Jump to content

zwart-wit


clifdon

Recommended Posts

Hallo, Weet iemand hoe ik met ps_7 van een gekleurd plaatje een zwart wit plaatje maak?

vertel het dan hier want ik heb het hard nodig

mvg, Clifdon

p.s. Het kan ook dat er iets meer grijstinten in zitten hetemaal zwart wit hoeft ook weer niet.

Bewerkt: door clifdon
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo, Weet iemand hoe ik met ps_7 van een gekleurd plaatje een zwart wit plaatje maak?

vertel het dan hier want ik heb het hard nodig

mvg, Clifdon

p.s. Het kan ook dat er iets meer grijstinten in zitten hetemaal zwart wit hoeft ook weer niet.

Probeer de sneltoets: SHIFT + CTRL + U. Als die het niet doet ga dan naar: Image > Adjustments > Desaturate. Ik hoop dat het lukt!

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan ook zo:

Open je kleurenplaatje. Druk dan Ctrl+A, en dan Ctrl+C in. Nu heb je hem gekopieerd. Ga nu naar File\New, en zet je document op Grayscale, want hij staat waarschijnlijk op RBG Color. En druk op Oke (je hoeft verder niks aan de settings te veranderen!). Druk nu Ctrl+V in, en als het goed is, is het gelukt :).

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan ook zo:

Open je kleurenplaatje. Druk dan Ctrl+A, en dan Ctrl+C in. Nu heb je hem gekopieerd. Ga nu naar File\New, en zet je document op Grayscale, want hij staat waarschijnlijk op RBG Color. En druk op Oke (je hoeft verder niks aan de settings te veranderen!). Druk nu Ctrl+V in, en als het goed is, is het gelukt :).

Het enige nadeel hiervan is dat je niks in kleur kan maken.

Ik denk dat je het het beste via Ctrl + U etc. kan doen.

Veel succes.

Ps. Misschien had je dit beter in het Photoshop helpdesk topic kunnen posten. Dan had je niet overbodig een topic hoeven aanmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...