Jump to content

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?  

181 leden hebben gestemd

1. 1. Moet de doodstraf bestaan in België en Nederland?

• Ja
      64
    • Neen
      107

Recommended Posts

Geplaatst:

Kinder verkrachters/kinder misbruikers mogen van mij direct dood.

Dit is volgensmij het ergste wat iemand kan doen en als je zoiets doet verdien je om te sterfen.

• Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jay;

11

• ZOrange

8

• East Coast Crip

4

• Jowx

4

Geplaatst:

Ik heb hier gemengde gevoelens over, mensen die iemand vermoorden, moeten geen doodstraf krijg, maar zeker geen 3 jaar cel ofzo, want de gevangenis is net een hotel.

Je kunt er zelfs een playstation huren, hoe dom is dat, die mensen moeten beseffen wat ze gedaan hebben, en via een ps kunnen ze aan andere dingen denken, wat juist niet goed is.

Ik vind dat als iemand een andere vermoord, ongeveer 20 jaar ofzo moet krijgen, kijk eens naar de straffen van Amerika, die vind ik een stuk beter.

Doodstraf alleen bij serie moordenaars, verkrachters en misbruikers.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik stem ook op neen...

Gewoon levenslang opsluiten en laat ze maar werken voor de maatschappij... :duh:

De maatschappij betaald mee aan hun opsluiting dus laat ze maar iets nuttigs doen voor de maatschappij....

Maar ik ben tegen de doodstraf :Y

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik vind eigenlijk van WEL.

Maar heb op NEEN gestemd.

Omdat:

Veel mensen het gewoon verdienen te sterver.

Bijv. op de zelfde manier dat ze iemand hebben vermoord.

Iemand die een ander dood schiet mag van mij zelf ook worden doodgeschoten.

Een pyromaan bijv. die mogen ze benzine over de benen gieten en lekker later branden. ^_^

Heerlijk dat ze op de zelfde manier worder gestraft. :Y

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Maar waarom ik toch neen heb gestemd is dat de doodstraf niet meer echt terug te draaien valt.

Natuurlijk is dat bij geen enkele staf zo, maar de doodstraf gaat wat dat betreft net iets te ver.

Want je hoort de laatste tijd zovaak dat iemand voor moord onschuldig heeft vast gezeten.

Maargoed dat er dan geen doodstraf is ander konden er ook onschuldigen aan geloven.

Ik heb er dus te weinig vertrouwen in onderzoeken enzo.

Ook en zeker in Nederland.

Als dit dus beter te vertrouwen was dan had van mij de doodstraf zeker gemogen.

Nogwel ergen.

Daders mogen van mij best een langzame en pijnlijke dood sterven!!!

Geplaatst:
Ik stem voor neen, laat de gene maar lekker lijden in de gevangenis ;) veel erger dan doodstraf.

hahahahahaha...

Je bent volledig fout :7 ...

Geplaatst:

Ik vind van wel maar toch ook weer niet. Er zijn dan ook dingen waarover Justitie anders denkt dan ik. Zoals ik bij sommige dingen dacht bijvoorbeeld over Joran v/d Sloot: Gewoon meteen afmaken. En sommigen die precies hetzelfde doen geeft me weer een andere gedachte. Zo zit het echt heel raar in elkaar

Geplaatst:

Ik stem ook voor 'nee' omdat de daders niks leren van de doodstraf, vaak als je ze maar lang genoeg in de gevangenis zet met de juiste mensen om hen heen leren ze ook wel dat ze fout waren.. ^^ Joran van der Sloot mag van mij ook wel een tijdje in de gevangenis maar dan wel de gevangenis in Thailand!

Daar komt bij dat de doodstraf niet leuk is voor mensen die later niet schuldig blijken te zijn..

Geplaatst:
Ik stem ook voor 'nee' omdat de daders niks leren van de doodstraf, vaak als je ze maar lang genoeg in de gevangenis zet met de juiste mensen om hen heen leren ze ook wel dat ze fout waren.. ^^ Joran van der Sloot mag van mij ook wel een tijdje in de gevangenis maar dan wel de gevangenis in Thailand!

Daar komt bij dat de doodstraf niet leuk is voor mensen die later niet schuldig blijken te zijn..

Ben ik het mee eens.

Alleen toch jammer dat dit soort mensen niet kunnen/willen leren! ;)

Geplaatst:

Ik heb hier ook weer een mening over.. moordenaars en verkrachters..

mogen ze van mij opsluiten.. tot een bepaald leeftijd en dan platspuiten.. moet op een duur ook ruimte worden gemaakt ik heb op ja gestemt.. maar ik ben zowel voor ja als voor nee.. met ja krijg je mensen die graag dood willen juist ook gaan moorden.. om er dan lekker mee weg tekomen dus moet wel een soort van onderzoekje naar lopen van .. voorbedachte rade tot.. perongeluk wat ook bestaat ofcours

Geplaatst:

Ik ben er nog steeds tegen omdat ik van mening bent dat je er niet mee weg komt om een moordenaar te vermoorden....

Ook al doe je het uit oogpunt van justitie ben je geen haar beter want ook jij vermoord iemand.

Dus ben ik tegen de doodstraf. Ik ben wel voor om de straffen enorm te verzwaren en laat de gevangenen zich maar nuttig maken voor de maatschappij.

In een fel oranje overall met z'n alle aan een ketting met kogel en dan poep ruimen in het plaatselijke park ofzo :Y

Geplaatst:
Ik ben er nog steeds tegen omdat ik van mening bent dat je er niet mee weg komt om een moordenaar te vermoorden....

Ook al doe je het uit oogpunt van justitie ben je geen haar beter want ook jij vermoord iemand.

Dus ben ik tegen de doodstraf. Ik ben wel voor om de straffen enorm te verzwaren en laat de gevangenen zich maar nuttig maken voor de maatschappij.

In een fel oranje overall met z'n alle aan een ketting met kogel en dan poep ruimen in het plaatselijke park ofzo :Y

Nee daar word het land beter op, 50 man aan de ketting lopen opruimen in het Slotervaart of zoiets.

De doodstraf vind ik ook sowieso geen goeie oplossing, mensen moeten gewoon opgesloten worden, mensen moeten goed gestraft worden, denk je dat mensen sneller bang zijn om dingen te doen als ze daarna worden opgehangen? Ik denk niet dat er veel verschil in zit met als je levenslang in de gevangenis gaat. Laat ze maar lekker boeten, dan gaat het belastinggeld van Nederland maar naar het bijhouden van de zwaar bewaakte gevangenissen, want mij zul je nooit horen zeggen dat iemand maar de doodstraf moet krijgen.

Geplaatst:

Daar wordt het land in ieder geval beter van als ze niet laten doen.

Dat kost niet alleen een hele hoop geld maar het levert ook nog eens niets op (oke het levert veiligheid op en dat is onbetaalbaar)

Maar als je straffen zwaarder maakt is het risico groter en zal de criminaliteit minder worden.

Geplaatst:
Maar als je straffen zwaarder maakt is het risico groter en zal de criminaliteit minder worden.

In landen met de hoogste straffen vind je meestal de zwaarste criminaliteit..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...