Jump to content

3ds max VS skechtup!


Samurai

Recommended Posts

Weet jij wel waar ketchup vandaan komt?

De koelkast ^_^

Trouwens, ik heb toch ook al gezegd dat 3DSMax beter is? Dat is een feit. Maar wat ook een feit is, is je mening. Wat jij het liefst gebruikt moet je gebruiken. En ga nou niet andere mensen aansporen om 3DSMax te gebruiken. Daar krijg je alleen maar dit van: Discussies. En je moet gewoon doen wat jij het liefste doet.

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MFCL

    7

  • Remi-X

    6

  • Jorge_F

    5

  • Beagle

    5

Top Posters In This Topic

Iedereen die probeert te beweren dat Sketchup ook maar in de buurt komt van 3ds Max, mag echt heel snel van de trap afvallen.

_O_

En Timske, jij + ervaring in V-Ray? Mijn oma is echt de kerstman :clown:

EDIT:

Beide screens zijn V-Ray. Zelf raden welk programma het is. Sta met je muis op het vraagteken voor het antwoord ;)

@Hieronder, ja, kijk naar bovenstaande afbeeldingen.

Remi en ervaring met Ingame zetten? Mijn dooie goudvis :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Weet jij wel waar ketchup vandaan komt?

De koelkast ^_^

Trouwens, ik heb toch ook al gezegd dat 3DSMax beter is? Dat is een feit. Maar wat ook een feit is, is je mening. Wat jij het liefst gebruikt moet je gebruiken. En ga nou niet andere mensen aansporen om 3DSMax te gebruiken. Daar krijg je alleen maar dit van: Discussies. En je moet gewoon doen wat jij het liefste doet.

Het is geen mening.

Als je met sketchup werkt, moet je als nog je colls aanpassen in 3DSmax om je object bugloos ingame te krijgen.

Dus is het gebruik van sketchup is niet verstanding. Het is ook niet leuk om je objecten ingame niet te kunnen zien omdat er overal muur staat waar je overheen moet klimmen, en dan niet meer weet hoe je eruit moet komen.

Als je sketchup gebruikt, maar niet voor modding- doeleinde, dan weet ik ook niet wat je hier op dit forum doet.

:7

Bewerkt: door Bradley H.
Link to comment
Delen op andere websites

Weet jij wel waar ketchup vandaan komt?

De koelkast ^_^

Trouwens, ik heb toch ook al gezegd dat 3DSMax beter is? Dat is een feit. Maar wat ook een feit is, is je mening. Wat jij het liefst gebruikt moet je gebruiken. En ga nou niet andere mensen aansporen om 3DSMax te gebruiken. Daar krijg je alleen maar dit van: Discussies. En je moet gewoon doen wat jij het liefste doet.

Discussies zijn er om de geest te verruimen, jezelf verbaal kunnen verdedigen en om elkaars denkwijze te respecteren. Ik heb het gevoel dat jij géén van die drie bezit, dus je superlidmaatschap is voor mij een raadsel. Maar hay, daarover kunnen we discussiëren.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom? Poly is poly toch? :cab:

Het is dat de Renderware engine het niet boeit, maar als jij met Sketchup probeert een landschap te maken voor bijvoorbeeld Halo Custom Edition, ben je je leven niet zeker. Sketchup models, geëxporteerd en geïmporteerd, zijn een grote gatenkaas: MFCL, importeer je landschap in 3DS Max en doe bij de modifier list een STL Check. Ik wil je resultaat wel zien. Anyway, je mening is wel realistisch Remi-X ^_^

Met V-Ray kan je even goede renders krijgen als met V-Ray in 3DS Max, maar het lukt je nooit er meer uit te halen dan dat je bij 3DS Max doet. Ik heb langs zien komen dat het allemaal mening gebaseerd is, en dat is het ook. Verschillende doeleinden, niet te vergelijken. Maar ik heb het idee dat het hier om gaat welke beter is voor Game development, en niet om het renderen. Om de functies, en je kan absoluut niet zeggen dat Sketchup deze meer heeft.

3DS Max is ook veel preciezer dan Sketchup, kijk maar eens bij 3DS Max in het modify paneel. Ten eerste zie je al dat je in Max in vertex, edge, poly en element mode kan.

@Timske: Ja, en dan? Je gaat 't renderen? Top dat het kan, maar nu een wedstrijdje Sketchup zonder plugins en 3DS Max zonder plugins: Wie rendert beter?

Ik denk toch dat we even duidelijk moeten maken waar we over discussiëren.. Is het Rendering en belichting, Game development, of waar je nou het meest mee kan?

Link to comment
Delen op andere websites

Aan het einde van deze discussie zal de conclusie heel simpel zijn: Het ligt er aan waar je het liefst mee werkt. Wil je gewoon een paar simpele models maken voor GTA of iets anders dan ga je voor 3ds max. Wil je liever mooie gedetailleerde models maken voor GTA of games, dan ga je voor 3ds max. Ikzelf vind ook dat 3ds max beter is, en dat is waarschijnlijk ook zo. Maar Sketchup is ook zo slecht nog niet, met Sketchup kun je ook prima models maken maar ze zullen simpelweg nooit tippen aan de gedetailleerde 3ds max models. Wel moet ik zeggen dat de Sketchup fanboys in dit topic gewoon willen dat Sketchup beter. Gister avond zei Timske over MSN dat Sketchup beter is, maar hij heeft zelf nog nooit iets gemaakt met 3ds max, en waarom niet? Omdat hij te lui was om te leren modellen met 3ds max.

Dat is dus een geval van de oorzaak van de Sketchup fanboys...

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Weet jij wel waar ketchup vandaan komt?

De koelkast ^_^

Trouwens, ik heb toch ook al gezegd dat 3DSMax beter is? Dat is een feit. Maar wat ook een feit is, is je mening. Wat jij het liefst gebruikt moet je gebruiken. En ga nou niet andere mensen aansporen om 3DSMax te gebruiken. Daar krijg je alleen maar dit van: Discussies. En je moet gewoon doen wat jij het liefste doet.

Discussies zijn er om de geest te verruimen, jezelf verbaal kunnen verdedigen en om elkaars denkwijze te respecteren. Ik heb het gevoel dat jij géén van die drie bezit, dus je superlidmaatschap is voor mij een raadsel. Maar hay, daarover kunnen we discussiëren.

Ik wil wel discussiëren hoor, maar ik wil niet discussiëren over waar ketchup vandaan komt :7

Ik heb toch al gezegd dat 3DSMax gewoon het beste is, en dat Sketchup het niet kan overtreffen? Ik maakte alleen maar duidelijk dat je meer met Sketchup kan dan sommige denken, maar daarbij zeg ik niet dat Sketchup gemaakt is om dingen ingame te zetten. Het is een leuk programma, maar in eerste instantie zeker niet bedoeld om hele games te maken. Er zijn mensen die het misbruiken, die er wel dingen voor games mee gaan maken. Puma bijvoorbeeld, maar hij weet er mee om te gaan. En dan nog, hij maakt wel models met Sketchup, maar heeft zeker 3DSMax nodig om nog wat dingen toe te voegen.

Dus eigenlijk, zeggen jullie dat ik het fout heb, terwijl ik er hetzelfde over denk, op het punt na dat je met Sketchup niks kan. Inderdaad, je kan met 3DSMax vele malen meer, maar nogmaals, je kan ook behoorlijk wat met Sketchup. Meer dan jullie denken, en dat is het enige punt waar ik op terug kwam.

En @ Timske en MFCL, 3DSMax is beter. Het is waar jij het liefste mee werkt, waar jij je mooiste models uit kan halen :)

Om even op het punt te komen waarover Bradley het had, dat je bugloze colls alsnog in 3DSMax moet maken. Hoeft niet. Puma bijvoorbeeld doet het gewoon met Sketchup. Bugloos.

@Beagle:

Ik denk toch dat we even duidelijk moeten maken waar we over discussiëren.. Is het Rendering en belichting, Game development, of waar je nou het meest mee kan?

Volgens de topicstarter waarmee je het beste mods kan maken. 3DSMax.

Toen ging het over naar rendering. 3DSMax gaat makkelijker, maar met Sketchup kan je ook mooie renders maken.

Ondertussen wat het beste werkt. Eigen mening :)

@Hieronder:

:Y :Y :Y

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

De mensen die SketchUp verdedigen hebben eigenlijk geen goede argumenten, en dé argumenten die ze hebben zijn niet goed.. Als SketchUp goed is voor Game Modding, waarom moet je dan toch 3DS Max gebruiken om iets ingame te zetten? Voor alles heb je nog 3DS Max nodig...

MFCL, Timske, waar zijn de argumenten? :)

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen mening.

Als je met sketchup werkt, moet je als nog je colls aanpassen in 3DSmax om je object bugloos ingame te krijgen.

Dus is het gebruik van sketchup is niet verstanding. Het is ook niet leuk om je objecten ingame niet te kunnen zien omdat er overal muur staat waar je overheen moet klimmen, en dan niet meer weet hoe je eruit moet komen.

Als je sketchup gebruikt, maar niet voor modding- doeleinde, dan weet ik ook niet wat je hier op dit forum doet. :7

Tegenwoordig zijn er ook mensen die op zo'n manier met SU kunnen werken dat ze geen aparte colission models hoeven te maken 0_0 .

------------------------------------------------------------------------------

Dit gevecht over welk programma nu beter is, wint 3dsMax. Geen gezeik, het is gewoon zo. Waarom?

1. 3dsMax is ontworpen voor modeling en het toepassen van deze models op vele verschillende manieren. SketchUp is in principe ontworpen voor de architect die aan de cliënt wil laten zien hoe zijn ontwerp er ongeveer uit zou zien, in 3d, waarbij de ontwerper niet teveel moeite wil moeten doen. Kort gezegd komt het er op neer dat de doelgroepen van beide programma's anders zijn.

2. 3dsMax bevat veel meer functies en is daardoor ook veel duurder. SketchUp heeft bijvoorbeeld geen renderengine en kan niet animeren, maar is daardoor ook een stuk goedkoper. De prijs en het doel van de consument, wat deze ermee wil gaan doen, zijn dus verschillend.

3. Omdat 3dsMax veel meer functies heeft dan 3dsMax en er ingewikkeldere dingen mee gedaan kunnen worden, is het ook lastiger aan te leren. SketchUp is daarintegen een van de makkelijkste programma's om aan te leren, omdat er minder functies in zitten. Toch zijn er voor SketchUp veel handige plug-ins te downloaden, die het modelen een stuk makkelijker maakt. De programma's zelf zijn erg verschillend.

Dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen. De twee programma's kun je niet vergelijken. Wat we in dit topic aan het doen zijn is tractoren met invalidenkarretjes vergelijken.

Waarom ik met SketchUp werk? Ik ben eigenwijs. Mensen zeggen vaak tegen mij dat ik iets niet op de goede manier doe. Is er dan wel een goede manier? Als ik iets op een andere manier doe, wil niet meteen zeggen dat dat fout is. Ik doe dingen vaker op een eigen manier en dat heeft vaak alleen maar positieve resultaten: ik werk met SketchUp en er zullen weinig mensen zijn die mijn mods bagger vinden. Het maakt niet uit met welk programma je werkt, maar het gaat erom dat je op de goede manier met het programma om gaat. Dat is het belangrijkste.

Aan iedereen die dit leest: doe en gebruik wat je goed zint. Ook al zegt iedereen dat je 3dsMax moet gebruiken, laat ze gewoon je reet doen en doe wat je zelf wil. Ik word gek van diegenen die constant mensen op een ander spoor proberen te zetten (in dit geval een ander programma), omdat dat hun beter zint. Wat de fuck? Dat jij een programma fijn vindt werken, wil nog niet meteen zeggen dat ik dat ook vind? Laat mij gewoon lekker doen wat ik wil. Laat me gewoon aanklooien, ook al wordt het niks. Wat ik daar in ieder geval van leer, is dat het programma waar ik mee bezig ben, mij niet goed ligt. Dat moet je zelf ontdekken en niet anderen laten voorspellen.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Veel wijze worden.

Amen. _O_

De 1e persoon die Sketchup gebruikt, en ook wat nuttigs heeft te melden, en daarnaast gewoon eerlijk is tegenover 3ds max. Overigens ben jij gewoon de uitzondering die 10 keer zoveel uit Sketchup kan halen, waardoor je werk er beter uit ziet dan de gemiddelde 3ds max gebruiker op dit forum, dat dan weer wel.

Leuk landschap, bugloos en geen aparte .col gemaakt in nog niet eens 1 minuut. En met 3ds duurt dit 20 minuten ofzo..

Oke gefeliciteerd man, ik ga er niet meer verder op in.

* Trouwens toch maar wel, je eiland is low poly as hell, je textures zijn echt dramatisch, en ik weet dat dat wel beter kan dan je nu hebt gedaan, maar in sketchup is dat vrij lastig, dus kost dat je alsnog veel tijd, daarnaast ben ik blij dat jij als Sketchup gebruiker wel even kan melden hoelang dat in 3ds max aan tijd kost. Hulde aan jou.

Bewerkt: door PizzaTonno
Link to comment
Delen op andere websites

Jippie, appels met peren en citroenen vergelijken :tu:

Sketchup(wat ik zelf ook gebruik) is eigenlijk niet voor voertuigen of games bestemt.

Het is voornamelijk voor architecten etc. bestemt.

Er zijn hier zat mensen met SketchUp skills, kijk naar Puma, MFCL, en nog een aantal dudes.

Kunnen mooie models maken, maar het verschil blijf je zien.

Timske, zonder plugins, zuigt sketchup hard qua renders, nuff said.

3DsMax, bedoeld om 3d objecten voor games te maken, veel opties, een programma dat je moet leren, sketchup ook, maar niet zo erg als in 3ds max.

Modellen verschillen ook erg,

Jullie kunnen wel zo schreeuwen dat Sketchup beter is, maar dat is het niet, want zonder de 'echte' 3d programma's, hebben jullie geen kut aan jullie models voor games.

En BV1993 en Hearv 94, zijn jullie elkaars battiboys ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

* Trouwens toch maar wel, je eiland is low poly as hell, je textures zijn echt dramatisch, en ik weet dat dat wel beter kan dan je nu hebt gedaan, maar in sketchup is dat vrij lastig, dus kost dat je alsnog veel tijd, daarnaast ben ik blij dat jij als Sketchup gebruiker wel even kan melden hoelang dat in 3ds max aan tijd kost. Hulde aan jou.

Maak jij iets beters dan :7

Alleen de sketchup bikkels hebben wat moois geshowed ik heb nog niks anders voorbij zien vliegen

oja: sketchup heeft geen beperkingen zoals iedereen zegt wat je in 3ds kan kan je net zo goed als in sketchup :)

Bewerkt: door MFCL
Link to comment
Delen op andere websites

Laten zien wat voor models je met SketchUp kunt maken heeft geen zin, want met elk programma kun je prachtige dingen maken zolang je het programma op de goede manier gebruikt.

Iedereen weet hier van elkaar hoe goed iedereen is dus dat hoef je echt niet te showen. Een model ingame zetten is één ding, maar er een mooi model van maken, goede textures gebruiken die ook goed gemapped zijn en het fatsoenlijk, geprlighted etc. ingame krijgen is een ander verhaal. Als je dat allemaal bugloos en goed kunt, dan praten we verder...

Link to comment
Delen op andere websites

* Trouwens toch maar wel, je eiland is low poly as hell, je textures zijn echt dramatisch, en ik weet dat dat wel beter kan dan je nu hebt gedaan, maar in sketchup is dat vrij lastig, dus kost dat je alsnog veel tijd, daarnaast ben ik blij dat jij als Sketchup gebruiker wel even kan melden hoelang dat in 3ds max aan tijd kost. Hulde aan jou.

Maak jij iets beters dan :7

:7 Oohkeuj.

gallery21avg7.jpg

Bewerkt: door PizzaTonno
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...