Jump to content

ZwartWit 040


DaddyPimp

Recommended Posts

Kabizz

Half Nederlands en half Arubaans. Opgegroeid op straat en tussen vele culturen. Heb de straat nooit losgelaten, heb er mijn beroep van gemaakt! Samen met de jongeren zet ik jongerencentrum de Uitwijk op

de kaart. (www.jcdeuitwijk.tk) Alle culturen bij elkaar, wij bekennen hier geen kleur! Ik probeer een positieve invloed te zijn op de jongeren en hun bewust te maken van hun mogelijkheden. Zo ook dit project, ik deel

dezelfde liefde als de jongeren in zwart wit nl. hip hop. Zet ze bij elkaar, geef ze de mogelijkheid en verantwoordelijkheid en zie wat het resultaat is! Ai, je weet toch! 8 culturen bij elkaar en je vraagt is die multiculturele samenleving geslaagd? Je hoort JA als je het aan mij of aan Zwart Wit vraagt.

Kareemineel

is een solo mc die sinds twee jaar zijn ding doet. Live staat hij samen met Boyo op het podium en wordt hij ondersteund door Dj Globe-I.

Kareemineel omschrijft zijn muziek zelf als Rauwe maatschappijkritische en energievolle hiphop. Kareem komt uit Eindhoven en zijn artiestennaam is natuurlijk een afleiding van zijn naam en dat hij vroeger niet altijd de braafste van de klas was. Tegenwoordig houdt Kareem zich bezig met muziek. Hij zit in twee Formaties namelijk TAK (Teemong Atos & Kareemineel) en Zwart-Wit ( De Crew die hij samen met Kabizz heeft opgezet). Kareem is toekomstig jongerenwerker en samen met Angelo (Kabizz) bouwen we een fundering voor straattalent, we beginnen in Zwart Wit!

Naast TAK en Zwart-WIt is Kareem dus ook een solo mc en heeft hij in 2004 het tot de finale van de Grote Prijs geschopt. (www.kareemineel.nl)

Teccer

Teccer uit eindhoven

19 jaar Fris

2 Jaar terug Begonnen met rappen

Nu ook vaak bezig met afmixen van raps " onder andere de ingespitte tracks van ZwartWit QliQ in Kleur"

Quote:

ik Breng raps in eigen woorden,eigen zinne,eigen flows En ... "eigen Oneven Structuren"

Bewust Breng ik het Onbewuste..

zoals verwacht breng ik het onverwachte

ik bust Langer dan Lijnbusse

Maar voorbedacht breng ik mijn gedachten

Voelem!, Hoiie

SkiTT

Geboren in Eindje, bezig met hiphop sinds me eerste opgenomen woorden tegen jaolo.

Rol met zwart/wit lid van click apart maar tracks komen ook solo.

Ik kwam binne valle in de uitwijk op het beste moment.

Ik maakte ook muziek dus ik bleek ook voor click zwart/wit te zijn bestemt.

Dus daarom mijn pic en sounds op de cover vanuit de Brabantse streek.

Wie luistert die weet ook wat voor dilly ik spreek

Skitt alles behalve fake…………………..!!!!!

Niccolo

Ik luister en wordt geluisterd woorden zeggen veel

dus luister want ik heb nog veel te zeggen.

Velen weten niet wat er gaat gebeuren of wat er komen zal

Niemand kan de toekomst voorspellen of het verleden terug draaien

Dit is weer een stap naar eenheid hetgeen wat we nodig hebben in deze maatschappij

Een creatie van mc’s geïnspireerd door inspiraties van jou en mij.

Henen

Ik ben 15 jaar en zing graag. Ik heb een keer opgetreden op school, toen kwamen er een paar mensen kijken zoals Angelo en Terence. Een paar dagen daarna was ik gevraagd om wat refreinen in te zingen. Dat leek me wel leuk en dat heb ik dan ook gedaan. Zo ben ik in Zwart Wit terecht gekomen. En ik was al lang bezoeker van het jongerencentrum dus kende Angelo al heel goed.

JaG-WaR

mijn naam is Jaisal Martis en ik ben van Antiliaanse Afkomst.

Ik zag de raplicht al op m'n 14e jaar. Grote voorbeelden voor mij zijn: DMX, Brainpower, THC, Tupac en Gangstarr. Ik ben via de innercity bleus tour hier op de Zwartwit Album gekomen en probeer hiermee met succes verder te komen. Ik Spitt gewoon Die Shit Bradaaa

D-LO

Ik represent de kleinste neger van zwart wit

Tjek deze shit gwn de dopeste click

Dopere flows zijn nergens te bekennen

Luister en huiver, laat jezelf verwennen

Fuji

Ik ben me moeder en me vader

De slaven en de Europeanen

Afrika en de Tropen

Soms de duivel soms God

Maar vaker de mens gebonden aan zijn lot

Niet bang voor de dood dat is juist mijn enige zekerheid

Motto: sterker door strijd

Met me pen als wapen verspreid ik me kennis voor evenwichtigheid

Zodat blinden wat licht krijgen op vrijheid en gerechtigheid.

Foe-Wett

ZWART/WIT in kleur is opgenomen in de uitwijk.Ik ben ook een van die boys die op die tracks zijn rijms schrijft. Voel je die dikke flow dan hoor je die MOCRO Foe Wett gaan…

FOUAD ARRABBANY is ook meteen mijn echte naam

Ik schrijf het zo omdat mensen het niet uit kunnen spreken. En als je het zo leest is die

moeilijkheid ontweken. Snap je .. EHV. is MIJN stad. Ken je EINDHOVEN niet …..Yo dan mis je wat.. De stad waar de bowlingpalen midden in stad staan..

De stad waar iedere donderdag studenten weer op stap gaan.

De stad van ZWART/WIT. Waar TIEN MAN de man zijn

En waar EEN VROUW hiphop represent op de basslijn

Alles bij elkaar: een dikke combinatie..

ALLE KLEUREN bij elkaar brengt ons in vreemde situatie`s.

Hard gewerkt , hier is dan eindelijk het resultaat.

En nu zorg jij ervoor dat die shit in je boxxen bossen gaat

Wil jij ons beter leren kennen druk dan op play.En geen skip skip op zoek naar andere tracks neej

RadiCal

Ik leef al 24 jaar, waarvan ik 16 jaar met muziek bezig ben. ben opgevoed in een muzikaal milieu en mijn stem heb ik te danken aan mijn moeder die sinds haar tiener jaren al zingt. Mijn nummer 1 bezigheid is Zingen en het schrijven van zang teksten. ook houd ik me bezig met het produceren van beats Samen met Ruben AkA RudeDogg onder de naam: "RadiCaale Muziek Producties" of afgekort RMP.

Verschillende muziek stijlen heb ik beoefend waardoor ik mijn eigen stijl heb gecreeerd. Een mix van Rap, HipHop, 2step/uk garage, R&B, Soul, Pop, en een klein beetje hardcore is het eind product geworden. Naast de Zwartwit Qlick heb ik ook mijn eigen vaste muziek Crew. Numid En Flaco Het Duo T.R.U.T.H. zijn mijn opkomende producten.

Het Project

Interactie tussen jongeren van verschillende culturen, communicatie, algemene ontwikkeling, het bereiken van een straatcultuur, bevorderen van veiligheid op straat, positieve vrijetijdsbesteding van de jongeren, samenwerken met diverse culturele organisaties, bewust- wording van eigen kwaliteiten en mogelijkheden, de drempel verlagen naar het aanbod in kunst en cultuur, doorstroming naar onderwijs……moeten we nog doorgaan?? Whut Whut?

Zwart wit zijn 11 jongeren, 8 culturen, 1 liefde……muziek. En of die liefde nou hip hop, punk, reggea, sport of dans is. Wij tonen aan dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt, of wat voor kleur je hebt, al deze liefdes bekennen geen kleur. One love.

6 maanden hebben deze jongeren gewerkt aan deze cd, iedereen had zijn bijdrage in het geheel en dat ging verder dan alleen de muziek. De jongeren hebben hun plek in het jongerencentrum gevonden. Draaien het Hip Hop Café in Dynamo. Helpen mee met sportactiviteiten, culturele activiteiten, vinden doorgang naar scholing en vormen nu al een voorbeeld voor de tieners! Kortom, dit is de basis van iets wat nog enorm kan groeien.

-BRONNEN:

  • www.zwartwit.nl
  • www.kabizz.nl

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ik denk dat vooral de Brabanders hier op het Forum ze kennen. Ik vind ze iig erg goed! Ze traden een keer op bij ons op school voor een actiedag voor Afghanistan, ze deelden toen albums uit en nu heb ik er een. Het is een dikke aanrader.

Wat vinden jullie ervan?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...