Jump to content

forum maken voor mac

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn vriend zou graag een forum maken, maar hij heeft een mac-pc.

Weet iemand een forum dat je op mac kunt installeren?

Geplaatst:
Mijn vriend zou graag een forum maken, maar hij heeft een mac-pc.

Weet iemand een forum dat je op mac kunt installeren?

Dit ligt eraan, als hij zijn computer als server wil gebruiken voor dat forum. Dan kan het een probleem worden, ik weet namelijk niet zeker of apache onder mac kan lopen. Daarvoor moet je even zoeken op de apache site. Ik raad dit af, omdat het ook redelijk lastig kan worden moet poorten op je modem.

Als hij gewoon een forum wil op een andere server, dan moet hij even op invisionfree.com kijken. Of als hij een eigen forum wil uploaden, moet je hier even kijken.

Want of je nu een linux, windows, mac of ander OS hebt. Een forum is server-sided. Dat betekend dat alles gebeurt op de andere server. Dus welk besturingssysteem je ook hebt, of een andere server kan je altijd een forum hebben.

Geplaatst:

Ik dacht dat als je vriend zijn computer als server wilt gebruiken dat zeker gaat, want ik heb ergens al is iemand horen praten over een webhost met MAC computers.

Maar waarom zou je het op een MAC(server) zetten?

Geplaatst:
Hij heeft geen windows maar mac

Dat weet ik ook wel, ik heb het toch nergens over Windows PC's in mijn vorige post? :? :?

Geplaatst: (bewerkt)

Wat voor OS je ook draait. Je moet er gewoon een webserver op installeren die ook overweg kan met PHP en MySQL.

Voor de mac weet ik daar geen software voor maar voor Linux en Windows is genoeg software gratis te vinden.

EDIT:

Hierna kan je dus gewoon elk forum systeem erop gooien wat werkt met PHP en Mysql.

Bewerkt: door Joriz

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...