Jump to content

Nederlands Elftal


Thabit

Recommended Posts

Nu we het toch hebben over consequent zijn:

Ik vraag me eigenlijk af waarom Heitinga nog steeds bij de selectie zit. Die gast kan niet voetballen op dit niveau. Ok, hij scoort wel eens, maar dat weegt bij lange na niet op tegen die stuntel acties van hem. Opbouwen kan hij niet en een actie al helemaal niet.

Leuk nieuwtje:

Huntelaar meldt zich af

Bondscoach Marco van Basten van het Nederlands elftal kan tijdens de komende kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije (7 oktober) en Albanië (11 oktober) niet over Klaas-Jan Huntelaar beschikken. De spits is als gevolg van een enkelblessure twee tot vier weken uitgeschakeld.

Huntelaar heeft zich zaterdag bij de KNVB afgemeld. De aanvaller van Ajax raakte vrijdag tijdens de training aan zijn linkerenkel geblesseerd. Onderzoek wees zaterdag uit dat de enkelband van de spits slechts is beschadigd. Hij moet voorlopig wel rust houden.

bron

Jammer voor Huntelaar, maar dit is toch wel interessant. Gaat Marco nu Van Nistelrooy oproepen? Of laat hij het zo?

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Preddy

    14

  • Thabit

    13

  • The Outlaw

    8

  • Tim14

    7

Top Posters In This Topic

Vergeef me mn dubbelpost, maar vond dat dit toch wel een bump verdiende:

Van Bommel bedankt voor Oranje

Mark van Bommel heeft bedankt voor het Nederlands elftal. De middenvelder van Bayern München wil onder de huidige technische staf bij Oranje niet langer uitkomen voor de nationale ploeg. Dat heeft hij zondagavond aan bondscoach Marco van Basten en diens assistent John van 't Schip laten weten.

"We hebben kennis genomen van het besluit van Van Bommel en moeten dit respecteren", liet Van Basten in een korte reactie weten. Van Bommel was door Van Basten opgeroepen voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije (7 oktober) en Albanië (11 oktober).

Van Basten belde Van Nistelrooy

Van Basten moet het in de lastige uitwedstrijd tegen Bulgarije ook doen zonder topschutter Ruud van Nistelrooy. Wegens het wegvallen van de geblesseerde Klaas-Jan Huntelaar benaderde de bondscoach telefonisch de spits van Real Madrid. " Maar zowel van de kant van de technische leiding van het Nederlands elftal als van de zijde van Van Nistelrooij was er onvoldoende wederzijds vertrouwen om de aanvaller van Real Madrid alsnog als vervanger van Huntelaar aan de selectie toe te voegen", aldus de KNVB.

Van Nistelrooij, die na het WK voetbal in Duitsland niet meer werd opgeroepen voor Oranje, uitte afgelopen week in het tijdschrift Sportweek felle kritiek op Van Basten. De spits trok de integriteit van de bondscoach in twijfel. Volgens Van Nistelrooij laat Van Basten zich in zijn selectiebeleid niet alleen leiden door sportieve motieven. Volgens de aanvaller van Real Madrid heeft de selectie van Van Basten een hoog 'Ik mag je-gehalte'.

Geen vervangers

De bondscoach reageerde afgelopen vrijdag ietwat geprikkeld op de aantijgingen van Van Nistelrooij. "Ik speel geen spelletjes. Desondanks zag hij zich genoodzaakt toch de telefoon te pakken wegens het wegvallen van Huntelaar en een mogelijke enkelblessure van Vennegoor of Hessink. Laatstgenoemde miste de wedstrijd van Celtic tegen Falkirk.

Van Basten liet weten dat hij geen vervanger voor Huntelaar oproept. Ook de opengevallen plaats van middenvelder Mark van Bommel vult de bondscoach niet in.

bron

Probleempjes voor van Basten zou ik zeggen...

Link to comment
Delen op andere websites

Deze spelers hebben gelijk om niet meer te spelen voor oranje onder Van Basten. Zij krijgen de strontkar over zich heen en dan verwacht Van Basten nog dat alles normaal is. Qua spitsen weet ik niet wie hij zou moeten oproepen. Makaay zal hij waarschijnlijk niet oproepen omdat hij het waagde om tegen het gezag van de bondscoach in te gaan. Hij weigerde om op de tribune te gaan zitten. Als vervanger van Van Bommel zou hij Seedorf moeten oproepen als je zijn redenatie volgt. Maar hij mag Seedorf op een of andere manier niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen middenveld Oranje gewijzigd

NOORDWIJK - Het Nederlands elftal treedt morgenavond in Sofia tegen Bulgarije aan met een goed gelijkende kopie van de ploeg die in het WK-duel met Portugal volledig de zelfbeheersing verloor. Negen van de elf spelers waren op 25 juni in Neurenberg betrokken bij de afgang.

Alleen Landzaat en De Jong/Schaars hadden destijds part noch deel aan de schermutselingen in het Franken-stadion, waar het Nederlands elftal een blamerende 1-0 nederlaag leed. De enige veranderingen heeft Oranje op het middenveld ondergaan.

De middelste linie wordt niet bezet door Van Bommel, Sneijder en Cocu, zoals in Neurenberg, maar door Landzaat, De Jong (of Schaars) en Sneijder. De keeper is opnieuw Van der Sar en ook de verdediging (Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen en Van Bronckhorst) en de aanval (Van Persie, Kuijt en Robben) zijn identiek. Bondscoach Van Basten lijkt De Jong (‘fysiek sterk en redelijk allround’) te verkiezen boven Schaars als middelste middenvelder. Op die positie speelde De Jong vorige maand ook al tegen Wit-Rusland.

Over de fitheid van reservespits Vennegoor of Hesselink bestaan twijfels. Hij ging donderdag, aldus Van Basten, ‘half zwikkend door zijn enkel’. Als het nodig mocht zijn een vervanger op te roepen, kiest Van Basten voor een ‘type Van Hooijdonk’. Ook een lid van de selectie, Babel, komt voor de eventuele vacature in aanmerking.

Volgens Van Basten is de rust teruggekeerd na de opwinding die ontstond door de afzeggingen van Van Bommel en Van Nistelrooij. ‘De groep presenteert zich op dezelfde manier als andere keren.’

Van Basten zei in Noordwijk dat hij zich niet geroepen voelt gesprekken te voeren met spelers over de afwezigheid van de twee oud-PSV’ers. ‘Dinsdag hebben we de media uitleg gegeven en ook hebben de spelers iets mogen zeggen. En daarmee is de kous af. Er is al genoeg over gezegd.’

bron

We zien wel wat er gebeuren gaat. Toch wou ik nog 1 dingetje eruit lichten: Heitinga staat (volgens het artikel) niet in de basis. _O_ van Basten _O_

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sorry voor dubbelpost maar das alweer van een dikke week geleden.

Seedorf misschien weer in het Nederlands Elftal?

Volgens de analisten van Studio Voetbal van de NOS keert Seedorf terug in het Nederlands Elftal voor de oefeninterland tegen Engeland op 15 november aanstaande. Dit baseren ze op een interview die de NOS had met Seedorf afgelopen week.

In dat interview werd Seedorf onder andere gevraagd hoe het zat met hem en het Nederlands Elftal. Seedorf antwoordde hier breed lachend op dat het nu niet het moment was om daarover te praten, maar over een paar weken zou dat het wel zijn.

De reactie van Seedorf was des te opmerkelijker omdat eerder dit jaar hij een interview liet lopen toen de woorden 'Nederlands Elftal' viel.

Genoeg reden om dus een conclusie te trekken dat er iets gaande is met Seedorf met betrekking op het Nederlands Elftal. En waarom ook niet, Seedorf speelt al jaren goed bij AC Milan, een van de beste voetbalploegen van de wereld.

-----------------------------------------------------

Oranje zakt plaats op wereldranglijst

ZÜRICH - Het Nederlands elftal is op de wereldranglijst van de FIFA van plaats zes naar zeven gezakt. Duitsland passeerde Oranje door twee ruime overwinningen in de kwalificatiereeks voor het Europees Kampioenschap voetbal.

Brazilië voert de ranglijst nog altijd aan, maar wereldkampioen Italië nadert gestaag. De Azzurri passeerden Engeland, Argentinië en Frankrijk. Grote stijgers in de top-50 van de lijst waren Griekenland (van 22 naar 14), Mali (van 60 naar 41) en Noord-Ierland (van 58 naar 45). De Noord-Ieren dankten deze sprong mede aan de verrassende winst op Spanje.

bron

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

Oranje zakt plaats op wereldranglijst

ZÜRICH - Het Nederlands elftal is op de wereldranglijst van de FIFA van plaats zes naar zeven gezakt. Duitsland passeerde Oranje door twee ruime overwinningen in de kwalificatiereeks voor het Europees Kampioenschap voetbal.

Brazilië voert de ranglijst nog altijd aan, maar wereldkampioen Italië nadert gestaag. De Azzurri passeerden Engeland, Argentinië en Frankrijk. Grote stijgers in de top-50 van de lijst waren Griekenland (van 22 naar 14), Mali (van 60 naar 41) en Noord-Ierland (van 58 naar 45). De Noord-Ieren dankten deze sprong mede aan de verrassende winst op Spanje.

bron

HOPPA! :bier:

ik hoop dat ze zo laag komen dat van Basten word ontslagen. Maar voor het Nederlands elftal is het wel jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind van niet, van mij mag van basten wel blijven!

Daar ben ik het mee eens. Ik ben het alleen niet eens met zijn selectiebeleid. Hij noemt Seedorf een grote naam, maar geen grote voetballer. Een hele domme opmerking. Seedorf heeft meer prijzen gewonnen dan Van Basten. Als Seedorf een lastpak was, waarom speelt hij dan bij AC Milan dan? Het gaat om het resultaat. Van Basten heeft daardoor het gelijk aan zijn zijde. Nederland is de WK-Kwalificatie zonder kleerschuren doorheen gekomen. Op het WK kwamen we gewoon te kort. Met andere spelers waren we veel verder gekomen. De bondscoach moet niet dan Van Nistelrooij en Van Bommel de schuld geven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Zoals te lezen was in de OWN van verleden week leek het er niet op dat Seedorf zijn charmeoffensief had geholpen. Gisteravond rond 2300 kwam echter het bericht dat hij toch is opgeroepen voor Oranje:

Seedorf terug bij Oranje

Clarence Seedorf is toegevoegd aan de selectie van het Nederlands Elftal voor het oefenduel met Engeland, woensdag in Amsterdam. Seedorfs laatste interland dateert van 30 juni 2004.

Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip hebben de middenvelder van AC Milan opgeroepen in verband met de knieblessure die Wesley Sneijder opliep in het competitieduel met PSV. Het is nog niet duidelijk of de Ajacied zich nog bij het trainingskamp van Oranje in Noordwijk zal melden. Maandag wordt de blessure van Sneijder nader onderzocht.

Met de toevoeging van Seedorf telt de spelersgroep van het Nederlands elftal eenentwintig man.

NOS.nl

Volgens Nieuwnieuws.nl mist ook van Persie het duel, wegens de mogelijke bevalling van zijn vrouw.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zag gisteren het voetbalprogramma op Talpa. Ik hoorde daar als eerste het heugelijke nieuws over de rentree van Seedorf in het Nederlands Elftal. Frits Barend probeerde Seedorf te bellen, maar dat mislukte telkens doordat Frits zat te klungelen met zijn mobieltje. Toen hij Seedorf te pakken had, bleek dat de accu van Seedorf leeg was. Hij belde later in de uitzending terug. Seedorf vertelde dat hij geen hoge verwachtingen had over zijn kansen op spelen tegen Engeland.

Ik hoop dat alle vooroordelen over Seedorf uit de wereld zijn geholpen. Seedorf is niet meer de persoon van 1996. Hij had toen het imago van een eigenwijs snotjoch die alles zei wat hij op zijn hart had. Clarence wilde teveel. Ik snap nooit waarom hij 10 jaar lang op die gemiste strafschoppen is aangesproken. De Seedorf van nu is ouder en wijzer geworden. Hij weegt nu alles af. Hij kiest een moment uit wanneer hij iets wil zeggen. Hij maakt spelers beter. Bij AC Milan is hij een van de eerste personen die op het wedstrijdformulier wordt gezet door Ancelotti. Dat zegt veel over de status van Clarence Seedorf.

Ik wens Seedorf een prettige wedstrijd toe. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...