MFCL Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 (bewerkt) Dude deze textures heb ik zelf gemaakt met GIMP en het is niet realistisch bedoeld maar gewoon een racebaantje OK? EN: Het ging om de landschap zelf en dat kan je best wel mooi maken met sketchup zoals je ziet Bewerkt: 19 augustus 2009 door MFCL Reageren
BV_1993 Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Dude deze textures heb ik zelf gemaakt met GIMP EN: Het ging om de landshap zelf en dat kan je best wel mooi maken met sketchup zoals je ziet Oké, het ziet er niet slecht uit, dat wel. Maar zeggen dat het béter is dat is ook weer niet waar. In 3ds max kan je echt veel betere dingen creëren. Bijvoorbeeld gras dat niet zo vlak is als een plaat Reageren
MFCL Geplaatst: 19 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2009 Plaat??? waar??? Je kan gewoon niet tegen je verlies he Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Geef jij nu gewoon toe dat jij fout zit , daar zie je toch direct de 'platen' zitten en nu niet om te zeggen dat ze klein zijn , geef het toch gewoon toe... Reageren
MFCL Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Geef jij nu gewoon toe dat jij fout zit ,daar zie je toch direct de 'platen' zitten en nu niet om te zeggen dat ze klein zijn , geef het toch gewoon toe... Het is voor SA en ik kan natuurlijk smoothen en dan heb je 3 miljoen meer platen Oja was bijna vergeten dan iemand hier best wel iets heeft Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Geef jij nu gewoon toe dat jij fout zit ,daar zie je toch direct de 'platen' zitten en nu niet om te zeggen dat ze klein zijn , geef het toch gewoon toe... Het is voor SA en ik kan natuurlijk smoothen en dan heb je 3 miljoen meer platen Oja was bijna vergeten dan iemand hier best wel iets heeft Kan dom klinken maar, waarom doe je dat dan niet gewoon?? Dan zal je ook niet de commentaar krijgen van hoekig... Reageren
BV_1993 Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Geef jij nu gewoon toe dat jij fout zit ,daar zie je toch direct de 'platen' zitten en nu niet om te zeggen dat ze klein zijn , geef het toch gewoon toe... Het is voor SA en ik kan natuurlijk smoothen en dan heb je 3 miljoen meer platen Oja was bijna vergeten dan iemand hier best wel iets heeft Ja, je mag zoveel platen make als je wil, de textures moeten beter Maar het topic was dat dit beter is dan 3ds max, en dat is niet waar Het is eenvoudiger en beter voor nieuwelingen, maar als je dit kan stap je toch beter over op echte 3d software BV_1993 Reageren
Galiorix Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Ben ik in een topic belandt van een stel ouwe zeuren? First of all: de modellen in GTA San Andreas zijn soms ook hoekig waarbij je de 'platen' (jullie weten nauwelijks waar je het over hebt, waar bemoei je je in vredesnaam eigenlijk mee?) ziet. Dit heeft ook een reden: GTA San Andreas kan geen super high poly modellen aan en dus moet je de hoeveelheid 'platen' (poly's noem je dat) zo laag mogelijk houden, maar zelfs dan kan je het allemaal best smooth maken. Daarnaast is de stap van Sketchup naar 3DS Max veel te groot om zomaar te maken, het zijn 2 compleet andere programma's. Als je Sketchup eenmaal door hebt kan je er echt hele mooie creaties mee maken, die weinig onder doen voor sommige die gemaakt zijn in 3DS Max. Inmiddels zijn modellen uit Sketchup bugloos ingame te krijgen in combinatie met 3DS Max, dus Sketchup is net zo goed als 3DS Max gewoon te gebruiken voor GTA modelling. Voordat jullie commentaar leveren op MFCL, download dan óf 3DS Max of Sketchup en maak dit na en kom dan terug. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 (bewerkt) Serieus, ik snap niet wat mensen bezielt als ze zeggen dat Sketchup beter is.. Ja Sketchup is waarschijnlijk 30000 keer makkelijker, maar 3DsMax is écht 20000 keer beter dan Sketchup, dat is geen mening, dat is een feit. Rockstar en vele andere gameproducenten gebruiken 3dSMax voor GTA SA(Misschien ook wel voor GTA IV?! weten wij veel!), en Sketchup? Dat gebruikt waarschijnlijk geen enkele gameproducent voor zijn games. Conclusie: 3dSMax is beter. Vergelijk de functies van 3dSMax met de functies van Sketchup, kun je met Sketchup animaties maken? Nauwelijks volgens mij. Kun je met Sketchup fatsoenlijk b.v. een bol maken? Nauwelijks(als je weinig ervaring hebt waarschijnlijk helemaal niet). Kan dit alles met 3dSMax? Ja hoor, zelfs met super weinig ervaring kan je dat(wat betreft animaties.. ok dat lukt je met weinig ervaring misschien niet, maar het kan wel!). Conclusie: 3dSMax is beter. Met 3dSMax kun je voor zo'n beetje elk spel een import/export script voor models maken dat gewoon naar behoren werkt, mits het scriptgedeelte goed gemaakt is. Conclusie: 3dSMax is beter. Snap dit nou eens mensen. 3dSMax: Ontwikkelt voor game design, voor het maken van zo hoge kwaliteit models als je zelf wil! Sketchup: Ontwikkelt om even snel een schetsje te maken van b.v. een gebouw, zonder er al te lang over te doen, en zonder al te ingewikkelde vormen. Het heet niet voor niets Sketch Up: Sketch betekent schetsen, even snel iets schetsen om te laten zien wat je bedoelt... En Zmodeler: Vooral bedoelt om auto's mee te maken, gebouwen kan ook, maar werkt wat minder soepel. En ja, ookal heb ik liever Zmodeler dan 3dSMax(net zoals de Sketchuppers hier liever met Sketchup werken dan met 3dSMax), 3dSMax is en blijft altijd beter dan Zmodeler en Sketchup bij elkaar! Simpel en alleen omdat 3dSMax zo veel meer functies heeft. 3dSMax is voor bijna iedereen(inclusief ik!!!!) hier gewoon te gecompliceerd om er mee te werken zonder dat je per ongeluk je model verneukt, waar je dan het programma de schuld voor geeft, omdat je zelf niet in de gaten had dat toen je 2 vertex selecteerde om te welden, je erachter er nog 4 aan elkaar plakte en daarmee je model vernaaide. Iedereen die hier Sketchup beter zegt te vinden, zegt dat alleen omdat ze niet alle functies van 3dSMax kennen en er niet 100% top mee om kunnen gaan, wat ze wel kunnen met Sketchup omdat Sketchup veel simpeler is om mee te werken. Hetzelfde geld voor Zmodeler overigens, waar ik 100% voor ben, omdat ik het alleen maar makkelijker vind, niet omdat ik het beter vind want dat IS het niet! Bewerkt: 20 augustus 2009 door Mythbuster Reageren
Timske Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Ja iedereen gebruikt 3ds of gmax ja.. Om te exporteren naar .col en .dff Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 Ja iedereen gebruikt 3ds of gmax ja.. Om te exporteren naar .col en .dff Dus niet, alle modellers van ''vroeger'' gebruikten sketchup. (Op Puma na dan.) Als je met Sketchup modelt voor GTA San Andreas ben je afhankelijk van 3DS Max of Gmax om je models te kunnen exporteren. Maar bijna elke TC voor GTA of een andere game of zelfs een hele game opzich wordt in 3DS Max gemaakt. Niet elke game natuurlijk maar wel veel. Ik heb Sketchup uitgeprobeerd en ik wou een huisje maken, het enige wat ik kon doen was vierkanten aan elkaar plakken. Verder niets. Ik vind 3ds max gewoon veel beter dan sketch up. Geef nou toe, welk model ziet er beter uit? Ik ga dus niet geloven dat je dat eerste voertuig kan na modellen in Sketchup, hoeveel ervaring je ook hebt. 3ds max is gewoon veel gedetailleerder en veel geavanceerder dan Sketchup. Kijk nog maar eens naar de 2 plaatjes. Jullie Sketchup gebruikers willen gewoon niet toegeven dat 3ds max beter is omdat jullie het niet (willen) snappen. 3ds max is beter, dat is geen mening dat is een keiharde FEIT! Reageren
Beagle Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 (bewerkt) Ja iedereen gebruikt 3ds of gmax ja.. Om te exporteren naar .col en .dff Ironisch, Jij, en veel andere, hebben niet eens de tijd genomen, laat staan er wat in te proberen, in 3DS Max. Hoe kan jij dat nou zeggen, iemand die alleen maar Sketchup gebruikt? Ja, 3DS Max ziet er ingewikkelder uit en ja, dat is het ook wel. Maar als je je er een klein beetje in verdiept valt dat allemaal wel mee. En als SketchUp beter is, en je alleen 3DS Max gebruikt om te exporteren, waarom zit die functie dan niet in SketchUp? Veel mensen vergeten ook waarvoor Sketchup en 3DSMax gemaakt zijn. Sketchup is meer om wat te 'tekenen', vooral voor architectuur. 3DS Max is voor Games, rendering, films en animaties. Alles wat je nodig hebt, zit in 3DS Max. En als jullie 3DS Max maar slecht vinden, vind ik dat je bijna geen films meer mag kijken en geen enkel spel (als het 3D is) meer mag spelen. Alles heeft 3DS Max nodig gehad. Zegt het ook niet al genoeg dat er voor 3DS Max wel studies zijn, en voor SketchUp niet? Het niveau van SketchUp kan niet tippen aan 3DS Max, je hoeft alleen al een SketchUpper te hoeven praten en je hoort 't al. Ze noemen poly's platen, modellen of modelleren tekenen enzovoort enzovoort. Je kan niet eens primitieve vormen creëren in SketchUp, je ziet toch wel dat 't niet op de dingen waar 3DS Max voor gemaakt is gericht is? We kunnen zo wel heel lang door gaan, maar het komt er op neer dat de slappe SketchUppers die het niet willen zien, 3DS Max niet proberen en er eigenlijk ook geen mening over kunnen hebben. Bewerkt: 20 augustus 2009 door Beagle Reageren
.Senne Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 (bewerkt) Ik vind: Dat je niet kan uitspreken dat 3DS Max beter is dan Sketchup of elk ander programma. Iedereen heeft zijn eigen mening en iedereen doet er iets anders mee. Dus het is en blijft een mening, geen feit. Voor de één is 3DS max beter, voor de ander dan weer sketchup. Het hangt er maar net van af wat je wil bereiken, waarmee je tevreden bent en wat je het makkelijkst vindt werken. Feit is dat 3DS Max meer voor de professionals is en het meeste functies heeft, maar vindt iedereen het daarom da best? I don't think so. Ik heb lange tijd met sketchup gewerkt en het voldeed perfect aan de eisen die ik had. Lekker simpel, en je kan er nog steeds mooie resultaten mee bereiken. Maar ook Zmodeler vind ik erg fijn, al maak ik daar ATM nog geen eigen models mee. Welke beter is ligt dus puur aan de persoon. Zeg dus niet '3DS Max is beter', zeg 'Ik vind 3DS Max beter'. @ RD: die plaatjes zijn dan ook hetzelfde als een fiat abarth vergelijken met een ferrari enzo: het slaat nergens op. Bewerkt: 20 augustus 2009 door senneken Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 @ RD: die plaatjes zijn dan ook hetzelfde als een fiat abarth vergelijken met een ferrari enzo: het slaat nergens op. Ah fuck, zie je dan niet wat ik bedoel? Met Sketchup zul je nooit zulke mooie high poly models kunnen maken. Duh! Reageren
.Senne Geplaatst: 20 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2009 @ RD: die plaatjes zijn dan ook hetzelfde als een fiat abarth vergelijken met een ferrari enzo: het slaat nergens op. Ah fuck, zie je dan niet wat ik bedoel? Met Sketchup zul je nooit zulke mooie high poly models kunnen maken. Duh! Illustreer dat dan beter, in plaats van twee plaatjes die not in any way op elkaar lijken te vergelijken. Er zijn best wel high-poly models voor sketchup te vinden, al is 3DS professioneler. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.