Jump to content

Iwata over de prijzen van games en meer


ExploudeD

Recommended Posts

Hoofd van Nintendo Satoru Iwata heeft zich onlangs tijdens een bespreking uitgelaten over hoe de uitgevers hun games prijzen, en al snel in prijs verlagen. Hij vindt dat elke game zijn eigen prijs moet hebben, gebaseerd op het content, volume en de tijd die er in gestoken is - kortom dus de ontwikkelingskosten. En deze prijs moet dan ook niet veranderen na een kleine zes maanden, vindt Iwata.

Gebeurt dit wel, zoals tegenwoordig vaak gebeurt, dan zullen gamers die zes maanden zich vermaken met andere games, en dan het spel in kwestie voor een lagere prijs aanschaffen.

In dezelfde bespreking heeft Iwata ook bevestigd dat de Nintendo Wii tussen oktober en december zal uitkomen, en dat de prijs van de Wii in of zelfs voor september nog bekend gemaakt zal worden. Ook verdedigde hij de keuze van de naam "Wii" tijdens deze briefing. "I have never thought it was a mistake to name it Wii. I understand that a great many people have already accepted this product name. And Nintendo is making efforts to ensure that those who haven't will come round," aldus Iwata.

Op de vraag waarom Nintendo niet heeft gekozen voor High Definition (HD)-technologie, antwoorde Iwata dat Nintendo nog niet eens honderd procent zeker is van deze keuze. Het is nog goed mogelijk dat Nintendo - misschien zelfs na de launch van de Wii - nog wat gaat doen met HD-technologie. Overigens liet niet alleen Satoru Iwata zich uit over de laatste zaken waar Nintendo zich mee bezig houdt, de legende Shigeru Miyamoto deed ook nog zijn woord.

Miyamoto liet zich uit over hun motto om games bij een wijder publiek te brengen:

"I know many people in this industry do not play videogames even though some of them are running videogame companies, but I have seen them enjoying playing with Wii without any hesitations," he said.

"Looking at them, I can feel that we can change the way people play. We are trying not to increase the number of buttons the player has to manipulate. We are trying not to be constrained by conventional rules. We are trying to make games so that anyone can enjoy playing easily."

Kortom, Nintendo probeert zich met de Nintendo Wii niet te richten op de hardcore gamers door de controller veel knopjes mee te geven, integendeel, ze willen alles zo simpel houden als mogelijk. Iedereen moet zich met de Wii kunnen vermaken.

Op de vraag waar hij zich de laatste dagen mee bezig is, antwoorde hij grappig dat hij onlangs een kat of hagedis heeft aangeschaft. Miyamoto zei dat hij de laatste dagen weer meer optrok met zijn gezin, en geniet van het gezinsleven in het huis. Volgens hem zou dit erg goed samengaan met het concept van de Nintendo Wii.

Maar wees gerust, Miyamoto richt zich de komende maanden voor de lancering van de Nintendo Wii niet alleen op zijn gezin. Hij is namelijk ook druk bezig aan een project, maar hier mag hij helaas tot dusver nog niets over kwijt. Hij hoopt hier binnen zes maanden wat meer over te kunnen vertellen.

Bron Gammo.

Bewerkt: door bbs
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...