Jump to content

3ds max VS skechtup!


Samurai

Recommended Posts

sketchup is voor beginers zoals mij maar nu heb ik ook 3dsmax 7 gekocht maar als ik mijn sketchup files er in zet dan zijn alle textures weg dus is er mss. een tut voor om in 3dsmax te texturen want ik snap er geen **** van

conclusie : sketchup

ps : ik heb ook diselectie maar ik laat mijn berichten na lezen en ja er staan soms nog wat fouten in maar ik overdrijf toch ook niet en ik zet het zeker niet in men sig :? dat vind ik ook maar als excuus dat mensen medelijden zouden krijgen diselectie is echt niet voor met rond te lopen stoefen kees :cab:

:klap:

Gozer, ik heb hem aangeraden om het in zijn sig te zetten, omdat iedereen een shitload gezeik over hem heen stortte over zijn abn, en het werkt wel degelijk :t

Ontopic: Eigenlijk kan ik er niet veel over zeggen, want ik ben gelijk met 3dsmax begonnen. Maar in het ''show jouw models'' topic, is het verschil toch wel erg duidelijk te zien. 3dsmax 4 life!

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MFCL

    7

  • Remi-X

    6

  • Jorge_F

    5

  • Beagle

    5

Top Posters In This Topic

  • 3 years later...

hallo,ik ben net nieuw met 3ds max,eigenlijk nog geen eens. Maar wat ik me dus afvroeg is dit:

Zou je van 3ds max ook een game kunnen maken. Voor de duidelijkheid: je maakt bijvoorbeeld een huis en een persoon,zou je dat via een soort scripting om kunnen zetten in een game? Dat je het kan besturen?

Zo'n programma heb je trouwens wel voor een auto (Madcar),maar ik vroeg me af of dat ook met een persoon kon.

Alvast bedankt. :tu:

>>> Door DaBeast: Graag niet bumpen..<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, heel misschien wel, maar om er een echte game van te maken zal je met 3DS Max al het visuele moeten maken, en de modellen gebruiken in een game Engine en daarbij programmeren zodat je je poppetje kan besturen. Je kan ook makkelijk beginnen, en een spel gaan modden zoals San Andreas.

Link to comment
Delen op andere websites

hallo,ik ben net nieuw met 3ds max,eigenlijk nog geen eens. Maar wat ik me dus afvroeg is dit:

Zou je van 3ds max ook een game kunnen maken. Voor de duidelijkheid: je maakt bijvoorbeeld een huis en een persoon,zou je dat via een soort scripting om kunnen zetten in een game? Dat je het kan besturen?

Zo'n programma heb je trouwens wel voor een auto (Madcar),maar ik vroeg me af of dat ook met een persoon kon.

Alvast bedankt. :tu:

>>> Door DaBeast: Graag niet bumpen..<<<

Daarvoor hebben we het Hulp subfora ;)

Hier zal denk ik wel slotje opkomen..

Link to comment
Delen op andere websites

Ach ja Sketchup is wel leuk voor de hobbyisten maar 3DsMax is toch wel voor het echte werk. Ik heb nu een jaar 3DsMax lessen gehad, en het is echt tof wat je er allemaal mee kan. Als ik dan Sketchup open wordt ik gelijk al gek van de beperkte mogelijkheden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is raar want ik kan een beetje overweg met 3DsMax en daar wordt ik nog steeds gek van alle functies. :puh: Maar ik denk niet dat 3DsMax echt iets voor mij is. Om als hobby even tussendoor te doen of een aanvraag model maken is nog wel oké maar verder niet echt waarschijnlijk.

Webdesignen en Photoshoppen en scripten vind ik wel leuk om te doen maar daar zuig ik mee. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Dat voorbeeld van Illegal sectors, is dan ook gelijk de enigste die je kan vinden, wat die gast ermee doet is waanzinnig, maar het landschap is veel beperkter dan wat je uit 3ds max kan halen, daarnaast heeft Sketchup niet eens de mogelijkheid om GTA bestanden te maken dus heb je alsnog 3ds max nodig. In sketchup kan je niet kloten met lightning, Sketchup maakt bugs, Sketchup scaled heel gaar, textures in Sketchup op je models toevoegen werkt zwaar verrot. Sketchup kan geen grote landschappen aan, Sketchup heeft geen GTAmscripts.

Kortom.

SKETCHUP ZUIGT

Amen.

Bewerkt: door PizzaTonno
Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt gewoon omdat Sketch-up niet bedoelt is voor wat jullie ermee doen. 3DsMax daarentegen is bijna speciaal voor games maken bedoelt, de modellen dus onder andere.

Sketch-up is echter gratis, en heel makkelijk. 3DsMax is duur en moeilijk.

Link to comment
Delen op andere websites

3ds max is beter en sketchup is makkelijker.

maar sommige lopen hier te roepen dat je sommige dingen niet kan maken in sketchup, maar dat is onzin, met de shoebox techiek kan je op de zelfde manier werken als 3ds max (zelfde resultaat) alleen de screens zien er in sketchup wat minder mooi uit als in 3dsmax maar dat komt omdat je met skertchup niet kan renderen maar daar heb je losse programas voor zoals kerkethea

3ds max is better dat is een feit, (ondanks dat blijf ik lekker vertrouwd verder modelen met sketchup)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben homo dus ik ben lelijk!

Kortom.

SKETCHUP WINT

Amen.

Helemaal gelijk! :D

PS: FF mn DIS compleet maken:

tjaffdizze.png

Sketchup kan geen mooie landschappen maken zegt hij :7

Je kent sketchup niet eens man! ga ergens over zeiken waarvan je wel wat weet

Bewerkt: door MFCL
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is zelfs niet goed genoeg voor SA :duh:

Het probleem is dat je niet uitgebreid textures maken. De standaard textures zien er gewoon slecht uit. Ziet dat eruit als gras?

Sketchup is overigens niet gemaakt om een landschap te maken, maar om een gebouw te tekenen met een beetje omgeving als extra. En al helemaal niet om ingame models te maken.

BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is zelfs niet goed genoeg voor SA :duh:

Het probleem is dat je niet uitgebreid textures maken. De standaard textures zien er gewoon slecht uit. Ziet dat eruit als gras?

Sketchup is overigens niet gemaakt om een landschap te maken, maar om een gebouw te tekenen met een beetje omgeving als extra. En al helemaal niet om ingame models te maken.

BV_1993

Gelijk heb je, de textures zijn eentonig en mag ik vragn waarom je

2 bobbels legt ipv 1 grote? Daar verongelukken mensen op!

Over de laatste zou ik toch even nadenken hoe realistisch die erbij ligt :duh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...