Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Leuk landschap, bugloos en geen aparte .col gemaakt in nog niet eens 1 minuut. En met 3ds duurt dit 20 minuten ofzo..

Dat kan je dus helemaal niet zeggen, want jij hebt 3DS Max bijna niet geprobeerd. Het duurt namelijk niet 20 minuten om zo'n ongeprelight eiland -wat je niet in SketchUp kan doen- te maken & ingame te zetten.

oja: sketchup heeft geen beperkingen zoals iedereen zegt wat je in 3ds kan kan je net zo goed als in sketchup :)

Kan je de belichting veranderen die je in je standaard viewport ziet veranderen?

Heb je verschillende viewports?

Kan je in vertex, edge, poly of element modus?

Enzovoort enzovoort.

Het is al een paar keer langs gekomen wat je 't lekkerst vind werken, en dat het niet vergelijkbaar is, dat is ook wel zo. Alleen, het gaat om wat het beste is voor GTA Modding. En daarvoor, heb je 3DS Max nodig.

Bewerkt: door Beagle
  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MFCL

7

• Remi-X

6

• Jorge_F

5

• Beagle

5

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Jullie hebben me overtuigt, 3DS max is kut. _O_

--

Wat klopt er niet in de bovenstaande zin?

Stuur het antwoord spatie de naam van je vriendin naar 8557 en win een sketchup PRO software packet met gratis 3D touchscreen laptop.

Geplaatst:
Jullie hebben me overtuigt, 3DS max is kut. _O_

--

Wat klopt er niet in de bovenstaande zin?

Stuur het antwoord spatie de naam van je vriendin naar 8557 en win een sketchup PRO software packet met gratis 3D touchscreen laptop.

Overtuigd moet met een D.

Geplaatst:

Mail het effe naar Rockstar. "He jongens 3DsMax is kut jullie moeten SketchUp gebruiken". Ze pissen je in je gezicht en lachen je dan vierkant uit.

Ik denk dat het nu wel vaak genoeg gezegd is in dit topic.

Mail het effe naar Rockstar. "He jongens 3DsMax is kut jullie moeten SketchUp gebruiken". Ze pissen je in je gezicht en lachen je dan vierkant uit.

Nee hoor want sommige geilen zo erg op sketchup, dat de pis van RNorth alleen de boel nog heter maakt!

@ThunderDuck, ah een potentiele grammatica leraar voor de peuterklassers. Helaas crisis, ga maar mama's ramen zemen jongeman.

Bewerkt: door Bradley H.
@ThunderDuck, ah een potentiele grammatica leraar voor de peuterklassers. Helaas crisis, ga maar mama's ramen zemen jongeman.

Hij heeft wel gelijk, en daardoor vind ik hem volwassener dan jij, ongeacht de leeftijd.

Ik snap overigens niet waarom deze vergelijking in de eerste plaats werd opgesteld. Sketchup en 3DS zijn programma's met compleet verschillende doeleinden. Dat zie je aan de kostprijs alleen al, daarvoor moet je het nog niet eens open hebben staan. Feit is dat 3DS in alle opzichten beter is, feit is dat Sketchup makkelijker te leren is en feit is dat ieder zijn mening heeft en gebruikt wat hij wil, of dat nu sketchup of 3DS is.

Bewerkt: door senneken

Nee hoor want sommige geilen zo erg op sketchup, dat de pis van RNorth alleen de boel nog heter maakt!

Leuk dat je na een paar jaar weer terugkomt op het forum, maar om dan meteen te denken dat je nog steeds tot de adel hiero hoort en terug op je troon kunt gaan zitten en wij je onderdanen zijn... Ga dan gewoon weg, als je niks beters te doen hebt. Ik wil best respect hebben voor de oude garde, waar jij toe behoort, die dat beslist verdient gezien hun vroegere werk, maar als je zo je come-back wilt maken: flikker dan gewoon op. Doe normaal of doe niks.

Sorry voor de uitval, maar als ik het niet zeg doet niemand het. Ik heb niks persoonlijk tegen jou, maar een beetje normale reactie moet toch wel kunnen. Het forum is inderdaad niet meer zoals vroeger en daar zul je je aan aan moeten passen. Jammer dan. Misschien kunnen we het geleidelijk aan weer tot het niveau van 'lang geleden' brengen. Ik kan normaal reageren, dan verwacht ik dat ook van jou.

Om dan meteen SketchUp af te zeiken: rot ook gewoon op met dat onderwerp, want je haalt nu ouwe mammoeten uit de opgedroogde sloot. Ik ben momenteel wel het bewijs dat het wel degelijk kan. Als je verder nog wat te zeggen hebt over SketchUp op de manier zoals jij dat doet: ga je gang, niemand luistert naar je. Ik niet in ieder geval. Onbeagrumenteerde rotzooi. Loze kreten zonder ook maar enige waarheid. Ga naar de N.O.T.A fora als je zo wilt praten blaffen.

Goeienavond.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

Ik zelfs was begonnen met sketchup,

Maar toen ik 3DsMax ontdekte was 't veel beter!

Voor beginners raad ik toch 3DsMax inplaats van sketchup :7

Geplaatst:

MFCL. Pwnd by PizzaTonno since 21/08/'09 :7

Prachtig, mensen die blijven geloven dat Schijtop (je hoofd) beter is, of even goed als 3DPwnageMax :7

Geplaatst:
Leuk dat je na een paar jaar weer terugkomt op het forum, maar om dan meteen te denken dat je nog steeds tot de adel hiero hoort en terug op je troon kunt gaan zitten en wij je onderdanen zijn...

_O_ Bradley H. _O_

_O_ Wat wenst u van mij mijn meester, ik zal u dienen ende mijne service verlenen tot in den eeuwigheid _O_

Euwja, om ff mee te doen met de hype: SketchUp ies kut :7 !

Geplaatst:

De basis voor overtuigen is met goede argumenten komen, waarin je jouw product aanprijst en niet het ander afbreekt en benoemt tot kut, waardeloos, voor kleine kinderen enzovoort. Dan kom je eerder zelf nogal kinderachtig over.

Geplaatst:
De basis voor overtuigen is met goede argumenten komen, waarin je jouw product aanprijst en niet het ander afbreekt en benoemt tot kut, waardeloos, voor kleine kinderen enzovoort. Dan kom je eerder zelf nogal kinderachtig over.

Dat snap ik ook wel lieve schat, maar dit heet sarcasme ^_^ .

In principe heb ik niks tegen SketchUp. Ik gebruik 3ds max en vind dat fijner werken, anderen gebruiken SketchUp en vinden dat fijner.

Alleen dit hele gevecht tussen 3dsmax en SketchUp is toch wel zo belachelijk dat je wel mee moet doen ;).

Geplaatst:

Jorge, je kunt niet alle nutteloze argumenten afschuiven als "sarcasme". In een discussie moet je eigenlijk gewoon dat soort reacties/"sarcasme" achterwege laten.

Ik heb in mijn verleden gebruik gemaakt van beide dingen, ondanks dat ik er niet mee door ben gegaan. Het is eigenlijk heel simpel: je moet iets veelvuldig gebruik van een programma maken om het mooi en bugloos ingame te krijgen. Dat is zo bij zowel 3ds max als bij sketchup. Goede modellers van 3ds max (bijvoorbeeld DaBeast, Jorge, Pizzatonno, Bradley, etc) die kunnen gigantisch mooie dingen maken met 3ds max, en die ook bugloos ingame krijgen. Daar tegenover staan goede modellers van sketchup, zoals Puma, en ook hij kan genoeg sketchup dingen bugloos ingame krijgen. In mijn ogen kan je dan ook eigenlijk niet zeggen dat "sketchup zorgt voor bugs", want er zijn mensen die dat soort modellen bugloos ingame krijgen. Puma heeft er al een onderscheiding voor gehad op het Engelse GTAForums.com, dus zijn modellen zullen wel van goede kwaliteit zijn.

Wat je wel als statement kunt maken is "met sketchup heb je een grotere kans op bugs", en dan doel ik niet dat ieder persoon bijvoorbeeld 50% kans heeft op bugs en bij 3ds max 10%, maar dan doel ik op het feit dat je goed moet zijn in sketchup wil je het bugloos ingame krijgen.

Zowel Sketchup als 3ds max hebben hun voordelen. De één vind het prettiger om met sketchup te werken, de ander doet het liever in 3ds max. In mijn ogen, moeten de mensen die met 3ds max werken wat meer respect opbrengen voor de modellers van sketchup. En dan bedoel ik niet de mensen die met sketchup net begonnen zijn en een lelijk huisje in elkaar hebben gedraaid, maar dan doel ik meer op mensen als Puma en MFCL die ook in Sketchup goede models maken.

Dus mijn mening kort samengevat: 3ds max is natuurlijk de koning van de modelling programma's, maar ook Sketchup heeft veel goede kanten en kan bugloos ingame. Ik heb gewoon respect voor mensen die goed kunnen modellen, of dat nou is m.b.v. 3ds of met sketchup. :)

Geplaatst:
-verhaal van Jet-

Netjes samengevat :tu: !

En uiteraard, ik snap wat je bedoeld dat je in een discussie niet met sarcasme aan moet zetten. Maar aan de andere kant, dat is al 3/4 jaar lang de manier waarop Bradley, PizzaTonno und ich met dit soort dingen omgaan ;). Helaas gaat tegenwoordig niemand meer mee in deze ongein.. :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...