke worden toch afgenomen! De kans is klein dat je zelfmoord pleeg in een gevangeniscomplex.

Geplaatst:

Ik vind van niet want dan krijgt de regering allemaal gezeik van mensen die er tegen zijn enz. :duh:

dus ik zeg nee ! :cya:

(\__/)

(='.'=)

('')_('') Say hello to bunny!!

Geplaatst:
Aangezien dit topic toch naar boven is geschopt, waarom niet mijn mening. :)

Ik sta volledig achter de doodstraf. Ik zal even een situatie voorleggen. Ongeveer anderhalf jaar geleden liep ik over straat om wat boodschappen te doen. Ik zag verderop een paar hangjongeren en aan de overkant van de straat een gehandicapt jongetje met zijn vader en moeder. Het jongetje liep wat raar over straat waardoor de jongens die ongeveer 18 jaar waren erg hard begonnen te lachen. Ik vond dit niet zo heel erg aangezien sommige mensen hun lach niet erg goed kunnen inhouden. Vervolgens begonnen de jongens het gehandicapte jongetje keihard uit te schelden, dit deed me pijn. De vader en de moeder begonnen allebei te huilen en ook het jongetje wist niet waar hij heen moest kijken.

De jongens zijn redelijk bekend in de buurt en later hoorde ik dat ze waren opgepakt voor beroving en ander crimineel gedrag. Zo zie je dat mensen die uit zichzelf gewoon ziek zijn van binnen het blijven doen. Beter in één keer doodmaken die jongens zodat niemand word pijn gedaan.

dit gaat véél te ver. van een woordwisseling kun je geen doodvonnis maken. ik ben tegen de doodstraf vanwege dat als je levenslang krijgt dan moet je nog dingen doen en kun je nog op een "bepaalde" manier nuttig zijn voor de wereld (plastic zakjes vouwen). ze kunnen nog nadenken waarom ze het hebben gedaan, en ze hebben een eenzaam leven. Kortom ze lijden. als je in 3 tellen wordt afgemaakt heb je geen bewustzijn meer van waar je bent en wat er gebeurt. kortom je bent dood en je bent vrij.

Ten eerste het is geen woordenwisseling, al het gescheld kwam van één kant naar een gehandicapt jongetje toe. Ook is het zo dat het bij het uitschelden begint, vervolgens berovingen op straat en zo gaat het door. Wacht maar eens als jij een gehandicapt broertje krijgt en hij word uitgescholden, dan piep je wel anders.

Als je dood bent ben je helemaal niet vrij, je bent dan in de hel of je bestaat niet meer. Het gaat niet om het 'vrij zijn', het gaat om het principe dat deze jongens een gevaar voor de maatschappij zijn.

Sorry hoor, er worden dagelijks vele mensen uitgescholden. Ik jij iedereen hebben vast wel eens iemand uitgescholden. Als we al die mensen gaan ophangen/executeren dan is van die 3 miljard mensen op aarde nog maar 5647duizend over. En trouwens tegen pesten kan je wat doen. Negeren, op een ouder afstappen of iemand anders vragen die er misschien wat aan kan doen. En de politie is er niet alleen voor misdaden en zinloos boetes schrijven maar ook om woordwisselingen op te lossen. En om die mensen dan meteen op te hangen gaat me 13 kilometer te ver.

Geplaatst:

ik vind wel dat de doodstraf ingevoerd moet worden. bijvoorbeeld bij een verkrachtingszaak of een ware terrorist... ik vind een verkrachting en terrorisme het verschrikkelijkste wat er op deze wereldbol bestaat... die lui mogen ze van mij helemaal vermoorden.

Geplaatst:
Sorry hoor, er worden dagelijks vele mensen uitgescholden. Ik jij iedereen hebben vast wel eens iemand uitgescholden. Als we al die mensen gaan ophangen/executeren dan is van die 3 miljard mensen op aarde nog maar 5647duizend over. En trouwens tegen pesten kan je wat doen. Negeren, op een ouder afstappen of iemand anders vragen die er misschien wat aan kan doen. En de politie is er niet alleen voor misdaden en zinloos boetes schrijven maar ook om woordwisselingen op te lossen. En om die mensen dan meteen op te hangen gaat me 13 kilometer te ver.

Ten eerste spreken we bij doodstraf niet van ophangen. Als de doodstraf ingevoerd zou worden zou de elektrische stoel gebruikt worden. Ze gebruiken hier speciale veiligheidsmaatregelen voor zoals een doekje op je hoofd die er voor zorgt dat je zo min mogelijk pijn lijd. Daar komt nog bij, dat het aantal mee zal vallen als je mijn punt probeert te snappen.

Dan even over het uitschelden. Ik heb het hier niet over pesten, uitschelden of plagen. Ik heb het over het uitschelden van een gehandicapte jongetje die machteloos is. Kan jij je niet voorstellen hoeveel pijn het moet doen als 6 jongeren jouw gehandicapte zoontje uitschelden in het midden van een winkelstraat. Natuurlijk heb ik wel eens iemand uitschelden, maar niet iemand die machteloos staat en die niks aan zijn situatie kan doen. Als je zo ziek in je hoofd bent om dit soort ongein uit te halen, ben je vast net zo ziek met andere dingen.

Geplaatst:

Ten eerste spreken we bij doodstraf niet van ophangen. Als de doodstraf ingevoerd zou worden zou de elektrische stoel gebruikt worden. Ze gebruiken hier speciale veiligheidsmaatregelen voor zoals een doekje op je hoofd die er voor zorgt dat je zo min mogelijk pijn lijd. Daar komt nog bij, dat het aantal mee zal vallen als je mijn punt probeert te snappen.

Dan even over het uitschelden. Ik heb het hier niet over pesten, uitschelden of plagen. Ik heb het over het uitschelden van een gehandicapte jongetje die machteloos is. Kan jij je niet voorstellen hoeveel pijn het moet doen als 6 jongeren jouw gehandicapte zoontje uitschelden in het midden van een winkelstraat. Natuurlijk heb ik wel eens iemand uitschelden, maar niet iemand die machteloos staat en die niks aan zijn situatie kan doen. Als je zo ziek in je hoofd bent om dit soort ongein uit te halen, ben je vast net zo ziek met andere dingen.

groot gelijk jay! ik ben ook gehandicapt door mijn spierziekte (lichamelijk), en ik wordt daarom op school ook welens uitgescholden... het klinkt hard, maar wij gebruiken al gauw onze elektrische rolstoelen als wapen........

Geplaatst:
groot gelijk jay! ik ben ook gehandicapt door mijn spierziekte (lichamelijk), en ik wordt daarom op school ook welens uitgescholden... het klinkt hard, maar wij gebruiken al gauw onze elektrische rolstoelen als wapen........

Zo zie je maar dat je er pas echt over mee kan praten als je zelf een handicap hebt. Ik denk dat niemand (inclusief ik) werkelijk een idee kan schetsen hoe het is om uitgescholden te worden. Begrijp me niet verkeerd, ik scheld af en toe ook met mijn vrienden of tegen iemand die ruzie zoekt maar niet naar iemand die er niks aan kan doen. Nogmaals, als je zo een zieke geest hebt, dan ben je in staat om nog ergere dingen te doen.

Geplaatst:

De gevangenissen zijn tegenwoordig toch te vol dus zeg ik gelijk: Afmaken, die lui.

Nee, dat zou er toch wat over gaan, hoewel ik niet volledig tegen deze straf ben. Als iemand vindt dat hij mag kiezen over leven en dood van een ander persoon, zie ik niet in waarom ander mensen dat bij hem mogen doen.

Geplaatst:

ik hoor mensen ook zeggen dat ze teveel belastingsgeld kosten...ik vrees dat wel meerdere mensen buiten gevangenen ook veel belastingsgeld kosten en niet opbrengen....waar trek je de grens wie is functioneel en wie niet....een dopper met jaren "ancienniteit" mag voor mij ook de kogel krjigen dan....

Geplaatst:

Ik vind van wel.

Mensen die anderen vermoorden, die anderen verkrachten die horen niet op deze wereld. Maar dan magde doodtraf alleen bij extreem erge dingen gebeuren.

Geplaatst:

Als je ziet wat er nu weer is gebeurt in Oostenrijk .Met die vrouw die 24 jaar in een kelder heeft gezeten .

Wat hier dus ook kan gebeuren dan zeg ik nee .Want dan komt zo'n vader er wel gemakkelijk af.

Geplaatst:

vind van wel, zeker voor die vent die toen dat kereltje van 8 doodstak in de basisschool...

niks geen tbs.. gelijk op de stoel er mee!

Geplaatst:

In sommige gevallen moet de doodstraf wel gebruikt worden, maar niet in elk geval, want er zit ook een groot nadeel aan aan de doodstraf: Als je een zware misdaad hebt gepleegd (zoals moord) en je krijgt de doodstraf, dan kom je er wel héél makkelijk vanaf. Ik bedoel, wat wil je liever? Lijden in de gevangenis (9 van de 10 keer Levenslang in zo'n geval) of gelijk dood? De keus is dan snel gemaakt :7

Maargoed, doodstraf tegen oorlogsmisdadigers is :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...