Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Kaaspizza is terug :7.

charactery.jpg

Zoiets maak je niet in sketchup. Als jij dat kan evenaren is sketchup een goei progje wat ik nog steeds nooit zal gebruiken :D.

• Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MFCL

7

• Remi-X

6

• Jorge_F

5

• Beagle

5

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Ja iedereen gebruikt 3ds of gmax ja.. Om te exporteren naar .col en .dff :puh:

Dus niet, alle modellers van ''vroeger'' gebruikten sketchup. (Op Puma na dan.) Als je met Sketchup modelt voor GTA San Andreas ben je afhankelijk van 3DS Max of Gmax om je models te kunnen exporteren. Maar bijna elke TC voor GTA of een andere game of zelfs een hele game opzich wordt in 3DS Max gemaakt. Niet elke game natuurlijk maar wel veel. Ik heb Sketchup uitgeprobeerd en ik wou een huisje maken, het enige wat ik kon doen was vierkanten aan elkaar plakken. Verder niets. Ik vind 3ds max gewoon veel beter dan sketch up. Geef nou toe, welk model ziet er beter uit?

apc3ds.jpg

apcsketch.png

Ik ga dus niet geloven dat je dat eerste voertuig kan na modellen in Sketchup, hoeveel ervaring je ook hebt. 3ds max is gewoon veel gedetailleerder en veel geavanceerder dan Sketchup. Kijk nog maar eens naar de 2 plaatjes.

Jullie Sketchup gebruikers willen gewoon niet toegeven dat 3ds max beter is omdat jullie het niet (willen) snappen.

3ds max is beter, dat is geen mening dat is een keiharde FEIT!

Dude de gast die die onderste heefd gemaakt is fucking slecht -_- dit gaat om skill en niet om skatchup beter shit dus hjb :D

ps: ik heb je text niet gelezen ofzo want had geen zin :D

Geplaatst: (bewerkt)

Laat ook maar zitten dan! Als jullie mijn mening zo slecht vinden ga er dan verdomme niet over zeiken of ga zelf een betere mening geven als je het zo slecht vind! Stelletje oude wijven lijken jullie wel.

Dus hoe gewoon je eigen fucking bek MFCL en ga gauw tekenen met je kinderachtige sketchup tool!! :duh:

Zucht...

Bewerkt: door Revolution-Designer

Bekijk het realistisch, 3dsmax is een professioneel software pakket die al bestaat sinds DOS net in de winkels lag. Sketchup is een nieuweling en is slechts bedoelt om simpele modellen te maken (ook al zijn er mensen die er beter mee overweg kunnen).

Kleine kinderen :puh:.

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:

Allereerst, look at this picture. 3DSMax of Sketchup? Daarna pas verder lezen ;)

vray_sketchup_6_serial_crack_v_ray_rendering.jpg

Oke, nu even serieus, 3DSMax is en blijft het beste 3D programma dat er is. Je mag wat mij betreft zeuren wat je wilt, Sketchup wint er niet van. En ik ben zelf een Sketchup gebruiker, toch zeg ik dit zonder nadenken. MFCL, jij gaat echt te veel op je mening af. Het gaat hier nu om harde feiten.

Maar, wat ik niet begrijp is dat mensen die Sketchup niet tot in het hart kennen, er dingen over gaat zeggen.

Voorbeelden:

Vergelijk de functies van 3dSMax met de functies van Sketchup, kun je met Sketchup animaties maken? Nauwelijks volgens mij.

Indien je animaties bedoeld zoals je op TV ziet, zeg ik ja. Maar, het is niet onmogelijk om geanimeerde modellen in Sketchup te zetten. In fact, dit gaat zelfs zeer makkelijk. Je kan zelfs een kleine minigame in Sketchup maken. Welliswaar niet prachtig, en poly mee bewegend, maar het is zeker mogelijk, en helemaal niet moeilijk.

Kun je met Sketchup fatsoenlijk b.v. een bol maken? Nauwelijks(als je weinig ervaring hebt waarschijnlijk helemaal niet)

Om precies te zijn, klik op de tool, klik op een plek, beweeg je muis, klik, een perfecte bol.

Bovenstaande dingen zijn te doen met SketchyPhysics.

Daarnaast nog wat onderdelen die ik niet op naam heb gequoteerd:

Je kan geen fotorealistische renders maken in Sketchup.

En mijn oma is de kerstman :) Een hoop hier kennen vast wel V-Ray? Dit is er voor 3DSMax, maar ook voor Sketchup. En als je even lekker bezig bent, kan je prachtige renders maken.

Kijk het plaatje hierboven, dat was Sketchup.

Dus, zoals je ziet, reflecteert die tafel. Even wat knutselen, en je hebt ook een perfecte spiegel, zoals eerder werd gezegd dat dat niet mogelijk is. Wel dus.

Ook werd er gezegd dat je geen high poly modellen kan maken in Sketchup? Nee, niet standaard nee. Maar, met een simpele plugin kan je desnoods een miljard poly's op een centimeter maken. En allerlei vormen en hoeken, zo gesmooth al hoe je het wilt hebben.

.
Sketchup is buggie voor ingame.

Waarom? Poly is poly toch? :cab:

Toch om er even op terug te komen waarom 3DSMax dan toch beter is, en zeker voor het doel van dit topic.

-3DSMax kan meer poly's aan voordat het traag word. Sketchup word redelijk snel traag, en is zeker niet aan te raden voor mensen met oude computers.

-3DSMax heeft veel meer standaard. Heel veel dingen die je normaal in 3DSMax kan, kunnen inderdaad niet in Sketchup zonder plugin.

-Waar dit topic eigenlijk om draait, met Sketchup kan je niet eens models ingame zetten :7 Je zult toch nog Gmax, 3DSMax of ZModeler nodig hebben.

3DSMax is beter, maar waar het eigenlijk op neer komt ben jij. Jij maakt de models, en als jij mooiere models met Sketchup kan maken dan met 3DSMax, gebruik je Sketchup. En andersom. Wat je MOET gebruiken is een mening. Ga nou niet andere mensen zitten te pushen om over te stappen van Sketchup naar 3DSMax, daar moeten ze zelf voor kiezen, en niet jij.

Trouwens, ik bedenk me nu, alle mods die je maakt met 3DSMax of Sketchup zijn illegaal... Ik kan me niet voorstellen dat er iemand hier is die 4000 euro aan 3DSMax, of 400 euro aan Sketchup uitgeeft om even een mod te maken.. Allemaal gedownload :puh:

Ik ben homo dus ik ben lelijk!

Kortom.

SKETCHUP WINT

Amen.

Helemaal gelijk! :D

PS: FF mn DIS compleet maken:

http://img200.imageshack.us/img200/1069/tjaffdizze.png

Sketchup kan geen mooie landschappen maken zegt hij :7

Je kent Sketchup niet eens man! ga ergens over zeiken waarvan je wel wat weet

Hoi, ten 1e, ga heel snel dood.

Ten 2e, iemands bericht aanpassen is echt diep zwakzinnig.

Ten 3e je landschap komt niet eens in de buurt van het minimale wat je uit 3ds Max kan halen, daarnaast heeft dat landschap je 3x zoveel tijd gekost om te maken, terwijl het geen fuck voorstelt.

Iedereen die probeert te beweren dat Sketchup ook maar in de buurt komt van 3ds Max, mag echt heel snel van de trap afvallen.

Ben ik in een topic belandt van een stel ouwe zeuren?

Ja, that's how I roll.

First of all: de modellen in GTA San Andreas zijn soms ook hoekig waarbij je de 'platen' (jullie weten nauwelijks waar je het over hebt, waar bemoei je je in vredesnaam eigenlijk mee?) ziet.

Idd, dat was best jammer.

Dit heeft ook een reden: GTA San Andreas kan geen super high poly modellen aan en dus moet je de hoeveelheid 'platen' (poly's noem je dat) zo laag mogelijk houden, maar zelfs dan kan je het allemaal best smooth maken.

San andreas kan veel meer aan dan ze er zelf uit hebben gehaald, puur vanwege het feit dat ze het op de slechtste computer nog werkend wilden hebben, zolang de col file low poly blijft, heeft DFF bijna geen limiet.

Daarnaast is de stap van Sketchup naar 3DS Max veel te groot om zomaar te maken, het zijn 2 compleet andere programma's.

Klopt, vroeger lag het niveau wel wat hoger op het forum, waardoor de stap van peuter programma, naar 3ds max nog wel was te overzien.

Als je Sketchup eenmaal door hebt kan je er echt hele mooie creaties mee maken, die weinig onder doen voor sommige die gemaakt zijn in 3DS Max.

Als je het vergelijkt met iemand die 1 week 3ds Max gebruikt, ben ik het volledig met je eens.

Inmiddels zijn modellen uit Sketchup bugloos ingame te krijgen in combinatie met 3DS Max, dus Sketchup is net zo goed als 3DS Max gewoon te gebruiken voor GTA modelling.

Dat was altijd al het geval voor zover ik weet, alleen is iedereen te beperkt op enkele na (puma en gast van illegal sectors) om ze normaal ingame te krijgen, wat overigens weer via 3ds max moet.

Voordat jullie commentaar leveren op MFCL, download dan óf 3DS Max of Sketchup en maak dit na en kom dan terug.

Maak wat na?

Ten 3e je landschap komt niet eens in de buurt van het minimale wat je uit 3ds Max kan halen, daarnaast heeft dat landschap je 3x zoveel tijd gekost om te maken, terwijl het geen fuck voorstelt.

Iedereen die probeert te beweren dat Sketchup ook maar in de buurt komt van 3ds Max, mag echt heel snel van de trap afvallen.

Dit is een doodsverachting PizzaTonno,

hier is de crew heel streng in, dit zou je toch beter achterwege laten hoor :N .

Dat heb je goed gezien, helaas weet ik heel goed wat ik wel en niet kan maken, bemoei je er dus niet mee.

Geef mj de .3ds en ik render het wel in Sketchup, kijken wie er dan beter is :tu:

Je wilt dus een 3ds max model, in Sketchup gaan renderen, om te laten zien dat die even goed renderd? wat is deze? :7 wat wil je nou bewijzen.

Bewerkt: door PizzaTonno
Geplaatst:

Dit is een doodsverachting PizzaTonno,

hier is de crew heel streng in, dit zou je toch beter achterwege laten hoor :N .

Geplaatst:
Ja iedereen gebruikt 3ds of gmax ja.. Om te exporteren naar .col en .dff :puh:

Dus niet, alle modellers van ''vroeger'' gebruikten sketchup. (Op Puma na dan.) Als je met Sketchup modelt voor GTA San Andreas ben je afhankelijk van 3DS Max of Gmax om je models te kunnen exporteren. Maar bijna elke TC voor GTA of een andere game of zelfs een hele game opzich wordt in 3DS Max gemaakt. Niet elke game natuurlijk maar wel veel. Ik heb Sketchup uitgeprobeerd en ik wou een huisje maken, het enige wat ik kon doen was vierkanten aan elkaar plakken. Verder niets. Ik vind 3ds max gewoon veel beter dan sketch up. Geef nou toe, welk model ziet er beter uit?

apc3ds.jpg

apcsketch.png

Ik ga dus niet geloven dat je dat eerste voertuig kan na modellen in Sketchup, hoeveel ervaring je ook hebt. 3ds max is gewoon veel gedetailleerder en veel geavanceerder dan Sketchup. Kijk nog maar eens naar de 2 plaatjes.

Jullie Sketchup gebruikers willen gewoon niet toegeven dat 3ds max beter is omdat jullie het niet (willen) snappen.

3ds max is beter, dat is geen mening dat is een keiharde FEIT!

Geef mj de .3ds en ik render het wel in Sketchup, kijken wie er dan beter is :tu:

_O_

En Timske, jij + ervaring in V-Ray? Mijn oma is echt de kerstman :clown:

EDIT:

Beide screens zijn V-Ray. Zelf raden welk programma het is. Sta met je muis op het vraagteken voor het antwoord ;)

ab92_final_vray_render.jpg

Sketchup of 3DSMax?

vray_for_sketchup.png

Sketchup of 3DSMax?

@Hieronder, ja, kijk naar bovenstaande afbeeldingen.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Vray in sketchup komt erg in de buurt van de Vray voor 3DS hoor. Je kan er ook erg goede renders mee schieten. Ik heb er even mee geëxperimenteerd, en chrome effecten zien er zo goed als hetzelfde uit als in 3DS.

Geplaatst:

Sketchup is net als ketchup.

3DS Max is net als mayonaise.

Mijn models zijn net een patatje speciaal zonder ketchup.

Sketchup is voor losers, zelfbedriegers, depresieve mensen en kees1991.

Mvgr, SAD Community.

Bradley.

Bleggebuggebah

Gaan we weer :ch: Ieder zijn eigen mening, toch? Als iemand nou geen mayonaise lust, maar dol is op ketchup, mag dat toch? Beetje egoïstisch anders.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:
Bleggebuggebah

Gaan we weer :ch: Ieder zijn eigen mening, toch? Als iemand nou geen mayonaise lust, maar dol is op ketchup, mag dat toch? Beetje egoïstisch anders.

Weet jij wel waar ketchup vandaan komt? En zeg geen tomaten want dan ben je echt een sketchuptietje.

Geplaatst:
Bleggebuggebah

Weet jij wel waar ketchup vandaan komt? En zeg geen tomaten want dan ben je echt een sketchuptietje.

Weet jij waar Mayonaise vandaan komt :7 ?

Dit gaat te offtopic...

Geplaatst:

Eigenlijk is dit topic toch een belachelijke vergelijking tussen programma's met verschillende doeleinden :7 Hoe kan je dan een goeie vergelijking maken :cab:

BV_1993

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...